Kuukauden päivät ajettu uudella X3:lla. Auto on muuten hyvä, mutta ohjaus ei keskitä. Jää kiertämään ympyrää, jos ei itse oikaise; aika rasittava peli maantiellä ja motarilla. Lisäksi ohjaus tuntuu keskialueella tahmealta. Alla Nokian 17 tuuman nastat (RF). Epäilivät aurauskulmia ja auto olikin huollossa, jossa tutkivat sitä - vastaus: "Ei tässä mitään vikaa ole, tommoinen se X3 on".
Koeajoin kuitenkin mallin kahdesti (talvi- ja kesärenkailla), enkä tunnusta huomanneeni moista ongelmaa. En noista rengastuksista osaa tarkemmin sanoa.
Pitääkö tästä nyt kolme vuotta kärsiä, vai osaako joku kertoa asiasta jotakin? Kiitos etukäteen.
X3 ohjaus ei keskitä
Auto vaan takaisin huoltoon. Ei todellakaan ole normaalia (ja uudessa autossa vielä). Älä tyydy mihinkään selittelyihin,vaan vaadit auton samaan kuntoon,kuin ne koeajamasi "laitteet". Pyydät vaikka esimiesten ajaa vertailuajot,jotta se heillekkin oikeasti selkeytyisi. Pyytämällä ikävä kyllä saa harvoin ongelmatilanteissa oikeasti jelppiä,vaatimalla voi saada. Otat sieltä huollon sijaisauton ja sanot,että soittelevat vasta sitten autoa hakemaan,kun auto on oikeasti kunnossa.
PS: Jostain muistelisin kyllä lukeneeni,että näissä olisi tuoreissaskin tapauksissa ollut tuossa "ohjausvaihteessa" jotain vastaavia vikoja muillakin.
PS: Jostain muistelisin kyllä lukeneeni,että näissä olisi tuoreissaskin tapauksissa ollut tuossa "ohjausvaihteessa" jotain vastaavia vikoja muillakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31 Joulu 2016, 09:46
Kiitos vastauksista! Kyseessä on 17 tuuman orkkisvanteet, joilla 225/60 Nokian nastat - paineet 2,2. Ohjaus jää n. 10 astetta vinoon, eli auto kaartaa rankasti vasemmalle tai oikealle, jos ei itse oikaise. Maantiellä rasittava ajettava, kun ei meinaa mennä suoraan.
Pakko kai viedä takaisin huoltoon. Viimeksi olin itse estynyt viemään, enkä päässyt tarkemmin tivaamaan huoltoneuvojalta.
Pakko kai viedä takaisin huoltoon. Viimeksi olin itse estynyt viemään, enkä päässyt tarkemmin tivaamaan huoltoneuvojalta.
Kuten jo Ludwig kirjoittikin,niin happea renkaisiin kiireellä lisää. Isommilla pakkasillahan nuo ilmoittamasi putoaa jo alle 2bar. Ajotuntuma on mitä sattuu ja renkaista paukkuu rungot paskaksi. Etenkin Nokian talvirenkaat on erityisen herkkiä runkovaurioille alhaisilla paineilla.AtteKumiorava kirjoitti:Kiitos vastauksista! Kyseessä on 17 tuuman orkkisvanteet, joilla 225/60 Nokian nastat - paineet 2,2. Ohjaus jää n. 10 astetta vinoon, eli auto kaartaa rankasti vasemmalle tai oikealle, jos ei itse oikaise.
Esim. meidän X3:ssa on 17" nastarenkaissa 3bar painetta ympäriinsä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 13 Heinä 2014, 20:41
- Auto: X3 F25 2.0 xDrive -11
Mulla vuoden 2011 F25 ja menee kyllä ihan kiltisti suoraan sekä 18" kitkoilla, että 19" kesärenkailla. Ei oo väliä paineilla. Aikaisemmin oli Nokian RFT-nastat ja suuntavakaus huonompi kuin Contin kitkoilla, mutta kyllä se silti keskitti ja suoraan meni. Oon itse ajanut tuolla 65 tkm.
Kirjoittelin aiemmin renkaiden runkojen kestävyydestä pakkasilla liian alhaisilla paineilla ajellessa.masaf1 kirjoitti:Ei siinä renkaan rungossa niin hirveesti eroa oo, onko 2,2 vai 3,0 bar.
Viimeksi muokannut Heguli31, 20 Tammi 2017, 11:55. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31 Joulu 2016, 09:46
Paineet nostettu 2.8 bariin, eikä helpotusta. Täytyy jatkaa neuvonpitoa myyjäliikkeen kanssa.