Uusi G20 3-sarja esitelty

G20, G21, G22, G23, G24, G26
atha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 09:20

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

atha kirjoitti: 12 Kesä 2019, 09:04 330e farkku tulossa ensi kesänä

https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl ... -ev-range/
Käsittämättömän pitkä aika odotella tiettyjä malleja julkistuksesta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Samaa mietin kans, käsittämättömän pitkä aika :conf:
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Hinnastoa selatessa huomasin pari tällaista varustetta. Lienevätkö uusia, kun en aiemmin ole niihin kiinnittänyt huomiota.

4U0: käyttö- ja hallintalaitteiden galvanisoidut koristeosat, 110 eur
Exklusive Galvanikapplikationen an Bedienelementen für Fensterheber, Multifunktionstasten am Lenkrad, dem Schaltzentrum Tür und dem Türverriegelungsschalter erzeugen eine hochwertige Anmutung.

6DR: BMW Drive Recorder, 210 eur
Der BMW Drive Recorder ermöglicht die Aufnahme eines Videos von der Fahrzeugumgebung und das Abspielen dieses Videos auf dem zentralen Control Display oder über USB-Export auch auf Ihrem Endgerät. Wichtige Fahrzeuginformationen wie z. B. Geschwindigkeit und GPS-Position werden synchron mit dem Video gespeichert. Der BMW Drive Recorder besteht aus dem Event- und dem Crashrecorder. Der Eventrecorder ermöglicht z. B. die Aufnahme von speziellen Fahrsituationen oder besonderen Ereignissen. Erkennen die Sensoren im Fahrzeug einen Unfall, löst der Recorder die Aufnahme automatisch aus, um das Unfallgeschehen zu dokumentieren. Daneben können Sie eine Aufzeichnung auch manuell per Tastendruck starten und so eine bestimmte Verkehrssituation im Bild festhalten. Die Bedienung erfolgt bequem über den iDrive Controller und die Panorama-View-Taste. Zur Verwaltung der Clips stehen die Funktionen Wiedergabe, Pause, Exportieren und Löschen zur Verfügung. Für die Aufnahmen nutzt der BMW Drive Recorder die Kameras der an Bord befindlichen Assistenzsysteme. Hierfür können bis zu zehn Videos von 40 s Länge aufgenommen werden (die Zeiten vor und nach dem Auslösen können auf max. 20 s eingestellt werden).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
reduxi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 09:16

Itse kävin oma G30 530en ollessa määräaikaishuollossa koeajaan 320d xdriven. Kaikinpuolin erittäin hieno laitos, koeajoautossa (Jumbon Laakkonen) oli msport alusta ja 19' alut ja paljon kilkettä muutenkin. Ikinä en ole autolla saavuttanut niin paljoa ihailua kun g20 bemmillä, vaikks oma auto maksaa +15te. Todella kaunis auto (mielestäni), mutta todella sporttiseksi viritetty?? Kiva ajaa päivän tai kaksi, mutta muutoin itselleni liian ajokoira. Ja se rengasmelu.. Siitä pitäisi päästä eroon tuon hintaluokan autossa.

Lopputulema: Todella hyvännäköinen auto, mutta liikaa rykivä laitos itselle. Kuitenkin positiivista, että tehtiin selkeästi erilainen kun g30:sestä. En vaihtaisi :D
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

reduxi kirjoitti: 27 Heinä 2019, 20:51 Ja se rengasmelu.. Siitä pitäisi päästä eroon tuon hintaluokan autossa.
Sitä varten on C-Mersu W205 ja airmaticci. Jos vaan olis varaa... (tai tyhmyyttä priorisoida rahat taas autoon :D Mut kuhan faceliftien käytetyt halpuu niin mulle kiitos)
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Miten G20 on pärjännyt tänä vuonna uusrekisteröinneissä? Ainakin uutisoinnin mukaan BMW:n myynnit ovat olleet alavireisiä Mercedes-Benzin ja Audin kanssa. Hyvä tarjoussyksy odotettavissa??
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Petteri75 kirjoitti: 28 Heinä 2019, 12:10 Miten G20 on pärjännyt tänä vuonna uusrekisteröinneissä? Ainakin uutisoinnin mukaan BMW:n myynnit ovat olleet alavireisiä Mercedes-Benzin ja Audin kanssa. Hyvä tarjoussyksy odotettavissa??
Eipä vielä ainakaan kovin hyvin.
Tosin nyt vasta hinnastossa julkisesti syömähampaat 330e ja 320iA xDrive, joka on muuten 12 000€ halvempi kuin 330e perushinnastossa!
Nuo tarjouspaketit/ varusteet sitten paremmat tuossa 330e:ssä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

reduxi kirjoitti: 27 Heinä 2019, 20:51 Itse kävin oma G30 530en ollessa määräaikaishuollossa koeajaan 320d xdriven. Kaikinpuolin erittäin hieno laitos, koeajoautossa (Jumbon Laakkonen) oli msport alusta ja 19' alut ja paljon kilkettä muutenkin.
Ajoin saman auton. Valkoinen individual 19” alut, run flat -kumit ja adaptiivinen m-sport alusta.

Tuntuu ketterältä ja kevyeltä omaan vitoseen verrattuna, mutta epäilen että kun autoon lisää 250 kg akkuja ja muuta sälää, niin tunto ei kestä ihan yhtä hyvänä 330e malliin asti.

Alusta ihan kivan sporttinen, mutta motarilla aivan jäätävä nypytys comfortilla ja sportilla. Ei todellakaan kiva auto istua. Oikeastaan 80kmh alkaen auto muuttuu epämukavaksi. Uudella asfaltilla ja vanhalla. Nypyttää molemmissa.

Ohjaus saattaa olla tarkempi mutta vetelee enemmän kuin vitonen, joka ei vetele mulla yhtään. Eniten eroa siinä, että ohjaus on nopeampi ja auto herkemmin vaihtaa suuntaa.

Rengasmelua liikaa.

Lisäksi Jumbon parkkihallin hidasteet aiheuttivat kauhunsekaisia naurunpyrähsyksiä, kun 20 kmh vauhdista alusta katkaisee jälkiliikkeen aivan väkivaltaisella voimalla. Joustaa ok kun rengas nousee hidasteet päälle, mutta kun rengas tippuu takaisin alas ja auto nytkähtää alas, niin liike loppuu kuin seinään.

Tämä yksilö ei jatkoon. Aivan rahanhukkaa kärsiä tuollaisesta kyydistä autossa, jonka voimalinja on kaikkea paitsi sporttinen.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Rekisteröintilukuja surkutellessa voidaan esittää kysymyksiä:
- BMW:llä on sentään konfiguraattori olemassa, mutta ei kunnossa. Miksi? Mitä markkinointi sitten tekee?
- Mercedes-Benzin konfiguraattori poistui osittain jo vuosi sitten, nyt ei enää ole näkyvillä esim. C-sarjan kohdalla lainkaan. Mitä markkinointi tekee?

Ei muuten, mutta jotenkin tuntuu, että Suomessa näiden kahden merkin tilanne on muuhun maailmaan verrattuna jopa outo.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

No Mersujahan kasataan Suomessa, kait sillä jonkimmoinen vaikutus?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

Kaveri sai oman 330e-mallinsa tällä viikolla ja tänään pääsin katsomaan autoa lähempää. M-sport, Portimao blue ja vaaleat nahat, HK yms.

Omaan, puristiseen silmääni muotoilu näyttää edelleen jotenkin levottomalta, etenkin ulkoapäin. Auto ei mielestäni näytä BMW:ltä. 19" kitkoilla auto vaikutti myös erittäin korkealta, etenkin takaapäin katsottuna.

Sisällä laatuvaikutelma oli kieltämättä hyvä ja HK soi nätisti, mutta väkisinkin huomio kiinnittyi penkkeihin, jotka etenkin nahkaisina vaikuttivat erittäin kovilta. Istuinosan sivutuet ovat myös madaltuneet huomattavasti edellisestä versiosta, mikä ainakin nahkaisena korosti penkin liukkautta. Vanhoissa penkeissä muoto ikäänkuin ajoi hanurin paikoilleen, nyt ei paljon tunnu vaikka istuisit osittain tukien päällä. :conf:

Seuraavaksi silmiin osui uusi mittaristo, josta nopea ensifiilis oli, että hell no! On epämääräistä karttaa, Spotifyin kansikuvaa, kaaria, numeroita ja palkkeja sikin sokin. Oletan, että tuotakin pystyy jotenkin säätämään? En vain ymmärrä mitä järkeä on kahdella vierekkäisellä "multi"näytöllä? Toki tämä kuluvan vuosikymmenen teknologiakehitys ja -ähky on hienoa, mutta omalta osaltani se riittäisi vaikka puhelimessa tai esim. kodin laitteissa. Autoon en sitä omalta kohdaltani tarvitse, koska se ei paranna itse ajofiilistä tai -tuntumaa, pikemminkin päinvastoin. :thdw:

Nyt tätä lukiessani voisi kuvitella, että olen 60v papparainen toinen jalka haudassa ja keppi kädessä, mutta ei. Jos nyt ensin 40 vuottakin saisi mittariin. Ilmeisesti auton suunnattu ikäryhmä on siis vielä nuorempi.

Suurena ja pitkäaikaisena BMW:n ja etenkin 3-sarjan fanina sattuu kuitenkin todeta, että tätä laitetta tuskin omasta pihasta tulevaisuudessa löytyy. :blink:
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Toivottavsti digimittaristoon voi myöhemmin ladata erilaisia pohjia. Kyllähän tämä on yksi heikoimmista digimittaristoista. Grafiikka tuo mieleen Playstation 1:n.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Toivottavasti joku päivä saadaan mittaristo/HUD jossa ei normaalitilassa näy mitään muuta kuin ajonopeus, auto erikseen ilmoittakoon jos jotain poikkeavaa tapahtuu. Samalla iDriven valikoista ja asetuksista karsiintuisi suurin osa pois, käyttö helpottuisi huomattavasti jos siellä ei olisi kaiken maailman tunnelmavalon värin ja kongin äänensävyn säätöjä.
Vastaa Viestiin