Sivu 2/2

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 23 Touko 2018, 08:36
Kirjoittaja Galaxy1223
jpk kirjoitti:
21 Touko 2018, 21:58
BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/
Ei ole mitään käsitystä millaisia todellisia kuluja auton eri variaatiot tuottavat, mutta jotenkin voisi kuvitella että pelkästään erilaisen moottorin heittäminen keulille ei ole mikään ongelma. RWD vs. Xdrive varmaan vaatii jo varmasti erilaisia kokoonpano robotteja linjalle eli sen osalta ymmärrän, saati sitten kun soppaan sotketaan mukaan hybridit. Jos olisin BMW talousosastolla karsimassa niin tässä olisi varmaan minimisetti mitä tarjoaisin voimalinjan puolesta:

320i
330e Xdrive
340i Xdrive
320d

Kaikki automaatteina. Diesel on jokatapauksessa köyhän valinta joten turha sillä puolella on tarjota mitään muuta kuin perus 320d. Tälläisella jaolla kaikki mallit eroaisivat toisistaan aika selkeästi.

Sitten vielä noista isoista paketoinneista ja lyhyistä lisävarustelistoista mitä esim. KIA harrastaa. Tavallaan ne on ihan jees koska kohtuullisella lisäpanostuksella saa yleensä ainakin paperilla paljon varusteita. Ongelma saattaa vaan tulla paketoinnissa. Eli jos haluaa vaikka premium audion ja jos sen saa vasta parhaalla varustetasolla. Siinähän sitten maksat tuhansia euroja extraa ja saat myös varusteita joita et halunnut. Tyyppiesimerkit ovat nahkasisusta ja kaikenlaiset turvavarusteet jotka maksavat paljon, mutteivät esim. minulle merkitse oikeastaan mitään.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 23 Touko 2018, 17:12
Kirjoittaja Wonderi
Tuotannossa ei juuri tule kuluja siitä että konepellin alle ruuvataan eri moottoriversioita. Ainakaan jos samaa moottorimallia käytetään jossain toisessakin mallissa. Tuotekehityksessä ja hyväksyntöjen hankkimisessa kustannusta sitten syntyykin, jokainen voimalinja- ja korivariaatio on tyypitettävä erikseen. Varaosasirkuskin on kalliimpi jos nimikkeitä on enemmän. Olisi yllättävää jos BMW alkaisi tekemään kolmosia hankoon varastoautoiksi Kia-Corolla tyyliin, siihen reilusti varianttimäärä olisi hyödyllinen.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 20 Kesä 2018, 14:51
Kirjoittaja El_Ucca
530e:stähän oli alusta alkaen pohjois-amerikassa xdrive malli, mutta ei euroopassa. Toivotaan että tulevaisuudessa tulee tännekin.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 10 Heinä 2018, 19:21
Kirjoittaja Aero
Onko kukaan vielä bongannut G20 e-mallien sähkörangeista mitään ennusteita? Lonkalta voisi odottaa parempaa kuin F30:ssä, mutta vielä ei omaan silmääni ole veikkauksia osunut.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 03 Elo 2018, 20:07
Kirjoittaja gestapo
Alkaa julkaisu lähestyä, taitanee olla jo Syyskuussa:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1213988

Kuva

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 16 Elo 2018, 07:09
Kirjoittaja gestapo
AutoCar päässyt jo protoa koeajamaan:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... -prototype

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 19 Syys 2018, 06:45
Kirjoittaja gestapo

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 21 Syys 2018, 18:20
Kirjoittaja gestapo
Jokohan nyt viikonloppuna esitellään?

[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=CNveDeN67eA[/YouTube]

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 25 Syys 2018, 21:13
Kirjoittaja Kuudensuora
Mielenkiintoiseksi menee hybridimallin arvuuttelu.

Saksalaislehdistö puhuu 325e mallista, jossa 225xe mukainen voimalinja ja englantilaislehdistö nykyisenkaltaisesta 330e mallista. Teho arviot 230hp 325e mallille ja 260-280hp 330e mallille. Uusi X5 sai sähkömoottorin kaveriksi 6-sylinterisen moottorin ja päästöt 49g/km. Tästä voi päätellä, että jos möhkölläkin onnistutaan alle 50g/km niin eiköhän 3-sarjalainen alita 40g/km. Lisäksi uusi x5 etenee pelkän sähkönturvin jopa 140km/h, joten tätä voi odottaa myös 3-sarjalaiseen.

Melkoinen latteus jos bmw tarjoaa lanseerauksessa vain 325e samaan aikaan kun kilpailu kiristyy. Peugeot tuo 300hp hybridin kahdella moottorilla, MB tuo C-sarjalaiseen diesel-hybridin (+300hv / 700Nm) ja Volvollakin T8 malli, n.400hv. Lisäksi uutena kilpailijana Tesla Model3 aloittaa euroopan toimitukset 2019. Toivottavasti baijerissa on asetettu kilpailukyky kohdilleen eli min. 280hp -->5,5s 0-100km/h ja +60km range :thup:

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 11:58
Kirjoittaja lortti
Minulle riittäisi tuo pienempikin voimalinja kunhan se tulee touringiin. Sedania ei vaan nyky elämäntilanteessa tilantarpeen takia voi ottaa. Ja tietty takavetoinen perusrakenne eikä niinkuin 225xessä eli sähkö takana, polttis edessä.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 12:14
Kirjoittaja Aero
Olisi aika järjetöntä leipoa takavetokonstruktioon se 225xe:n voimalinja. Jos puhutaan samankaltaisesta, niin järkeen kävisi lähinnä, että etupyöriä vedettäisiin sähköllä. Toisaalta vähän pölhöltä tuntuisi sekin, kun tuo takavetovoimalinjan hybridikonstruktio on teknisesti aika järkevän oloinen, kuten myös nuo takavetopohjaiset xDrivet. Äkkiseltään kuvittelisi, ettei sarjatuotannossa kannata tehdä mallisarjaan yhtä täysin eriävää kummajaista.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 13:35
Kirjoittaja lortti
Joo. Nusaisin ehkä vähän turhaan pilkkua mutta minä ymmärrän voimalinjaksi myös sen mitkä pyörät voiman siirtävät tiehen ja miten. Ja 225xen voimalinjaa en kolmossarjaan kelpuuttaisi.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 14:32
Kirjoittaja Aero
Joo niin minäkin, siksi totesin että se olisi järjetön kolmoskoppaan :). Joskaan en ole yhtään yllättynyt, jos yksittäinen journalisti on vähän yhdistellyt asioita omassa päässään eikä välttämättä ihan oikein.

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 15:06
Kirjoittaja gestapo
Näkyy olevan jo Saksan BMW sivustolla uusi kolmonen jo mallistossa, tosin ei vielä tarkkaa kuvaa ja tietoja.
Taitaa esittely olla aivan kohta.

Ja 2.10 se tapahtuu Pariisin autonäyttelyssä:


https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... 8-in-paris

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 18:02
Kirjoittaja BMW e90
Puhutaan jotain et alkaa klo 9.00 cet. Mikähän toi on niinku suomen aikaa?

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 26 Syys 2018, 18:58
Kirjoittaja salmol
BMW e90 kirjoitti:
26 Syys 2018, 18:02
Puhutaan jotain et alkaa klo 9.00 cet. Mikähän toi on niinku suomen aikaa?
KVG: https://fi.wikipedia.org/wiki/Keski-Euroopan_aika

Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat

Lähetetty: 08 Loka 2018, 18:54
Kirjoittaja iwbwiwb
Jokerdef kirjoitti:
25 Huhti 2018, 06:47
Miksi sitten ajat Bemarilla? :blink:
Rehellisesti paremman ja mukavamman nelivedon saa Audilta. Kokemusta on A5 verran. Bemarit aina meluisampia ja tuntuu että vieläkin sisustukseltaankin jotenkin halvempia kuin Audit. Mutta se ajettavuus ja takaveto. Lyövät (minusta) Audin 10-0. Neliveto vain ei ole yhtä ketterä, leikkisä, hauska. Ei edes Quattrona. Erityisesti radalla tämän huomaa. Massa tuntuu ja näkyy myös kellossa. Tosin Audissa ohjaustuntuma oli kovin etäinen, mutta olen ajanut X-drivea (F30) radalla koeajopäivillä Ahvenistolla ja ei se rehellisesti kyllä yhtä hyvä ole kuin Quattro. Mm. Ohjauksessa tuntuvat selvästi vetovaihtelut. Ne loistavat poissaolollaan Audissa (kuten muukin tuntuma :lol: ).
Olen ajanut monta eri nelivetoa (Toyota, Subaru, Audi) ja xDrive on selvästi huomaamattomin neliveto mitä olen ajanut. Paskin mitä olen ajanut oli Audi A4 B8 Quattro. En tykännyt siitä ollenkaan, siinä jos missään kaikki vetovaihtelut tuntui ratissa, ja siitä jäi traktorimainen fiilis. :thdw: