Uusi BMW X5 G05

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja jva » 18 Kesä 2018, 10:01

JP X-Driver kirjoitti:
14 Kesä 2018, 22:09
Hieno auto! Omaan ostokäyttäytymiseen vaikuttaa jatkossa paljon se, millainen on hybridimalli ja mikä on sen hinta. Nykyinen 40e on ollut niin mainio auto kaikin puolin, että perinteisiin polttomoottorimalleihin ei huvita enää palata. Toki X3:n tuleva täyssähkömalli myös kiinnostaa. Hyvältä näyttää, BMW!
Aika samat fiilikset, tosin kilpailukin on aika kova. Range Sportissa on omat vahvuutensa ja Cayennella omansa - Mersun GLE odottaa vielä julkistamistaan, mutta tuskin sekään paljon huonommaksi jää ja Q7:kin on uudistumassa.

atha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 09:20

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja atha » 07 Syys 2018, 05:54

Hybridissä kutoskone ja 80 km ajomatka sähköllä.

https://www.bmwblog.com/2018/09/06/bmw- ... -ev-range/

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 759
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 07 Syys 2018, 10:29

No jopas, nyt on hyvä paketti kasassa! Kutoskoneella :thup:

Saas nähdä miten hinnoitellaan suomessa. Muissa moottoreissa on vähintään 35k eur autoveroa, mutta tuohon sitä jää vain muutamia tuhansia. Joten on ainakin mahdollista, että tuo maksaa vähemmän kuin halvin diiseli.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1679
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja gestapo » 07 Syys 2018, 11:13

Taitaa hinta olla satkun paikkeilla, jos nyt spektejä verrataan vastaavaan Possuun.
Tuo voimalinja sitten face vitoseen? Kun kerran Seiskaankin on tulossa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja Janisema » 07 Syys 2018, 14:39

Ja vielä kun tulisi kolmoseen :love:
330e M-Sport -16

JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 xDrive 40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja JP X-Driver » 07 Syys 2018, 23:26

Varmasti hieno ja harkittu kokonaisuus on uusi X5 45e. Mutta Mercedes-Benz kyllä heitti pari päivää sitten kovasti kiinnostavan haasteen, esiteltyään uuden täyssähköautonsa. Ja tuleva GLE on myös houkutteleva vaihtoehto, hybridinä toki sekin. Mutta kuten aina, hinnoittelu ja nykyisestä autosta loppupeleissä saatava hyvitys uuteen vaihdettaessa ratkaisee tulevankin kaupan.

Jokin aika sitten herätti kovasti kiinnostusta myös X3:n tuleva täyssähköversio. Ja edelleenkin sitä odottaa. Vähään aikaan siitä ei ole mitään uutta kuulunut. Liekö mennyt muotoilu uusiksi? Kun kilpailijoiden tuotteet ovat nyt suoraan sanottua aika tavalla houkuttelevamman näköisiä!

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja jva » 14 Syys 2018, 09:43

JP X-Driver kirjoitti:
07 Syys 2018, 23:26
Varmasti hieno ja harkittu kokonaisuus on uusi X5 45e. Mutta Mercedes-Benz kyllä heitti pari päivää sitten kovasti kiinnostavan haasteen, esiteltyään uuden täyssähköautonsa. Ja tuleva GLE on myös houkutteleva vaihtoehto, hybridinä toki sekin. Mutta kuten aina, hinnoittelu ja nykyisestä autosta loppupeleissä saatava hyvitys uuteen vaihdettaessa ratkaisee tulevankin kaupan.

Jokin aika sitten herätti kovasti kiinnostusta myös X3:n tuleva täyssähköversio. Ja edelleenkin sitä odottaa. Vähään aikaan siitä ei ole mitään uutta kuulunut. Liekö mennyt muotoilu uusiksi? Kun kilpailijoiden tuotteet ovat nyt suoraan sanottua aika tavalla houkuttelevamman näköisiä!
Aika samat fiilikset.. ainoastaan sillä erolla että täyssähkö ei ainakaan tämän hetkisen käyttötarpeen mukaan ole vielä plug-in hybridiä toimivampi vaihtoehto. Mersu kuitenkin heitti haasteen myös tähän suuntaan uuden GLE:n muodossa. Uuden muotoilu miellyttää edeltäjäänsä enemmän, tarkempia speksejä odotellessa.
Uusi X5 45e vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kuutoskone reilun 400hv:n yhteisteholla ja sen mukaisella suorituskyvyllä nostaa X5:n näiltäkin osin samaan sarjaan mm. Cayennen kanssa. Hinnoittelu on myös mielenkiintoista nähdä. Joissakin ulkolaisissa lähteissä arveltiin vain hyvin maltillista hinnannousua = X5 olisi entistä kilpailukykyisempi suhteessa ominaisuuksiinsa verrattuna kilpailijoihinsa. Päästötkin ovat laskeneet, joten autoveronkaan ei pitäisi merkittävästi rasittaa hintaa Suomessa.

Tosin sitten on myös se puoli että olen ollut ja olen todella tyytyväinen 40e:hen. Erittäin toimiva kokonaisuus tarpeisiini nähden, tällä hetkellä mittarissa vasta 30tkm = uudenveroinen peli, miksi sellaista lähtisi vaihtamaan??

Näin ollen täsmälleen sama on tilanne: Tarjouksia tulen pyytämään, se on selvä, mutta hinnoittelu ja nykyisestä saatava hyvitys tulee näyttelemään merkittävää osaa siinä onko seuraava kulkupeli X5, GLE, Range Sport, joku muu, vai jatkuuko matka nykyisellä X5:lla. Ihan hirveästi en ole valmis euroja käyttämään tilanteessa jossa vanha kulkupeli on hyväksi ja toimivaksi osoittautunut. Toki tässä on käytännössä vielä varmaan lähemmäs vuoden päivät aikaa, ennen kuin uusi auto käytännössä voisi olla ajankohtainen. Rangen toimitusajat ovat tolkuttomat, jos edes pystyvät toimittamaan. X5 on vielä hinnoittelematta, GLE virallisesti esittelemättä, joten meneehän tässä väkisin vielä aikaa.

Ja lopuksi on todettava että koska meikäläiselle autoilu on aina tunteen ja järjen ristiriitaa, niin kyllähän myös Ford heitti oman lusikkansa soppaan vahvistaessaan että Ranger Raptor tulee Eurooppaan ja Suomeen ensi syksynä :)
Siinä tosin autovero sotii rankasti meikäläisen ajatusmaailmaa vastaan. 50t euron rauta on 50t euron rautaa, noin 30t veroa siihen päälle ei tee 50t euron raudasta 80t euron rautaa, 30t euroa "ylimääräistä" ei houkuta pätkääkään mistään autosta. Josta päästäänkin siihen että jos se +30t pitää Raptorista maksaa, niin miksi ei sitten F-150 Raptor, jossa kulutus on jotenkin kurissa uuden V6:sen ansiosta ja kuorma-autona sen autoveron voi unohtaa :)

No, nämä ovat näitä pohdintoja, mitä on kiva mielessä pyöritellä. Todennäköisyys voi olla aika suuri sille että nykyisellä jatketaan vielä useampikin vuosi, toki tarjouspyyntöjä siis tulee lähtemään ja hintapuoli ratkaisee asian hyvin pitkälle, kovin suurella välirahabudjetilla en tässä vaiheessa ole liikkeellä kun on muita, paljon tärkeämpiä rautoja tulessa.

JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 xDrive 40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja JP X-Driver » 14 Syys 2018, 17:54

Samoin minäkin ajattelen. Nykyinen 40e on ollut meneen reilun parin vuoden aikana erittäin hyvä auto ja tuskin sitä ihan heti vaihdan pois. Tietysti uusi malli on edistyneempi monin tavoin, mutta jäitä kannattaa pitää hatussa mahdollisen vaihdon suhteen. Korkeatasoinen auto kestää aikaa ja ajoa pidempäänkin. Kun vielä pitää siitä itse hyvää huolta eikä revittele turhaan.

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja jva » 25 Syys 2018, 14:27

Mitä nyt ulkomailta hinta-arvioita 45e:lle katsoo, niin vaikuttaisi hinta säilyvän edelleen mukavan kilpailukykyisenä esimerkiksi Cayenne hybridiin verrattuna. Jos Suomen autoverosta nyt ikinä kenellekään mitään ilonaihetta voi katsoa olevan, niin parhaimmillaan käy Suomessa jopa niin että alentunut CO2 + uusi verotaulukko saa aikaiseksi sen että 45e on kutakuinkin saman hintainen kuin oli edeltäjänsäkin verottoman hinnan hienoisesta noususta huolimatta, jolloin hinta erityisesti Suomessa olisi varsin kilpailukykyinen.
No, eiköhän tuo syksyn mittaan selviä kun saavat tuotteen Suomessa hinnoiteltua.

ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja ausdauersportler » 15 Marras 2018, 21:48

lnaukkar kirjoitti:
12 Tammi 2018, 08:59
Ludwig kirjoitti:Samalla sitten polttomoottori veke ja näitä superakkuja auto täyteen, jotta sähkörange on vaikka 500 km.
Joo, näin minunkin ajatus menee. 100 km sähkökantaman jälkeen polttis on turhaa painolastia, joten sähköllä loppuun asti.

Vertailun vuoksi, Audi Q7 akku on 17 kWh ja sähköajoa 55 kilsaa. BMW X5 sähköakku 9 kWh ja sähköajoa 30 kilsaa. Jolloin jotta autolla pääsee 100 kilsaa, niin se tarttee i3 ajoakun sinne konttiin. Sähköisen voimalinjan hyötysuhde on niin korkea, että auton kWh / 100 km kulutuksen parantamiseen ei ole mitään taikatemppua.
Audi Q7 ei kulje akulla 55 km vaan vähemmän

tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 40e
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja tiko » 09 Joulu 2018, 22:46

Saksasta kantautuu huolestuttavia tietoja, että nelipyöräohjaus on erittäin levoton jopa vaarallinen sivutuulessa autobaanalla ~140km/h nopeuksissa. Olettaisin, että renkaat on keskieuroopankitkat tähän aikaan vuodesta. Kyseinen nelipyöräohjaus optiohan on kaikissa ilmajousitetuissa malleissa.

Ei ollenkaan hyvä uutinen, sillä eikös tulevassa hybridissä ole tämä alustaoptio (ilma&4-p ohjaus) vakiona. Tähän kun lisää kotimaamme uraiset tiet, niin mikähän on lopputulos, vaikka nopeudet ei nyt noin korkeita olekaan. Onko joku käynyt jo koeajolla diesel versioilla? Näyttäsi useammassa esittelyautossa olevan ilmajousitus.

Tosin eipä 45e:stä ole enää kuulunut pihaustakaan, taitaa olla 2020 vuosimallin asioita (eli loppuvuosi 2019)? Tullee olemaan suosittu joka tapauksessa. Jos vuoden 2019 puolella 45e:llä haluisi ajella, aika sokkona pitäisi tilata kai samoin tein. Tuleekohan 45e myös X7:aan, jossa kuitenkin 7-paikkaisuus on se juttu, minne akut laitetaan? Ei tässä itsellä ole vielä useampaan vuoteen suunnitelmia vaihtaa ellei nyt jostain X-kuumeeseen sairastu. Nykyinen hoitaa vielä hommansa ainakin seuraavat 3 vuotta...
Entiset: E23 735i '79, E34 518i '91, E34 525i '89, E39 530i '01, E84 X3 3.0iA '04, E84 X3 3.0iA '04. E61 530xdA '06, E70 X5 30d '07, E70 X5 sd '08

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 278
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: Uusi BMW X5 G05

Viesti Kirjoittaja jva » 13 Joulu 2018, 09:56

tiko kirjoitti:
09 Joulu 2018, 22:46
Tosin eipä 45e:stä ole enää kuulunut pihaustakaan, taitaa olla 2020 vuosimallin asioita (eli loppuvuosi 2019)? Tullee olemaan suosittu joka tapauksessa. Jos vuoden 2019 puolella 45e:llä haluisi ajella, aika sokkona pitäisi tilata kai samoin tein. Tuleekohan 45e myös X7:aan, jossa kuitenkin 7-paikkaisuus on se juttu, minne akut laitetaan? Ei tässä itsellä ole vielä useampaan vuoteen suunnitelmia vaihtaa ellei nyt jostain X-kuumeeseen sairastu. Nykyinen hoitaa vielä hommansa ainakin seuraavat 3 vuotta...
Eiköhän se 45e sieltä ajallaan tule. Esiteltyhän se jo on, hinnoittelu vielä antaa odottaa itseään. 2019 sen on luvattu myyntiin tulevan ja eiköhän se silloin tulekin. Onko se sitten loppu- vai alkuvuotta? Nähtäväksi jää, mutta eiköhän se 2019 kuitenkin myyntiin tule.
Sokkona tilasin 40e:n ja sokkona uskallan 45e:nkin tilata, jos sellaiseen päädyn. 40e on kuitenkin palvellut moitteetta ja kilsojakin on vasta noin 35tkm, joten hienoinen epäilys on mielessä että onko 45e NIIN paljon parempi että sitä haluaisi lähteä tilaamaan heti kun se on tilattavissa. Toisaalta olisi myös helppoa ja jopa järkevää (jos autonhankinnassa sellaista sanaa voi edes käyttää) olisi odotella vielä vuosi tai pari. Verotuskin tullee muuttumaan ja kyllähän se X5 hintaisessa autossa tuntuu, jos autovero vaikka poistuisi kokonaan hybrideiltä seuraavan hallituksen toimesta. Paljon on kysymyksiä vailla vastausta ilmassa ja 40e on palvellut moitteetta = ei aiheuta isoa päänsärkyä jos vaikka odotelee vastauksia avoimiin kysymyksiin.
Myös X3 hybridi, joka tullee sekin 2019 kiinnostaa. Siinä tilat riittävät meikäläisen tarpeisiin, hybridi vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hinta on kuitenkin selvästi X5:sta alemmalla tasolla, joka on tietysti hyvä juttu sekin.
Muutenkin markkinoille pukkaa paljon monenlaista mielenkiintoista autoa - taidan katsella ainakin toistaiseksi, kunnes joku malli kunnolla sytyttää palon mieleen.