Sivu 7/13

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 16 Joulu 2018, 22:04
Kirjoittaja Petteri75
Menee vähän ohi aiheen, mutta F30:ssä ex-320i oli urheiluistuimet ilman ristiselän tukea, nykyiseen ruksasin ne mukaan ja eivät ne ainakaan huonompaan suuntana penkkejä vieneet. Mutta kun kyse on selästä ja ajoasennoista, se on täysin henkilökohtainen. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä testaamaan G20-normipenkki, F3x:n absoluuttisesti surkein kohta oli se peruspenkki, joka sentään F1x:ssä oli itse asiassa ihan hyvä. Olisikohan Baijerissa jotain opittu..

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 31 Tammi 2019, 23:08
Kirjoittaja Kuudensuora
Maistiaisia, erikoista että adaptiivisesta alusta ei niin pidetty.

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... ntuu-ajaa/

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 01 Helmi 2019, 06:49
Kirjoittaja gestapo
Kuudensuora kirjoitti: 31 Tammi 2019, 23:08 Maistiaisia, erikoista että adaptiivisesta alusta ei niin pidetty.

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... ntuu-ajaa/
Eikös tuon alustan saa vaan M-sport paketin yhteydessä?
Kuvassahan sellainen auto ei ole. Taitaa olla Luxury line.
No eipä tuon "jäätestin" perusteella vielä mitään voi oikestaan päätellä.

Ja kyseessä vielä BMW vihaaja: Moottori lehti!

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 01 Helmi 2019, 08:00
Kirjoittaja lnaukkar
Sähkösäätyvän "adaptiivisen M-alustan" saa ihan ruksimalla ja mukana tulee aina "mukautuva Sport-ohjaustehostus" joten autossa on silloin ollut myös sellainen. Jutun kuvassa näkyy auto, jossa on mun mielestä 19" (791 M-sport) vanne. Noiden perusteella voi vain arvailla, kun toimittaja ei taaskaan kerro tarpeeksi.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 01 Helmi 2019, 08:06
Kirjoittaja Galaxy1223
Petteri75 kirjoitti: 16 Joulu 2018, 22:04 Menee vähän ohi aiheen, mutta F30:ssä ex-320i oli urheiluistuimet ilman ristiselän tukea, nykyiseen ruksasin ne mukaan ja eivät ne ainakaan huonompaan suuntana penkkejä vieneet. Mutta kun kyse on selästä ja ajoasennoista, se on täysin henkilökohtainen. Olisi kyllä mielenkiintoista päästä testaamaan G20-normipenkki, F3x:n absoluuttisesti surkein kohta oli se peruspenkki, joka sentään F1x:ssä oli itse asiassa ihan hyvä. Olisikohan Baijerissa jotain opittu..
Eiköhän karvalakkivarustelun paskuus ole puhtaasti strateginen valinta. Saadaan se hinnat alkaen hinta vähän kohtuullisemmaksi, mutta lisämyyntiä sillä kun lisävarusteita on pakko ottaa. Penkki, ratti ja äänentoisto ovat F30:ssä perusversioina kaikki niin huonoja että laadukkaampaa löytyy vaikka Nissan Micrasta. En usko että strategia olisi G20 kohdalla tästä muuttunut.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 02 Helmi 2019, 15:36
Kirjoittaja Kuudensuora
Sähkömoottorin teho on 68hp ja piikki 109hp. Vanhassa taas oli ilmoitettu vain yksi teholukema - 88hp. Onkohan tämä uusi nyt sitten pelkällä sähköllä ajettaessa vielä edellistäkin hitaampi? 109hp on käytettävissä vain sportmodessa (jolloin myös ICE päällä).

Osaako joku vielä sanoa miten näitä tehoja lasketaan yhteen? Sähkömoottorin tehoksi ilmoitetaan F30 osalta 88hp 0-2500rpm ja polttomoottori 184hp. Ilmeisesti 2500 on sähkömoottorin rpm? Onko teho sitten pienempi korkeammilla kierroksilla ja siitä tulee 252hp yhteistehoksi? Alkaako sähkömoottorin teho laskea jo 2500rpm jälkeen?

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 02 Helmi 2019, 15:48
Kirjoittaja lnaukkar
Kuudensuora kirjoitti: 02 Helmi 2019, 15:36 Osaako joku vielä sanoa miten näitä tehoja lasketaan yhteen?
Ihan ohjelmallisesti rajoitetaan haluttu käytös sieltä esiin yhteispelin aikana. Täydentävät toisiaan. Syystä tai toisesta ei ole haluttu ottaa 1+1 tehoja ulos.

F30 330e teho- ja vääntökäyrä alla. Helposti näkee missä kohdassa rajoitetaan. G20 käyrät on varmaan hyvin lähelle saman muotoisia.

Kuva

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 19:12
Kirjoittaja Popp
Kyllä tuollainen G20 330e M sport paketilla olisi hieno. Sähkölläkin kantama jopa 60km, mikähän on todellinen realistinen matka? Itsellä 25km/suunta työmatkat, onnistuisiko sähköllä yhteensä 50km matka?
4-06.jpg
4-06.jpg (60.56 KiB) Katsottu 12523 kertaa

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 08:40
Kirjoittaja Jokerdef
Popp kirjoitti: 05 Helmi 2019, 19:12 Kyllä tuollainen G20 330e M sport paketilla olisi hieno. Sähkölläkin kantama jopa 60km, mikähän on todellinen realistinen matka? Itsellä 25km/suunta työmatkat, onnistuisiko sähköllä yhteensä 50km matka?

4-06.jpg
Nykyiselle 330e ilmoitetaan muistaakseni 40km (vanhalla mittaustavalla) ja todellinen range kesäisin noin 30-35km ja talvisin 27-30km joten taatusti uudella pääsee 50km. Varmasti vaihdan nykyisen 330e tähän uuteen kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Hemmetin hauska ja taloudellinen peli :thup:

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 10:54
Kirjoittaja lnaukkar
Riippuu niin paljon sun ajosta ja kaasujalasta. Kyllä se bensan kulutusta laskee ja jonkin verran sähkölläkin ajaa. Omalla kohdalla olen huomannut, että suunnilleen 2/3 ilmoitetusta WLTP-standardin sähkökantamasta on realistinen omassa ajossa. Pätee niin plugareihin kuin sähköautoihin.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 20:28
Kirjoittaja Popp
Onko niin että M sport pakettia ei saa kaikilla värivaihtoehdoilla (esim. Glacier silver)?

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 20:35
Kirjoittaja Juha
Popp kirjoitti: 08 Helmi 2019, 20:28 Onko niin että M sport pakettia ei saa kaikilla värivaihtoehdoilla (esim. Glacier silver)?
Pemarilta saa mitä tahansa väriä. Individual-osasto maalaa sun auton vaikka punamullalla...

Rahasta se vaan on kiinni.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 20:38
Kirjoittaja Herbert
Kyllä, m sportin yhteydessä ei ole valittavissa kaikki listalla olevat värit. Sitten taas uuden Portimao blue:n saa vain m sportin yhteydessä.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 21:01
Kirjoittaja Juha
Herbert kirjoitti: 08 Helmi 2019, 20:38 Kyllä, m sportin yhteydessä ei ole valittavissa kaikki listalla olevat värit. Sitten taas uuden Portimao blue:n saa vain m sportin yhteydessä.
Niinkuin sanottu, suuren yleisön konfiguraattori ei ole sama kuin, että mitä halutessaan saa.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 21:40
Kirjoittaja Herbert
Individual on totta kai eri juttu, mutta uskoakseni kysyjä ei tarkoittanut sitä.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 21:44
Kirjoittaja Juha
Herbert kirjoitti: 08 Helmi 2019, 21:40 Individual on totta kai eri juttu, mutta uskoakseni kysyjä ei tarkoittanut sitä.
Halusin vaan tuoda tuon esille, kun monikaan ei tiedä sitä. Individual-ulkoväri ei ole kuin tontun-kolme kalliimpi kuin normiväri.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 08 Helmi 2019, 22:48
Kirjoittaja Popp
Hyvä pointti tuo individual väri kyllä, ilmeisesti jokainen väri on hinnoiteltu erikseen.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 05:56
Kirjoittaja Juha
Popp kirjoitti: 08 Helmi 2019, 22:48 Hyvä pointti tuo individual väri kyllä, ilmeisesti jokainen väri on hinnoiteltu erikseen.
Uusista en tiedä, miten nykyään hinnoittelevat. Kysymällä selviää.

Muutenkin olen aina ihmetellyt, kun porukka tilailee uusia autoja, ja reilulla kädella ruksitaan kymppitonnien varusteita. Sitten värikartasta se harmaa...

Itse ruksaisin heti Individual Rubin Schwarzin. Mahtava väri.

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 09 Helmi 2019, 09:17
Kirjoittaja BMW e90
Tää on kyllä niin totta. Näitä harmaita, valkoisia ja perusmustia on joka nurkka täynnä!

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Lähetetty: 10 Helmi 2019, 07:59
Kirjoittaja Galaxy1223
BMW e90 kirjoitti: 09 Helmi 2019, 09:17 Tää on kyllä niin totta. Näitä harmaita, valkoisia ja perusmustia on joka nurkka täynnä!
Harmaa(hopea) on sentään käytännöllinen väri, mutta perus valkoinen ja musta on kyllä niin tylsät että.... Kyllähän se valkoinen ihan kohtalaiselta näyttää kunnolla kiillotettuna eli sen 3 päivää vuodessa.