Näilläkö mennään? Hybridit nelivedolla luulisi maistuvan pohjolassa, toivottavasti tulevat heti startista.
https://www.motor.es/noticias/motores-b ... 43562.html
G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Hybridit tässä paletissa xDrivejä... saisi olla tuossa G30:ssäkin.
Alkaa muodot tarkentua.
Hyvältähän tuo tulee näyttämään. Takana valot hieman X2 malliset ja edestä mennään 5/7 linjoilla.
http://g20.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1213988
Hyvältähän tuo tulee näyttämään. Takana valot hieman X2 malliset ja edestä mennään 5/7 linjoilla.
http://g20.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1213988
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Tuo voisi toimiakin, jos vain sähkömoottorit mahtuvat konetilaan.Galaxy1223 kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 09:04Onhan 225xe ollut jo pari vuotta markkinoilla. Tuossa kun vaan kääntää vetotavan ympäri niin G20 hybridin voimalinja on koossa.
En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Tässä vielä samaa lontooksi..Kuudensuora kirjoitti: ↑20 Huhti 2018, 22:17 Täällä kuvia uudesta mittaristosta.
https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
http://www.bmwblog.com/2018/04/17/bmw-i ... e-in-2018/
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.Jokerdef kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Ja onhan se voiman puutetta jos nelivetoa ei hauskaksi huomaa. Oma mopo ilman luistonestoa on kyllä eri hauska peli liukkaalla (lumi, jää, hiekka, jne) ja kivan takapainoitteinen.///Marko kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 12:10Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.Jokerdef kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Miksi sitten ajat Bemarilla?///Marko kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 12:10Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.Jokerdef kirjoitti: ↑24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Rehellisesti paremman ja mukavamman nelivedon saa Audilta. Kokemusta on A5 verran. Bemarit aina meluisampia ja tuntuu että vieläkin sisustukseltaankin jotenkin halvempia kuin Audit. Mutta se ajettavuus ja takaveto. Lyövät (minusta) Audin 10-0. Neliveto vain ei ole yhtä ketterä, leikkisä, hauska. Ei edes Quattrona. Erityisesti radalla tämän huomaa. Massa tuntuu ja näkyy myös kellossa. Tosin Audissa ohjaustuntuma oli kovin etäinen, mutta olen ajanut X-drivea (F30) radalla koeajopäivillä Ahvenistolla ja ei se rehellisesti kyllä yhtä hyvä ole kuin Quattro. Mm. Ohjauksessa tuntuvat selvästi vetovaihtelut. Ne loistavat poissaolollaan Audissa (kuten muukin tuntuma ).
Edellinen oli F48 X-drive25i ja se oli ajoltaan parempi (hullua kyllä) kuin F30 X-drive, mutta helvetin tylsä takavetoiseen tottuneelle.
Mutta tottakai jos vetää kärryä perässään tai joutuu ajamaan mökkitietä tai muuta kärrypolkua niin X-drive taatusi parempi kuin takaveto. Itselleni ei rehellisesti tullut kertaakaan täällä pääkaupunkiseudulla tilannetta missä oikeasti neliveto olisi ollut välttämätön. Jos omaa edes välttävät ajotaidot niin kyllä pärjää täällä suolan keskellä ilmankin. Tilanne varmasti toinen ylempänä.
Siksi minusta se M5 napista päälle / pois olisi upea lisä oikeastaan kaikkiin X-Drive malleihin. Saisi molemmat maailmat samaan autoon. Tai siis saa, jos ostaa M5
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Komea on, mutta toivottavasti ei osoittaudu vaikeaselkoiseksi. Kuvan mukainen jos tulee niin buenoKuudensuora kirjoitti: ↑20 Huhti 2018, 22:17 Täällä kuvia uudesta mittaristosta.
https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Liika informaatio kerralla ei ole hyvä. Audin "Suomi" mittaristossa on minusta jo liikaa pientä infoa siroteltuna sinne tänne.
Todella hieno toteutus, mutta ei välttämättä se ajon kannalta selkein...
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Tuota pelkään minäkin...lnaukkar kirjoitti: ↑19 Maalis 2018, 11:32Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.
Tämä nykyinen hybridi vienyt kyllä mennessään tekniikallaan ja ajettavuudellaan, ja toivon että sama jatkuu myös G20 osalta.
Uusimpien huhujen mukaan hybridin xDrive olisi vain pohjois-amerikan markkinoille samalla tavalla kuin G30 tapauksessa. On omituista, jos tuo tieto pitää paikkaansa.
Edrive moottorina B48 + sähkö, tehot 248 hv. Edriven myynti alkaa hieman myöhemmin kuin auton esittely
Edrive moottorina B48 + sähkö, tehot 248 hv. Edriven myynti alkaa hieman myöhemmin kuin auton esittely
BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...
https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/
https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/