Sivu 1/3

G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 13 Helmi 2018, 22:53
Kirjoittaja BMWforum
Näilläkö mennään? Hybridit nelivedolla luulisi maistuvan pohjolassa, toivottavasti tulevat heti startista.

Kuva

https://www.motor.es/noticias/motores-b ... 43562.html

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 07:00
Kirjoittaja lortti
Hybridi vielä touringiin niin seuraava auto on siinä.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 08:18
Kirjoittaja lnaukkar
Nämä kyllä kelpaisi suomalaiselle veronmaksajalle :lol: Toivottavasti saman suuntaista lopulta myös tulee myyntiin.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 14 Helmi 2018, 09:11
Kirjoittaja SportySedan
Hybridit tässä paletissa xDrivejä... saisi olla tuossa G30:ssäkin.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 06:48
Kirjoittaja gestapo
Alkaa muodot tarkentua.
Hyvältähän tuo tulee näyttämään. Takana valot hieman X2 malliset ja edestä mennään 5/7 linjoilla.

http://g20.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1213988

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 23 Helmi 2018, 07:40
Kirjoittaja lnaukkar
Tulee kyljen pokkauksista ja edestä ihan vitonen mieleen. Näyttää hyvin tutulle.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 16 Maalis 2018, 14:46
Kirjoittaja jaeskola
Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 18 Maalis 2018, 09:04
Kirjoittaja Galaxy1223
jaeskola kirjoitti: 16 Maalis 2018, 14:46 Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.
Onhan 225xe ollut jo pari vuotta markkinoilla. Tuossa kun vaan kääntää vetotavan ympäri niin G20 hybridin voimalinja on koossa.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 18 Maalis 2018, 12:01
Kirjoittaja Huivei
Galaxy1223 kirjoitti: 18 Maalis 2018, 09:04
jaeskola kirjoitti: 16 Maalis 2018, 14:46 Hieman kyllä epäilyttää nuo hybridit että olisivat xDrive.
Onhan 225xe ollut jo pari vuotta markkinoilla. Tuossa kun vaan kääntää vetotavan ympäri niin G20 hybridin voimalinja on koossa.
Tuo voisi toimiakin, jos vain sähkömoottorit mahtuvat konetilaan.

En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 19 Maalis 2018, 11:32
Kirjoittaja lnaukkar
Huivei kirjoitti: 18 Maalis 2018, 12:01 En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.
Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 20 Huhti 2018, 22:17
Kirjoittaja Kuudensuora
Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 22 Huhti 2018, 17:09
Kirjoittaja Ivy
Kuudensuora kirjoitti: 20 Huhti 2018, 22:17 Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Tässä vielä samaa lontooksi..

http://www.bmwblog.com/2018/04/17/bmw-i ... e-in-2018/

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 10:45
Kirjoittaja Jokerdef
Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 12:10
Kirjoittaja ///Marko
Jokerdef kirjoitti: 24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 24 Huhti 2018, 19:48
Kirjoittaja salmol
///Marko kirjoitti: 24 Huhti 2018, 12:10
Jokerdef kirjoitti: 24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.
Ja onhan se voiman puutetta jos nelivetoa ei hauskaksi huomaa. Oma mopo ilman luistonestoa on kyllä eri hauska peli liukkaalla (lumi, jää, hiekka, jne) ja kivan takapainoitteinen.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 06:47
Kirjoittaja Jokerdef
///Marko kirjoitti: 24 Huhti 2018, 12:10
Jokerdef kirjoitti: 24 Huhti 2018, 10:45 Toivottavasti on edes toinen hybridi takavetoinen. On tämä nykyinen niin pirun hauska ;)
Tuo neliveto on kyllä minun makuuni kovin tylsä vetotapa. Yksi X-drive oli ja toista en haluaisi vaikka takapainotteiseksi keinotekoisesti säädettykin.
Paras olisi uuden M5 tyyliin jos saisi napista autosta hauskan eli takavetoisen. Mutta lienee liian kallis tekniikka vielä kolmoseen...
Olihan ne takavedot hauskoja. Aina tuonne 25 ikävuoteen asti.
Miksi sitten ajat Bemarilla? :blink:
Rehellisesti paremman ja mukavamman nelivedon saa Audilta. Kokemusta on A5 verran. Bemarit aina meluisampia ja tuntuu että vieläkin sisustukseltaankin jotenkin halvempia kuin Audit. Mutta se ajettavuus ja takaveto. Lyövät (minusta) Audin 10-0. Neliveto vain ei ole yhtä ketterä, leikkisä, hauska. Ei edes Quattrona. Erityisesti radalla tämän huomaa. Massa tuntuu ja näkyy myös kellossa. Tosin Audissa ohjaustuntuma oli kovin etäinen, mutta olen ajanut X-drivea (F30) radalla koeajopäivillä Ahvenistolla ja ei se rehellisesti kyllä yhtä hyvä ole kuin Quattro. Mm. Ohjauksessa tuntuvat selvästi vetovaihtelut. Ne loistavat poissaolollaan Audissa (kuten muukin tuntuma :lol: ).
Edellinen oli F48 X-drive25i ja se oli ajoltaan parempi (hullua kyllä) kuin F30 X-drive, mutta helvetin tylsä takavetoiseen tottuneelle.
Mutta tottakai jos vetää kärryä perässään tai joutuu ajamaan mökkitietä tai muuta kärrypolkua niin X-drive taatusi parempi kuin takaveto. Itselleni ei rehellisesti tullut kertaakaan täällä pääkaupunkiseudulla tilannetta missä oikeasti neliveto olisi ollut välttämätön. Jos omaa edes välttävät ajotaidot niin kyllä pärjää täällä suolan keskellä ilmankin. Tilanne varmasti toinen ylempänä.

Siksi minusta se M5 napista päälle / pois olisi upea lisä oikeastaan kaikkiin X-Drive malleihin. Saisi molemmat maailmat samaan autoon. Tai siis saa, jos ostaa M5 :thuup:

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 07:29
Kirjoittaja Jokerdef
Kuudensuora kirjoitti: 20 Huhti 2018, 22:17 Täällä kuvia uudesta mittaristosta.

https://www.motor.es/fotos/noticias/bmw ... 845718?f=0
Komea on, mutta toivottavasti ei osoittaudu vaikeaselkoiseksi. Kuvan mukainen jos tulee niin bueno :thuup:
Liika informaatio kerralla ei ole hyvä. Audin "Suomi" mittaristossa on minusta jo liikaa pientä infoa siroteltuna sinne tänne.
Todella hieno toteutus, mutta ei välttämättä se ajon kannalta selkein...

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 07:39
Kirjoittaja Jokerdef
lnaukkar kirjoitti: 19 Maalis 2018, 11:32
Huivei kirjoitti: 18 Maalis 2018, 12:01 En ole 225 xe:llä liukkaalla ajanut, mutta Volvon T8 ratkaisu (sähkö vain takana) ei toimi ja toivottavasti BMW ei mene tuohon malliin. Volvon ajo-ominaisuudet liukkaalla ovat epäjohdonmukaiset ja epämiellyttävät.
Jep. Volvon T8 on ajotuntumaltaa täysin etuveto. Volvon normaalit Haldex-nelivedotkin ovat huimasti dynaamisempia ajettavia. Joten olen erittäin skeptinen, että tuosta mallista saa toimivan paketin "ajamisen iloa" -bemariin. Tämä siis sillä toivomuksella, että bemareita vielä ajajan autoiksi tehdään.
Tuota pelkään minäkin...
Tämä nykyinen hybridi vienyt kyllä mennessään tekniikallaan ja ajettavuudellaan, ja toivon että sama jatkuu myös G20 osalta.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 21 Touko 2018, 12:13
Kirjoittaja Huivei
Uusimpien huhujen mukaan hybridin xDrive olisi vain pohjois-amerikan markkinoille samalla tavalla kuin G30 tapauksessa. On omituista, jos tuo tieto pitää paikkaansa.

Edrive moottorina B48 + sähkö, tehot 248 hv. Edriven myynti alkaa hieman myöhemmin kuin auton esittely

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 21 Touko 2018, 21:58
Kirjoittaja jpk
BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/