Uusi G20 3-sarja esitelty
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Oli syy mikä tahansa niin rumahan tama näissä nyky-bemareissa on. Audi on tuossa huiman loikan edellä piiloon menevän version kanssa ja Mersun digitaalinen kojetaulu on myös hieno.Galaxy1223 kirjoitti: ↑03 Loka 2018, 17:51 Olisikohan tollainen vähän irrallinen modulaarisuuden vuoksi? Voidaan laittaa tietty näyttömalli kiinni vasta siinä kohtaa kun kojelauta on muuten paikoillaan vs. malli jossa näyttö on ikäänkuin kojelaudan sisällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ainakin saksan sivujen konfiguraattorissa myös 320d:ssä valittavana vetotapa. Mittaristo on kyllä ihan järkyttävä, hondamainen ja tuo vastapäivään kiertävä peugeotmainen kiekkamittari.
https://www.bmw.de/de/ssl/configurator. ... 0/esl/new/
Mun mielestä toi virtuaalimittaristo on törkeän hieno. Viisarit vievät vain turhaa tilaa näytöltä ja nyt tässä on siinä tilalla kaikkea hyödyllistä ja hyödytöntä informaatiota. Pelkään vain että Carplay ei integroidu tuohon virtuaaliin/hudiin vieläkään ja sen sijaan bemari yrittäää puskea väkisin omia vuosimaksullisia applea/googlea paskempia appejaan.
Digivammaisille on kuitenkin vielä tarjolla se suppeampi mittaristo viisareineen. Ja täys kääkille böntti varmaan retrofittaa tuohon jonku e30 mittariston.
Digivammaisille on kuitenkin vielä tarjolla se suppeampi mittaristo viisareineen. Ja täys kääkille böntti varmaan retrofittaa tuohon jonku e30 mittariston.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Nuo digimittarithan tuo valmistajalle selvää säästöä verrattuna analogisiin viisareihin. Näin alkuhuumassa niillä on vaan helppo rahastaa. Ja olisi tietysti ihan liian asiakasystävällistä tuoda noille mittaristoille asiakkaan valittavaksi layoutteja jotka olisivat niille digivammaisille jotka arvostaa luettavuutta ulkonäön sijaan - mikä on siis puhtaasti makuasia.
Eiköhän nelivetovaihtoehtoja tule niin kuin tähänkin asti, ja niin kuin muunkin kokoisissa Bemareissa on. Samoin moottorivaihtoehtoja odota about saman verran kuin ennenkin on ollut, ehkä osin eri versioina.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nopeus hudiin selvinä numeroina, niin siinä se on. Ja mitä kiekkamittarillakaan enää nykyään tekee? Tommosta mittaristoa enää tarvita mihinkään.
Kajuutta näyttää mun silmään kyllä hienolta. Vielä kun saisivat aikaan comfortit kolmoseen...
Kajuutta näyttää mun silmään kyllä hienolta. Vielä kun saisivat aikaan comfortit kolmoseen...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Minulle tuo uusi kolmonen on pitkästä aikaa normi BMW, jonka suorastaan haluaisi.
Ulkonäkö täysi kymppi, ja sisusta vaaleine nahkoineen ja kojetaulu myös kympin arvoinen.
Ulkonäkö täysi kymppi, ja sisusta vaaleine nahkoineen ja kojetaulu myös kympin arvoinen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
Alla videoklippu uuden virtuaalimittariston toiminnasta.
https://www.youtube.com/watch?v=4oVh1mVKleA
ENPÄ TIEDÄ..
https://www.youtube.com/watch?v=4oVh1mVKleA
ENPÄ TIEDÄ..
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Menee tuossa ainakin 2-3v totutellessa. Jospa tuohon saa hienompiakin näkymiä eri asetuksilla.GranC kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 09:34 Alla videoklippu uuden virtuaalimittariston toiminnasta.
https://www.youtube.com/watch?v=4oVh1mVKleA
ENPÄ TIEDÄ..
- Jokerdef
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
- Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...
Hmm... Juu kyllähän tuo toimii mutta minun(kin) makuuni se nopeasti nouseva viisari maistuu paremmin. Tottumiskysymys varmasti enimmäkseen. Prätkissä näitä TFT näyttöjä olen tuijotellut jo vuosia ja auringon peilaukset, eri kontrastisuhteiden vaihtelut, kirkkauksien vaihtelut, yö- päivämoodit yms. Eivät kyllä minusta korvaa vanhaa kunnon aina selkeätä "vilkaise ja tiedä" viisarimittaristoa.///Marko kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 11:45Menee tuossa ainakin 2-3v totutellessa. Jospa tuohon saa hienompiakin näkymiä eri asetuksilla.GranC kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 09:34 Alla videoklippu uuden virtuaalimittariston toiminnasta.
https://www.youtube.com/watch?v=4oVh1mVKleA
ENPÄ TIEDÄ..
Tämä alla oleva on kyllä minun valintani, jos tosiaan on saatavilla...
- Liitteet
-
- G20-3-Series-m-sport-8.jpg (809.05 KiB) Katsottu 11284 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Virtuaalimittariston ainut hyvä puoli olisi teoriassa se että ruudulle saisi sellaista infoa josta on oikeasti kiinnostunut. Valitettavasti näin ei ole vaan joudut valitsemaan muutamasta kompromissista johon et ole tyytyväinen.
Oikeasti mitä ajamisessa kaipaan on:
- nopeusmittari digitaalisena (jos analogisena niin pitäisi itse pystyä valitsemaan skaala. Nykyisellä saksan motareille tarkoitetulla mittaristolla ei tee mitään ja sen voisikin tarpeettomana poistaa)
- Öljyn lämpö (vähän mielikuvaa koska voi kierrättää)
- Polttoainemittari
- Ulkolämpötila
- Jonkinlainen vaihdeltava kulutus/trippi/systeemi mikä löytyy kaikista autoista
Jollain hömpötyksillä kuten kierrosluku- ja tehomittareilla ei tee yhtikäs mitään.
Oikeasti mitä ajamisessa kaipaan on:
- nopeusmittari digitaalisena (jos analogisena niin pitäisi itse pystyä valitsemaan skaala. Nykyisellä saksan motareille tarkoitetulla mittaristolla ei tee mitään ja sen voisikin tarpeettomana poistaa)
- Öljyn lämpö (vähän mielikuvaa koska voi kierrättää)
- Polttoainemittari
- Ulkolämpötila
- Jonkinlainen vaihdeltava kulutus/trippi/systeemi mikä löytyy kaikista autoista
Jollain hömpötyksillä kuten kierrosluku- ja tehomittareilla ei tee yhtikäs mitään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Tuosta mittaristosta...niin black Panel/virtuaalimittaristo ihan ehdoton, mutta enpä itse ainakaan mitenkään pidä tuollaisista Rellu/pösö mittareista mitä nyt G20 myötä lanseerattu. Tosiaan kaipaisin itsekin vähän sellaista että itse pystyy täysin konfuguroimaan just ne itselle tärkeät mittarit/informaatiot koetauluun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Vaihteistokin saanut jälleen mukavasti päivitystä ja mielenkiintoisia "äly" ominaisuuksia.
8-speed Steptronic transmission as standard
Wider gear spread (from 7.8 to 8.2)
New control unit and further enhanced gearshift dynamics.
Shorter gearing for the lower ratios
Even quicker shift times
Launch Control function
Shift paddles
Automatically adapts its shift strategy according to the route and driving situation (i.e. uses data from the navigation system and from Active Cruise Control system’s radar sensor), thereby avoiding unnecessary gear changes when negotiating a series of fast corners and, when approaching a vehicle ahead, for example, to shift down early in order to use the engine braking to scrub off speed
Improved Auto Start Stop and Coasting functions
xDrive splits drive torque between the front and rear wheels more efficiently and can direct all torque to rear wheels
xDrive system weight has been reduced and its oil supply system optimized
8-speed Steptronic transmission as standard
Wider gear spread (from 7.8 to 8.2)
New control unit and further enhanced gearshift dynamics.
Shorter gearing for the lower ratios
Even quicker shift times
Launch Control function
Shift paddles
Automatically adapts its shift strategy according to the route and driving situation (i.e. uses data from the navigation system and from Active Cruise Control system’s radar sensor), thereby avoiding unnecessary gear changes when negotiating a series of fast corners and, when approaching a vehicle ahead, for example, to shift down early in order to use the engine braking to scrub off speed
Improved Auto Start Stop and Coasting functions
xDrive splits drive torque between the front and rear wheels more efficiently and can direct all torque to rear wheels
xDrive system weight has been reduced and its oil supply system optimized
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Ensimmäinen renderöity kuva oli pettymys. Nyt videota katsottuani ja 330e:n speksit luettuani mieli muuttui radikaalisti. 60 km sähkörange on todella kova juttu ja tarkoittaa sitä että pystyn ajamaan lähes kaikki ajot sähköllä.
Täytyy varmaan alkaa taas käymään kaupallisia neuvotteluja Laakkosen kanssa 330e M-Sportista kunhan saavat hinnastot uunista ulos.
Täytyy varmaan alkaa taas käymään kaupallisia neuvotteluja Laakkosen kanssa 330e M-Sportista kunhan saavat hinnastot uunista ulos.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ainakin brittien konfiguraattorin sisäkuvat palauttaa juurikin samanlaisen vähän perinteisemmän mittariston. Lienee siis optio tuo pellemittaristo mutta riippuu tietysti ihan maahantuojasta mikä on optio ja mikä ei. Eihän Suomeen tuoda enää manuaaliakaan.Jokerdef kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 14:45Hmm... Juu kyllähän tuo toimii mutta minun(kin) makuuni se nopeasti nouseva viisari maistuu paremmin. Tottumiskysymys varmasti enimmäkseen. Prätkissä näitä TFT näyttöjä olen tuijotellut jo vuosia ja auringon peilaukset, eri kontrastisuhteiden vaihtelut, kirkkauksien vaihtelut, yö- päivämoodit yms. Eivät kyllä minusta korvaa vanhaa kunnon aina selkeätä "vilkaise ja tiedä" viisarimittaristoa.///Marko kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 11:45Menee tuossa ainakin 2-3v totutellessa. Jospa tuohon saa hienompiakin näkymiä eri asetuksilla.GranC kirjoitti: ↑04 Loka 2018, 09:34 Alla videoklippu uuden virtuaalimittariston toiminnasta.
https://www.youtube.com/watch?v=4oVh1mVKleA
ENPÄ TIEDÄ..
Tämä alla oleva on kyllä minun valintani, jos tosiaan on saatavilla...
Itse taas odotin paljon tältä uudelta mallilta ja olin lähes varma, että se olisi seuraava uusi autoni.
Petyin kyllä aika pahasti kuvat ja videot nähtyäni, ulkoasu ei ollut sitä mitä odotin (ihmeelliset etuvalot, takaa kuin audi...). Mielestäni vanha malli oli paljon upeampi niin edestä kuin takaakin... ja aloin jo katsomaan vaihtoautoja.
Pari päivää tässä on harmiteltu, mutta silmä tottuu ja etenkin näiden videoiden jälkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=wdZWmLqOTWw
https://www.youtube.com/watch?v=A4KeCALw_o8
...olenkin jo eri mieltä.
Parempi kuin A4 ja edellinen korimalli niin edestä kuin takaakin. Hyvät on silmät näillä ensimmäisillä kommentoijilla, jotka heti pystyivät näkemään, että kyllä se näyttää ihan hyvältä. Ehkä itsekin katsoin tarkemmin vasta, kun ensijärkytyksestä toivuin.
Tähtäimessä siis 330e(x jos koskaan tulossakaan tai sitten V60 T hybrid)
Petyin kyllä aika pahasti kuvat ja videot nähtyäni, ulkoasu ei ollut sitä mitä odotin (ihmeelliset etuvalot, takaa kuin audi...). Mielestäni vanha malli oli paljon upeampi niin edestä kuin takaakin... ja aloin jo katsomaan vaihtoautoja.
Pari päivää tässä on harmiteltu, mutta silmä tottuu ja etenkin näiden videoiden jälkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=wdZWmLqOTWw
https://www.youtube.com/watch?v=A4KeCALw_o8
...olenkin jo eri mieltä.
Parempi kuin A4 ja edellinen korimalli niin edestä kuin takaakin. Hyvät on silmät näillä ensimmäisillä kommentoijilla, jotka heti pystyivät näkemään, että kyllä se näyttää ihan hyvältä. Ehkä itsekin katsoin tarkemmin vasta, kun ensijärkytyksestä toivuin.
Tähtäimessä siis 330e(x jos koskaan tulossakaan tai sitten V60 T hybrid)