No niin, G05 on pikaisesti nähty, ei ajettu edes mutta nähty.
Hienohan se on, uudet autot ovat aina. Ero F15 ja G05:n välillä ei ehkä ole niin suuri kuin oli E70:n ja F15:sta välillä. Kokonaan uusihan tuo G05 tietysti on, mutta jotenkin se on ehkä tarkoituksellakin tehty jotenkin "facelift-henkiseksi", tai vähän sellainen fiilis siitä pikaisesti itselle jäi. Uusi on ja sellaisena hieno auto, mutta ei niin uusi ja niin erilaisen hieno kuin F15 että olisi tullut sellainen tämä on saatava - fiilis, kuten joskus on jonkun mallin kanssa jopa tullut.
Sähkörange on 45e:ssä kyllä etukäteistietojen perusteella varsin hyvä. Niinkuin tuossa edellä taidettiin sanoakin, niin tuskin Plug-in hybrideissä enää juuri tuosta sähkörangea on tarpeen tai järkevää merkittävästi kasvattaa. 80km:n sähkörange kyllä sopisi meikäläisen tarpeisiin todella hyvin. No, odotellaan 45e:n hintaa ja katsellaan sitten mikä on tilanne. Mitään tämä on saatava oloa ei kuitenkaan (ainakaan vielä) tullut, vaikka hienolta autoltahan se kaikin puolin vaikutti tuo G05.
Uusi BMW X5 G05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
Hain tarjouksen, ennakkomyyntihinta joka on voimassa huhtikuun, alkaen n 86 t€.
Hinnastoa saa näyttää ja tehdä tarjouksen muttei antaa asiakkaalle.
Minusta tuo on esim Porschen Cayenneen ja muihin klonswageneihin nähden kohtuuhintainen, silti toki kallis.
Hain tarjouksen, ennakkomyyntihinta joka on voimassa huhtikuun, alkaen n 86 t€.
Hinnastoa saa näyttää ja tehdä tarjouksen muttei antaa asiakkaalle.
Minusta tuo on esim Porschen Cayenneen ja muihin klonswageneihin nähden kohtuuhintainen, silti toki kallis.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Korkeahko, vaikuttaa millä varustuksella nuo ennakkotilausmallit, ja 45e ylipäätään on tuohon hintaan. Varustelu päälle niin hinta nouseen ~120k.....toki vastaavasti varusteltu X5 30d on jo RR luokassa ~170k hinnalla.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Tuotanto alkaa elokuussa. Toimitukset tuskin vielä.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Jos jättää 25' vanteet pois, niin 45e hinta on hyvin varusteltuna 100ke seutuvilla.
Varusteet on luokkaa 30-35ke, 86ke-> 100ke joutuu kyllä aika tarkkaan olemaan varusteruksien kanssa ja ostaamaan auton maalattuna pohjavärillä. Mielestäni jos uuteen autoon lähtökohtaisesti on hukutamassa +100ke kyllä se kannattaa sitten speksata oman maun mukaan. Viimeisten tuhansien säätämisellä tulee nopeasti v***tus että miksi tuli säästettyä. Ja se vasta kalliiksi tuleekin, kun taas 'pitää olla' hetken päästä vaihtamassa Itsellä tälläinen kokemus X3:n kanssa, ekassa oli olevinaan kaikki tarpeellinen ja runsas varustelu, mutta niin sitä vain 'piti' auto päivittää hetken päästä ja rahaa meni sitten jopa enemmän kuin olisi mennyt mallilla 'kerralla kuntoon'. Tuon jälkeen autot ovat olleetkin ns. täysvarusteltuja eli niissä on varustelista ollut ruksittuna hyvin kattavasti. Varustepuutteiden vuoksi ei vaihtopainetta ole sen koomin tullut. Juurikin nuo mainitsemasi vanteet, m-sport ja muu ulkonäkö bling bling on kiinnostuksen kohteina viimeisiä listalla - toiminnallisuus (vetokoukku, tavaratila, laservalot jne), tekniikka (alusta, night vision, acc, xoffroad jne) ja mukavuus (istuimet, verhoilu, kattoikkuna, hifi jne) taas sitten siellä toisessa päässä listaa , mistä BMW on aina osannut rahastaaHuivei kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 10:48Jos jättää 25' vanteet pois, niin 45e hinta on hyvin varusteltuna 100ke seutuvilla.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Tuossa on veroprosentti 3,7, joten myös varusteiden vero on aika pieni. 100ke summaan sisältyy kuitenkin mm innovation paketti, laser valot, HK stereot, sähköinen vetokoukku, xline (nahat, sporttipenkit yms). Night vision itseäkin kiinnostaa, mutta se ei ole tuossa hinnassa mukana, mutta tuon voisi kyllä lisätä.tiko kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 19:36Varusteet on luokkaa 30-35ke, 86ke-> 100ke joutuu kyllä aika tarkkaan olemaan varusteruksien kanssa ja ostaamaan auton maalattuna pohjavärillä. Mielestäni jos uuteen autoon lähtökohtaisesti on hukutamassa +100ke kyllä se kannattaa sitten speksata oman maun mukaan. Viimeisten tuhansien säätämisellä tulee nopeasti v***tus että miksi tuli säästettyä. Ja se vasta kalliiksi tuleekin, kun taas 'pitää olla' hetken päästä vaihtamassa Itsellä tälläinen kokemus X3:n kanssa, ekassa oli olevinaan kaikki tarpeellinen ja runsas varustelu, mutta niin sitä vain 'piti' auto päivittää hetken päästä ja rahaa meni sitten jopa enemmän kuin olisi mennyt mallilla 'kerralla kuntoon'. Tuon jälkeen autot ovat olleetkin ns. täysvarusteltuja eli niissä on varustelista ollut ruksittuna hyvin kattavasti. Varustepuutteiden vuoksi ei vaihtopainetta ole sen koomin tullut. Juurikin nuo mainitsemasi vanteet, m-sport ja muu ulkonäkö bling bling on kiinnostuksen kohteina viimeisiä listalla - toiminnallisuus (vetokoukku, tavaratila, laservalot jne), tekniikka (alusta, night vision, acc, xoffroad jne) ja mukavuus (istuimet, verhoilu, kattoikkuna, hifi jne) taas sitten siellä toisessa päässä listaa , mistä BMW on aina osannut rahastaa
Vähän taitaa mennä varustelu tapistakin yli, jos tuohon vielä 20 ke edestä varusteita laittaa.
Täysivarustelu on ~ 50ke eli 30ke '½-varusteltu'Huivei kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 23:24Tuossa on veroprosentti 3,7, joten myös varusteiden vero on aika pieni. 100ke summaan sisältyy kuitenkin mm innovation paketti, laser valot, HK stereot, sähköinen vetokoukku, xline (nahat, sporttipenkit yms). Night vision itseäkin kiinnostaa, mutta se ei ole tuossa hinnassa mukana, mutta tuon voisi kyllä lisätä.tiko kirjoitti: ↑05 Huhti 2019, 19:36Varusteet on luokkaa 30-35ke, 86ke-> 100ke joutuu kyllä aika tarkkaan olemaan varusteruksien kanssa ja ostaamaan auton maalattuna pohjavärillä. Mielestäni jos uuteen autoon lähtökohtaisesti on hukutamassa +100ke kyllä se kannattaa sitten speksata oman maun mukaan. Viimeisten tuhansien säätämisellä tulee nopeasti v***tus että miksi tuli säästettyä. Ja se vasta kalliiksi tuleekin, kun taas 'pitää olla' hetken päästä vaihtamassa Itsellä tälläinen kokemus X3:n kanssa, ekassa oli olevinaan kaikki tarpeellinen ja runsas varustelu, mutta niin sitä vain 'piti' auto päivittää hetken päästä ja rahaa meni sitten jopa enemmän kuin olisi mennyt mallilla 'kerralla kuntoon'. Tuon jälkeen autot ovat olleetkin ns. täysvarusteltuja eli niissä on varustelista ollut ruksittuna hyvin kattavasti. Varustepuutteiden vuoksi ei vaihtopainetta ole sen koomin tullut. Juurikin nuo mainitsemasi vanteet, m-sport ja muu ulkonäkö bling bling on kiinnostuksen kohteina viimeisiä listalla - toiminnallisuus (vetokoukku, tavaratila, laservalot jne), tekniikka (alusta, night vision, acc, xoffroad jne) ja mukavuus (istuimet, verhoilu, kattoikkuna, hifi jne) taas sitten siellä toisessa päässä listaa , mistä BMW on aina osannut rahastaa
Vähän taitaa mennä varustelu tapistakin yli, jos tuohon vielä 20 ke edestä varusteita laittaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Kyllähän se oman maun mukaan valittu varustelu on se , mikä lopulta tekee auton. Kuten aiemminkin todettu , muutama puuttuva varuste se vasta kalliiksi tulee , kun ajokkia pitää kohta vaihtaa.
Ylipäätään on vaikea käsittää , miksi tämän hintaluokan ajokkeja ostetaan niin paljon aivan perusvarusteilla. Karvalakkimallikin on niin kallis , että samalla hinnalla saa erinomaisen saman kokoluokan auton kaikilla mahdollisilla varusteilla ja jää vielä taskurahaakin. Jos merkki sitten on välttämätön , ulkomailta on helppo löytää uuden veroinen täysvarusteltu yksilö ainakin hybridinä , kun vähän malttaa odottaa.
Ylipäätään on vaikea käsittää , miksi tämän hintaluokan ajokkeja ostetaan niin paljon aivan perusvarusteilla. Karvalakkimallikin on niin kallis , että samalla hinnalla saa erinomaisen saman kokoluokan auton kaikilla mahdollisilla varusteilla ja jää vielä taskurahaakin. Jos merkki sitten on välttämätön , ulkomailta on helppo löytää uuden veroinen täysvarusteltu yksilö ainakin hybridinä , kun vähän malttaa odottaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Mites tämä hybridi käyttäytyy jos sitä ei lataa ollenkaan töpselistä ja ajelee pelkällä bensalla? Lataako auto itse sähkömoottoria jatkuvasti jotta tehot ja neliveto pysyvät käytössä? Ja jos lataa syökö se miten paljon maksimitehoa?
Ei lataa. Tuo ei ole Volvo.Kynäkauppias kirjoitti: ↑08 Huhti 2019, 23:06 Mites tämä hybridi käyttäytyy jos sitä ei lataa ollenkaan töpselistä ja ajelee pelkällä bensalla? Lataako auto itse sähkömoottoria jatkuvasti jotta tehot ja neliveto pysyvät käytössä? Ja jos lataa syökö se miten paljon maksimitehoa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
No todella paljon kiitoksia hybridin sielunelämän ja silmieni avaamisesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei ole volvo --- näissä bemarin isommissa plugareissa neliveto ei mitenkään liity sähkömoottoriin.Kynäkauppias kirjoitti: ↑08 Huhti 2019, 23:06 Mites tämä hybridi käyttäytyy jos sitä ei lataa ollenkaan töpselistä ja ajelee pelkällä bensalla? Lataako auto itse sähkömoottoria jatkuvasti jotta tehot ja neliveto pysyvät käytössä? Ja jos lataa syökö se miten paljon maksimitehoa?
Käyttäytyy normaalisti. Auto lataa akkua automaattisesti jarrutuksissa, alamäissä ja muissa liikennetilanteissa, jossa se on edullista. Auto pitää huolen, että voimalinja puskee täyden tehon käyttöön kun sitä tarvitset.
Mitä sä menetät jos et koskaan jaksa johtoon kytkeä tai akun varausta ylläpitää? Ekana kabiinin esilämmitys ja -viilennys, jota ei voi käyttää jos ajoakku on liian tyhjä. Toisena näiden plugarien polttoainetankki on vähän pienempi, joten tankilla juokset useammin.
Tietysti edellä mainitun lisäksi jos autoa ei lataa johdosta, kulutus tietysti nousee merkittävästi. Siitä ei ole vielä tietoa, paljonko tuo kuluttaa akut tyhjinä, mutta ei se kovin paljoa eroa siitä, mitä 3 litran bensamoottori ilman sähköä kuluttaisi. Painoa on aika paljon enemmän, mikä lisää kulutusta, mutta toisaalta myös akkuihin jarrutuksissa latautuva energia pienentää kulutusta yllättävänkin paljon, jollei koko aikaa aja kaasu pohjassa.lnaukkar kirjoitti: ↑09 Huhti 2019, 10:56Ei ole volvo --- näissä bemarin isommissa plugareissa neliveto ei mitenkään liity sähkömoottoriin.Kynäkauppias kirjoitti: ↑08 Huhti 2019, 23:06 Mites tämä hybridi käyttäytyy jos sitä ei lataa ollenkaan töpselistä ja ajelee pelkällä bensalla? Lataako auto itse sähkömoottoria jatkuvasti jotta tehot ja neliveto pysyvät käytössä? Ja jos lataa syökö se miten paljon maksimitehoa?
Käyttäytyy normaalisti. Auto lataa akkua automaattisesti jarrutuksissa, alamäissä ja muissa liikennetilanteissa, jossa se on edullista. Auto pitää huolen, että voimalinja puskee täyden tehon käyttöön kun sitä tarvitset.
Mitä sä menetät jos et koskaan jaksa johtoon kytkeä tai akun varausta ylläpitää? Ekana kabiinin esilämmitys ja -viilennys, jota ei voi käyttää jos ajoakku on liian tyhjä. Toisena näiden plugarien polttoainetankki on vähän pienempi, joten tankilla juokset useammin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Kuten edellä todettiin: miten niin ei lataa??
Koko ajanhan auto lataa itse itseään usealla eri tavalla ja koskaan ei ole tilannetta ettei sähköiset avut olisi käytössä esimerkiksi kiihdytyksiin, nelivedon toiminta ei riipu akun varausasteesta jne. Kulutus ilman sähköä - esim maantieajossa tai kaupungissa vähäisellä akun varauksella on kutakuinkin se mitä vastaavalla bensiinimoottorilla X5:ssa on vastaavassa ajotilanteessa. Sähkö on kuitenkin aina mukana esim. kiihdytyksissä, joten suorituskyky on aina olemassa akun varaustasosta riippumatta.
G05:ssa sähkörange on lähes kolminkertainen edeltäjäänsä verrattuna, mikä tietysti näkyy kulutuksessa positiivisesti.
Kohta 3 vuotta 40e:llä ajaneena en kyllä oikein ymmärrä mikä tuossa latausjohdon käytössä on niin ylipääsemättömän hankalaa? Kun ajan auton pihaan, nousen autosta, avaan sormen painalluksella latauspistokkeen luukun ja laitan johdon paikoilleen. Siihen menee max 10sek ja yksi ylimääräinen askel - ja sama toisinpäin kun lähden liikkeelle. Jos tuo on hankalaa tai lähes ylivoimaista niin melkein suosittelen käyntiä lääkärin vastaanotolla, koska kaikki ei todennäköisesti ole silloin kropassa kunnossa
Omasta puolestani suosittelen hybridiä jo pelkästään suorituskyvyn puolesta. Sähkö boostaa polttomoottoria todella mukavasti. Ja onhan se veroetu (karkeasti reilut 20t, jopa noin 30t) ihan varteenotettava asia sekin vertailussa dieselversioon.
Koko ajanhan auto lataa itse itseään usealla eri tavalla ja koskaan ei ole tilannetta ettei sähköiset avut olisi käytössä esimerkiksi kiihdytyksiin, nelivedon toiminta ei riipu akun varausasteesta jne. Kulutus ilman sähköä - esim maantieajossa tai kaupungissa vähäisellä akun varauksella on kutakuinkin se mitä vastaavalla bensiinimoottorilla X5:ssa on vastaavassa ajotilanteessa. Sähkö on kuitenkin aina mukana esim. kiihdytyksissä, joten suorituskyky on aina olemassa akun varaustasosta riippumatta.
G05:ssa sähkörange on lähes kolminkertainen edeltäjäänsä verrattuna, mikä tietysti näkyy kulutuksessa positiivisesti.
Kohta 3 vuotta 40e:llä ajaneena en kyllä oikein ymmärrä mikä tuossa latausjohdon käytössä on niin ylipääsemättömän hankalaa? Kun ajan auton pihaan, nousen autosta, avaan sormen painalluksella latauspistokkeen luukun ja laitan johdon paikoilleen. Siihen menee max 10sek ja yksi ylimääräinen askel - ja sama toisinpäin kun lähden liikkeelle. Jos tuo on hankalaa tai lähes ylivoimaista niin melkein suosittelen käyntiä lääkärin vastaanotolla, koska kaikki ei todennäköisesti ole silloin kropassa kunnossa
Omasta puolestani suosittelen hybridiä jo pelkästään suorituskyvyn puolesta. Sähkö boostaa polttomoottoria todella mukavasti. Ja onhan se veroetu (karkeasti reilut 20t, jopa noin 30t) ihan varteenotettava asia sekin vertailussa dieselversioon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Monethan vannoo Comfort Accessinkin nimeen, ettei tarvi sitä yhtä ylimääräistä avaimen nappulan painallusta. Semmosille ihmisille tuo töpselishow ainakin on liikaa?jva kirjoitti: ↑10 Huhti 2019, 13:04
Kohta 3 vuotta 40e:llä ajaneena en kyllä oikein ymmärrä mikä tuossa latausjohdon käytössä on niin ylipääsemättömän hankalaa? Kun ajan auton pihaan, nousen autosta, avaan sormen painalluksella latauspistokkeen luukun ja laitan johdon paikoilleen. Siihen menee max 10sek ja yksi ylimääräinen askel - ja sama toisinpäin kun lähden liikkeelle. Jos tuo on hankalaa tai lähes ylivoimaista niin melkein suosittelen käyntiä lääkärin vastaanotolla, koska kaikki ei todennäköisesti ole silloin kropassa kunnossa
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Onko tietoa koska hinnasto ilmestyy hybridn osalta?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Ennakkohinnasto on tullut huhtikuun alussa. Auto on jo tilattavissa, elokuussa toimitettavien osuus on kuulemma jo myyty. Syyskuun tuotantosta nyt myyvät, heti tilaamalla uusi auto persuaksen alle marraskuussa. Myynti Saksassa alkaa ensikuussa joten toimitusajat varmaan lähetvät nopeastikin pitenemään. Tosin en itedä, mikä on allokaatio Suomeen jatkossa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
x45e perushinta on tiedossa, muttei sitä mitä lisävarusteita tuohon kuuluu. Muuten lisävarusteet voi varmaan laskea nykyisestä hinnastosta laskemalla autoveron lähes nollaan. Eipä tässä kiire ole. Auton vaihto on edessä vasta ensi vuonna.tiko kirjoitti: ↑19 Huhti 2019, 16:01Ennakkohinnasto on tullut huhtikuun alussa. Auto on jo tilattavissa, elokuussa toimitettavien osuus on kuulemma jo myyty. Syyskuun tuotantosta nyt myyvät, heti tilaamalla uusi auto persuaksen alle marraskuussa. Myynti Saksassa alkaa ensikuussa joten toimitusajat varmaan lähetvät nopeastikin pitenemään. Tosin en itedä, mikä on allokaatio Suomeen jatkossa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018