X3 vs. uusi MB GLC

jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Onko foorumilla jo mielipiteitä miten GLC pärjää X3:een verrattuna (tai toisinpäin)?
Ainakin paperilla ja autoliikkeen sisällä "kuivatestattuna" GLC tuntuu ihan kelpo peliltä. Koko, muoto ja hinnatkin ovat aika lähellä X3:sta ja varustelista on mittava (joskin hinnakas, kuten kyllä BMW:lläkin)
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Käy Vermon parkkipaikalla kysymässä pussihousuilta...

(Myönnän, oma antipatia mersua kohtaan on kova...)
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
karl-jurgen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
Auto: Reihen-Vierzylinder
Paikkakunta: Finnland

Uusi GLC on kyllä parannus edeltäjäänsä nähden ainakin ulkoisesti. Omaan silmään X3 F25 on kyllä edelleen komeampi.

Itseä ärsyttää uuden GLC:n sisätiloissa se ruma "päälleliimattu" näyttö keskellä kojelautaa. Näyttää aivan joltain taksin jälkiasenteiselta navigaattorilta. Hyi!
No toisaalta muutkin valmistajat tekee (valitettavasti) samanlaista näyttöä.

Toinen ärsytyksen aihe GLC ssä on automaattivaihteiston viiksi ohjauspyörässä. Tätä ratkaisua en ole koskaan ymmärtänyt mersulta.

Ei ole tullut ajettua GLC: tä niin ajettavuudesta ei ole tietoa.
Avatar
ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.

Hmmn, ainakin oma paini kävi aikanaan X1 vs GLK, nyt uusi X1 on kasvanut sisätiloiltaan (?) ja GLC suunnilleen samaa kokoa kuin GLK. Luulempa että kovempi vertailu kävisi X1:n kanssa, vaikka GLC onkin X3 hintainen.

Sama kokovertailukysymys lienee Volvon XC60:een vertaillessa mutta toisinpäin, X3 kokoinen ja X1 hintainen...
houndie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Touko 2014, 11:19

Olen ajanut GLC 250d:n, ja facelift-X3 2.0d:n. Itselläni on X3 3.0d f25 pre-facelift.

Mersu on mukava ja erittäin hiljainen. GLK:ssä 250d tuntui ruudikkaammalta, mutta hyvin GLC:kin liikkuu, ei kuitenkaan X3 3.0d:n veroisesti :tong: Bemmin diesel kuuluu kabiiniin tyhjäkäynnillä ja kiihdytyksissä Mersua enemmän. Bemmissä 19 tuuman rengastus jyrisee, Mersu menee kuin sukkasillaan. Mersun ohjaus on kevyt ja säädettävissä tyydyttäväksi, mutta tunnokkaaksi sitä ei voi sanoa. Ei se ole täydellinen Bemmissäkään, mutta parempi.

Sekä Bemmin että Mersun vakiosisustukset ovat sinänsä siistit, mutta kököt, Skoda-tyyliä. Mersun vakiopenkit ovat Bemmin vakioita paremmat (mm. säädettävä istuinosa). Etenkin Mersussa ärsyttää kiiltävä musta muovi, joka peilaa ovista ja konsoleista halvan oloisesti. Keskikonsolissa on iiiso peili - kiva ajatella, miltä se näyttää muutaman vuoden naarmuuntuneena.

Mersun takapää on viisto, joten tehollinen tavaratila on Bemmiä huonompi. Mersun takapenkillä on paremmat oltavat kuin Bemmissä. Kuskillakin on Mersussa hyvin tilaa, mutta tunnelma on Bemmiä tiiviimpi. Bemmin käyttöliittymä on luontevampi ja yksinkertaisempi kuin Mersun, jossa on "hiiri" keskikonsolissa, vaihdevipu ohjausakselissa jne.

Mersu on made in Germany ja maltillisesti hinnoiteltu (jos Premium Business riittää). Bemmi on rapakon takaa uinut, perusilmeeltään kohta kuusivuotias ja ajettavuudeltaan napakka, mutta vaatii (ainakin minusta) lisävarusteita tuntuakseen premiumilta. Molempiin autoihin on ruksittavissa kaikkea kivaa helposti 75-80 tuhanteen euroon asti.
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Koeajoin sekä uuden X3:n, X4:n että GLC 250:n hiljattain. Noista X4 3.0 koneella nosti sykettä ja autokuumetta eniten mutta se olikin lähes 77 k€ peli kaikkine varusteineen. Ajettavuus, kiihtyvyys ja muotoilu oli upeaa. Niukat takatilat eivät ja renkaat melusi siinäkin.

Jos pitäisi valita järkevästi niin GLC olisi paras vaihtoehto: ihan uusi korimalli, kaikki laadukasta ja on hyvää merkkiä. Rengasmelua siinäkin oli kuitenkin yllättävän paljon. Auto on muuten hiljainen mutta karkealla asfaltilla melkoinen jyrinä tulee sisään ihan kuten C-sarjalaisessa mesessä. Selkeästi enemmän rengasmelua kuin E-sarjassa tai ML:ssä, eroa ehkä 3, jopa 4 dB.

Karkeaa asfalttia on Ruotsissakin joten Mersun kannattaisi vielä panostaa lisää rengasmelun äänieristykseen. Muutoin mainio auto.
houndie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Touko 2014, 11:19

Rennfahrer kirjoitti:Karkeaa asfalttia on Ruotsissakin joten Mersun kannattaisi vielä panostaa lisää rengasmelun äänieristykseen. Muutoin mainio auto.
Oma koeajoni oli Oulussa. En osaa kommentoida tien pinnan absoluuttista karkeutta, mutta missään nimessä en pitänyt rengasääniä häiritsevänä. Selvästi hiljaisemmat ne olivat kuin omassa f25 M-Sportissani (19" non-runflatit).
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Olen samaa mieltä, X3 ja X4 ovat rengasmeluisampia kuin GLC. Sekään ei tosin yllä esim. Audi A6 tai MB E tasolle. Uutta F11:sta en ole Suomessa ajanut joten vaikea verrata vitoseen.

PS. en ymmärrä miksi joku ostaa hi-fi speakerit tai jopa yli 5 tonnin HarmanKardonit autoon jossa rengasmelu jyllää
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Rennfahrer kirjoitti:
en ymmärrä miksi joku ostaa hi-fi speakerit tai jopa yli 5 tonnin HarmanKardonit autoon jossa rengasmelu jyllää
Oletko koskaan ajanut kaupungissa, jossa rengasmelu ei jyllää ja matkaan saattaa kulua kuitenkin tovi?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vastaa Viestiin