Uusi BMW X5 G05

tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Janne71 kirjoitti: 12 Heinä 2019, 11:22 Tällainen X5 hybrid tuli tilattua.

4DF29073-0889-405A-B4FE-AE6F63267F6C.png
Onneksi olkoon, pitkä odotus edessä :)

X-line on hyvä paketti hintaansa nähden saa paljon sisältöä ( sesatec verhoilu kojelautaan ja nahkasisustus). Minkä värisen nahkasisustuksen valitsit, entä ikkunoiden ympärille listat, alumiina vai musta? Mitkä vanteet?

Selvästi olet miettinyt huolella varusteet, mutta kannataisi ehkä ruksia 413 tavatilan väliverkko; vaikea hommata jälkikäteen ja on käytännöllinen varuste eikä älyttömän hintanen. Lisäksi miettisin 5AU Parking Assistant Plussaa, 3D kuva ja 50 metrin automaattiperuutus on tämän kokoisessa autossa kätevä, ja Comfort-penkkejä, jotka tarjoavat todella monipuoliset säädöt. Ne sisältää erikseeen valitsemasi ristiseläntuen, joten hintaero kapenee tuolla summalla.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Janne71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Heinä 2019, 09:49

Hyvä idea. Taidan rastittaa comfort istuimet, listojen väri vielä mietinnässä. Peruutusavustin ja takakamera on vakiona, 360 kamera lisävarusteena. Vanteet taidan jättää nuo mitkö xlinessä tulee ja sisusta on cofee ruskeaa. Mitä mieltä laser valoista vs mukautuvat ledit, onko niissä suurikin ero?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Janne71 kirjoitti: 14 Heinä 2019, 13:12 Mitä mieltä laser valoista vs mukautuvat ledit, onko niissä suurikin ero?
7-sarjassa ero ainakin aivan minimaalinen. Siihenkin saa samalla tavalla mukautuvat LED-ajovalot ja sitten erikseen vielä laser ajovalot, siten että molemmissa näissä on selective beam -kaukovalot. Toiminta voi olla jopa aivan identtinen, mutta lasereiden kanssa ne kaukovalojen tietä seuraavat "valonheittimet" ovat kirkkaammat, siis silloin kun lasereita auto käyttää.

Tietysti etuvalojen ulkonäkö eroaa suuresti ja päiväajovalot ovat coolimmat lasereiden kanssa.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Hyvä tieto tuo, pimeä ajoa onneks tulee minimaalisen vähän nykyään. Hieman tuota xlinen varustelua vesittää nuo urheilupenkit, ne kun pitäisi olla vakiona kaikissa malleissa mitä hinnastossa nyt on, eli peruspenkkäjä ei tieten edes ole, sais tuo hybridi tulla sinne sekaan ettei tarvis arvailla.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Janne71 kirjoitti: 14 Heinä 2019, 13:12 Hyvä idea. Taidan rastittaa comfort istuimet, listojen väri vielä mietinnässä. Peruutusavustin ja takakamera on vakiona, 360 kamera lisävarusteena. Vanteet taidan jättää nuo mitkö xlinessä tulee ja sisusta on cofee ruskeaa. Mitä mieltä laser valoista vs mukautuvat ledit, onko niissä suurikin ero?

Jees kun tarkemmin katsoin, niin peruutusavutin on tosiaan vakiohilpettä.

Laservalot on vain kaukovaloissa ja ne toimii yli 60km/h nopeudessa. Kantamaa pitäisi olla 500m, joka on kyllä selvästi enenemmän kuin LEDeissä. Tarve on sen mukaan missä ja milloin ajaa. Jos ajaa pääsisassa Etelä-Suomessa iltaisin mukautuvat ledit riittää, koska täysiä kaukovaloja ei liikennetiheyden vuoksi väläytellä kuin satunniasesti (ja lasereita tiiputetaan varmasti vielä herkkemmin pois). Mutta yöaikaa ja teillä missä on vähän liikennettä, kaukovalojen kantamalla on merkitystä. F15:n mukautuvat LEDit ovat erinomaiset, ja jos G05 valot on samaa tasoa niin varmasti noilla pärjää erittäin hyvin ilman laserkaukovaloakin. Heikennys on valopesurien poistuminen G05:ssa, pesurit eivät toisin kovin tehokkaat ole F15:ssakaan, joten katsotaan nyt onko tuosta oikeasti jotain käytännön haittaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Heikennys on valopesurien poistuminen G05:ssa, pesurit eivät toisin kovin tehokkaat ole F15:ssakaan, joten katsotaan nyt onko tuosta oikeasti jotain käytännön haittaa."

Kyllä nuo valot hyvin F15 pesureilla kirkastuu. Tehtaalta tullessa ne vaan on käytännössä ohjelmoitu pois toiminnasta , niin , että ruikkaa muistaakseni joka 15:sta pyyhkimen vedolla alkaen kolmannesta. Kun koodaa esim Carlylla toiimaan joka viidennellä vedolla , säilyy valoteho hyvin kurakeleilläkin.

Itselleni tulee sen verran ajoa pimeillä maanteillä , että pesurien puuttuminen muodostaa auton hankinnan esteen. Ilman niitä valoteho heikkenee juuri silloin , kun sitä eniten tarvittaisiin.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Ensimmäinen BMW tilattu pitkän Volvo-kauden jälkeen. Tilaukseen meni X5 45e. 80 km wltp:ssä on melko hyvä lukema ja täysin riittävä omaan ajoon. Aika paljon tuli ruksittua kaikenlaista lisävarustetta, että pääsi entisen XC90:sen varustetasolle ja vähän ylikin. Pieninä ekstroina tuli Night Vision ja Drive recorder, jollaisia Volvossa ei ole. B&W:tä en viitsinyt suolaisen hinnan takia ottaa, vaan tyydyin Harman/Kardoniin, koska kotonakaan ei ole yli 5000€:n kajareita. Onhan tuo pudotus Volvon B&W:hen verrattaessa, mutta ero pienenee liikkeellä ollessa muiden äänilähteiden takia. Harvoin sitä tulee kuunneltua musaa autossa ilman ajamista.

Eli nyt on sitten edessä pitkä odotus helmikuuhun.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Steve kirjoitti: 24 Heinä 2019, 06:04 Ensimmäinen BMW tilattu pitkän Volvo-kauden jälkeen. Tilaukseen meni X5 45e. 80 km wltp:ssä on melko hyvä lukema ja täysin riittävä omaan ajoon. Aika paljon tuli ruksittua kaikenlaista lisävarustetta, että pääsi entisen XC90:sen varustetasolle ja vähän ylikin. Pieninä ekstroina tuli Night Vision ja Drive recorder, jollaisia Volvossa ei ole. B&W:tä en viitsinyt suolaisen hinnan takia ottaa, vaan tyydyin Harman/Kardoniin, koska kotonakaan ei ole yli 5000€:n kajareita. Onhan tuo pudotus Volvon B&W:hen verrattaessa, mutta ero pienenee liikkeellä ollessa muiden äänilähteiden takia. Harvoin sitä tulee kuunneltua musaa autossa ilman ajamista.

Eli nyt on sitten edessä pitkä odotus helmikuuhun.
Sama malli polttelee täälläkin pahasti.

Ihmettelen hieman tuota sinun kommenttia XC90 varustelusta, kun minusta siinä ei ole mitään erityisiä varusteita, ja vähintään samalle tasolle pääsee muutamalla bemarin varustepaketilla. Bemarin hintakaan ei paljoa Volvosta poikkea. Volvoon ei kuitenkaan saa esim laser-valoja, mainitsemiasi night vision - valoja tai liikennemerkit tunnistavaa/niihin kytkettyä vakionopeussäädintä. Hybridin rangen osalta volvo jäi bemarin ja mersun jalkoihin pahemman kerran.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Niin, siis X5:seen piti ottaa 17000 eurolla kamaa jotta pääsi Volvon tasolle (toki Volvossakin varusteita oli n 10t edestä). Hintaero jäi kyllä lopulta yllättävän pieneksi, pienemmäksi kuin aluksi luulin.

Aivan varmasti X5:set alkavat katukuvassa lisääntymään. Sen verran houkuttelevasti on tuo 45e hinnoiteltu.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Steve kirjoitti: 25 Heinä 2019, 12:43 Niin, siis X5:seen piti ottaa 17000 eurolla kamaa jotta pääsi Volvon tasolle (toki Volvossakin varusteita oli n 10t edestä). Hintaero jäi kyllä lopulta yllättävän pieneksi, pienemmäksi kuin aluksi luulin.

Aivan varmasti X5:set alkavat katukuvassa lisääntymään. Sen verran houkuttelevasti on tuo 45e hinnoiteltu.
En näitä tarkistanut, mutta eikö x5 45e lähtöhinta ole n 84.000 ja xc90 n 89.000. Jos 10ke laittaa volvon varusteisiin ja 17 ke bemariin, hinta on aika samassa. Jokainen tietysti itse sitten miettii kummassa hinta ja ominaisuudet on kohdallaan
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

BMW:n lähtöhinta 86t, Volvon lähtö taitaa olla tuo 89t ja Inscription/R-design taitaa olla 91t. Ero jää tosiaan pieneksi, vaikka X5:seen lataa enemmän varusteita.
Kuten mainitsin, niin hinta on tehty hyvinkin kilpailukykyiseksi, enkä ihmettelisi vaikka X5:sesta tulisi Volvoa suositumpi. Tähän asti XC90 on myyntiluvuissa ollut huimasti edellä, mutta 45e:llä on mielestäni todelliset mahdollisuudet nousta isojen SUVien ykköseksi.
Mielenkiintoista on katsoa miten Mersu nyt hinnoittelee hybridi-GLE:n.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Kävin nyt kolmannen kerran katsomassa ja ajamassa uuden X5:n sillä mielellä että jos 40e:n laittaisi vaihtoon. Ei lähtenyt vieläkään, koeajoauto oli toki 30d eikä 45e, mutta jotenkin jäi edelleen sellainen fiilis ettei G05 tarjoa niin paljoa uutta F15:sta nähden että vaihto siihen olisi tarvittavan rahan arvoista, vaikka sinänsä ihan hyviä ja hyväksyttäviä tarjouksia ilmassa olikin. Hieno peli ehdottomasti, mutta...
Jään odottelemaan vielä Mersun GLE hybridiä ennenkuin päätöksiä alan tekemään ja katsellaan sitten mihin päädytään. Noista kahdesta se kuitenkin löytynee, sikäli kun hybridiin päädyn. Sähkörange on kuitenkin merkityksellinen asia ja noissa kahdessa se alkaa olemaan sillä tasolla, mikä hybridissä ylipäätään on järkevää olla.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Itse kävin kanssa eilen vielä koeajamassa Mersun GLE:n ihan muuten vain. Jotenkin olin pettynyt. Mersu on laittanut halpaa kovaa muovia käsinojien alapuolelle, toisin kuin BMW. Pettymys yli sadan tonnin autossa. VW Touareqissa sama homma. Lisäksi ajotuntuma oli selkeästi X5:sta heikompi. Auto oli ilmajousilla ja hyvinkin pehmeä Comfort-asetuksella. Sanoisin, että GLE:n sport vastaa X5:sen comfortia. Tietysti jotkut pitävät pehmoisesta kyydistä, mutta itselle se oli turhankin pehmoista. Jäi etäinen fiilis.

Mersun autonominen ajo oli myös epävarman oloista. BMW ja Volvo ovat omasta mielestä onnistuneet hyvin siinä, miten auto pitää itseään kaistalla, Volvo tosin vasta softapäivitysten jälkeen. Mersu seilasi kaistalla ja kaarteessa meni ajoittain yli kaistan. Lisäksi Mersu käski monta kertaa käsiä rattiin, vaikka toinen käsi piti ratista kiinni. Tähän en Volvossa 110t km aikana ole törmännyt, enkä myöskään BMW:ssä lyhyellä parin tunnin koeajolla. Jotenkin ennakkokäsitykseni oli, että Mersu on kulkenut autonomisen ajamisen etujoukoissa. Tämän koeajon perusteella sanoisin, että kauhean paljon eivät ole hommasta irti saaneet.

Mersun mittaristo ja keskinäyttö näyttivät kuvissa ja videoilla hienoilta, mutta käytännössä eivät kuitenkaan säväyttäneet. Valikkoihin uppoaa samalla tavalla, kuin kaikissa muissakin käyttiksissä. Hyvää käyttiksessä oli laajat modifioinnin mahdollisuudet erilaisten teemojen kautta. En kuitenkaan, yrityksistä huolimatta, löytänyt itselle ihan täydellistä komboa. Tämä tietysti on puhdas makuasia ja liittyy vahvasti siihen, että mitä enemmän ihmiselle antaa valinnan mahdollisuuksia, niin sitä vaikeampi on löytää itselle sopivaa yhdistelmää :-)

Eli omat kokemukset GLE:stä jäivät heikoiksi. Lisäksi lataushybridin hinta tulee olemaan, Mersun perinteitä noudattaen, todennäköisesti useita tuhansia 45e:tä korkeampi, joka ei valitettavasti näy autossa mitenkään.

Lopputuloksena voisin sanoa, että jos pitää pehmeästä kyydistä, ei tarvitse autonomista ajoa, hyväksyy kovamuoviset sisäpinnat ja antaa lisäarvoa Mersun merkille, niin kyseessä voi olla unelmien kulkupeli.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Steve kirjoitti: 31 Heinä 2019, 11:53 Itse kävin kanssa eilen vielä koeajamassa Mersun GLE:n ihan muuten vain. Jotenkin olin pettynyt. Mersu on laittanut halpaa kovaa muovia käsinojien alapuolelle, toisin kuin BMW. Pettymys yli sadan tonnin autossa. VW Touareqissa sama homma. Lisäksi ajotuntuma oli selkeästi X5:sta heikompi. Auto oli ilmajousilla ja hyvinkin pehmeä Comfort-asetuksella. Sanoisin, että GLE:n sport vastaa X5:sen comfortia. Tietysti jotkut pitävät pehmoisesta kyydistä, mutta itselle se oli turhankin pehmoista. Jäi etäinen fiilis.

Mersun autonominen ajo oli myös epävarman oloista. BMW ja Volvo ovat omasta mielestä onnistuneet hyvin siinä, miten auto pitää itseään kaistalla, Volvo tosin vasta softapäivitysten jälkeen. Mersu seilasi kaistalla ja kaarteessa meni ajoittain yli kaistan. Lisäksi Mersu käski monta kertaa käsiä rattiin, vaikka toinen käsi piti ratista kiinni. Tähän en Volvossa 110t km aikana ole törmännyt, enkä myöskään BMW:ssä lyhyellä parin tunnin koeajolla. Jotenkin ennakkokäsitykseni oli, että Mersu on kulkenut autonomisen ajamisen etujoukoissa. Tämän koeajon perusteella sanoisin, että kauhean paljon eivät ole hommasta irti saaneet.

Mersun mittaristo ja keskinäyttö näyttivät kuvissa ja videoilla hienoilta, mutta käytännössä eivät kuitenkaan säväyttäneet. Valikkoihin uppoaa samalla tavalla, kuin kaikissa muissakin käyttiksissä. Hyvää käyttiksessä oli laajat modifioinnin mahdollisuudet erilaisten teemojen kautta. En kuitenkaan, yrityksistä huolimatta, löytänyt itselle ihan täydellistä komboa. Tämä tietysti on puhdas makuasia ja liittyy vahvasti siihen, että mitä enemmän ihmiselle antaa valinnan mahdollisuuksia, niin sitä vaikeampi on löytää itselle sopivaa yhdistelmää :-)

Eli omat kokemukset GLE:stä jäivät heikoiksi. Lisäksi lataushybridin hinta tulee olemaan, Mersun perinteitä noudattaen, todennäköisesti useita tuhansia 45e:tä korkeampi, joka ei valitettavasti näy autossa mitenkään.

Lopputuloksena voisin sanoa, että jos pitää pehmeästä kyydistä, ei tarvitse autonomista ajoa, hyväksyy kovamuoviset sisäpinnat ja antaa lisäarvoa Mersun merkille, niin kyseessä voi olla unelmien kulkupeli.
Joo, voi olla noin. En ole vielä uutta GLE:tä livenä nähnyt kuin ulkopuolelta. Jos, ja varmaan kun, tilanne on tuo mitä kirjoitat niin voi olla ettei seuraava auto ole kumpikaan. Pitänee katsella uudelleen myös Range Sportin suuntaan. Kuten edellä kirjoitin, G05 ei tarjoa mielestäni niin paljon uutta/eroa verrattuna nykyiseen 40e:hen että raha ja mitä sillä saa verrattuna vanhaan olisi kohdillaan.
GLE:n ulkomuotoilua pidän onnistuneempana kuin G05:n, jossa on menty BMW:n muotoilijankin sanoin kiinalaisten mieltymykset edellä, eurooppalaisten mieltymyksistä tinkien.
Oikeastaan toivoin että kolmas tutustuminen G05:een olisi toteuttanut sanontaa kolmas kerta toden sanoo ja olisi päästy hieromaan kauppaa. Ei päästy, ei vaan sytyttänyt sellaisia fiiliksiä kuin F15 3 vuotta sitten. Kaikki saamani tarjoukset ovat olleet ihan ok, siitä ei ole kiinni. Auto vaan ei ole sitä mitä oikeastaan aika innokkaasti odotin. Ehkä se kolmas kerta sitten sanoi toden, tiedä häntä? Aion kuitenkin vielä käydä 45e:n katsomassa ja koeajamassa kun se tulee mahdolliseksi.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

jva kirjoitti: 31 Heinä 2019, 12:25
Steve kirjoitti: 31 Heinä 2019, 11:53 Itse kävin kanssa eilen vielä koeajamassa Mersun GLE:n ihan muuten vain. Jotenkin olin pettynyt. Mersu on laittanut halpaa kovaa muovia käsinojien alapuolelle, toisin kuin BMW. Pettymys yli sadan tonnin autossa. VW Touareqissa sama homma. Lisäksi ajotuntuma oli selkeästi X5:sta heikompi. Auto oli ilmajousilla ja hyvinkin pehmeä Comfort-asetuksella. Sanoisin, että GLE:n sport vastaa X5:sen comfortia. Tietysti jotkut pitävät pehmoisesta kyydistä, mutta itselle se oli turhankin pehmoista. Jäi etäinen fiilis.

Mersun autonominen ajo oli myös epävarman oloista. BMW ja Volvo ovat omasta mielestä onnistuneet hyvin siinä, miten auto pitää itseään kaistalla, Volvo tosin vasta softapäivitysten jälkeen. Mersu seilasi kaistalla ja kaarteessa meni ajoittain yli kaistan. Lisäksi Mersu käski monta kertaa käsiä rattiin, vaikka toinen käsi piti ratista kiinni. Tähän en Volvossa 110t km aikana ole törmännyt, enkä myöskään BMW:ssä lyhyellä parin tunnin koeajolla. Jotenkin ennakkokäsitykseni oli, että Mersu on kulkenut autonomisen ajamisen etujoukoissa. Tämän koeajon perusteella sanoisin, että kauhean paljon eivät ole hommasta irti saaneet.

Mersun mittaristo ja keskinäyttö näyttivät kuvissa ja videoilla hienoilta, mutta käytännössä eivät kuitenkaan säväyttäneet. Valikkoihin uppoaa samalla tavalla, kuin kaikissa muissakin käyttiksissä. Hyvää käyttiksessä oli laajat modifioinnin mahdollisuudet erilaisten teemojen kautta. En kuitenkaan, yrityksistä huolimatta, löytänyt itselle ihan täydellistä komboa. Tämä tietysti on puhdas makuasia ja liittyy vahvasti siihen, että mitä enemmän ihmiselle antaa valinnan mahdollisuuksia, niin sitä vaikeampi on löytää itselle sopivaa yhdistelmää :-)

Eli omat kokemukset GLE:stä jäivät heikoiksi. Lisäksi lataushybridin hinta tulee olemaan, Mersun perinteitä noudattaen, todennäköisesti useita tuhansia 45e:tä korkeampi, joka ei valitettavasti näy autossa mitenkään.

Lopputuloksena voisin sanoa, että jos pitää pehmeästä kyydistä, ei tarvitse autonomista ajoa, hyväksyy kovamuoviset sisäpinnat ja antaa lisäarvoa Mersun merkille, niin kyseessä voi olla unelmien kulkupeli.
Joo, voi olla noin. En ole vielä uutta GLE:tä livenä nähnyt kuin ulkopuolelta. Jos, ja varmaan kun, tilanne on tuo mitä kirjoitat niin voi olla ettei seuraava auto ole kumpikaan. Pitänee katsella uudelleen myös Range Sportin suuntaan. Kuten edellä kirjoitin, G05 ei tarjoa mielestäni niin paljon uutta/eroa verrattuna nykyiseen 40e:hen että raha ja mitä sillä saa verrattuna vanhaan olisi kohdillaan.
GLE:n ulkomuotoilua pidän onnistuneempana kuin G05:n, jossa on menty BMW:n muotoilijankin sanoin kiinalaisten mieltymykset edellä, eurooppalaisten mieltymyksistä tinkien.
Oikeastaan toivoin että kolmas tutustuminen G05:een olisi toteuttanut sanontaa kolmas kerta toden sanoo ja olisi päästy hieromaan kauppaa. Ei päästy, ei vaan sytyttänyt sellaisia fiiliksiä kuin F15 3 vuotta sitten. Kaikki saamani tarjoukset ovat olleet ihan ok, siitä ei ole kiinni. Auto vaan ei ole sitä mitä oikeastaan aika innokkaasti odotin. Ehkä se kolmas kerta sitten sanoi toden, tiedä häntä? Aion kuitenkin vielä käydä 45e:n katsomassa ja koeajamassa kun se tulee mahdolliseksi.
Minkä verran 40e:stä hyvitetään / millaista välirahaa vaativat? Merkittävimmät erot 40e:n ja 45e:n välillä on varmaankin akun koko ja silkinpehmeästi käyvä 6-kone. Itse en myöskään enää ottaisi perinteisen näköistä mittaristoa.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Huivei kirjoitti: 31 Heinä 2019, 12:57 Merkittävimmät erot 40e:n ja 45e:n välillä on varmaankin akun koko ja silkinpehmeästi käyvä 6-kone. Itse en myöskään enää ottaisi perinteisen näköistä mittaristoa.
Samaa mieltä eroista + paljon kehittyneempi ajoavustin.

Mittaristosta en ole kyllä samaan mieltä, melkoinen tokio by night sekasotku, parempiakin on. Onneksi HUD on sen verran hyvä, että tuon mittariston voi hyvin unohtaa, saakohan sen pimennettyä kuten Saabissa ennenvanhaan.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Vihdoinkin uusi hinnasto julkaistu, 45e hinta on tuo jo mainittu 86 000€.

https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 579404.pdf
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Taitaa nuo muut jäädä pölyttymään "hyllylle" tuolla hinnalla. Vois kuvitella, että tuleva X3 plugarin hinta vois olla samoissa lukemissa kuin tuo 2.0D eli jotain 55 000e.
Janne71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 08 Heinä 2019, 09:49

Miten toimii G05 hybridin esilämmitys. Lämmittääkö se ohjaamon lisäksi myös akun? Kiertääkö neste, eli silloin se ainakin vähän lämmittää polttomoottoriakin kovalla pakkasella.
Entäs tosi kovilla pakkasilla nurkka-ajo. Pystyykö esim -30c pakkasella akut ladattuna lähikaupassa ilman että käynnistää polttomoottoria? Auto tulee olemaan ulkona yöt latauksessa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Janne71 kirjoitti: 11 Elo 2019, 10:52 Miten toimii G05 hybridin esilämmitys. Lämmittääkö se ohjaamon lisäksi myös akun? Kiertääkö neste, eli silloin se ainakin vähän lämmittää polttomoottoriakin kovalla pakkasella.
Entäs tosi kovilla pakkasilla nurkka-ajo. Pystyykö esim -30c pakkasella akut ladattuna lähikaupassa ilman että käynnistää polttomoottoria? Auto tulee olemaan ulkona yöt latauksessa.
Autoa alettiin valmistamaan 1.8, joten markkinoilla ei ole vielä yhtään autoa (esisarjoja lukuunottamatta). Ei voi tietää, odotellaan marraskuulle ajokokemuksia ja helmikuulle pakkaskokemuksia.
Vastaa Viestiin