G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Avatar
BMWforum
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 25 Maalis 2010, 23:51
Viesti:

G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja BMWforum » 13 Helmi 2018, 22:53

Näilläkö mennään? Hybridit nelivedolla luulisi maistuvan pohjolassa, toivottavasti tulevat heti startista.

Kuva

https://www.motor.es/noticias/motores-b ... 43562.html

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja lortti » 14 Helmi 2018, 07:00

Hybridi vielä touringiin niin seuraava auto on siinä.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Helmi 2018, 08:18

Nämä kyllä kelpaisi suomalaiselle veronmaksajalle :lol: Toivottavasti saman suuntaista lopulta myös tulee myyntiin.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 14 Helmi 2018, 09:11

Hybridit tässä paletissa xDrivejä... saisi olla tuossa G30:ssäkin.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1637
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja gestapo » 23 Helmi 2018, 06:48

Alkaa muodot tarkentua.
Hyvältähän tuo tulee näyttämään. Takana valot hieman X2 malliset ja edestä mennään 5/7 linjoilla.

http://g20.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1213988
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Helmi 2018, 07:40

Tulee kyljen pokkauksista ja edestä ihan vitonen mieleen. Näyttää hyvin tutulle.

jaeskola
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Huhti 2017, 13:57
Auto: F31 320ia xDrive M-Sport
Paikkakunta: Kempele

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja jaeskola » 16 Maalis 2018, 14:46

Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 18 Maalis 2018, 09:04

jaeskola kirjoitti:
16 Maalis 2018, 14:46
Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.
Onhan 225xe ollut jo pari vuotta markkinoilla. Tuossa kun vaan kääntää vetotavan ympäri niin G20 hybridin voimalinja on koossa.

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 501
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Huivei » 18 Maalis 2018, 12:01

Galaxy1223 kirjoitti:
18 Maalis 2018, 09:04
jaeskola kirjoitti:
16 Maalis 2018, 14:46
Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.
Onhan 225xe ollut jo pari vuotta markkinoilla. Tuossa kun vaan kääntää vetotavan ympäri niin G20 hybridin voimalinja on koossa.
Tuo voisi toimiakin, jos vain sähkömoottorit mahtuvat konetilaan.

En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 19 Maalis 2018, 11:32

Huivei kirjoitti:
18 Maalis 2018, 12:01
En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.
Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 581
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 20 Huhti 2018, 22:17

Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Ivy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Loka 2017, 11:10

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Ivy » 22 Huhti 2018, 17:09

Kuudensuora kirjoitti:
20 Huhti 2018, 22:17
Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Tässä vielä samaa lontooksi..

http://www.bmwblog.com/2018/04/17/bmw-i ... e-in-2018/

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 24 Huhti 2018, 10:45

Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1690
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 24 Huhti 2018, 12:10

Jokerdef kirjoitti:
24 Huhti 2018, 10:45
Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja salmol » 24 Huhti 2018, 19:48

///Marko kirjoitti:
24 Huhti 2018, 12:10
Jokerdef kirjoitti:
24 Huhti 2018, 10:45
Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.
Ja onhan se voiman puutetta jos nelivetoa ei hauskaksi huomaa. Oma mopo ilman luistonestoa on kyllä eri hauska peli liukkaalla (lumi, jää, hiekka, jne) ja kivan takapainoitteinen.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 25 Huhti 2018, 06:47

///Marko kirjoitti:
24 Huhti 2018, 12:10
Jokerdef kirjoitti:
24 Huhti 2018, 10:45
Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.
Miksi sitten ajat Bemarilla? :blink:
Rehellisesti paremman ja mukavamman nelivedon saa Audilta. Kokemusta on A5 verran. Bemarit aina meluisampia ja tuntuu että vieläkin sisustukseltaankin jotenkin halvempia kuin Audit. Mutta se ajettavuus ja takaveto. Lyövät (minusta) Audin 10-0. Neliveto vain ei ole yhtä ketterä, leikkisä, hauska. Ei edes Quattrona. Erityisesti radalla tämän huomaa. Massa tuntuu ja näkyy myös kellossa. Tosin Audissa ohjaustuntuma oli kovin etäinen, mutta olen ajanut X-drivea (F30) radalla koeajopäivillä Ahvenistolla ja ei se rehellisesti kyllä yhtä hyvä ole kuin Quattro. Mm. Ohjauksessa tuntuvat selvästi vetovaihtelut. Ne loistavat poissaolollaan Audissa (kuten muukin tuntuma :lol: ).
Edellinen oli F48 X-drive25i ja se oli ajoltaan parempi (hullua kyllä) kuin F30 X-drive, mutta helvetin tylsä takavetoiseen tottuneelle.
Mutta tottakai jos vetää kärryä perässään tai joutuu ajamaan mökkitietä tai muuta kärrypolkua niin X-drive taatusi parempi kuin takaveto. Itselleni ei rehellisesti tullut kertaakaan täällä pääkaupunkiseudulla tilannetta missä oikeasti neliveto olisi ollut välttämätön. Jos omaa edes välttävät ajotaidot niin kyllä pärjää täällä suolan keskellä ilmankin. Tilanne varmasti toinen ylempänä.

Siksi minusta se M5 napista päälle / pois olisi upea lisä oikeastaan kaikkiin X-Drive malleihin. Saisi molemmat maailmat samaan autoon. Tai siis saa, jos ostaa M5 :thuup:

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 25 Huhti 2018, 07:29

Kuudensuora kirjoitti:
20 Huhti 2018, 22:17
Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Komea on, mutta toivottavasti ei osoittaudu vaikeaselkoiseksi. Kuvan mukainen jos tulee niin bueno :thuup:
Liika informaatio kerralla ei ole hyvä. Audin "Suomi" mittaristossa on minusta jo liikaa pientä infoa siroteltuna sinne tänne.
Todella hieno toteutus, mutta ei välttämättä se ajon kannalta selkein...

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 25 Huhti 2018, 07:39

lnaukkar kirjoitti:
19 Maalis 2018, 11:32
Huivei kirjoitti:
18 Maalis 2018, 12:01
En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.
Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.
Tuota pelkään minäkin...
Tämä nykyinen hybridi vienyt kyllä mennessään tekniikallaan ja ajettavuudellaan, ja toivon että sama jatkuu myös G20 osalta.

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 501
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja Huivei » 21 Touko 2018, 12:13

Uusimpien huhujen mukaan hybridin xDrive olisi vain pohjois-amerikan markkinoille samalla tavalla kuin G30 tapauksessa. On omituista, jos tuo tieto pitää paikkaansa.

Edrive moottorina B48 + sähkö, tehot 248 hv. Edriven myynti alkaa hieman myöhemmin kuin auton esittely

jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Viesti Kirjoittaja jpk » 21 Touko 2018, 21:58

BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/