Uusi G20 3-sarja esitelty

G20, G21, G22, G23, G24, G26
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Sukunäkö on on sen verran vahva, että ensimmäisellä kertaa BMW osaltolla en edes huomannut, että G20 on myös osastolla. Toki tässä kohtaa ajatus varmistaa, että pääsen koeistamaan sisarmerkin S E voimalinjan.

Positiivinen fiilis jäi tästä G20:sestä (koe istunnossa). Ainut oli tuo takaoven lasin takana oleva muovionen kehys. Porukkaa pyöri siihen malliin auton ympärillä, että aika pintapuoliseksi jäi tutustuminen. Plugari puolen myyntiajoista ei juurikaan hiiskuttu lisätietoa, eikä toisaalta siitä tuleeko 325xe voimalinjaa, joka voisi itseäni kiinnostaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti: 12 Marras 2018, 09:23
hege kirjoitti: 12 Marras 2018, 08:39
lnaukkar kirjoitti: 09 Marras 2018, 15:28

G-sarjan autoissa palaa pimeällä ajovalot myös 0-asennossa. Ainakin tässä vitosessa.
Tätä samaa olen ihmetellyt nyt omani kanssa. F10:ssä 0-asennossa paloi päiväajovalot tai ei valoja ollenkaan (riippuen miten iDrivestä valoasetukset oli konfiguroitu). Nyt tosiaan G30:n kanssa 0-asennossa valoisalla palaa päiväajovalot ja pimeällä ajovalot, eli mitenkä tämä edes eroaa Auto-asennosta enää nykyään? Oman kokemukseni perusteella ei mitenkään. :conf:
Palaako molemmissa tai toisessa tapauksessa takavalot?
Automaattiasennolla päiväsaikaan ei pala takavalot. 0-asennosta en tiedä, pitääkin kokeilla valoisaan aikaan. Rupeaa vaan olemaan niin hämärää täällä että riittävän valoisa aika tähän testiin on kortilla. :lol:
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

hege kirjoitti: 12 Marras 2018, 08:39 Nyt tosiaan G30:n kanssa 0-asennossa valoisalla palaa päiväajovalot ja pimeällä ajovalot, eli mitenkä tämä edes eroaa Auto-asennosta enää nykyään? Oman kokemukseni perusteella ei mitenkään. :conf:
Mukautuvat ajovalot toimivat vain auto-asennossa. Siis se liikennetilanteen ja ajonopeuden perusteella mukautuva valokeila. Automaattiset pitkät sitten vielä erikseen. Muulta osin 0-asento on sama. Ajovalot-kohdassa palaa sitten aina etu ja takavalot.

Eli se a-asento tarkoittaa adaptiivisia ajovaloja nykyään!

Siitä en tiedä onko tässä jotain eroa, jos autossa on perusvalot ilman lisävarusteita.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

lnaukkar kirjoitti: 12 Marras 2018, 10:13
hege kirjoitti: 12 Marras 2018, 08:39 Nyt tosiaan G30:n kanssa 0-asennossa valoisalla palaa päiväajovalot ja pimeällä ajovalot, eli mitenkä tämä edes eroaa Auto-asennosta enää nykyään? Oman kokemukseni perusteella ei mitenkään. :conf:
Mukautuvat ajovalot toimivat vain auto-asennossa. Siis se liikennetilanteen ja ajonopeuden perusteella mukautuva valokeila. Automaattiset pitkät sitten vielä erikseen. Muulta osin 0-asento on sama. Ajovalot-kohdassa palaa sitten aina etu ja takavalot.

Eli se a-asento tarkoittaa adaptiivisia ajovaloja nykyään!

Siitä en tiedä onko tässä jotain eroa, jos autossa on perusvalot ilman lisävarusteita.
Aah, okei. Kiitos tästä tiedosta!
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Sähköinen seisontajarru on hanurista. :conf:
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Led ajovalot laajennetuin toiminnoin (1200€): ei ilmeisesti muuta siis kuin käänny ratin mukana? Eli jos haluaa samankaltaiset kuin F10 adaptiiviset xenonit, jotka mukauttaa automaattisesti pitkiä ajovaloja tilanteen mukaan, pitää valita Laser -valot?
X3 30e M-Sport 2022
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Bemisti kirjoitti: 12 Marras 2018, 19:31 Sähköinen seisontajarru on hanurista. :conf:
Todellakin. Mites sillä leikitään? Mä kun kuvittelin bmw olevan vika merkki, joka luopuis perinteisestä käkkärikahvasta.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

masaf1 kirjoitti: 15 Marras 2018, 19:43 Mites sillä leikitään?
Kaasulla, näissä on takavetarit.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ei kaasulla voi tehdä käsijarrukäännöstä :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ei, mutta sillä voi leikkiä :tong:

Jos totta puhutaan, niin hyvin toteutettu sähkökäppäri kera automaattisen mäkistopparin on IMO pirun mukava varuste ja sellaisena yksi niitä harvoja asioita, joita vanhasta työsuhdeau**sta kaipaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Tosissaan harkitsen pitäisikö tilata, houkuttaisi tuo uusi sisätilojen design: Eniten mietityttää paluu 3 -sarjaan 5 -sarjasta.

Tämä vaikuttaa totaalisen erilaiselta sisältä kuin edellinen malli. Oli juuri huollon ajan F30 käytössä, ja sitä ei kyllä tullut ikävä vaikka sellaisella kolme vuotta ajelin. Muovinen, kova meteli.

- Mistään ei vielä taida saada tietoa G20 äänitasosta?
- Onkohan vakio LED -valot millaiset? (F10 xenonit mielestäni loistavat)
- Vakiona tulevat 16" vanteet ärsyttää, toki rahalla saa lisää tuumia
- Näytöllistä avainta ei taida enää olla? (ei kyllä suurempaa tarvettakaan)
X3 30e M-Sport 2022
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

LuZiaN0 kirjoitti: 22 Marras 2018, 17:21 Tosissaan harkitsen pitäisikö tilata, houkuttaisi tuo uusi sisätilojen design: Eniten mietityttää paluu 3 -sarjaan 5 -sarjasta.

Tämä vaikuttaa totaalisen erilaiselta sisältä kuin edellinen malli. Oli juuri huollon ajan F30 käytössä, ja sitä ei kyllä tullut ikävä vaikka sellaisella kolme vuotta ajelin. Muovinen, kova meteli.

- Mistään ei vielä taida saada tietoa G20 äänitasosta?
- Onkohan vakio LED -valot millaiset? (F10 xenonit mielestäni loistavat)
- Vakiona tulevat 16" vanteet ärsyttää, toki rahalla saa lisää tuumia
- Näytöllistä avainta ei taida enää olla? (ei kyllä suurempaa tarvettakaan)
Akustiikkalasit on lisävarusteena ja äänieritykseen on panostettu: oliko nyt yksi niistä 7:stä keskeisestä parannuskohteesta. Mutta niin on G30 äänieristykseenkin panostettu, mutta oleellista eroa ei ole edeltävään. F30 tuulensuhina tuli sivupeilistä, mutta ylipäätään melua on liikaa. Eli G20 on varmasti edeltäjäänsä parempi, mutta miten lähelle pääseee G30 niin se jää nähtäväksi. LED valot vakiona.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

xstr kirjoitti: 12 Marras 2018, 09:25eikä toisaalta siitä tuleeko 325xe voimalinjaa, joka voisi itseäni kiinnostaa.
Jos 225xe:n voimalinjaa tarkoitat, niin tuskin tulee... siinähän polttomoottori vetää eturenkaita ja sähkö takarenkaita...

Varmaan se x5 40e:n voimalinja toimisi paremmin näissä, siinä käsittääkseni sekä polttomoottori että sähkömoottori vetää saman laatikon läpi, jonka perässä on jakolaatikon kautta etuveto?
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tuo 330e on jo esitelty "virallisesti".
Sama tekniikka kun 530e:ssä, mutta tietenkin päivitetty versio, esim. sähköajoa lähes 60km.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

salmol kirjoitti: 04 Loka 2018, 21:14
Antore kirjoitti: 04 Loka 2018, 21:12 automaatti on oma valinta mutta jos sun mielestä bmw:n manuaali on susi niin olet kyllä harvinaisen pihalla.
Jos BMW:n manuaali on mielestäsi parempi kuin BMW:n automaatti, olet edelleen harvinaisen pihalla. :lol:
Tähän on pakko todeta, että takana nyt kaksi ZF:n laatikkoa alle 100tkm ajetuissa autoissa (toinen tehdasuusi takuuna) ja molemmissa oli kyllä niin outoja ominaisuuksia, että välillä pisti ketuttamaan oikein huolella. :curse: Kyllä manuaali aina vain on manuaali.

Mitä uuteen kolmoseen tulee, niin en tykkää sitten yhtään. M Sport - versio varsinkin aivan kamala, täysin ylimuotoiltu ja levoton. Ei tule ainakaan omasta pihastani löytymään.

Täytyy varmaan 8 bemarin jälkeen siirtyä MB:n leiriin, jossa muotoilu mielestäni vain paranee koko ajan. :thup:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Tiik kirjoitti: 25 Marras 2018, 22:47 Tähän on pakko todeta, että takana nyt kaksi ZF:n laatikkoa alle 100tkm ajetuissa autoissa (toinen tehdasuusi takuuna) ja molemmissa oli kyllä niin outoja ominaisuuksia, että välillä pisti ketuttamaan oikein huolella. :curse: Kyllä manuaali aina vain on manuaali.
Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

gestapo kirjoitti: 23 Marras 2018, 10:45 Tuo 330e on jo esitelty "virallisesti".
Sama tekniikka kun 530e:ssä, mutta tietenkin päivitetty versio, esim. sähköajoa lähes 60km.
Itse asiassa F30 LCI 330e jo täsmälleen sama tekniikka kuin 530e eli siltä osin ei mitään uutta.
Ainoastaan akun kapasiteettia kasvatettu mukavasti nykyiseen verrattuna ja lisätty ohjelmallinen lisäboosti. :thuup:
Viimeksi muokannut Jokerdef, 26 Marras 2018, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

VolvostaBemariin kirjoitti: 26 Marras 2018, 08:49
Tiik kirjoitti: 25 Marras 2018, 22:47 Tähän on pakko todeta, että takana nyt kaksi ZF:n laatikkoa alle 100tkm ajetuissa autoissa (toinen tehdasuusi takuuna) ja molemmissa oli kyllä niin outoja ominaisuuksia, että välillä pisti ketuttamaan oikein huolella. :curse: Kyllä manuaali aina vain on manuaali.
Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

Jokerdef kirjoitti: 26 Marras 2018, 13:03
VolvostaBemariin kirjoitti: 26 Marras 2018, 08:49
Tiik kirjoitti: 25 Marras 2018, 22:47 Tähän on pakko todeta, että takana nyt kaksi ZF:n laatikkoa alle 100tkm ajetuissa autoissa (toinen tehdasuusi takuuna) ja molemmissa oli kyllä niin outoja ominaisuuksia, että välillä pisti ketuttamaan oikein huolella. :curse: Kyllä manuaali aina vain on manuaali.
Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.
Siis kyllä itsekin ajan mieluummin automaatilla kuin manuaalilla. Mutta kun omalla kohdalle osuu noita sunnuntaikappaleita, niin hirveän monta kertaa ei enää jaksa kokeilla. Laatikot mm. sammuttivat auton kun laittoi kylmänä pakille (120d), vaihtoivat pienemmälle keskellä mutkaa tarpeettomasti (120d), olivat pahimmillaan todella töksähteleviä 1-2-3 vaihteilla nurkka-ajossa (M135i) jne. Itse arvostan pehmeää automaattia, mitä nämä tosiaan eivät olleet.

On vain hirveä pelko perseessä, että taas kun mielestään löytää täydellisen auton niin parin kuukauden käytön jälkeen laatikon toiminta alkaa harmittamaan. Nyt talviautona 2k pommi manuaalina ja aina on juuri se vaihde silmässä minkä haluaa ja nykimisestä voi syyttää vain itseään. :thup:
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Tiik kirjoitti: 26 Marras 2018, 22:30
Jokerdef kirjoitti: 26 Marras 2018, 13:03
VolvostaBemariin kirjoitti: 26 Marras 2018, 08:49

Pahoittelen off topicia, mutta täsmennätkö? Itsellä ollut nyt 4 näitä ZF-Bemareita ja laatikot toimieet kuin unelma. Olen vahvasti samaa mieltä, että manuaali on täysin turha laite arkiautossa. En äkkiseltään keksi mitään hyvää syytä manuaalille vs. ZF:n kahdekasanlovinen. Automaatti voittaa kaikessa. Subjektiivisuus-disclaimer toki tähän
Tässä täytyy kyllä olla samaa mieltä. ZF vaihteistot ehdottomasti parhaita joita olen päässyt ajamaan. Esim. M-B:n Getragit ja VW:n DSG:t kyllä selkeästi huonompia toteutuksia. Makunsa toki kullakin.
Siis kyllä itsekin ajan mieluummin automaatilla kuin manuaalilla. Mutta kun omalla kohdalle osuu noita sunnuntaikappaleita, niin hirveän monta kertaa ei enää jaksa kokeilla. Laatikot mm. sammuttivat auton kun laittoi kylmänä pakille (120d), vaihtoivat pienemmälle keskellä mutkaa tarpeettomasti (120d), olivat pahimmillaan todella töksähteleviä 1-2-3 vaihteilla nurkka-ajossa (M135i) jne. Itse arvostan pehmeää automaattia, mitä nämä tosiaan eivät olleet.

On vain hirveä pelko perseessä, että taas kun mielestään löytää täydellisen auton niin parin kuukauden käytön jälkeen laatikon toiminta alkaa harmittamaan. Nyt talviautona 2k pommi manuaalina ja aina on juuri se vaihde silmässä minkä haluaa ja nykimisestä voi syyttää vain itseään. :thup:
No hitto onpa ollut huono tuuria sitten. Ymmärrän että tuollaiset kokemukset pistävä huolen puseroon.
Itsellä juurikin ZF vaihteistot olleet niitä mukavampia ja "fiksuimpia" vaihdoissaan. Ensimmäisten DSG vaihteistojen kanssa taasen oli omia haasteita nykimisien ja myös takaisinkutsun muodossa. Ymmärtääkseni nykyiset DSG:t ovat jo toimivia pelejä.
Vastaa Viestiin