Uusi G20 3-sarja esitelty

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 15 Maalis 2019, 12:24

Ymmärsin erään myyjän puheiden perusteella, että tuota takakonttitilaa olisi saatu uuteen 330E parannettua; miten, siihen en osaa vastata. Eron ei kai silti pitäisi olla enää niin iso, kun ennen

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 551
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Huivei » 15 Maalis 2019, 13:01

X5 ja X3 mallien ensitietojen mukaan akut veisivät noin 150 litraa tavaratilasta, mutta sama ei välttämättä päde sedanin osalta

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 15 Maalis 2019, 23:55

Siis "wanhassa" kontti on hieman matalampi ilman mitään patteja(330e). Olisko korkeudessä hävinnyt sentin tai kaks E92 coupen takalosterille. Uusi näytti ainakin hieman pidemmältä(syvemmältä), ja tottakai korkeammalta kuin oma 330e.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 152
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 20 Maalis 2019, 08:18

lnaukkar kirjoitti:
30 Marras 2018, 15:41
AjamisenIloa kirjoitti:
30 Marras 2018, 14:33
kannattaako silti tuo latausaseman syöttö asentaa 3-vaiheisena ja auton sisäinen laturi itse osaa käyttää vain yhtä vaihetta ?
Tietysti kannattaa, jos vain kohteessa se on mahdollista. Itse pidän todennäköisenä, että ennemmin tai myöhemmin tulee käyttöä. Hintaero asentaessa on omaan silmään niin mitätön. Latausaseman hinnassakaan ei juuri eroa ole.
Asioissa päästy eteenpäin ja 330e tilattu :rolle: Ajattelin laittaa latausasemaksi tuon Webasto Puren, onko kokemuksia siitä kenelläkään? Sitten vielä tuosta sähkön syötöstä. Sen kytkentä 3-vaiheisena, joka mahdollistaa 11kW lataustehon.

Sitten kysymys. Netistä löytämässäni ohjeessa sanotaan "Haluttu kytkentätapa ja latausteho valitaan DIP-kytkimillä asennusvaiheessa" Eli valitaanko 11kW vai 3,6 kW? Autossahan on 3,6 kW on-board laturi. Kunhan vaan ihmettelen.

Asennuksenhan hoitaa tietysti alan ammattilainen.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 20 Maalis 2019, 19:34

Siis tuo boxi pystyy suoltamaan myös enemmän kuin 3,6 kW, jos uusi 330e ottaa 11 kW vastaan kannattaa boxista laittaa dipit asentoon 11 kWh.
Taitaa tosin itsekin(auto) kertoa boxille mitä voi maximissaan ottaa. Tosin jos käyttää vaikka boxia jonkun muun auton kanssa mikä pystyy ottamaan 11kWh, niin varmista, että johdotus boxille kestää myös tämän.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 152
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 21 Maalis 2019, 17:54

Paljonko tuon 330e:n ajoneuvovero muuten on ? Itselläni nykyisessä dieselissä 656,28,- (Perus+ käyttövoima).

Epäilisin, että himpun pienempi :thuup:
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 21 Maalis 2019, 19:09

AjamisenIloa kirjoitti:
21 Maalis 2019, 17:54
Paljonko tuon 330e:n ajoneuvovero muuten on ? Itselläni nykyisessä dieselissä 656,28,- (Perus+ käyttövoima).
Päästöt bemarin saksan sivulta luntattuna 39 co2/km, joten 150 euron paikkeilla mennään vuosittaisissa kokonaisuudessaan.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 25 Maalis 2019, 22:22

Siis ajoneuvoveroa on vajaa 1300 uudessa autossa (uuden auton autovero). Mikä mielestäni on melko vähän 2.7 prossaa.
Käyttövoimaverosta en tiedä, mut vähemmän ainakin nykyisellä kuin entisellä diisselillä.

Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Popp » 03 Huhti 2019, 22:35

https://visualizer.bmw-individual.com/I ... ang=EN#top

Voi leikkiä eri värivaihtoehdoilla

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 08 Huhti 2019, 15:00

Hetkinen. Mä luulin että G20 saa ainoastaan digitaalimittareilla missä kierrosluku nousee oikeassa reunassa ylöspäin jne. Mutta tässä nettiautossa olevassa autossa on normaalit mittarit:

https://www.nettiauto.com/bmw/320/10376255

Kuva

Tuohan on hyvä, en oikein itse ole lämmennyt noille "mittariston tilalla näyttö ilman mitään järkevää syytä"

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1285
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Juha » 08 Huhti 2019, 15:04

Sekö on hetkellisen kulutuksen mittari otettu kokonaan poijes? Eikö mikään ole enää pyhää...?
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 67
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 08 Huhti 2019, 15:50

Juha kirjoitti:
08 Huhti 2019, 15:04
Sekö on hetkellisen kulutuksen mittari otettu kokonaan poijes? Eikö mikään ole enää pyhää...?
juu, toi näyttää samalta kuin G30 perusmittaristo

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 937
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 08 Huhti 2019, 16:37

Myyntimiehen puheista ymmärsin, että ilmeisesti kaikissa G20-versioissa on perinnemittaristo vakiona, digihömpötys lisähintaan.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 08 Huhti 2019, 21:08

Jos on HUD, tarviiko niitä digimittareita? Uus HUD oli parempi kuin jo vanha hyvä HUD, enemmän infoa ja isompi. Itse ajossa katon 95% ulos HUDin läpi ja vähemmän alas mittareihin. Kulutustiedot ym. katon mittaritaulusta kun niitä ei HUDista näy.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 613
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 08 Huhti 2019, 21:23

Wonderi kirjoitti:
08 Huhti 2019, 16:37
Myyntimiehen puheista ymmärsin, että ilmeisesti kaikissa G20-versioissa on perinnemittaristo vakiona, digihömpötys lisähintaan.
Ilman paketteja saat kolmella ja puolella tonnilla diginäytöt..(6u3). Paketeissa tulee edullisemminkin, mutta tuskin lanseeraus-alen jälkeen kovinkaan suosittu varuste..
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 314da » 09 Huhti 2019, 09:13

Eikös tuo perinnemittaristokin ole digitaalisesti toteutettu?
Aika Pösömäinen olemus tuossa Launch Edition paketin mukana tulevassa mittaristossa on.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 09 Huhti 2019, 15:15

314da kirjoitti:
09 Huhti 2019, 09:13
Eikös tuo perinnemittaristokin ole digitaalisesti toteutettu?
Ei, vain keskiosa on. mm. mittarit ovat vain taustavalaistuja. Näkyy sopivassa auringonvalossa helposti ääriviivat ja lukemat.

314da
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 08 Tammi 2013, 09:27

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 314da » 10 Huhti 2019, 08:13

lnaukkar kirjoitti:
09 Huhti 2019, 15:15
314da kirjoitti:
09 Huhti 2019, 09:13
Eikös tuo perinnemittaristokin ole digitaalisesti toteutettu?
Ei, vain keskiosa on. mm. mittarit ovat vain taustavalaistuja. Näkyy sopivassa auringonvalossa helposti ääriviivat ja lukemat.
Tuohan on hyvä uutinen, saa sentään vielä oikean mittariston ja ilman lisähintaa :)
Laakkosella oli nuo kaikki autot varustettu tuolla "Pösön" mittaristolla lupailivat, että hetken päästä tulee autoja normi mittaristollakin.

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 10 Huhti 2019, 10:12

Muistaako kukaan milloin 320ia olisi tulossa x-drivenä? G30 ei ilmeisesti saa ollenkaan 520i nelivetona.. :conf:

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1188
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Markku J » 15 Huhti 2019, 21:12

G20:n hintalistalla on varuste 65A, CD -soittimen asennusvalmius 40 euron hintaan.
Meillä on vaihtoon menevässä 530e:ssä CD -soitin osana h/k -audiosysteemiä, ja levykokoelmaa on tietty jonkin verran.
Mitä tämä G20:n lisävaruste mahdollistaa - minkälaisen CD -soittimen siihen voi liittää ?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Vastaa Viestiin