Uusi G20 3-sarja esitelty

vierzylinder
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Tammi 2019, 11:30

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja vierzylinder » 08 Maalis 2019, 18:09

Jaleo kirjoitti:
08 Maalis 2019, 10:18
Onko missään vielä tietoa koska Suomen markkinoilla saa tilattua 340i xdriveä? :cools: Käsittääkseni joitain malleja tulee vuonna 2021 täyssähkönä, mutta ei ilmeisesti 3-sarjaa, joten kolikon heitoksi menee kumpaanhan sitä päätyy.
Niin siis tulossahan on M340i ;)

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 09 Maalis 2019, 09:41

Ajoin eilen tämän uutuuden pikaisesti. Herranjestas, mikä parannus verrattuna f30:n eritoten kahdella oaa-alueella:ohjaus ja äänettömyys.
Auto oli sportline 18" kitkoilla. Ajo on niinkun mikroautoa ajaisi. Ohjaus on aika nopea ja minun mielestä todella tunnokas sekä sopivasti tehistettu. Suuntavakaus on hyvä.
Ja se äänettömyys. Melkein uskaltaisin sanoa, että 18" kitkoilla yhtä hiljainen kun g30 18" nastoilla. Kooltaan tuntuu tietenkin aika kompaktilta tuohon maantielaivaan verrattuna.
Myös tuo ulkonäkö toimii luonnossa todella hyvin ja laatuvaikutelma oli jees. Ei tietenkään ihan vitosen tasolla

Uskallan väittää, että tämä myy todella hyvin. On niin vakuuttava auto. Aiheutti kyllä pienimuotoisen 330e-kuumeen😂

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja TJJ » 09 Maalis 2019, 09:47

Sod-3 kirjoitti:
09 Maalis 2019, 09:41
Ajoin eilen tämän uutuuden pikaisesti.
Minkä mallin ajoit?

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 09 Maalis 2019, 15:55

TJJ kirjoitti:
09 Maalis 2019, 09:47
Sod-3 kirjoitti:
09 Maalis 2019, 09:41
Ajoin eilen tämän uutuuden pikaisesti.
Minkä mallin ajoit?
320d xdrive sportline

Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Jaleo » 11 Maalis 2019, 16:03

vierzylinder kirjoitti:
08 Maalis 2019, 18:09
Jaleo kirjoitti:
08 Maalis 2019, 10:18
Onko missään vielä tietoa koska Suomen markkinoilla saa tilattua 340i xdriveä? :cools: Käsittääkseni joitain malleja tulee vuonna 2021 täyssähkönä, mutta ei ilmeisesti 3-sarjaa, joten kolikon heitoksi menee kumpaanhan sitä päätyy.
Niin siis tulossahan on M340i ;)
Niin tätä siis tarkoitin :dumb:

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 11 Maalis 2019, 19:08

Sod-3, huomasitko taajamanopeudessa ei ohjauksen palautus toiminut ainakaan niin hyvin kuin omassa. Piti ihan testata sitä kun omalla pirssillä lähdin liikkeen pihasta. Koeajamani auto oli 330d, m-sport ja kitkat alla. Itselläkin on kitkat, mutta vain 17 tuumaset. Koeajoautossa tais olla 18 tuumaset. Muuten mainio peli. Nuo elektroniset mittarit vaatii totuttelua, mutta kun on HUD, ei sitä mittaristoa tarvi niin kauheesti tuijotella.

Herbert
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Joulu 2018, 22:21

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Herbert » 11 Maalis 2019, 19:20

Missä 315 olet päässyt koeajamaan 330d:n?

330i sportline testattu ja mielestäni ohjaustuntuma on yksi parhaimpia ellei paras ajamistani. Tarkka, nopea ja yllättävänkin tunnokas. Ymmärtääkseni keinotekoista ylipalauttamista on nimenomaan pienennetty G20:ssä. Omaan makuun kehityssuunta on juuri oikea ja tuo analogista tunnetta ajamiseen.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 11 Maalis 2019, 21:05

Porissa, perskeles tosin olisko voinu olla 320d.. Mielestäni katoin tosin ulkona ollutta autoa, että olis ollu 330d tekstit takana.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1296
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Juha » 11 Maalis 2019, 21:09

315i kirjoitti:
11 Maalis 2019, 21:05
Porissa, perskeles tosin olisko voinu olla 320d.. Mielestäni katoin tosin ulkona ollutta autoa, että olis ollu 330d tekstit takana.
No tuon eron kyllä huomaa äänestä...
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 12 Maalis 2019, 08:17

Ei 330d pitäisi olla vielä maassa. Kaikki obat 320d toi 330i
En kyllä huomannut tuota palautuksettomuutta. Minusta ohjaus on sellainen, niinkun sen pitääkin olla, eikä sellainen epämääräinen ja kevyt kuten f30 oli..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Maalis 2019, 08:20

Kävin istumassa ja hypistelemässä uutta kolmosta. Edestä ahtaan oloinen vrt vitonen, ei ole tilaa ympärillä samalla tavalla. Kompakti paketti. Laatuvaikutelma kabiinissa todella mainio, esim uudet rullat saa 5-sarjalaisen kateelliseksi. Loistavaa että kiiltomustaa on käytetty harkiten. Varsinainen yllätys koettiin vasta takapenkillä, jossa paljon enemmän tilaa kuin vanhassa. Ei siellä siltikään kolme istu rinnan mitenkään, mutta nyt kaksi ihan mainiosti.

Siitä sitten kun siirryin seuraavaksi F31 320ix sijaisautoon, niin vanha on paljon enemmän työkalun oloinen.

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja TJJ » 12 Maalis 2019, 11:28

Sod-3 kirjoitti:
12 Maalis 2019, 08:17
Minusta ohjaus on sellainen, niinkun sen pitääkin olla, eikä sellainen epämääräinen ja kevyt kuten f30 oli..
Onko F30 kokemus faceliftistä vai alkusarjasta? Noissa kun tehtiin aika paljon muutoksia elinkaaren aikana.

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja TJJ » 12 Maalis 2019, 11:33

lnaukkar kirjoitti:
12 Maalis 2019, 08:20
Kävin istumassa ja hypistelemässä uutta kolmosta. Edestä ahtaan oloinen vrt vitonen, ei ole tilaa ympärillä samalla tavalla.
Onko tuo(kin) sitten muuttunut uudemmissa, sillä F10 oli ahdas edestä/jalkatilasta (keskikonsoli liian iso) ja F30 taas tuntui avaralta. Toki luulisi asian olevan toisinpäin, mutta noin se vaan oli. G30/G20:tä en ole testannut.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Maalis 2019, 11:49

TJJ kirjoitti:
12 Maalis 2019, 11:33
lnaukkar kirjoitti:
12 Maalis 2019, 08:20
Kävin istumassa ja hypistelemässä uutta kolmosta. Edestä ahtaan oloinen vrt vitonen, ei ole tilaa ympärillä samalla tavalla.
Onko tuo(kin) sitten muuttunut uudemmissa, sillä F10 oli ahdas edestä/jalkatilasta (keskikonsoli liian iso) ja F30 taas tuntui avaralta. Toki luulisi asian olevan toisinpäin, mutta noin se vaan oli. G30/G20:tä en ole testannut.
Ehkä enemmänkin tuulilasi lähempänä, katto lähempänä, sivulasi lähempänä, appari lähempänä. Tuon kyllä tunnustan, että varsinkin vanhan vitosen keskikonsoli toi erilaista istun poterossa turvassa -- panssarivaunufiilistä.

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 13 Maalis 2019, 12:38

TJJ kirjoitti:
12 Maalis 2019, 11:28
Sod-3 kirjoitti:
12 Maalis 2019, 08:17
Minusta ohjaus on sellainen, niinkun sen pitääkin olla, eikä sellainen epämääräinen ja kevyt kuten f30 oli..
Onko F30 kokemus faceliftistä vai alkusarjasta? Noissa kun tehtiin aika paljon muutoksia elinkaaren aikana.
Kokemukset molemmista n. 50k kilometriä. Minulla on ollut prelci F31 320i, jossa ohjaus oli suorastaan surkea ja F30 LCI 330e, jossa oli jo hieman parempi tuntuma, mutta järkyttävä ylitehostus.
Tämän uuden ohjaus on todella hyvä, mutta joku saattaisi moittia sitä jopa liian nopeaksi. Minun käteen sopi kyllä todella hienosti.

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 14 Maalis 2019, 11:51

Jännä juttu kuinka ohjauksesta voi olla niin montaa mieltä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :) Omasta mielestäni prelci F31 320i servotronic ohjauksella on varsin onnistunut, vaikka vertailukohtana pitäisi esim. legendaarista e39:iä. Ohjaus ei tietenkään ole ihan yhtä tarkka tai palautetta antava, mutta ihan riittävä siltä osin. Lisäksi F31 ohjaus on nopeampi, kevyempi (ei liian) ja palauttaa mukavasti. Mielestäni vähintään yhtä hyvä kuin esim. Volkkarilla tai Skoodalla. Sorry tämä offropic. Yritän kirjoittaa jotain itse aiheeseen kun käyn ajamassa G20.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 953
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 14 Maalis 2019, 12:57

pedro78 kirjoitti:
14 Maalis 2019, 11:51
Jännä juttu kuinka ohjauksesta voi olla niin montaa mieltä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :) Omasta mielestäni prelci F31 320i servotronic ohjauksella on varsin onnistunut, vaikka vertailukohtana pitäisi esim. legendaarista e39:iä. Ohjaus ei tietenkään ole ihan yhtä tarkka tai palautetta antava, mutta ihan riittävä siltä osin. Lisäksi F31 ohjaus on nopeampi, kevyempi (ei liian) ja palauttaa mukavasti. Mielestäni vähintään yhtä hyvä kuin esim. Volkkarilla tai Skoodalla. Sorry tämä offropic. Yritän kirjoittaa jotain itse aiheeseen kun käyn ajamassa G20.
Se on kun toisten mielestä pitää tuntea joka kivi renkaan alla ja toisten mielestä parempi kuin urat ja rypyt ei tunnu ollenkaan. Yksi haluaa yhdellä sormella pyöritettävän, toinen haluaa ottaa kaksin käsin rystyset valkoisena otteen. Nämä tietysti vähän liioiteltuna. Mutta renkailla saa pilattua hyvänkin ohjauksen, varsinkin talvirengaskaudella. Joskus oli tilaisuus päästä kokeilemaan hienoa autoa, mutta totesin että aivan turha edes koeajaa ääriliukkaalla kelillä, mielummin istun vaan kylmät tyypit hallissa sisällä.

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja TJJ » 14 Maalis 2019, 13:29

pedro78 kirjoitti:
14 Maalis 2019, 11:51
Jännä juttu kuinka ohjauksesta voi olla niin montaa mieltä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä :) Omasta mielestäni prelci F31 320i servotronic ohjauksella on varsin onnistunut, vaikka vertailukohtana pitäisi esim. legendaarista e39:iä. Ohjaus ei tietenkään ole ihan yhtä tarkka tai palautetta antava, mutta ihan riittävä siltä osin. Lisäksi F31 ohjaus on nopeampi, kevyempi (ei liian) ja palauttaa mukavasti. Mielestäni vähintään yhtä hyvä kuin esim. Volkkarilla tai Skoodalla. Sorry tämä offropic. Yritän kirjoittaa jotain itse aiheeseen kun käyn ajamassa G20.
Ei minun mielestäni E39:n ohjaus mitenkään legendaarinen ole. Hidas, raskas, eikä keskitä kunnolla. E60 aktiiviohjauksella tuntui paljon paremmalta. Toki E39:n ohjaus vauhdin kasvaessa paranee merkittävästi, mutta en minä yli 100km/h nopeutta aina haluaisi ajaa...

Minusta lci F30 oli ihan hyvä ajaa, kun taas ensimmäiset F30:t olivat aika erikoisia. Tarttis käydä G20 testaamassa, voisi sitten 4-5 vuoden päästä suunnitella ostoa...

Tuomas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2011, 18:43

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Tuomas » 15 Maalis 2019, 10:53

Janisema kirjoitti:
01 Maalis 2019, 19:13
Myös 330e on jo kaupan, kysykää hätäsimmät lähimmältä jälleenmyyjältä. Lähtö 49keur ja m-sport 54keur. Heinäkuussa alkaa tuotanto ja elo/syys luovutus. Omani tilaus on paria juttua vaille valmis.
Onko uuden 330e:n takakontista olemassa kuvaa tai tietoa? Onko samanlainen "patti" kuin 530e:ssä?

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 15 Maalis 2019, 10:59

Tuomas kirjoitti:
15 Maalis 2019, 10:53
Onko uuden 330e:n takakontista olemassa kuvaa tai tietoa? Onko samanlainen "patti" kuin 530e:ssä?
Varmasti syö konttitilaa. Alustassa ei ole vakiona mitään ylimääräistä tilaa akuille. Akut todennäköisesti takapenkin alla ja polttoainetankki siirtyy konttitilaa syömään, kuten muissakin bemarin uudemmissa plugareissa. Vanhassa kolmosessa oli toisin päin.

Vastaa Viestiin