Uusi G20 3-sarja esitelty

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 10 Touko 2019, 07:49

Havis kirjoitti:
09 Touko 2019, 20:18
315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Minusta hybridistä hyötyy tänä päivänä vain ne, joiden pääsääntöinen ajo on taajamassa, max 20 km etappeja kerrallaan, pistorasiasta toiseen.

Heti jos joutuu säännölllisesti ajamaan yhteen soittoon yli 100 km kerralla. ei näistä hybrideistä juuri ole hyötyä. Sellaisessa käytössä niiden pieni tankki vaan tekee rangesta normiautoa lyhyempiä.

Ja jos matkan teko on edellä kuvatun kaltaista lyhyttä pätkämatkaa, silloin ainoa oikea ekoteko on kulkea fillarilla, sähköpyörällä tai julkisilla.

Eli suomeksi: tilanteet jossa nykyhybridi on eduksi ei alkuunkaan edes vaadi yksityisauton käyttöä (poislukien liikuntavammaiset, lapsiperheet ja vanhukset)
Huomaa ettet tiedä alkuunkaan mistä puhut.
Itse ajanut nyt reilun vuoden 330e hybridillä ja autona paras BMW jonka olen koskaan omistanut. Olin itsekin yhtä ennakkoluuloinen aikaisemmin. Käytännön kokemuksen myötä tiedän, etten enää edes harkitse muita kuin hybridejä jatkossa.
Tervetuloa nykyaikaan :)

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 10 Touko 2019, 09:51

Jokerdef kirjoitti:
10 Touko 2019, 07:49
Huomaa ettet tiedä alkuunkaan mistä puhut.
Itse ajanut nyt reilun vuoden 330e hybridillä ja autona paras BMW jonka olen koskaan omistanut. Olin itsekin yhtä ennakkoluuloinen aikaisemmin. Käytännön kokemuksen myötä tiedän, etten enää edes harkitse muita kuin hybridejä jatkossa.
Tervetuloa nykyaikaan :)
Tämä on hienoa kuulla, siis aitoja kokemuksia :) Vähän aikaa jo ajattelin, että tilasinko 330e:n ihan turhaan. Itselläni on työmatka 40 km yhteen suuntaan ja latausmahdollisuus kummassakin päässä. Ajttelin, että hybridillä voisi jotain säästökin syntyä ajossa, mutta muitakin syitä oli mm. vaihtelu virkistää ja hybridin tuomat verotukselliset edut hankintahinnassa ja käytössä. Bemarin dieseleitä on ollut kuitenkin jo yli kymmenen vuotta putkeen.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 10 Touko 2019, 10:57

AjamisenIloa kirjoitti:
10 Touko 2019, 09:51
Jokerdef kirjoitti:
10 Touko 2019, 07:49
Huomaa ettet tiedä alkuunkaan mistä puhut.
Itse ajanut nyt reilun vuoden 330e hybridillä ja autona paras BMW jonka olen koskaan omistanut. Olin itsekin yhtä ennakkoluuloinen aikaisemmin. Käytännön kokemuksen myötä tiedän, etten enää edes harkitse muita kuin hybridejä jatkossa.
Tervetuloa nykyaikaan :)
Tämä on hienoa kuulla, siis aitoja kokemuksia :) Vähän aikaa jo ajattelin, että tilasinko 330e:n ihan turhaan. Itselläni on työmatka 40 km yhteen suuntaan ja latausmahdollisuus kummassakin päässä. Ajttelin, että hybridillä voisi jotain säästökin syntyä ajossa, mutta muitakin syitä oli mm. vaihtelu virkistää ja hybridin tuomat verotukselliset edut hankintahinnassa ja käytössä. Bemarin dieseleitä on ollut kuitenkin jo yli kymmenen vuotta putkeen.
Juu 330e on kyllä vienyt mennessään. Välitön ja wahva vääntö, aidosti pieni kulutus (tällä hetkellä ajettu reilut 30 000km ja 3,5l/100km mennyt).
Ajo noin puoliksi nurkkaa latauksineen ja toinen puoli pitkää siivua. Silloin kulutus pyörii 6l/100km paikkeilla. Riippuu toki kaasujalasta.
Positiivista myös akuston sijoituksen myötä talvella erinomainen vetopito (usein etuvetoiset nastoineen ruopivat vielä paikoillaan kun oma kitkoin jo läpi risteyksestä) ja aito 50/50 painojakauma. Kahva edellä myös kesäisin oikein helppoa :thuup: . Ainoa miinus mitä keksin on pienempi tavaratila. Mutta toisaalta, kuka hemmetti ostaa sedania jos pitää romua kuljettaa enemmänkin. :blink:

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 476
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 10 Touko 2019, 11:20

Jokerdef kirjoitti:
10 Touko 2019, 10:57
AjamisenIloa kirjoitti:
10 Touko 2019, 09:51
Jokerdef kirjoitti:
10 Touko 2019, 07:49
Huomaa ettet tiedä alkuunkaan mistä puhut.
Itse ajanut nyt reilun vuoden 330e hybridillä ja autona paras BMW jonka olen koskaan omistanut. Olin itsekin yhtä ennakkoluuloinen aikaisemmin. Käytännön kokemuksen myötä tiedän, etten enää edes harkitse muita kuin hybridejä jatkossa.
Tervetuloa nykyaikaan :)
Tämä on hienoa kuulla, siis aitoja kokemuksia :) Vähän aikaa jo ajattelin, että tilasinko 330e:n ihan turhaan. Itselläni on työmatka 40 km yhteen suuntaan ja latausmahdollisuus kummassakin päässä. Ajttelin, että hybridillä voisi jotain säästökin syntyä ajossa, mutta muitakin syitä oli mm. vaihtelu virkistää ja hybridin tuomat verotukselliset edut hankintahinnassa ja käytössä. Bemarin dieseleitä on ollut kuitenkin jo yli kymmenen vuotta putkeen.
Juu 330e on kyllä vienyt mennessään. Välitön ja wahva vääntö, aidosti pieni kulutus (tällä hetkellä ajettu reilut 30 000km ja 3,5l/100km mennyt).
Ajo noin puoliksi nurkkaa latauksineen ja toinen puoli pitkää siivua. Silloin kulutus pyörii 6l/100km paikkeilla. Riippuu toki kaasujalasta.
Positiivista myös akuston sijoituksen myötä talvella erinomainen vetopito (usein etuvetoiset nastoineen ruopivat vielä paikoillaan kun oma kitkoin jo läpi risteyksestä) ja aito 50/50 painojakauma. Kahva edellä myös kesäisin oikein helppoa :thuup: . Ainoa miinus mitä keksin on pienempi tavaratila. Mutta toisaalta, kuka hemmetti ostaa sedania jos pitää romua kuljettaa enemmänkin. :blink:
Aika hyvin tuo hybridi osaa optimoida pitkiäkin matkoja. Itsellä tulee ajeltua Espoo - Mikkeli väliä sillointällöin ja vauhdit 10-20kmh yli tikkarinopeuksien niin kulutukset on ollut 4,8-5,3 per siivu. Naviin vaan määränpää niin osaa kyllä hyvin optimoida tuolle matkalle akun käytön. En pidä tuon kokoluokan autolle (530e) ollenkaan huonona kulutuksena. Mutta ainahan voi sanoa ettei hybridit sovi pitemmille matkoille. Tottakai lyhyet välit pystyy ajamaan pelkällä sähköllä ja pitemmillä ajetaan bensalla ja avustetaan sähköllä, jos haluaa ajella pelkällä sähköllä niin sitten kai pitää hommata täyssähkö
Myllytykset ja Pinnoitukset uudellamalla, laita viestiä
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 10 Touko 2019, 13:06

Sama täällä, auto ollut nyt vuoden, kilsoja nyt 40 000 ja kulutus on ollut noin 3,9 litraa sadalla. Ei taida edes 330d mennä paljoa pienemmällä. Viikolla pääkaupunkiseudun pyöritysta ja viikonlopuksi kotiin.

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Petteri75 » 10 Touko 2019, 13:40

Voisiko sen hybridilinjaston vaatiman lisäpainon ruuvata pois ja ottaa verohyöty ilman painorangaistusta?

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 562
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Huivei » 10 Touko 2019, 14:12

Petteri75 kirjoitti:
10 Touko 2019, 13:40
Voisiko sen hybridilinjaston vaatiman lisäpainon ruuvata pois
Voihan sen ruuvata irti ...
Petteri75 kirjoitti:
10 Touko 2019, 13:40
Voisiko ottaa verohyöty ilman painorangaistusta?
... mutta jos auto ei enää vastaa veroperustetta, niin siitä pitää maksaa soveltuva lisävero, eli ei jää verohyötyä. Lisäksi saattaa tulla päälle jonkinlainen veropetossyyte tms, jos tuosta jää kiinni, joten menee miinuspuolelle taloudellisesti

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 953
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 10 Touko 2019, 14:41

Huivei kirjoitti:
10 Touko 2019, 14:12
Petteri75 kirjoitti:
10 Touko 2019, 13:40
Voisiko sen hybridilinjaston vaatiman lisäpainon ruuvata pois
Voihan sen ruuvata irti ...
Mutta sitten tulee Audin painojakauma, eikä semmoista halua kukaan.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 13 Touko 2019, 18:03

Niin onhan se kuitenkin vielä kevyempi kuin viitossarjalainen. Ja uskoisin, että alustan viritys on huomioitu painossa. 2x80 kilosta äijjää(voi olla myös naisia tai muunsukupuolisia) takapenkille, niin hieman lähempänä tietä viistää takapuskuri. Sivuprofiilista en pysty kertomaan onko hybridi vai ei. Vaikka akku olisi täynnä :drool:

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 14 Touko 2019, 09:53

315i kirjoitti:
13 Touko 2019, 18:03
Sivuprofiilista en pysty kertomaan onko hybridi vai ei. Vaikka akku olisi täynnä :drool:

:lol: :thup:

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 657
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Havis » 14 Touko 2019, 17:40

Jokerdef kirjoitti:
10 Touko 2019, 07:49
Tervetuloa nykyaikaan :)
Ongelma on työpaikalla ja taloyhtiössä, ei suinkaan minun asenteessa. Jos kerran latauspaikkaa ei vielä ole siellä missä suurin osa ajojeni välisistä tauoista on vietettävä, en ymmärrä miten minun katseen suuntaaminen nykyaikaan tekisi valinnasta sen järkevämpää.

Tervetuloa takaisin maan päälle.

M.O.T.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 14 Touko 2019, 21:28

Jos taloyhtiössä on tolppapaikka, niin lain "henki" kai on se, ettei edes kateudesta voisi kieltää lataamasta hybridiä, jos se voidaan toteuttaa turvallisesti. Siis uusissa yhtiöissä pitää olla varaus jo tätä varten. Virran oton voi säätää paljon pienemmäksi(autosta), kuin normi lohkoläppärin ja sisälämppärin vaatima virta. Olisko pienin jopa 6A? Ei pitäis olla ongelma, paitsi just ehkä asennepuolella.
Itselle työkämpällä se oli kynnyskysymys, että saan asentaa wallboxin ja maksan sähköt. Ei ongelmaa. Niin ja rakennuttajan sähkäri sen asensi.

ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja ttkanen » 15 Touko 2019, 11:13

Uusimmassa TM:ssa 320d Xdrive koeajossa, ihan positiivisessa valossa. Juttu löytyy jo verkosta (maksumuurin takaa).

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10a-2 ... llisuutta/

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 15 Touko 2019, 14:51

315i kirjoitti:
14 Touko 2019, 21:28
Jos taloyhtiössä on tolppapaikka, niin lain "henki" kai on se, ettei edes kateudesta voisi kieltää lataamasta hybridiä, jos se voidaan toteuttaa turvallisesti. Siis uusissa yhtiöissä pitää olla varaus jo tätä varten. Virran oton voi säätää paljon pienemmäksi(autosta), kuin normi lohkoläppärin ja sisälämppärin vaatima virta. Olisko pienin jopa 6A? Ei pitäis olla ongelma, paitsi just ehkä asennepuolella.
Itselle työkämpällä se oli kynnyskysymys, että saan asentaa wallboxin ja maksan sähköt. Ei ongelmaa. Niin ja rakennuttajan sähkäri sen asensi.
Ongelma on työpaikalla ja taloyhtiössä, ei suinkaan minun asenteessa. Jos kerran latauspaikkaa ei vielä ole siellä missä suurin osa ajojeni välisistä tauoista on vietettävä, en ymmärrä miten minun katseen suuntaaminen nykyaikaan tekisi valinnasta sen järkevämpää.

Tervetuloa takaisin maan päälle.

M.O.T.
Ja luulisi että Suomessa käytännössä KAIKISTA taloyhtiöistä löytyy lämmitystolpat...
Täällä maan päällä siis ;)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 953
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 15 Touko 2019, 15:18

Jokerdef kirjoitti:
15 Touko 2019, 14:51
Ja luulisi että Suomessa käytännössä KAIKISTA taloyhtiöistä löytyy lämmitystolpat...
Ongelma ei ole puuttuva pistorasia, vaan siinä oleva kahden tunnin ajastin, ja vielä enemmän naapureiden (kaikien asioiden) vastustaminen kun pitäisi ensimmäiselle antaa lupa ladata kateutta aiheuttavaa töpseliautoa. Teknisiä ratkaisuja on, lakikin alkaa olla asiaa edistävämpi, mutta taloyhtiökokouksen jäärien kanssa voi joutua silti taistelemaan kunnolla. Taloyhtiökokouksia en ole jäänyt kaipaamaan hetkeäkään kun omakotitaloon muutin.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 16 Touko 2019, 09:03

Wonderi kirjoitti:
15 Touko 2019, 15:18
Jokerdef kirjoitti:
15 Touko 2019, 14:51
Ja luulisi että Suomessa käytännössä KAIKISTA taloyhtiöistä löytyy lämmitystolpat...
Ongelma ei ole puuttuva pistorasia, vaan siinä oleva kahden tunnin ajastin, ja vielä enemmän naapureiden (kaikien asioiden) vastustaminen kun pitäisi ensimmäiselle antaa lupa ladata kateutta aiheuttavaa töpseliautoa. Teknisiä ratkaisuja on, lakikin alkaa olla asiaa edistävämpi, mutta taloyhtiökokouksen jäärien kanssa voi joutua silti taistelemaan kunnolla. Taloyhtiökokouksia en ole jäänyt kaipaamaan hetkeäkään kun omakotitaloon muutin.
Toki tämä on enemmän kuin totta. Uskon kuitenkin että aika nopeallakin sykkeellä valtio tätä hommaa ajaa eteenpäin, ja on vain ajan kysymys milloin taloyhtiöitä velvoitetaan tarjoamaan sähköauton latausmahdollisuus. Uusissa ja saneerauskohteissa näin jo on (siis sähköverkon kuormituksen kesto).
Ratkaisuja on jo paljon markkinoilla Suomessakin (yritysnimiä mainitsematta).

kasmail
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Touko 2019, 07:57

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja kasmail » 26 Touko 2019, 15:45

Mitä mieltä olette adaptive suspension ominaisuudesta M-sport alustan kanssa, eli saako sillä kyytiä yhtään pehmeämmäksi?

Herbert
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Joulu 2018, 22:21

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Herbert » 26 Touko 2019, 17:09

Vertailupohjana on vain Sportline ja M Sport alusta. Adaptiivinen alusta on comfort asetuksessa pehmeämpi ja mukavuuspainotteisempi kuin vakio M Sport. Esim. mukulakivikatu suodattuu oikein mukavasti.

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1192
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Markku J » 26 Touko 2019, 17:11

Herbert kirjoitti:
26 Touko 2019, 17:09
Vertailupohjana on vain Sportline ja M Sport alusta. Adaptiivinen alusta on comfort asetuksessa pehmeämpi ja mukavuuspainotteisempi kuin vakio M Sport. Esim. mukulakivikatu suodattuu oikein mukavasti.

Tämä on hienoa kuulla, kun tilasin säädettävän alustan M Sportiin mukavuussyistä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Kesä 2019, 08:50

Myös farkku on esitelty. Näyttää todella hyvältä.

https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl ... rmy-knife/

Kuva

Vastaa Viestiin