Onkos muita menossa huomenna katselemaan uutta Äxää? Laittakaahan ensikäden tuntemuksia eetteriin kun on auto nähty
------------------------
Arvostetun BMW X-sarjan tuorein jäsen on täydellisesti uudistettu BMW X3. Uusi BMW X3 tarjoaa tyypillisen dynaamisen ajettavuuden, muotokielen sekä korkealuokkaisen viimeistelyn pienintä yksityiskohtaa myöten. Uutuuden vetovoimaa lisää luokkansa ylivoimaisin suorituskyvyn ja päästöjen suhde, joka tekee siitä erinomaisen valinnan myös yritysautoksi. Uusi BMW X3 –mallisto saatavana heti myös kattavasti varusteltuina Business-malleina. Tervetuloa testaamaan.
BMW X3 Business hinnat alk. 52.062,67 €.
Autoveroton hinta (sis. alv) 40.610,00 € + arvioitu autovero 11.452,67 € = 52.062,67 € + paikkakuntakohtaiset toimituskulut. (BMW X3 xDrive20d Business)
Vapaa autoetu alkaen 950 €/kk, käyttöetu alkaen 785 €/kk.
EU-yhdistetty kulutus 5,6 l/100 km, CO2-päästö 149 g/km, teho 135 kW/184 hv.
Kuvan auto lisävarustein.
Uusi BMW X3 Ensiesittelyssä 20.-21.11
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt on sitten ensimmäistä kertaa tullut lähemmin otettua tuttavuutta. On kyllä niin paljon parempi laite kaikinpuolin kuin edeltäjänsä. Tilaa on selkeästi paremmin ja ennenkaikkea laatuvaikutelma on parempi. Melkein kaksimetrisenä mahduin "itseni taakse" istumaan vielä mukavasti. Ensi viikolla sitten koeajolle jos aikataulut sallii.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kävin kanssa ottamassa tästä ns. kylmätyypit ja tämä oli todella upea automalli kaikinpuolin. Tilava takakontti mutta ei liian korkea nostokynnys, todella mukava istua takapenkillä ja taakse kulku todella vaivatonta. Samoi eteen meneminen ja sieltä posituminen oli todella helppoa ja vielä helpompaa kuin 5-sarjassa. Näkyvyys hyvä kaikkialle ja todella upea laatuvaikutelma mustanharmaalla kangas-nahka-yhdistelmällä ja urheiluistuimilla. Erinomaisesti viimeistelty ja tyylikäs auto. Keskíkyynärnoja edessä todella tukeva mutta mukava ja just sopivalla kohtaa. Urheiluistuimet oli minusta omaa ruhoani ajetellen kolmos- ja viitosarjaa paremmat. Autossa oli joku ruskea "puupintamainen" listoitus sisällä. Listat näytti samalta kuin TM:n X1:n koeajossa.Antinontoxic kirjoitti:Nyt on sitten ensimmäistä kertaa tullut lähemmin otettua tuttavuutta. On kyllä niin paljon parempi laite kaikinpuolin kuin edeltäjänsä. Tilaa on selkeästi paremmin ja ennenkaikkea laatuvaikutelma on parempi. Melkein kaksimetrisenä mahduin "itseni taakse" istumaan vielä mukavasti. Ensi viikolla sitten koeajolle jos aikataulut sallii.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Kävin jo 18. pvä. kun tuli oikein erillinen kutsu saapua ennakkoesittelyyn. Tuli tyypättyä, mutta ei oikein jäänyt mielipidettä...
Puoli tuntia ajelin tänään 2.0dA mallia. Vanhasta X3:sta en missään vaiheessa pitänyt mutta uusi malli kyllä vakuuttaa monessa suhteessa. Sisätilat ovat avarat, materiaalit laadukkaat. Ulkonäkö edelliseen malliin on kohentunut huomattavasti tosin keulan ilmettä olisi voinut vielä hieman parantaa.
2 litran dieselissä on tarpeeksi puhtia normiajoon, ohjaus oli kevyehkö. Koeajoautossa oli DDC varustus josta säätämällä Sport-asentoon ohjaus muuttui jämäkäksi. Neliveto toimii kuin ajatus, liukkaista valoristeyksistä ei ole mitään ongelmaa lähteä liikkeelle. Löysin myös pienen pätkän ajamatonta metsäautotietä, eipä ollut tällä autolla mitään vaikeuksia etenemisen suhteen sielläkään. Moottoritiellä meno on leppoisaa ja onhan näissä katumaastureissa se mukava puoli että ohjaamossa olet hieman muun liikenteen yläpuolella. Taustapeilit todella isot ja niistä hyvät näkymät.
Plussat:
+kaikin puolin paranneltu versio edellisestä mallista
+vaihteiston ja moottorin toiminta
+laadun tuntu
Miinukset:
-perusversion ohjauksen keveys
-ulkonäössä olisi voinut vieläkin parantaa
Antaisin tälle 4 tähteä viidestä
2 litran dieselissä on tarpeeksi puhtia normiajoon, ohjaus oli kevyehkö. Koeajoautossa oli DDC varustus josta säätämällä Sport-asentoon ohjaus muuttui jämäkäksi. Neliveto toimii kuin ajatus, liukkaista valoristeyksistä ei ole mitään ongelmaa lähteä liikkeelle. Löysin myös pienen pätkän ajamatonta metsäautotietä, eipä ollut tällä autolla mitään vaikeuksia etenemisen suhteen sielläkään. Moottoritiellä meno on leppoisaa ja onhan näissä katumaastureissa se mukava puoli että ohjaamossa olet hieman muun liikenteen yläpuolella. Taustapeilit todella isot ja niistä hyvät näkymät.
Plussat:
+kaikin puolin paranneltu versio edellisestä mallista
+vaihteiston ja moottorin toiminta
+laadun tuntu
Miinukset:
-perusversion ohjauksen keveys
-ulkonäössä olisi voinut vieläkin parantaa
Antaisin tälle 4 tähteä viidestä
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Omaan silmään perusmallin ulkomuoto vaikutti kuvien perusteella jotenkin "vaisulta" mutta nyt kun sen näki livenä, niin näytti kyllä hyvältä ihan tuollaisenaan. M-sportina varmasti todella maukas. Sisusta oli myös onnistunut "versio" F10:stä ja esim paljon hienomman näköinen kuin nykyisen E90:n.
Uusi X3 tuli eilen koeponnistettua. Auto oli ulkonäkönsä puolesta parempi kuin kuvissa, tosin keula on todella pliisu, mutta perä oli todella onnistunut. Laatuvaikutelma oli huomattavasti edeltäjäänsä parempi, kuten oli myös tilat. Fiksun oloinen paketti ja kokonsa puolesta onnistunut, ei liian suuri möhkäle, vaan melkein kompakti kokonaisuus. Auto jätti ihan positiiviset fiilikset ja jopa hetken mietin koeajoa, mutta sitten silmät osuivat hallissa esillä olevaan F10 M-sport paketilla ja siinä sitten X3 jäi taka-alalle
Ex: E60/F10
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ilmeisesti kävit Espoossa katsomassa Minulla nimittäin oli vähän sama efekti, mikä osittain varmasti johtui X3:n vaisusta pappaväristä.pumafi kirjoitti: Auto jätti ihan positiiviset fiilikset ja jopa hetken mietin koeajoa, mutta sitten silmät osuivat hallissa esillä olevaan F10 M-sport paketilla ja siinä sitten X3 jäi taka-alalle
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Lienee ollut lanseerausvärissä, eli Sparkling Bronze...fifty kirjoitti:Minkä värinen se X3 oli?
German Car forumilla nimimerkki SCOTT27 (ilmeisesti BMW:llä töissä tai muuten asioista perillä oleva) kommentoi taannoin uuden X3:en muotoilua:
"The whole second generation has come about by "reverse engineering" the E83 , we knew what the consumer liked and what they didn't like so they set about refining the plus'es whilst reworking and refining the minus'es."
Autonhan on suunnitellut Erik Goplen jonka käsialaa on mm E46.
"The whole second generation has come about by "reverse engineering" the E83 , we knew what the consumer liked and what they didn't like so they set about refining the plus'es whilst reworking and refining the minus'es."
Autonhan on suunnitellut Erik Goplen jonka käsialaa on mm E46.