Eka kertoo sähkömoottorin ja polttomoottorin hetkelliset maksimitehot kumpikin erikseen. Mutta toka yhtälö herättää vähemmän kysymyksiä. Juuri tuon takia bemari varmaan siirtyi käyttämään tuota 68 lukua. Ekaa kun ei kukaan tunnu tajuavan ilman korkeampaa insinöörimatematiikkaa -- näitä autoja kuitenkin ostetaan myös kauppispohjalta!
G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 931
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 15 Huhti 2019, 10:43
-
- Valvoja
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Markku J » 15 Huhti 2019, 11:06
Näinkin se voi olla. Tuntuu erikoiselta, jos voimalinjat olisivat mekaanisilta osiltaan erilaiset. Softalla tietty voidaan eroja tehdä. Eniten kiinnostaa se, onko 330e sähköajossa tehon suhteen edelleen yhtä käyttökelpoinen kuin meidän nykyinen 530e. Jos sähkömoottori olisi pienempitehoinen, niin luulisi 330e:n range olevan isompi kuin akun suhteen päivitetyn 530e:n. Nythän luvut ovat hiukan ristiriitaiset (64 ja 60 km).lnaukkar kirjoitti: ↑15 Huhti 2019, 10:43Eka kertoo sähkömoottorin ja polttomoottorin hetkelliset maksimitehot kumpikin erikseen. Mutta toka yhtälö herättää vähemmän kysymyksiä. Juuri tuon takia bemari varmaan siirtyi käyttämään tuota 68 lukua. Ekaa kun ei kukaan tunnu tajuavan ilman korkeampaa insinöörimatematiikkaa -- näitä autoja kuitenkin ostetaan myös kauppispohjalta!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 637
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 15 Huhti 2019, 23:48
lnaukkar kirjoitti: ↑15 Huhti 2019, 10:43Eka kertoo sähkömoottorin ja polttomoottorin hetkelliset maksimitehot kumpikin erikseen. Mutta toka yhtälö herättää vähemmän kysymyksiä. Juuri tuon takia bemari varmaan siirtyi käyttämään tuota 68 lukua. Ekaa kun ei kukaan tunnu tajuavan ilman korkeampaa insinöörimatematiikkaa -- näitä autoja kuitenkin ostetaan myös kauppispohjalta!
Kyllä jälkimmäisessäkin on ainakin bensan osalta hetkellinen teho. Ymmärsin pressimateriaalista, että sähkömoodissa olisi vain 68hv käytössä ja vain hybridimoodissa saa enemmän.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 931
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 16 Huhti 2019, 11:04
.. Mutta oikeasti montaa kuskia tuntuu kovasti kiinnostavan. Onneksi esim. 530e mittaristo kertoo selkeästi miten siellä sähkön puolella pysyy, jos haluaa. Se mun mielestä taklaa tän ongelman sitten onneksi.
- 315i
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 116
- Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
- Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja 315i » 16 Huhti 2019, 17:54
E-engine Peak power(huipputeho) 83 kW
E-Motor Peak torque(maksimivääntö) 265 NM
Huippunopeus, ELECTRIC 140 kmh
Yhteisteho/ vääntö 185(+30 boost) /420
Nii ja sen polttiksen specsit 135kW, ja vääntö 300 NM + 20 (varmaan buusti)
Ja vielä, yhteisteho ja vääntö 185+30 boost 215kW (292heppaa) ja 420 NM
-
- Valvoja
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Markku J » 16 Huhti 2019, 19:14
83 kW = 113 hv, joten sähkömoottori lienee sitten sama kuin 530e:ssä. 140 kmh nopeuteen pääsy pelkällä sähköllä vaatinee tuon täystehon käyttöä, mikä viittaisi siihen että Max eDrive -moodissa sen tulee olla käytettävissä. 68 hv voisi olla hybridiajon teho sitten.315i kirjoitti: ↑16 Huhti 2019, 17:54Mulla specsit autosta, mitkä sain kun sain myös tajouksen.
E-engine Peak power(huipputeho) 83 kW
E-Motor Peak torque(maksimivääntö) 265 NM
Huippunopeus, ELECTRIC 140 kmh
Yhteisteho/ vääntö 185(+30 boost) /420
Nii ja sen polttiksen specsit 135kW, ja vääntö 300 NM + 20 (varmaan buusti)
Ja vielä, yhteisteho ja vääntö 185+30 boost 215kW (292heppaa) ja 420 NM
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Huivei » 16 Huhti 2019, 23:35
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 637
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 16 Huhti 2019, 23:42
Siitä että huipputeho on käytössä vain hybridimoodissa ja sähköllä ajaen on huikea 68hv teho käytössä. Xttra boost käytettävissä vain sport moodissa ja silloin ei voi ajaa pelkällä sähköllä. Miksi näin? Tällä saatu range 60km. Jos tehoa otettaisiin enemmän, niin range laskisi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 931
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 17 Huhti 2019, 07:50
"Auto edrive" -tilassa (polttomoottori mukana tarpeen mukaan) sähkömoottorin huiput on 68 hp.
Kun laitetaan vaihdekepistä M/S päälle, niin kickdownin aikana vielä 40 hevosta lisää eli 108 hp. Tarina ei kerro kelpaako pelkkä Sport ajotila, ei välttämättä, koska nää on kaksi eri juttua ainakin 530e mallissa.
"Max edrive" -tilassa (ei polttomoottoria) sähkömoottorin huiput on 113 hp.
Valinnat varmaan jokseenkin keinotekoisia ja niillä luultavasti asemoidaan 330e mallistossa oikealle kohdalle. On selvää että voimalinjasta löytyisi enemmänkin paukkua kuin mitä on auton ohjelmisto antaa sieltä ulos.
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Huivei » 17 Huhti 2019, 09:05
Mistä nämä tiedot on peräisin?lnaukkar kirjoitti: ↑17 Huhti 2019, 07:50"Auto edrive" -tilassa (polttomoottori mukana tarpeen mukaan) sähkömoottorin huiput on 68 hp.
Kun laitetaan vaihdekepistä M/S päälle, niin kickdownin aikana vielä 40 hevosta lisää eli 108 hp. Tarina ei kerro kelpaako pelkkä Sport ajotila, ei välttämättä, koska nää on kaksi eri juttua ainakin 530e mallissa.
"Max edrive" -tilassa (ei polttomoottoria) sähkömoottorin huiput on 113 hp.
Valinnat varmaan jokseenkin keinotekoisia ja niillä luultavasti asemoidaan 330e mallistossa oikealle kohdalle. On selvää että voimalinjasta löytyisi enemmänkin paukkua kuin mitä on auton ohjelmisto antaa sieltä ulos.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 931
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 17 Huhti 2019, 09:59
Käytännössä nämä käyttäjän 315i vahvistamat faktat avasin e-drive ajotilakohtaisesti. Vastaavat tiedot löytyy samalla tavalla ilmoitettuna muistakin bemarin hybrideistä. Sovelsin samaa logiikkaa kuin miten voimalinja toimii muissakin uudemmissa bemarin hybrideissä esim. 530e, 745e
Pressikamoista revittyjä faktoja kuten 68 hp löytyy mm.315i kirjoitti: ↑16 Huhti 2019, 17:54Mulla specsit autosta, mitkä sain kun sain myös tajouksen.
E-engine Peak power(huipputeho) 83 kW
E-Motor Peak torque(maksimivääntö) 265 NM
Huippunopeus, ELECTRIC 140 kmh
Yhteisteho/ vääntö 185(+30 boost) /420
Nii ja sen polttiksen specsit 135kW, ja vääntö 300 NM + 20 (varmaan buusti)
Ja vielä, yhteisteho ja vääntö 185+30 boost 215kW (292heppaa) ja 420 NM
https://www.bmwblog.com/2019/01/01/new- ... eel-drive/The 2.0 liter turbocharged engine will make 184 hp on its own. The electric motor that’s integrated into the eight-speed automatic makes an additional 68 hp. Those two combine for 252 hp and 310 lb-ft of torque, which is only up 5 hp over the previous-gen car and equal torque. Though there’s an overboost function, dubbed XtraBoost, which adds an additional, and temporary, 41 hp.
Edelleenkin vois painottaa, että tää G20 330e toimii kaiken tiedon valossa aivan samalla tavalla kuin muutkin bemarin hybridit. Uutta on vain tuo kickdownin aikana hetkellisesti mukaan tuleva overboost -lisäteho.
-
- Valvoja
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Markku J » 17 Huhti 2019, 16:04
Vai onko tämä 530e:n mittaristossa oleva eBoost mahdollisesti sama asia ?
-
- Valvoja
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Markku J » 17 Huhti 2019, 17:06
Hiukan yli 30 km meidän ajoilla. Range näytti eilen 32 km. Ajo on Max eDrive -moodissa Tuusula - Helsinki väliä, josta valtaosa 100 ja 80 kmh rajoitusta.
Parhaimmillaan olen päässyt noin 38 km.
- 315i
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 116
- Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
- Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja 315i » 17 Huhti 2019, 17:23
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja tehoseppo » 17 Huhti 2019, 19:29
Eli G20 pitäis päästä kevyesti enemmän (luvattu 60?). Omat ajot sioittuu n.80% susirajan sisäpuolelle.
-
- Valvoja
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Markku J » 17 Huhti 2019, 19:45
Meidän 530e:n ekassa huollossa todettiin vikakoodi, joka kertoi liian rikkaalla seoksella ajosta, ja syynä bensakoneen lyhyet käyntijaksot (ei ehdi lämmetä). Tämäkään ei hyvää tee bensakoneen kestoa ajatellen, joten parempi olisi, ettei se tässä työmatka-ajossa kävisi lainkaan. Toiveissa on saada latauspaikka myös työpaikalle, mutta siitä ei ole takeita.
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja Huivei » 18 Huhti 2019, 00:28
Mielenkiintoista. Jos hybrid-bensakoneen kanssa on tuollaisia ongelmia, hybrid-dieselin kanssa ei varmaan ole yhtään helpompaa.Markku J kirjoitti: ↑17 Huhti 2019, 19:45Meidän 530e:n ekassa huollossa todettiin vikakoodi, joka kertoi liian rikkaalla seoksella ajosta, ja syynä bensakoneen lyhyet käyntijaksot (ei ehdi lämmetä). Tämäkään ei hyvää tee bensakoneen kestoa ajatellen, joten parempi olisi, ettei se tässä työmatka-ajossa kävisi lainkaan. Toiveissa on saada latauspaikka myös työpaikalle, mutta siitä ei ole takeita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 330e
Re: G20 3-sarja moottorivaihtoehdot paljastuivat
Viesti Kirjoittaja toukopouko » 29 Huhti 2019, 07:55
Tämä on pelkkää mutuilua, mutta väitän että ei se kyllä noinkaan mene. Ei se range riipu siitä sähkömoottorista sallittavasta hetkellisestä suurimmasta tehosta, vaan siitä minkä verran sitä tehoa käytetään. Sille samalle voimalinjalle saat aivan saman (maksimi) rangen sallimalla sähkömoottorille 113 tai 68hv tehon, tai mitä vaan näin karkeasti. Se range kuitenkin saavutetaan ajamalla optimaalisella tavalla, eli suomeksi se riippuu kaasupolkimen asennosta.Kuudensuora kirjoitti: ↑16 Huhti 2019, 23:42Siitä että huipputeho on käytössä vain hybridimoodissa ja sähköllä ajaen on huikea 68hv teho käytössä. Xttra boost käytettävissä vain sport moodissa ja silloin ei voi ajaa pelkällä sähköllä. Miksi näin? Tällä saatu range 60km. Jos tehoa otettaisiin enemmän, niin range laskisi.
Ja oma lusikka loppuunkin soppaan:
- 530e:n mittaristossa oleva "eBoost" ei ole sama kuin tuon uuden 330e:n boosti, vaan se on se sama boost-teksti joka on jo vanhassa 330e:ssä mittaristossa: siinähän tuo boost-teksti aktivoituu joissain tilanteissa kaasua painaessa, tarkoittaa käsittääkseni vain että sähkömoottori avustaa kiihdytystä.
- tuo 184hv + 88hv = 252hv -tehonlaskulogiikka johtuu (edelleen mun käsitykseni mukaan) siitä, ettei noista molemmista moottoreista saatava huipputeho osu samalle kierrosalueelle - näin asiaa ainakin F30 330e:n saapuessa markkinoille jossain perusteltiin - ja se vaikuttaisi kyllä ihan järkevältä.
- Käsitykseni mukaan sillä sähkömoottorilla on samat tehot käytössä moodista riippumatta, moodin valinta lähinnä vaikuttaa kuinka herkästi polttis tulee kaveriksi.

Palaa sivulle “3-sarja [ G20 ]”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 1-sarja [ F40 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut