Uusi G20 3-sarja esitelty

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Antore » 04 Loka 2018, 21:12

salmol kirjoitti:
04 Loka 2018, 21:01
Antore kirjoitti:
04 Loka 2018, 20:19
Eihän Suomeen tuoda enää manuaaliakaan.
No pitäisikö tuoda? Manuaali on kyllä aivan susi verrattuna automaattiin. Varovaisesti sanottuna.
Ei sitä mulle ainakaan tarvitse tuoda. Totesin ainoastaan maahantuojan valintojen vaikuttavan siihen mikä on optio ja mikä ei. Sen verran on itselläni päivittäistä ruuhka-ajoa, että automaatti on oma valinta mutta jos sun mielestä bmw:n manuaali on susi niin olet kyllä harvinaisen pihalla.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 04 Loka 2018, 21:13

Ehkä seuraavassa generaatiossa jo tehdään mittaristollekin sama kuin nyt tapahtui ilmastoinnin näytölle, eli todetaan että minimalismi on käytännöllisin, kun kerran automatiikka hoitaa asiat. Ihan turhaa olla kahta (uusimmissa isoissa Audeissa kolmea) valtavaa videopeliä, kun infotainmentin näytöllä isommin tilaa vaativat asiat hoidetaan kuitenkin.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3929
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Loka 2018, 21:14

Antore kirjoitti:
04 Loka 2018, 21:12
automaatti on oma valinta mutta jos sun mielestä bmw:n manuaali on susi niin olet kyllä harvinaisen pihalla.
Jos BMW:n manuaali on mielestäsi parempi kuin BMW:n automaatti, olet edelleen harvinaisen pihalla. :lol:
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Antore » 04 Loka 2018, 21:21

salmol kirjoitti:
04 Loka 2018, 21:14
Antore kirjoitti:
04 Loka 2018, 21:12
automaatti on oma valinta mutta jos sun mielestä bmw:n manuaali on susi niin olet kyllä harvinaisen pihalla.
Jos BMW:n manuaali on mielestäsi parempi kuin BMW:n automaatti, olet edelleen harvinaisen pihalla. :lol:
Kyllä sä nyt olet ihan kujalla. Ihan sama jos riidellään onko pitsa parempaa kuin pasta. Manuaalilla on oma kannattajakuntansa ja keksin monta tilannetta jossa se voittaa automaatin, vaikka bemarin (zf) öljyvispilä siis onkin harvinaisen hyvä laatikko. Sen verran sivusta näitä juttuja seurannut, että sun kanssa on ihan turha alkaa vääntämään, tämä oli siis osaltani tässä.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 04 Loka 2018, 22:49

Kyllähän se manuaali alkaa pikkuhiljaa olla vaan kuolevaa kansanperinnettä, F30 osalta nettiauton tilasto n. 70(m) vs 600(a) autoa. 4 sarjassa 9 vs 170
Automaatit on vaan kehittynyt todella paljon esim. omalla kokemuksella E46 6v automaatista, kuten myös E90
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 860
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Aero » 04 Loka 2018, 22:54

Juha kirjoitti:
04 Loka 2018, 05:46
Nopeus hudiin selvinä numeroina, niin siinä se on. Ja mitä kiekkamittarillakaan enää nykyään tekee? Tommosta mittaristoa enää tarvita mihinkään.
Vielä jos ne muut näytöt saa pois päältä turhia valaisemasta, niin pimeällä varmasti huikeata ajoa. Kylmällä koneella voisi näyttää kylmän koneen varoituksen, gasoinfon voi herättää jossain alle puolen tankin, ehkä neljänneksen tuntumassa ja tripin näyttää pyydettäessä, mutta muuten olisi hienoa saada nuo oikeasti pimeäksi. Varoitukset voi kanssa heitellä näkyviin puhtaalle pöydälle niin ne huomaa jopa nykyistäkin paremmin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 05 Loka 2018, 05:15

Manuaalivaihteistot häviävät lopuistakin autoista viimeistään siinä vaiheessa, kun ruuhka-avustimesta tai muusta automaattisesti auton nopeutta säätelevästä varusteesta tulee pakollinen tai yhtä haluttu kuin ilmastointi nyt. Ei ole kaukana se päivä.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 05 Loka 2018, 11:47

Aero kirjoitti:
04 Loka 2018, 22:54
Juha kirjoitti:
04 Loka 2018, 05:46
Nopeus hudiin selvinä numeroina, niin siinä se on. Ja mitä kiekkamittarillakaan enää nykyään tekee? Tommosta mittaristoa enää tarvita mihinkään.
Vielä jos ne muut näytöt saa pois päältä turhia valaisemasta, niin pimeällä varmasti huikeata ajoa. Kylmällä koneella voisi näyttää kylmän koneen varoituksen, gasoinfon voi herättää jossain alle puolen tankin, ehkä neljänneksen tuntumassa ja tripin näyttää pyydettäessä, mutta muuten olisi hienoa saada nuo oikeasti pimeäksi. Varoitukset voi kanssa heitellä näkyviin puhtaalle pöydälle niin ne huomaa jopa nykyistäkin paremmin.
Totta, kumpa saisi hudin, viisarimittariston (omaan makuun makea) ja ison keskinäytön niin avot. Ja tosiaan yöajossa näytöt ja mittarit pimeiksi ja vain hudissa nopeus yms.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 05 Loka 2018, 19:43

Miksihän muuten automerkistä riippumatta mittaristonäytön päällä on valtava lippa, infotainmentnäyttö on ihan "paljaana"?

Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Petsku333 » 05 Loka 2018, 19:55

Wonderi kirjoitti:
05 Loka 2018, 19:43
Miksihän muuten automerkistä riippumatta mittaristonäytön päällä on valtava lippa, infotainmentnäyttö on ihan "paljaana"?
E60 ja E90 malleissa idrive näyttö oli melkoisen hupun alla? Nykyään on kaikenlaisia antiglare pinnoitteita jotka estää häikäisyä, mutta varmaankin ihan suunnittelujuttu että mennään ns. tablettisuuntaan.

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Janisema » 06 Loka 2018, 13:25

Selviääkö mistään mikä vanne tässä uudessa on Pariisissa? Konfiguraattori ei anna tätä ollenkaan. Selviääkö jostain tuon 18" rengaskoko?

Joutuu kyllä vaihtaan, kunhan plugari vain tulee saataville :love:


Kuva
330e M-Sport -16

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja gestapo » 06 Loka 2018, 13:55

Janisema kirjoitti:
06 Loka 2018, 13:25
Selviääkö jostain tuon 18" rengaskoko?
Tämmöset koot löyty: 7,5x18 ET25 ja 8,5x18 ET40 Leebmannin sivustolta.

Ja löytyyhän Saksan sivustolta jo koko hinnasto varusteineen:
https://www.bmw.de/content/dam/bmw/mark ... 016656.pdf
Viimeksi muokannut gestapo, 06 Loka 2018, 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 650
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Havis » 06 Loka 2018, 16:40

Wonderi kirjoitti:
05 Loka 2018, 19:43
Miksihän muuten automerkistä riippumatta mittaristonäytön päällä on valtava lippa, infotainmentnäyttö on ihan "paljaana"?
Onhan se lippa vaan ylivoimaisesti toimivin heijastuksien eliminoimisessa. Vertaappa varsinaisen mittariston käyttöä keskikonsolin näyttöön ku valoa tulee eri kulmista.

Sehän on nykyisin ihan prrrrsstä noissa kosketusnäytöissä. kun ovat luettavia käytännössä vain pilvisellä säällä/hämärässä/pimeässä.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja gestapo » 14 Loka 2018, 19:55

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 14 Loka 2018, 23:22

Jorma Uotisen sanoin, ei huono. Varusteita on mukavasti saatavana vähemmänkin paketoidusti nyt, esim. aktiivicruisen saa ilman muita ajoavustimia. 360-kameran voisin kyllä haluta ilman pysäköintiavustinta, sitä ei saa kuin pakettina. Onhan sinne ainakin yksi painovirhekin mennyt, 320d A mallissa tuskin on manuaalivaihteistoa vaikka taulukko niin väittää.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 15 Loka 2018, 08:43

Hinnasto ei omaan silmään sisällä mitään yllätyksiä. Kuten muistakin uusista malleista, tästäkin saa huippupaketin ruksimalla Connected, Innovation ja Driving Assistant Plus -paketit. Tuossa onkin sitten jo kymmenellä tuhannella varusteita ja vielä löytyy toisella kympillä kivaa listalta.

Kiinnostavia yksityiskohtia ovat
- 2T4 M Sport -tasauspyörästö
- 2VF Adaptiivinen M Sport alusta (joka taitaa olla ainoa mukautuva alustavaihtoehto?)
- 2VL Mukautuva sport-ohjaustehostus (joka tulee aina 2VF varusteen yhteydessä)

Saas nähdä mihin hintaan 330e aikanaan irtoaa ja minkälainen vakiovarustelu siihen laitetaan .. ja toisaalta että tiputtaako se voimalinja jotain varusteita pois, esim. yllä mainitut.

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 15 Loka 2018, 10:47

Ihan normaaliltahan tuo hinnasto näyttää. Sport paketti, ristiseläntuki, lämmitettävä ratti, akustiikkalasit ja hifi-paketti niin alkaa olla omaan makuun riittävät varusteet.

Melkoista varusteiden pakottamista muuten Harman Kardonin osalta. "Vain 6U3 yhteydessä" ja 6U3 on 3300€ arvoinen "BMW Live Cockpit Professional", jossa ei ole oikein mitään olennaista. (sis. 10,25" kosketusnäyttö, 12,3" Digitaalimittaristo, Navigaatiojärjestelmä)

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 748
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Mosku » 15 Loka 2018, 12:45

Ei tuo yhtään hullummalta näytä. Mitä nyt takavalot on hieman oudot. Tuommonen mustakohta laitettu ja ulkonevat punaiset viirut. Miksi? Eikö ne vois olla kokonaan punaiset? varmaan luonnossa tyylikkäämmät?
Sisustan eri osien kulmikkuus ja erikoinen mittaristo edustaa tulevaa BMW:n "modernia designia". En tiedä, jotenkin nuo kulmikkaat osat tuo mieleen nousevan auringon "ninja-autot" sisustoineen tai jonkun avaruusteeman :) . Silti niissä on myös jotain hienoa ja uutta.
Ja varmaan vie aikansa tottua tähän uuteen suuntaukseen, johon bmw selkeästi on viemässä autojensa sisustaa. Tämä on niistä se ensimmäinen malli, jossa on lähetty hieman "revittelemään" .
Positiivista on toki, että mallit uudistuu ja uuden erottaa vanhasta mallista :thuup: .

Tuo kyllä pitää käydä testaamassa. Erityisesti kabiinin hiljaisuus/melu kiinnostaa, että miten hyvin on saatu rengasäänet ym. eristettyä.

314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 314da » 15 Loka 2018, 13:10

gestapo kirjoitti:
14 Loka 2018, 19:55
Hinnasto julkistettu:
https://www.bmw.fi/content/dam/bmw/mark ... 927312.pdf
Yllättävän edullisiahan nuo lähtöhinnat on, esim 330i n.51000€ ja 320d n. 45 000€. Jos en väärin muista niin F30 oli julkaisuhetkellä huomattavasti kalliimpi, toki autoverokin on muuttunut jo monesti. Taitaa 320xd:kin olla samanhintainen kuin F30 nykyisessä hinnastossa.

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lortti » 16 Loka 2018, 20:18

330i silloinen vastaava 328i oli alle 50k. Muistuu mieleen kun pyysin siitä tarjouksen koeajettuani.