BMW X5 G05 talvirenkaat ja vanteet

tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Olin viime viikolla BMW Winter Driving Experience - tapahtumassa . Siellä oli huoltoautona G05 Msport-paketilla ja siinä 19" vanteilla (V-spoke 735) talvirenkaat. Kyselin, onko ollut ongelmia. Ei ole ollut, hyvin on toiminut.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Tuollaisen kombon juuri näin joskus youtubesssa jossain bemarissa, mutten kuollakseenkaan jaksa enää muistaa mihin se liittyi muuta kuin tietysti G05:een. Tietysti sitä hieman ihmettelin kun täällä siitä valistettiin, mutta mahtuipa kuitenkin. Tällä vkolla 45e luovutus.
Naggi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 12:36

Yleinen talvirengaspaketti hakkapeliitalla näyttäisi olevan musta 748M.

Minkälaisia hintoja olette saaneet ko. paketista? Itse sain tasan 4k€. Jos joku myy halvemmalla, niin vinkkiä! Felgeniltä ei löytynyt tätä..
Avatar
M_75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 19:21

Naggi kirjoitti: 31 Elo 2020, 10:48 Yleinen talvirengaspaketti hakkapeliitalla näyttäisi olevan musta 748M.

Minkälaisia hintoja olette saaneet ko. paketista? Itse sain tasan 4k€. Jos joku myy halvemmalla, niin vinkkiä! Felgeniltä ei löytynyt tätä..
Itse sain saman tarjouksen, tosin kolmosella alkavaan 3 990,00 € hintaan.

Olen vähän miettinyt tarvike vanteitakin esim. MAK X-mode dark 20" pakettina olisi noin 2 700,00 € Michelinin nastoilla sis. anturit ja työt.
Tässä olisi vielä takavanne 10,5 leveä (305/40/20 renkaalla), eli tulisi M-sportissa siististi kaarelle. Tuo vakio 748M jää sisälle takana, koska myyvät pakettina 9" tuumaisena joka nurkkaan. Pitää siis vielä miettiä ja tehdä päätöksiä vasta sitten, kunhan saa auton ensiksi alle ;)
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
yezmaybe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Loka 2020, 20:16

Ensimmäinen viesti tänne! :thup: Tein e45 tilauksen pari viikkoa sitten ja auto saapuu alkuvuodesta.

Olen tässä googlannut ja etsinyt tulematta yhtään viisaammaksi renkaiden ja vanteiden suhteen, joten on aika kääntyä asiantuntijoiden puoleen :) Mistä olette tilanneet talvirenkaita ja vanteita? Kokemuksia?
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Tervetuloa mukaan!

Itse päädyin ostamaan talvirenkaat ihan autokaupan yhteydessä, kuten aiemminkin. Bmw:n alkuperäiset vanteet ja Hakkapeliitat. Kyllähän ne ”laulaa” ajaessa, mutta vuosien varrella olen tottunut nokialaisten ääneen ja renkaiden turvallisuus vakuuttaa muuten. Mutta varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja on eri makuihin.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

JP X-Driver kirjoitti: 14 Loka 2020, 23:50 Tervetuloa mukaan!

Itse päädyin ostamaan talvirenkaat ihan autokaupan yhteydessä, kuten aiemminkin. Bmw:n alkuperäiset vanteet ja Hakkapeliitat. Kyllähän ne ”laulaa” ajaessa, mutta vuosien varrella olen tottunut nokialaisten ääneen ja renkaiden turvallisuus vakuuttaa muuten. Mutta varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja on eri makuihin.
Mustat 748M Nokian renkaat nastoilla tuli auton mukana. Ostin keväällä varastoon jääneet renkaat tilauksen yhteydessä (3200eur), eli tein kaupat jo keväällä 2019, autohan tuli vasta helmikuussa 2020. Hyvää noissa mustissa vanteissa on, että ovat helpot pitää puhtaana, nastojen ongelma on toki meluisuus verrattuna kitkoihin. Jos ei olisi sattunut nuo varastorenkaat kohdalle, plani oli ostaa vanteet Saksasta ja varustaa ne kitkarenkailla, kuten edellisessäkin oli. No, nastarenkaisen nelivetoisen auton lainaaminen vähäisemmän kokemuksen kuskeille talvella 'kylmää' vähemmän, sillä nelivedolla&kitkarenkailla keli saattaa yllätää kokeneemmankin, kokemuksia on. Kun liukkaudesta ensimmäinen pershavainto syntyy vasta jarrutuksessa kelkkaefektin iskiessä, tilanne voi helposti eskaloitua seuraavalle tasolle :blink:
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
yezmaybe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Loka 2020, 20:16

Ok, tilasin Brock 41 Shiny Black 20’ Michelin Ice-X kitkoilla + TMP. 3k

Toivottavasti auto tulee pian vuodenvaihteen jälkeen 🤞😄
Vastaa Viestiin