Uusi G20 3-sarja esitelty

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 28 Marras 2018, 12:10

Eli siis langaton lataus olisi tulossa tuohon uuteen hybridiin?

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 759
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 28 Marras 2018, 15:09

315i kirjoitti:
28 Marras 2018, 12:10
Eli siis langaton lataus olisi tulossa tuohon uuteen hybridiin?
Onko jossain ilmoitettu? 5-sarjassakin on langaton lataus, mutta vain valituilla markkinoilla, ei Suomessa.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 30 Marras 2018, 14:08

330e on itselläni myös kiinnostuksen kohteena. Paljon tähän kiinnostukseen vaikuttaa 60 km toimintasäde, 40 km työmatka voisi jopa onnistua. Onkohan tuo auton sisäisen laturin teho minkälainen, sama kuin nykyisessä? Akkuhan on 12 kWh. Latausasema pitää kotiin järjestää, ilmeisesti esim. Webasto 16A, 3-vaihe syötöllä olisi ok, jos auton laturi vielä pystyisi hyödyntämään tuon 11 kW lataustehon.

Toivotaan, että auto tulee olemaan hiljainen ajomelultaan. Eikä kontrasti 5-sarjan välillä melun suhteeen ole niin iso kuin nykyisessä. Siinähän se sitten se auto taas olisi.. :thuup:
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 759
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 30 Marras 2018, 14:14

AjamisenIloa kirjoitti:
30 Marras 2018, 14:08
Onkohan tuo auton sisäisen laturin teho minkälainen, sama kuin nykyisessä? Akkuhan on 12 kWh.
Pidän aikalailla 99% varmana että auto hyödyntää vain yhtä vaihetta. Olisi tietysti erittäin positiivinen yllätys jos lataisi nopeammin.

AjamisenIloa kirjoitti:
30 Marras 2018, 14:08
Toivotaan, että auto tulee olemaan hiljainen ajomelultaan. Eikä kontrasti 5-sarjan välillä melun suhteeen ole niin iso kuin nykyisessä.
Tämä on tosiaan ollut kolmosen heikoin lenkki

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 30 Marras 2018, 14:33

lnaukkar kirjoitti:
30 Marras 2018, 14:14

Pidän aikalailla 99% varmana että auto hyödyntää vain yhtä vaihetta. Olisi tietysti erittäin positiivinen yllätys jos lataisi nopeammin.
OK, jos näin on, niin kannattaako silti tuo latausaseman syöttö asentaa 3-vaiheisena ja auton sisäinen laturi itse osaa käyttää vain yhtä vaihetta ? Lataustekniikan perusteet itselläni hieman hakusessa..
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 759
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 30 Marras 2018, 15:41

AjamisenIloa kirjoitti:
30 Marras 2018, 14:33
kannattaako silti tuo latausaseman syöttö asentaa 3-vaiheisena ja auton sisäinen laturi itse osaa käyttää vain yhtä vaihetta ?
Tietysti kannattaa, jos vain kohteessa se on mahdollista. Itse pidän todennäköisenä, että ennemmin tai myöhemmin tulee käyttöä. Hintaero asentaessa on omaan silmään niin mitätön. Latausaseman hinnassakaan ei juuri eroa ole.

atha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 09:20

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja atha » 12 Joulu 2018, 04:55

Arvostelut julkaistu, linkkilistaa Bimmerpostin foorumilla

https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1563785

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 759
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Joulu 2018, 09:12

Muutamia huomioita arvosteluista joita vilkaisin
- laatufiilis kabiinissa todella kovalla tasolla
- kehutaan erittäin hiljaiseksi (no samat kehut sai myös uusi 5-sarja pari vuotta sitten)
- m-sport passiivinen jousituksen osalta todetaan autogefuhl arvostelussa, että liian jäykkä ja epämukava kadulla, lisävarusteinen adaptiivinen on parempi radalla ja kadulla. Suositellaan vakiojousitusta tai adaptiivista.
- sisällä enemmän tilaa, takajalkatilat kasvaneet
- voimalinjaa kehutaan suorituskyky, reagointi, kulutus kaikki saa kehuja.
- Se ohjaus esim. autogefuhl-esittelyssä: "steering feel is something i'm the least satisfied with, good control, precise steering, but no natural feeling for the steering" näin sanotaan lisävaruste sportti-ohjauksesta. Mutta toisaalta sama ohjaus "feels more sensitive in higher speeds" ja samaan aikaan kuitenkin kovassa nopeudessa ohjauksessa on selkeä kuollut alue keskellä, "Maybe so you feel more calm at higher speeds, I've also experienced this with recent Mercedes models"



"new 3-series now with more luxury and more technology while still more engaging to drive than some of its competitors"

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 13 Joulu 2018, 12:40

lnaukkar kirjoitti:
12 Joulu 2018, 09:12
Muutamia huomioita arvosteluista joita vilkaisin
- kehutaan erittäin hiljaiseksi (no samat kehut sai myös uusi 5-sarja pari vuotta sitten)
Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta? Olisi todella helppoa autovalmistajalle vetää ensimmäisiin esittelyautoihin tiukka äänieristys jokaiseen paneeliin ja saada näin mieluisia arvioita. Sitten varsinaisessa tuotannossa voidaan mennä sille säästölinjalle. Lisääntynyttä painoa voi sitten tarvittaessa kompensoida vaikka vähän korotetuilla tehoilla joten saadaan samat 0-100 lukemat.

(Esim. Ferrariahan on syytetty siitä että pressiautot ovat tyyliin lastutettuja ja viritettyjä raketteja ja sitten ne mitä myydään on päästöjen ja moottorin keston puolesta rajoitettu ilmoitettuihin lukemiin)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 13 Joulu 2018, 17:12

Galaxy1223 kirjoitti:
13 Joulu 2018, 12:40
Kuinkahan standardeja nuo pressiautot on esim. tuon äänenvaimennuksen osalta?
Juuri katsoin Carwown G20 koeajovideon, kehui hiljaiseksi ja sanoi että kyseisessä autossa on akustiikkalasit. Sillä saa eroa jo huomattavasti aikaan, en löisi vetoa sen puolesta että akustiikkalasit olisi vakiona.

Melu on autossa tärkeä asia, ja äänieristeitä lisäämällä sen torjuminen on aika helppoa. Mutta pitää muistaa että melutasoa hallitaan varsinkin kauppapoliittisista syistä.
- Akustiikkalasien tyyppinen varuste pitää olla lisävarustelistalla, koska halvalla lähtöhinnalla houkutellaan asiakas, ja lisävarusteilla tehdään katetta.
- Kolmonen ei voi olla hiljaisempi kuin vitonen, eikä vitonen hiljaisempi kuin kutonen tai seiska. Kuka muuten ostaisi ökympää mallia jos halvempi olisi "yhtä hyvä".
- Kolmosen pitäisi kuitenkin olla vähän hiljaisempi kuin C-klassen ja A4:n.

Herbert
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Joulu 2018, 22:21

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Herbert » 13 Joulu 2018, 20:54

Kävin maahantuojan kutsuvierastilaisuudessa joku aika sitten. Äänieristykseen on kuulemma panostettu mm. a-pilarien osalta. Syntyviin pyörteisiin ja tuulen suhinaan on pyritty vaikuttamaan sivupeilien muodolla. Lisäksi ilmanvastuskerroin on luokkansa paras arvolla 0,23. Ääntä eristävä tuulilasi on vakiona ja etusivulasit saa lisävarusteena. Kaiken kaikkeaan lopputuloksen on luvattu olevan edeltäjää hiljaisempi.