G20 viat ja ominaisuudet

user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja user » 16 Touko 2020, 11:13

Onko G20:ä vielä niin vähän vai onko tämä ollut vähän onnistuneempi tuotos, kun on niin vähän näitä vikoja. Itselläni ei ole ollut iDrive vaivoja ja bensatankin luukkukin on niinkuin pitää.

Mutta mulla ei toimi start/stop! Pariin kuukauteen ei ole sammunut itsestään vaan aina käy kunnes napista sammuttaa. Mitään näkyviä ilmoituksia ei ole ja auto toimii moitteetta. En ole viitsinyt tuon takia korjaamolle lähteä, ehkä ennemminki saisi jäädä noin:)
Toisaalta hiukan taustalla kalvaa ettei jotain muutakin haittaa ole tai tule myöhemmin. Onko tästä vaivasta, siis start/stopin, kellään tietoa tai kokemusta? Odottelenko vain rauhassa seuraavaa vikaa tai huoltoa ja valittelen vasta sitten?

AC*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Viesti Kirjoittaja AC* » 16 Touko 2020, 11:34

Mulla meni heti alkuun NOx tunnistin vaihtoon (320d).

Yksi ärsyttävä vika on, kojelauta rämisee. Suurin aiheuttaja oli mukitelineen/latausalustan luukku. Sen vaihdolla isoin räminä lähti mutta kojelaudasta iDriven näytön tienoilta tulee satunnaisesti ärsyttävä ääni. 5 kertaa on korjailtu viime vuoden puolella. Voisi taas viedä jos kokeilisivat vielä jotakin sille.

Tuossa start/stopissa on kyllä jotakin erikoista, joskus sammuu hanakasti ja joskus paljon harvemmin. Siihen toki vaikuttaa moni asia ja en ole perehtynyt kovin tarkasti olosuhteisiin millä sen tulisi toimia.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: i3 94Ah 2016

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 16 Touko 2020, 12:26

Näillä kevätsäillä saattaa kontin pohjalla oleva akku pysyä vielä sen verran viileänä ettei startstop aktivoidu.

user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020

Viesti Kirjoittaja user » 16 Touko 2020, 13:45

Tätä ei pitäisi ääneen sanoa, mutta tää mun G20 on eka auto, jossa ei ole ollut sirinöitä, eikä räminöitä. Ajettu nyt 6500km. Olin ja olen tänkin kanssa henkisesti vallmistautunut sirinätaistoon, kun niitä aina ja kaikissa on tuntunut uutena olevan. Jännä juttu, etttä kun ne jaksaa takuuaikana kaivaa pois, ei niitä sitten enää uusiakaan ole kilometrien myötä tullut.

No, on tässäkin sama kuin useimmissa nykyautoissa, että kovamuoviosista tehty mittaristo räksähtää poikkisaumoihin ajettaessa, esim siltaliitokset. Mutta ei siis mitään resonanssiääniä tai jatkuvaa räminää. Niin ja ämpärimuovista tehdyt pehmustamttomat ovilokerot kolisee kun tavarat siellä liikkuu. C- mersussa nuo on pehmeää laadukasta materiaalia.