G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

G20, G21, G22, G23, G24, G26
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

jpk kirjoitti: 21 Touko 2018, 21:58 BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/
Ei ole mitään käsitystä millaisia todellisia kuluja auton eri variaatiot tuottavat, mutta jotenkin voisi kuvitella että pelkästään erilaisen moottorin heittäminen keulille ei ole mikään ongelma. RWD vs. Xdrive varmaan vaatii jo varmasti erilaisia kokoonpano robotteja linjalle eli sen osalta ymmärrän, saati sitten kun soppaan sotketaan mukaan hybridit. Jos olisin BMW talousosastolla karsimassa niin tässä olisi varmaan minimisetti mitä tarjoaisin voimalinjan puolesta:

320i
330e Xdrive
340i Xdrive
320d

Kaikki automaatteina. Diesel on jokatapauksessa köyhän valinta joten turha sillä puolella on tarjota mitään muuta kuin perus 320d. Tälläisella jaolla kaikki mallit eroaisivat toisistaan aika selkeästi.

Sitten vielä noista isoista paketoinneista ja lyhyistä lisävarustelistoista mitä esim. KIA harrastaa. Tavallaan ne on ihan jees koska kohtuullisella lisäpanostuksella saa yleensä ainakin paperilla paljon varusteita. Ongelma saattaa vaan tulla paketoinnissa. Eli jos haluaa vaikka premium audion ja jos sen saa vasta parhaalla varustetasolla. Siinähän sitten maksat tuhansia euroja extraa ja saat myös varusteita joita et halunnut. Tyyppiesimerkit ovat nahkasisusta ja kaikenlaiset turvavarusteet jotka maksavat paljon, mutteivät esim. minulle merkitse oikeastaan mitään.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tuotannossa ei juuri tule kuluja siitä että konepellin alle ruuvataan eri moottoriversioita. Ainakaan jos samaa moottorimallia käytetään jossain toisessakin mallissa. Tuotekehityksessä ja hyväksyntöjen hankkimisessa kustannusta sitten syntyykin, jokainen voimalinja- ja korivariaatio on tyypitettävä erikseen. Varaosasirkuskin on kalliimpi jos nimikkeitä on enemmän. Olisi yllättävää jos BMW alkaisi tekemään kolmosia hankoon varastoautoiksi Kia-Corolla tyyliin, siihen reilusti varianttimäärä olisi hyödyllinen.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

530e:stähän oli alusta alkaen pohjois-amerikassa xdrive malli, mutta ei euroopassa. Toivotaan että tulevaisuudessa tulee tännekin.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Onko kukaan vielä bongannut G20 e-mallien sähkörangeista mitään ennusteita? Lonkalta voisi odottaa parempaa kuin F30:ssä, mutta vielä ei omaan silmääni ole veikkauksia osunut.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Alkaa julkaisu lähestyä, taitanee olla jo Syyskuussa:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1213988

Kuva
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

AutoCar päässyt jo protoa koeajamaan:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... -prototype
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Jokohan nyt viikonloppuna esitellään?

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=CNveDeN67eA[/YouTube]
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Mielenkiintoiseksi menee hybridimallin arvuuttelu.

Saksalaislehdistö puhuu 325e mallista, jossa 225xe mukainen voimalinja ja englantilaislehdistö nykyisenkaltaisesta 330e mallista. Teho arviot 230hp 325e mallille ja 260-280hp 330e mallille. Uusi X5 sai sähkömoottorin kaveriksi 6-sylinterisen moottorin ja päästöt 49g/km. Tästä voi päätellä, että jos möhkölläkin onnistutaan alle 50g/km niin eiköhän 3-sarjalainen alita 40g/km. Lisäksi uusi x5 etenee pelkän sähkönturvin jopa 140km/h, joten tätä voi odottaa myös 3-sarjalaiseen.

Melkoinen latteus jos bmw tarjoaa lanseerauksessa vain 325e samaan aikaan kun kilpailu kiristyy. Peugeot tuo 300hp hybridin kahdella moottorilla, MB tuo C-sarjalaiseen diesel-hybridin (+300hv / 700Nm) ja Volvollakin T8 malli, n.400hv. Lisäksi uutena kilpailijana Tesla Model3 aloittaa euroopan toimitukset 2019. Toivottavasti baijerissa on asetettu kilpailukyky kohdilleen eli min. 280hp -->5,5s 0-100km/h ja +60km range :thup:
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Minulle riittäisi tuo pienempikin voimalinja kunhan se tulee touringiin. Sedania ei vaan nyky elämäntilanteessa tilantarpeen takia voi ottaa. Ja tietty takavetoinen perusrakenne eikä niinkuin 225xessä eli sähkö takana, polttis edessä.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Olisi aika järjetöntä leipoa takavetokonstruktioon se 225xe:n voimalinja. Jos puhutaan samankaltaisesta, niin järkeen kävisi lähinnä, että etupyöriä vedettäisiin sähköllä. Toisaalta vähän pölhöltä tuntuisi sekin, kun tuo takavetovoimalinjan hybridikonstruktio on teknisesti aika järkevän oloinen, kuten myös nuo takavetopohjaiset xDrivet. Äkkiseltään kuvittelisi, ettei sarjatuotannossa kannata tehdä mallisarjaan yhtä täysin eriävää kummajaista.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Joo. Nusaisin ehkä vähän turhaan pilkkua mutta minä ymmärrän voimalinjaksi myös sen mitkä pyörät voiman siirtävät tiehen ja miten. Ja 225xen voimalinjaa en kolmossarjaan kelpuuttaisi.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Joo niin minäkin, siksi totesin että se olisi järjetön kolmoskoppaan :). Joskaan en ole yhtään yllättynyt, jos yksittäinen journalisti on vähän yhdistellyt asioita omassa päässään eikä välttämättä ihan oikein.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Näkyy olevan jo Saksan BMW sivustolla uusi kolmonen jo mallistossa, tosin ei vielä tarkkaa kuvaa ja tietoja.
Taitaa esittely olla aivan kohta.

Ja 2.10 se tapahtuu Pariisin autonäyttelyssä:


https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... 8-in-paris
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Puhutaan jotain et alkaa klo 9.00 cet. Mikähän toi on niinku suomen aikaa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti: 26 Syys 2018, 18:02 Puhutaan jotain et alkaa klo 9.00 cet. Mikähän toi on niinku suomen aikaa?
KVG: https://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-Euroopan_aika
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
iwbwiwb
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16

Jokerdef kirjoitti: 25 Huhti 2018, 06:47 Miksi sitten ajat Bemarilla? :blink:
Rehellisesti paremman ja mukavamman nelivedon saa Audilta. Kokemusta on A5 verran. Bemarit aina meluisampia ja tuntuu että vieläkin sisustukseltaankin jotenkin halvempia kuin Audit. Mutta se ajettavuus ja takaveto. Lyövät (minusta) Audin 10-0. Neliveto vain ei ole yhtä ketterä, leikkisä, hauska. Ei edes Quattrona. Erityisesti radalla tämän huomaa. Massa tuntuu ja näkyy myös kellossa. Tosin Audissa ohjaustuntuma oli kovin etäinen, mutta olen ajanut X-drivea (F30) radalla koeajopäivillä Ahvenistolla ja ei se rehellisesti kyllä yhtä hyvä ole kuin Quattro. Mm. Ohjauksessa tuntuvat selvästi vetovaihtelut. Ne loistavat poissaolollaan Audissa (kuten muukin tuntuma :lol: ).
Olen ajanut monta eri nelivetoa (Toyota, Subaru, Audi) ja xDrive on selvästi huomaamattomin neliveto mitä olen ajanut. Paskin mitä olen ajanut oli Audi A4 B8 Quattro. En tykännyt siitä ollenkaan, siinä jos missään kaikki vetovaihtelut tuntui ratissa, ja siitä jäi traktorimainen fiilis. :thdw:
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

330e:n sähkömoottorin pieni teho hiukan mietityttää, kun meidän 530e vaihtuu tähän pienempään. 530e:n sähkömoottorin tehoksi ilmoitetaan 113 hv ja G20 330e:n vain 68 hv (+xtra boost). Yhteisteho on kuitenkin sama 252 hv.

530e liikkuu kaupunkiajon nopeuksissa tällä 113 hv moottorilla aika vaivattomasti, mutta melko herkästi bensakone otetaan apuun, jos kaasua hiukankin reilummin painaa yli 60 kmh nopeuksilla. Miten sitten 68 hv voi riittää sähköajoon edes nurkkapyörityksessä ? Pitänee olla Max eDrive -mode valittuna jatkuvasti.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kieltämättä omituinen luku tuo 68 hp. Toisaalta se taitaa olla linjassa tuon kanssa miten 530e toimii "auto edrive" ajotilassa. Silloin sähkömoottori antaa 2/3 tehosta ulos ennen kuin pamauttaa polttomoottorin käyntiin. Se on suunnilleen 80 hevosta se. Joten huomioiden auton painon, niin sulla on käytännössä melkein saman verran käytössä.

Mitä tuossa G20 330e autossa sitten on max edrive tilassa, se on kysymysmerkki..

Mua häiritsee ja ärsyttää koko "xtra boost" konsepti -- siis jos se tosiaan toimii noin kuin ilmoitettu, että on käytössä vain kun auton vaihdelaatikko on M/S tilassa. Ihan turhaa pelleilyä. Tämmösistä lähtökohdista pelottaa mitä tyhmää bemari keksii tulevaan i4 sähköautoon...
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Teholukemien matematiikassa ihmetyttää tämä:

530e: 184 + 113 hv =252 hv
330e: 184 + 68 hv = 252 hv

Isommalla 12 kWh akulla 530e:lle luvataan 64 km range ja 330e:lle 60 km.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Vastaa Viestiin