G20 viat ja ominaisuudet

Turbodog
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 22:05

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Turbodog » 08 Tammi 2021, 14:17

Miten tuon nyt sitten pitäisi toimia? Pitäisikö auton aina käyttää viimeisintä latausvirta-asetusta?

Vai haisteleeko ja sääteleekö se latausvirtaa käytetyn kaapelin perusteella tms.?

Olen rajoittanut kotipistorasiasta latausta auton päässä 6-8A:n virtaan ja yrittänyt aina muistaa vaihtaa asetuksen kun lataan muualla. Kuitenkin unohdin tämän viimeksi kun Helenin tolpasta latasin, ja tästä huolimatta akku oli selvästi latautunut maksimivirralla. Toisella kertaa taas kävi niin, että parissa tunnissa vastaavanlaisesta tolpasta tuli vain pikkuisen lisää rangea.
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i

Turbodog
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 22:05

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Turbodog » 09 Tammi 2021, 15:21

Näyttäisi rajoittavan automaattisesti max 10A:n tuosta kotipistorasiasta.
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i

Turbodog
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2012, 22:05

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Turbodog » 04 Helmi 2021, 11:14

Pari päivää sitten autosta alkoi kuulua outoa ääntä, joka kuulosti etäisesti C-64:n kasettiaseman vinkumiselta. Vinkuminen ei loppunut, vaikka laitoin auton parkkiin ja lataukseen. Ainakin kuskin penkin alla olevasta subbarista tuota ääntä tuli. Illalla töistä lähtiessä ääntä ei enää kuulunut eikä se ole sen jälkeen uusiutunut.

Sain ääninäytteen videolle ja laitoin sähköpostilla Laakkosen huoltoon, täytynee soitella perään koska mitään ei ole vielä kuulunut.
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i

Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Monni » 22 Helmi 2021, 10:44

BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.

[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2020 G20 330e
2014 F11 530xd
2004 E46 316ti
Paikkakunta: Oulu

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja [Zei-M-Zei] » 22 Helmi 2021, 12:32

Monni kirjoitti:
22 Helmi 2021, 10:44
BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
Hieman samantyyppistä esiintynyt nyt "kovilla" pakkasilla (> -20 pakkasta), eli kun tuosta kylmästä autokatoksesta lähdettäessä esilämmityksestä huolimatta polttis pyörähätää käyntiin heti, niin "hybrid" tilassa alussa voimattomuuden tunnetta ja muutaman keran jopa sammunut/hyytynyt muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Jakoavainta ei ole ilmestynyt näyttöön ja matka on jatkunut hetimmiten, eli kun vaan on käynnistänyt uudelleen.
Olen tämän saanut kierrettyä siten, että jos huomaan heti lähdettäessä, että sähköllä ei pääse liikkeelle, niin pakotan polttomoottorin käyntiin (namiskasta sportille ja tarvittaessa myös vaihdekeppi vasemmalle). Sport asennossa kun näkee sen moottorin lämpötilan, niin annan käydä normaalilämpöiseksi ennen palautusta "hybrid" modeen.
Kun on muuten toiminut niin en ole ollut huoltoon yhteydessä...paitsi että nyt varmaan pitää olla kun koukku "jäätyi" ulos. Ajattelin että se on vain jäässä ja pidin viimeyön lämpimässä tallissa, mutta ei vaan mene namiskasta enää sisään. Koukkumoottori jää vaan hetkeksi nakuttamaan, kun yrittää lähteä ajamaan sitä sisään, mutta mitään ei tapahtu ja hetken kuluttua luovuttaa.
ex bemarit: E30 318i 1985, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, E39 528i 1996

Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Monni » 22 Helmi 2021, 13:35

Tämäkään ei sytyttänyt valoa taajamassa. En uskonut vaimoa, kun se on valittanut voimattomuus/ nykinästä ehkä viikon verran. Oma 530 e ei mitään vastaavaa ja pahimmillaan -25 lähtö torstai aamuna. Nyt tuo jakoavain palaa ja näyttöön viest, että voi ajaa, mutta voimansiirtoteho alentunut. Mitään alentumaa ei persdynolla kyllä huomaa, kun ne muutama nykäisy loppuu.