Uusi BMW X5 G05

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Miksiköhän nykyisen X5 elinkaari jää niin kovin lyhyeksi? Eihän siitä ole tullut eres faceliftiä vielä?
Kovasti huhutaan jo täysin uutta X5. Ja mitä naamiokuvia katsoo niin aika valmiilta näyttää.
http://www.bmwblog.com/2017/12/01/spied ... ting-road/
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti:Miksiköhän nykyisen X5 elinkaari jää niin kovin lyhyeksi? Eihän siitä ole tullut eres faceliftiä vielä?
Kovasti huhutaan jo täysin uutta X5. Ja mitä naamiokuvia katsoo niin aika valmiilta näyttää.
http://www.bmwblog.com/2017/12/01/spied ... ting-road/
Näyttää kyllä vähän "jötköltä" mun makuun, eli ei ole mun juttu tuollainen möhkö.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Tässä vähän huhuja: F15 valmistus loppuu 7/18 ja uuden X5 (G05) valmistus alkaa 8/18. Samaan aikaan alkaa myös X7 (G07) myynti ja tuotanto.

X5 ja X7 ovat isolta osin sama auto, jälkimmäisessä on vain se 3 penkkiriviä (6- ja 7-paikkaiset versiot).
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Kyllähän nykyinen F15 on hyvä auto, mutta kilpailutilanne on nyt armoton. Mielenkiintoista nähdä, miten uusi malli vastaa haasteisiin. Uskon itse, että todella hyvää on taas luvassa. Viimeisimmät BMW:n mallit ovat olleet aivan loistavia!
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tuo F15:sta elinkaari jää tosiaan totuttuun nähden lyhyeksi, tosin se on ollut tiedossa jo jonkin aikaa. Kilpailutilanne on armoton: Range Velar on juuri tullut myyntiin, uusia Range Sport malleja tuloillaan, uusi Cayenne on juuri tullut myyntiin ensimmäisillä malleillaan jne. Tosin sitten GLE ja Q7 ovat suunnilleen samassa iässä kuin X5 ja ne lienevät kuitenkin pahimmat kilpailijat. Tietysti sitten uudella X5:llä lyödään painetta Mersun ja Audin suuntaan mukavasti.
Toisaalta, onpa tuo mallisukupolvien ikä ylipäätään lyhentynyt, joten kaipa se on tätä päivää.

F15 on meikäläisellä nyt toiminut noin 1,5v täysin moitteetta ja on kaikinpuolin ollut minun tarpeisiini aivan erinomainen auto. Tietysti hyvin pienellä vaivalla sen saa itselleen perusteltua "juuri parhaaseen vaihtoikään" siihen kohtaan kun uusi X5 tulee myyntiin. Tosin pakko tunnustaa että mm. Range Sport hybridi vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta - ja onpa noita muitakin, kuten uusi Cayenne - kilpailu tosiaan on kova/ näin asiakkaan näkökulmasta potentiaalisia vaihtoehtoja löytyy helposti useita.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Samat tunnelmat täällä päässä. Kiinnostavia vaihtoehtoja on nyt paljon. Toisaalta omat myönteiset kokemukset useammasta BMW:sta sitouttavat merkkiin aika tavalla. Mutta aika näyttää. Ja rahapussin paksuus!
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Uuden Auto Motor und Sport saksan painoksen mukaan G05 X5:n plug - in hybridin sähkörange olisi 100 km. Ei huono, jos pitää paikkaansa
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Aikamoinen kilokasa akkuja ja eurojakin tuohon kuluu varmasti tuplat jos totta. Helppo kuvitella että nykyisestä kantama hieman kasvaa, mutta mikä enää on kokonaisuudessaan järkevää, se on sitten toinen kysymys. Kompromisseja.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

lnaukkar kirjoitti:Aikamoinen kilokasa akkuja ja eurojakin tuohon kuluu varmasti tuplat jos totta. Helppo kuvitella että nykyisestä kantama hieman kasvaa, mutta mikä enää on kokonaisuudessaan järkevää, se on sitten toinen kysymys. Kompromisseja.
No, enpä tiedä.. Mielenkiinnolla odottelen mitä tuleman pitää. Viittaan siihen että aika monet aivot ovat tehneet pää kipeänä työtä jo hyvän aikaa akkuteknologian parissa ja jotakin ovat saaneet todennäköisesti aikaankin.
Huhuja ja vähän vakavampaakin tarinaa on liikkunut siitä että akkupuolella olisi uutta tulossa lähiaikoina tuotantoonkin asti, liittyen juuri tuohon mainittuun 100km sähkörangeenkin.
100km sähkörange uudessa X5:ssä on varmasti mahdollinen, jopa ilman akkukasan ja sen painon kasvuakin. Hintapolitiikka voi olla toinen juttu, toisaalta markkinointi kärsii jos hinta pompsahtaa kovin korkeaksi.
Saapa nähdä, 100km range olisi kyllä tervetullut, ellei jopa pakollinen. Joku sen nimittäin lähivuosina kuitenkin markkinoille käyttökelpoisena ja kohtuuhintaisena tuo.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Samalla sitten polttomoottori veke ja näitä superakkuja auto täyteen, jotta sähkörange on vaikka 500 km.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ludwig kirjoitti:Samalla sitten polttomoottori veke ja näitä superakkuja auto täyteen, jotta sähkörange on vaikka 500 km.
Joo, näin minunkin ajatus menee. 100 km sähkökantaman jälkeen polttis on turhaa painolastia, joten sähköllä loppuun asti.

Vertailun vuoksi, Audi Q7 akku on 17 kWh ja sähköajoa 55 kilsaa. BMW X5 sähköakku 9 kWh ja sähköajoa 30 kilsaa. Jolloin jotta autolla pääsee 100 kilsaa, niin se tarttee i3 ajoakun sinne konttiin. Sähköisen voimalinjan hyötysuhde on niin korkea, että auton kWh / 100 km kulutuksen parantamiseen ei ole mitään taikatemppua.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Ludwig kirjoitti:Samalla sitten polttomoottori veke ja näitä superakkuja auto täyteen, jotta sähkörange on vaikka 500 km.
Mieluiten toki näin, mutta veikkaisin silti että ennenkuin siihen päästään on ensin välivaiheena joku "ruohonleikkurin moottori + lähes täyssähköauton sähkörange".
Se on tietysti sitten oma kysymyksensä mikä lopulta on maasturin kohdalla optimiratkaisu. Fiksu sähkön ja polttomoottorin yhdistelmä kun kuitenkin antaa hyvän taloudellisuuden yhdistettynä hyvään suorituskykyyn ilman täydellistä riippuvuutta latausasemaan.
Audi Q7 on hyvä esimerkki alkajaisiksi: sähköllä pääsee kaupunkiajot mukavasti, dieselmylly vie maasturia maantiellä kevyellä kulutuksella ja yhdistettynä löytyy potkua sitä haluaville. Toki sitten Suomen käyttövoimavero vesittää tuota kokonaisuutta jonkin verran.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Itse olen koneinsinööri ja huokaisen helpotuksesta kun saa kunnon auton, jossa ei olisi polttomoottoria. Koneenosaoppia kun muistelee ja mitoituslaskelmia joka samperin ruuville ja akselille... Vrt. sähkömoottori.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Otin muuten vähän yhteyksiä Land Rover myyntiin kartoittaen tilannetta Range Sport P400e:n suhteen verrattuna X5:een.

Sanoisin että kilpailutilanne tulee olemaan ostajan kannalta herkullinen. Range Sportilla on ilman muuta vahvuutensa ja kokemukseni myyntipuolen toiminnasta oli erittäin positiivinen. Halu myydä Range Sport oli ilmeisen kova. Liekö syynä se, että G05:n virallisen esittelyn jälkeen se Rangen myynti voi olla vaikeampaa, jos vaikka se G05:n sähkörange saadaan aivan uusille lukemille :)
Range on hyvin varusteltu jo perusvarusteltuna, lähes kaikki olennainen löytyy jo lähtöhintaan ja lisävarustelistalla on ilahduttavan paljon vain 3-numeroisia hintalappuja, toisin kuin X5:n lisävarustelistalla oli.
Mielenkiinnolla odotan G05:sen virallista esittelyä ja sen myötä todellista vertailua Range Sportiin.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Mielenkiintoista oli kuulla tuo Range Rover -kokemus. Se on todella hieno auto varmasti.

Oma X5 on kohta kaksi vuotta vanha ja edellinen auto oli jo reilusti käytetty, kun sen tähän uuteen hybridiin vaihdoin. Alun perin kyllä olen ajatellut pitää tätä vitosta myös hieman pidempään. Niin olen asiaa sukulaisille ja tutuillekin selittänyt, kun ovat kummastelleet aikanaan autohankintaani. Aika paljon kun tähän peliin on laittanut rahaa kiinni. Heh! Sitä ns. omaa rahaa, mistä toisella forumin palstalla on ollut välillä tunteellistakin keskustelua. No, se siitä.

Mutta jos uusi X5 ja sen hybridi on tätä nykyistä huomattavasti etevämpi laitos, saatan tehdä nopeankin vaihtopäätöksen uuteen. Riippuu tietenkin, kuinka paljon aitoa lisäarvoa uusi malli antaa vanhaan nähden. Mikä on hyvitys nykyisestä ja mikä muutenkin on kokonaistaloudellisesti viisainta. Mutta toki pitää katsoa muutkin vaihtoehdot. Esim. millainen on tuleva uusi Mercedeksen GLE -hybridi. Ja tuo Range Rover.

Range Rover on varmasti siis toimiva tuote. Täytyy rehellisesti myöntää, että tarkoituksella en ole sitä käynyt katsomassa. Saattaisi iskeä jalat alta vievä autokuume, mikä voisi olla paha tauti... Ja kaikki järkevät laskelmointini unohtuisivat siihen paikkaan!
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Se on juuri tuo minullakin että välttelin Rangea tietoisesti niin etten edes netistä tutustunut siihen :)
No, eihän se nykypäivänä ole mahdollista ja niin sitten tsekkasin mitä Range Sport on autojaan. Aiemmin en pitänyt Rangen muotoilukielestä, mutta nykyinen viehättää selvästi enemmän. Johtuuko sitten iän karttumisesta vai Rangen muotoilun paranemisesta vai molemmista, tiedä häntä.
X5:een olen tähän mennessä ollut 100% tyytyväinen ja vahva usko on siihen että G05 vain parantaa kokonaisuutta entisestään.
Range Sport P400e olisi jo tilattavissa, esittelyautot tulevat maahan keväällä/alkukesästä. Aion kyllä käydä sen tsekkaamassa ja koeajamassa. Silloin varmaan sitten se tarjouskin tulee pyydettyä. Ellei se nyt aivan ylimaallisen hyvä tarjous ole, niin odottelen myös G05:n markkinoille tulon ja kyllä se GLE 500e:kin täytyy mielessä pitää. Cayenne hybridi on sekin huippupeli, tosin todennäköisesti vähän kallis noihin muihin verrattuna.
Mutta tunnustan että Range kiinnostaa kyllä eniten G05:n ohella.
dominik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Loka 2011, 17:29

Kaveri olis ostattelemassa Bmw X6 4.0d ja vuosimalli 2015, autossa mm msport jne mut nyt selvennyt et vakionopeussäädin on ns perinteinen eikä mukautuva, mites, onko toivoton paikka kun mukautuva olis ehdoton vaatimus, olisiko kenelläkään tietoa, pystyykö koodaan tai jälkikäteen mukautuvan laittaminen?
atha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 09:20

tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Hieno auto! Omaan ostokäyttäytymiseen vaikuttaa jatkossa paljon se, millainen on hybridimalli ja mikä on sen hinta. Nykyinen 40e on ollut niin mainio auto kaikin puolin, että perinteisiin polttomoottorimalleihin ei huvita enää palata. Toki X3:n tuleva täyssähkömalli myös kiinnostaa. Hyvältä näyttää, BMW!
Vastaa Viestiin