F25 X3 tilaukset

anakonda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2013, 20:43

legionofboom kirjoitti:Suosittelisin ehdottomasti käymään kuuntelemassa liikkeessä eri stereot ennen raksittelua (esim saksasta tuoduissa vaihtareissa on pelit ja vehkeet). Itselläni f10:ssa Kardonit ja ennen f30:ssä peruskajarit. Mieli kieltämättä vaihtelee päivittäin mutta tällä hetkellä tilaisin auton peruskajareilla. Paremmat kajarit ottaisin vain jos tyhjät kaiutinpaikat häiritsevät tai Jos ajaa paljon itsekseen ja kuuntelee hyvälaatuista musiikkia kovalla eikä budjetti ole tiukka.

Ottaisin ehdottomasti ristiseläntuen ja ennen stereoita jopa individual ulkoiset yksityiskohdat, Dynamic Damper Controlin, muut kuin vakiona tuleva vanteet yms.

Joka tapauksessa hieno auto tulossa :thuup:
Oman vanhan E61 farkun perussterkat ovat oikein mukavat, täyteläinen ääni, en ottaisi hifipakettia siihen. Muutamaa X3:sta ajaneena ja samoin 3-sarjalaiset ei mun mielestä soi ihan yhtä kivasti. Olis kyllä hyvä kuulla rinnan hifi ja ei-hifi X3. Budjetissa on oikeastaan just hifipaketin verran, muuten mennään yli, taidan pysyä budjetissa ja jättää sähköpenkit. Tämä homma meinaa revetä monesta suunnasta varsinkin kun tuon proffanavin halusin ja nousihan hinnatkin hieman. Ristiseläntukea ei ole ollut vanhassa, ehkäpä pärjään ilman, olen melkoinen rötvääjä ajaessa, ja en sporttipenkkejäkään halua.
Ulkonäöstä: toi uuden mallin vetovoima kuvissa taitaa perustua myös paljon x-line pakettiin (yli 3Keur) missä tulee pikkusen isommat pyörät, kromimunuaiset, ikkunalistat ja kynnyslista. Kaikissa kuvissa tuo malli huomaan. Sitäkin teki mieli mutta navi+x-line+väri ja muut varusteet ja pyörät ja toimituskulut niin siinä on yks pikku Kia läjässä extraa, on niiiiin houkuttelevaa alkaa ruksailemaan.... Pää kylmänä, parannuksia tulee vanhaan... Mutta varmasti ulkonäkötietoisille hintansa väärti tuo x-line, tais olla vielä puolinahkapenkit mukana.
Mielenkiintoista nähdä mitä kulutus tulee olemaan, nykyisessä CO2=260 :lol: tässä pitäisi olla 168. 35% ero, saas nähdä toteutuuko edes 15% ero, olishan sekin kiva, mitä kulutusmittareja koeajoilla kattelin, niin ei todellakaan kuluta kolmannesta vähemmän... :conf:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

anakonda kirjoitti: Oman vanhan E61 farkun perussterkat ovat oikein mukavat, täyteläinen ääni, en ottaisi hifipakettia siihen.
Jo pelkästään tämän kommentin perusteella itse pitää kuunnella, mikä paketti miellyttää korvaa.

Mulla oli e60:ssä hifipaketti ja sekin oli niin onneton että laitatin siihen erillisen vahvistimen ohjaamaan subbareita, jolloin soundista tuli edes jotenkuten täyteläisempi. Seuraavassa e61:ssä oli sitten pro-hifi, joka on jo jees, mutta ei mitään ihmeellistä.

Tuo perushifi kuulostaa omaan korvaan samalta kuin soittaisi puhelimella kaverille ja käskisi laittaa jotain hyvää musaa tulemaan luuria pitkin...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
anakonda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2013, 20:43

^ Enemmän se vitosen parempi sointi taitaa johtua siitä, että on hiljainen paremmin eristetty. Toyota kaveri sanoi, että bassot kuuluu hyvin. Mutta siis ei olla hifistejä ja itsellä 90% ajasta puhe päällä. :-)
X3 on melkein samoissa äänieristyksen suhteen, mutta jotenkin kolkommalta radion soundi kuulosti.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Itselleni tuo X3 2014 Hifi on ollut todella positiivinen yllätys. Hyvä hinta laatu suhde.Toisto on varsin tasapainoinen , jossakin määrin jopa elävä ja bassokin kohtalaisen tarkka. Aivan eri luokkaa , kuin E70 2008 Hifi , jossa soundi oli todella tunkkainen , dynamiikka surkea , ei minkäänlaista tilan tuntua ja basso täysin löysä.
anakonda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2013, 20:43

Varustelistaa täydennetty ja nyt ei enää lisätä, tämmönen 20i tulee:
-business
-spacegrey
-proffanavi
-lämmin ratti
-mustat listat sisällä
-hifi
-autom. takaluukku
-peruutuskamera
-lohkolämmitin
-alumiini munuaiset

Meen normirenkailla ei rf ja ajattelin hommata heti kesän jälkeen noille vanteille kitkat. Kesäks ostan sitten jotkut 18" vanteet (varmaankin ei bmw) ja hiljaiset kesätassut.
Jos tuolla suunnitelmalla menen, niin olisiko tässä edukkaat kitkat, pitäiskö ostaa pois jo nyt: http://www.rengas-online.com/cgi-bin/rs ... p=R-241168" onclick="window.open(this.href);return false;
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

anakonda kirjoitti:-autom. takaluukku
Minua kävi harmittamaan, kun nuukuuksissani jätin tuon varusteen omastani pois ja tänään kakkos sarjalaisen näyttelyssä käydessäni koe istuin ja potkin renkaita käytetystä X3:sesta jossa oli tuo toiminto. :sneak: Olisi se ollut kätevä!
Silloin kun tein tilausta, niin ei ollut mallia millä kokeilla, eikä tuo jotenkin tuntunut kovin tärkeältä.
Nyt auto on jo lähes kuljetus vaiheessa, joten muutoksia ei enää voi tehdä
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

anakonda kirjoitti:Varustelistaa täydennetty ja nyt ei enää lisätä, tämmönen 20i tulee:
-mustat listat sisällä
-alumiini munuaiset
Nyt täytyy kysyä noista kahdesta, eli saitko korvattua kaikki kojelaudan/vaihdekepin ympäristön alumiini listat täysin mustilla ?

Entä alumiini munuaiset, poimittu pelkästään varaosalistalta ?
anakonda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2013, 20:43

Turbo kirjoitti:
anakonda kirjoitti:Varustelistaa täydennetty ja nyt ei enää lisätä, tämmönen 20i tulee:
-mustat listat sisällä
-alumiini munuaiset
Nyt täytyy kysyä noista kahdesta, eli saitko korvattua kaikki kojelaudan/vaihdekepin ympäristön alumiini listat täysin mustilla ?

Entä alumiini munuaiset, poimittu pelkästään varaosalistalta ?
Iski pieni epätietoisuus kun kysyit, jossain konfiguraattorissa veti ovien ja kojelaudan listat mustiksi, muistaakseni myös vaihdekepin ympäristön. En vaan enää löydä konfiguraattoria missä tuo onnistuisi. Täytyypä kysyä mitä tuli valittua. 4NG koodilla pyysin, itse asiassa se sanoo vain "kojelaudan yksityiskohdat high-gloss musta".
Ylimääräiset alumiinit juu varaosana.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Ei tämä nyt ihan oikeaan kategoriaan tule, mutta varmaan kiinnostaa jos joku on tilaamassa uutta X3:sta.

Olen nyt ajellut pakon sanelemana hieman 3-sarjan 318d:llä ja 5-sarjan 525xd:llä. Ja jos niitä vertaa omaan X3:een, niin havaintoja:

3- sarjan sedan on auttamattoman pikkuautomainen, ahdas (tuntuu siltä) ja mukavuuden ja melun osalta kaukana perässä X3:sta. Jos jotain hyvää sanottavaa, niin ajettavuus mutkissa on parempi ja onhan se ketterämpi. Itselleni oli suuri yllätys miten iso ero autojen "laaduntunnussa" oli, jos ei mieti jotain nippeleitä, vaan hiljaisuutta ja mukavuutta.

5-sarjan farmari tuntuu jo isolta ja laadukkaalta autolta. Alusta ja ajettavuus etenkin maantiellä on parempi kuin X3:ssa. Vitonen ottaa kuopat ja heitot ja muut tienpinnan ongelmat "loistoautomaisemmin" verrattuna X3:een. Ajoasennosta saa pitkä mies paremman vitosessa kuin X3:ssa, mutta vitosessa istutaan matalalla. Ja jos et pitkänä miehenä istu matalalla, on taustapeili näkökentässä tuulilasin keskellä. Penkki tuntui todella hyvältä kuskille kuitenkin.

Melu auton sisällä tuntui suunnilleen samalta, ehkä vitonen oli hieman meluisampi, mutta vitosessa oli nastarenkaat ja omassa X3:ssa on kitkarenkaat. Vitosen mittaristo ja ilmastointikytkimet tuntuivat laadukkaammilta kuin X3:n.

Sekä kolmosessa että vitosessa oli perusaudiot ja kangaspenkit. Kangaspenkkien ankeus kyllä ei tuntunut premiumilta. Ja vitosessa puolisataatuhatta ajettuna auto jo tuoksui lievän tunkkaiselta. Oma nahkainen auto tuoksuu edelleen "uudelta" yhtä paljon ajettuna.

Molemmissa myös puuttui servotronic ja rattina oli perusnahkaratti. Voi pojat miten se paksukehäinen urheilunahkaratti voi tuoda autoon jämäkkyyttä ja loistokkuutta. Pieni kustannus, mutta nostaa auton laaduntuntua ja käteensopivuutta jumalattomasti. Samoin perusaudiot olivat molemmissa surkeat. Lisäksi Servotronic tuo ajamiseen jotain sellaista, joka saa auton tuntumaan käsien jatkeelta (ei siis SEN jatkeelta). Servotronicia huomaa kaipaavansa, kun sitä ei ole.

Vitonen on siis parempi kilpailija X3:lle, ja jos "pakollisia" lisävarusteita miettii, on urheilunahkaratti, parempi audio, servotronic, ja nahkasisusta hyvä hankkia.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Mitä korimallia tuo ajamasi 525 xd on? F11 vai E61? F11 on ollut Servotronic aina vakiovarusteena.
Ex: E60/F10
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ludwig kirjoitti:Vitosen mittaristo ja ilmastointikytkimet tuntuivat laadukkaammilta kuin X3:n.
Tämän osalta X3 LCI malli pitäisi olla jo laadukkaampi toteutus kuin preLCI, ainakin kuvien mukaan.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

pumafi kirjoitti:Mitä korimallia tuo ajamasi 525 xd on? F11 vai E61? F11 on ollut Servotronic aina vakiovarusteena.
Ai. Kyllä se ihan F11 oli, pari vuotta vanha. Olisin voinut vannoa, että servotronicia ei löydy, koska niin "omituinen" ohjausvaste oli etenkin kaupunkipyörityksessä ja parkkihalleissa omaani verrattuna. Ehkä se ratti vaikutti tuohonkin :conf:
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Turbo kirjoitti:Tämän osalta X3 LCI malli pitäisi olla jo laadukkaampi toteutus kuin preLCI, ainakin kuvien mukaan.
Mittaristohan ei taida muuttua miksikään? Ainoastaan nuo ilmastoinnin säätimet.
Jossakin näin sellaisen kuvan, jossa oli "hinnat alkaen LCI" ja siinä oli jopa nuo ilmastoinnin säätimet samat kuin preLCI:ssä?
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

EPJBMW kirjoitti:Pitänee siirtää tänne odottelu puolelle nämä ajokin tiedot ja kirjailla ajankuluksi jotain joutavaa, kun nyt tuntuu tuo odottavan aika olevan todella piiiitkä!
Pitkä odotus alkaisi olla loppusuoralla!! :lol:
Auto on kuulemma jo Hangossa ja luovutus voi siirtyä pari viikkoa aiemmaksi. :tong:
anakonda
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Syys 2013, 20:43

Nyt olis feislifti Hangossa asti. :)
jenu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 21:41

X3 tilattu elokuun loppupuolella ja silloin ilmoitettiin että auto saapuu Suomeen viikko 51 eli ensi viikolla. Autokauppiaan järjestelmässä ei ole vieläkään tarkempaa tietoa toimitusajasta! Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
jenu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 21:41

Tänään sain Autokeskukselta tietoa uuden auton toimituspäivämäärästä, auto luovutetaan maanantaina tai tiistaina viikko 52:)

Auto on ilmeisesti Hangossa loppuviikosta 51 niin kuin luvattiin.
BB-8
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 15:43

Yllättävän harva täällä ruksii säädettävän iskunvaimennijärjestelmän autoon, vaikka jenkkifoorumeilla sitä ylistetään ja puhutaan jopa "pakollisena" varusteena. :dumb:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BB-8 kirjoitti:Yllättävän harva täällä ruksii säädettävän iskunvaimennijärjestelmän autoon, vaikka jenkkifoorumeilla sitä ylistetään ja puhutaan jopa "pakollisena" varusteena. :dumb:
Olisiko rahalla ja maksettavilla autoveroilla mitään tekemistä asian kanssa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Konfiguraattori antaa X3 20DA :lle 2,5t€ halvemman hinnan , jos ottaa steptronic sport vaihteiston rattiläpysköillä , kuin vaihteistolle ilman läpysköitä. Tietääkö joku , mikä juttu tämä on , virhe konfiguraattorissa vai mikä ?
Vastaa Viestiin