Hei,
Olen siis vuoden 2011 F25 20d:n omistaja, auto on ajettu vähän päälle 50tkm ja kyselisin mikä on tälle normaali kulutus.
Olen nimittäin itse nyt ajanut autolla reilut 1000km aika kevyellä kaasujalalla ja sekä tankkausten että ajotietokoneen perusteella kulutus on ollut ~7,2-7,3l/100km. Ajoa on ollut ajallisesti 50% maantietä ja 50% kaupunkiajoa, kilometrimäärää jos katsoo niin 80% maantieajoa ~90km/h keskivauhdilla.
Itselleni kulutus tuntuu aika kovalta ainakin siihen nähden mitä luvataan ja myös siihen verrattuna mitä olen löytänyt englanninkielisiltä foorumeilta. Voisiko johtua talvirenkaista vai mistä voisi olla kyse? Vai onko tämä kulutus linjassa muiden foorumilaisten kokemuksien kanssa?
Muuten olen siis tosi tyytyväinen autoon mutta kulutus vähän arveluttaa toistaiseksi...
F25 20d kulutus
Ei tietoa mitä F25:n kuuluisi kuluttaa, mutta itselläni F30 vie matkassa reilusti alle 5 litraa, ja sekalaisessakin vain reilu 5 litraa. Toki F25 on isompi ja vie varmaan vähän enemmän.
Kaverillani auto (318d) vei aika paljon löpöä ja selvisi että siitä oli termostaatti / termostaatit rikki ja sen takia vei enemmän. Termostaatti (tai useampi) vaihdettiin ja kulutus palasi normaaliksi.
Termostaatin kunnon saa tietää kun katsoo auton lämpöjä vaikka piilovalikosta. Jos lämmöt eivät nouse yli 80c niin voi epäillä termostaattivikaa.
Piilovalikko F10/F30, en tiedä toimiiko F25:ssa: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... kko#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaverillani auto (318d) vei aika paljon löpöä ja selvisi että siitä oli termostaatti / termostaatit rikki ja sen takia vei enemmän. Termostaatti (tai useampi) vaihdettiin ja kulutus palasi normaaliksi.
Termostaatin kunnon saa tietää kun katsoo auton lämpöjä vaikka piilovalikosta. Jos lämmöt eivät nouse yli 80c niin voi epäillä termostaattivikaa.
Piilovalikko F10/F30, en tiedä toimiiko F25:ssa: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... kko#p45271" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nyt 2014 F25 20D ajettu 8tkm. Tietokoneen mukaan keskikulutus 6.4l , Continetalin nastat. Ajo on ollut 70% taajamaa ja 30% maantietä , varsinaista kaupunkiajoa vähän. Taajamassa aika lyhyttä lenkkiä kerralla , 7-30km pääosin. Vastikään 350km maantieheitto , josta puolet motaria n 110km/h vauhdilla ja loput 80 rajouitusaluetta. Computerin mukaan vei 5,6l. Tankkauksien perusteella ajotietokone näyttää n 0,4l todellista pienempää kulutusta , eli todellinen keskikulutus olisi siinä 6,8l tietämissä.F252011 kirjoitti:Hei,
Olen siis vuoden 2011 F25 20d:n omistaja, auto on ajettu vähän päälle 50tkm ja kyselisin mikä on tälle normaali kulutus.
Olen nimittäin itse nyt ajanut autolla reilut 1000km aika kevyellä kaasujalalla ja sekä tankkausten että ajotietokoneen perusteella kulutus on ollut ~7,2-7,3l/100km. Ajoa on ollut ajallisesti 50% maantietä ja 50% kaupunkiajoa, kilometrimäärää jos katsoo niin 80% maantieajoa ~90km/h keskivauhdilla.
Itselleni kulutus tuntuu aika kovalta ainakin siihen nähden mitä luvataan ja myös siihen verrattuna mitä olen löytänyt englanninkielisiltä foorumeilta. Voisiko johtua talvirenkaista vai mistä voisi olla kyse? Vai onko tämä kulutus linjassa muiden foorumilaisten kokemuksien kanssa?
Muuten olen siis tosi tyytyväinen autoon mutta kulutus vähän arveluttaa toistaiseksi...
Olen postiivisesti yllättynyt kulutuksesta , oletin menevän n 1l enemmän. Kaasujalkani on todella kevyt , joten huolettomammin polkemalla voi menna enemmän tietysti. Ensialkuun ajoin ecopro modissa , mutta siinä ei käytännössä säästöä minun ajotyylilläni syntynyt. Sen huomasi , että jos kovemmin kiihdyttelee , ecopro moodissa kertyy säästettyjä kilomtrejä siinä 30-40/tankki. Taloudellista ajotapaa noudattaen lisäkilometrit jäi alle 10/tankki , joten kauaa ei sen eco kytkimen kanssa jaksanut leikkiä.
Keskikulutus 43 000km:n matkalta, mitattu tankkauksista: 6,6 litraa / 100km.
Ajot pääosin pk-seudulla Kehä I:n sisällä, mutta myös maakuntamatkoja ja vähän kärrynvetoa.
Pienin mitattu kulutus tankillisella: 5,4 litraa / 100km.
Suurin mitattu kulutus tankillisella: 7,4 (matkalla Saksan autobahnoilla).
Työmatka KehäI:n sisällä menee noin 6...7 litraan ajotietokoneen mukaan, keskinopeus 35...40km/h.
Katso ainakin rengaspaineet kuntoon? vaikka 2,6 eteen ja 2,7 taakse?
Ajot pääosin pk-seudulla Kehä I:n sisällä, mutta myös maakuntamatkoja ja vähän kärrynvetoa.
Pienin mitattu kulutus tankillisella: 5,4 litraa / 100km.
Suurin mitattu kulutus tankillisella: 7,4 (matkalla Saksan autobahnoilla).
Työmatka KehäI:n sisällä menee noin 6...7 litraan ajotietokoneen mukaan, keskinopeus 35...40km/h.
Katso ainakin rengaspaineet kuntoon? vaikka 2,6 eteen ja 2,7 taakse?
Yhteensä n. 67 tkm ja vajaa 3 vuotta, maantie-ajoa n. 40 %, loput aika pientä ajoa Kehä III sisällä:
kokonaiskulutus tankkauksista laskettuna 6,96l/100km (...ajotietokone näyttää n. 0,3 - 0,5 litraa optimistisempia lukemia).
Talvella menee reilu litra enemmän (ajot myös talvella enemmän pikkuajoja), kesällä pääsee taajamassa n. 6,7l/100km. Parhaimmillaan kesänopeuksilla pääsee maantiellä n. 5,6 l/100km ja motarilla n. 6,1 l/100 km
kokonaiskulutus tankkauksista laskettuna 6,96l/100km (...ajotietokone näyttää n. 0,3 - 0,5 litraa optimistisempia lukemia).
Talvella menee reilu litra enemmän (ajot myös talvella enemmän pikkuajoja), kesällä pääsee taajamassa n. 6,7l/100km. Parhaimmillaan kesänopeuksilla pääsee maantiellä n. 5,6 l/100km ja motarilla n. 6,1 l/100 km
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Viallinen termari ei nosta moottoria oikeaan käyntilämppötilaan. Toisena syynä voi olla tukkeutunut dpf (harvinaista)
Onko sulla laitteita millä tutkia lämpöjä jos ei siis idrivestä näe? Helsingissä onnistuisi. Tässä mallissa ei käsittääkseni suoraan näe
Edit. Joku olikin upqnnut vanhan topikin
Onko sulla laitteita millä tutkia lämpöjä jos ei siis idrivestä näe? Helsingissä onnistuisi. Tässä mallissa ei käsittääkseni suoraan näe
Edit. Joku olikin upqnnut vanhan topikin
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI