Uusi G20 3-sarja esitelty

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 18 Huhti 2019, 13:52

320i xdriveä aletaan painaa tehtaalla heinäkuussa ja hinnasto pitäisi tulla piakoin.

Kävin ajamassa 320d xdriven ja olihan siinä paljon hyvää. Todella jämäkkä paketti. Diesel oli huomaamattoman hiljainen pääosin. Voimalina lähes 10 arvoinen. Ohjaus ja alusta myös miellytti, tosin koeajoautossa oli adaptiivinen alusta. Auton rengastus oli 18" kesä misukat ja rengasmelu jäi suurimmaksi kysymysmerkiksi. Oli tietysti hiljaisempi kuin oma F31, mutta siihen ei paljon vaaditakaan. Jotenkin jäi sellainen fiilis, että G30 tai esim. VW passat tasolle ei päästy. Asfaltti on nyt tietysti todella raaka, joten täytyy palata asiaan kun bensa nelikko on ajettavissa. Nyt palaa hermot tuohon F31 kun saa kärsiä melusta kokoajan, eikä viitsisi ostaa 50ke autoa jos sama sitten jatkuu..

Vantaan Vasuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Tammi 2019, 15:19

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Vantaan Vasuri » 19 Huhti 2019, 16:05

Tämä rengasmelu on mielenkiintoinen asia noin yleensäkin. Nyt mulla ei ole oikein tuoretta verrokkia kun edellinen bemu, 5- sarjalainen, on kymmenen vuoden takaa. Mun mielestä tämä on hyvinkin hiljainen, samaa mieltä myös kaverini jolla alla samanlainen kulkupeli. Toisaalta on sitten ollut monia muita premiumeja alla ja edelleen niihen verratessa samaa mieltä.
Jossain vaiheessa pitää sitten tehdä rengasvertailu, tosin vain kahden eri renkaan välillä. Tilattiin kaverini kanssa kummatkin 19" vanteilla, samoilla spekseillä. Mulle toimitettiin Goodyearin Eagle F1 asymmetric 3, kaveri sai Bridgestone Turanzat. Tämä että tulee samanlaisiin autoihin eri rengastuksella on ihan maahantuojan normi käytäntöä. Voi sitten verrata korvakuulolta poikkeaako noi kaksi merkkiä äänitasolta toisistaan. Ei mikään tieteellinen testi mutta ihan mukava kokeilla. Näin loppukaneettina sanon ettei ainakaan rengasmelun takia kannata tätä G 20- sarjalaista välttää.

ps kummallakin meistä on lisävarusteena äänieristelasit.

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 20 Huhti 2019, 23:44

Mukava kuulla aitoja kokemuksia G20 omistajilta. Kyllä se koeajoauto oli selvästi hiljaisempi vrt oma F31 ja nyt tälle keväälle mulla ei ole muita ihan tuoreita vertailukohtia karhealle asfaltille kesärenkailla. Toivotaan ja uskotaan, että rengasmelu on ihan oikeasti parantunut :) Täytyy palata asiaan vielä sitten bensamallin kanssa. Jospa sitä pääsisi tilaamaan ihka ensimmäistä uutta bemaria ;)

Tmex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Huhti 2019, 07:05

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Tmex » 21 Huhti 2019, 07:18

Sedanin pääsi ajamaan. Koeajoauto oli neliveto, matalaprofiilirenkaat ja hitosti varusteita. Haen hiljaista autoa työsuhdeautoksi ja sanoin ennen koeajoa että kun paljon ajan ja hiljaisuutta arvostan, nyt on renkaiden perusteella minulle väärä versio kolmosesta. Muuta ei ollut tarjolla, kuulemma tyypillisesti ekat versiot joita koeajoon tulevat ovat näitä tappiin varusteltuja. Auton ohjaus oli kamala, tunkkainen ja tahmea keskialue, kovin vajavaisella ohjaustunnolla. Ohjauksen kamaluutta lisää se että se on myöskin pieneenkin liikkeeseen kuitenkin herkkä, pieni ratin liike heiluttaa heti terävästi autoa ja kun tunto puuttuu tiehen kokemus oli minulle kamala. Ohjaukseen kuitenkin suoralla motarilla tottuu, autoa kun ajaa kovin varovaisella kädellä motarilla niin se menee sentään suoraan , suuntavakavuus on ok.Bemareissa on ollut tunnokkaita ohjauksia vuosia sitten.Vaimon clio iv:ssä on parempi ohjaus. Melua oli kuten pelkäsin, renkaista johtuvaa ja takana jompi kumpi rengasta oli epäbalanssissa, auto ravisti takaa. Omaan silmään kalliissa autossa musta muovinen möhkö munuaismaski on toteutettu kuin jossain poikani lelulaatikosta tempaistussa transformer leikkikalussa. Muuten auto on silmääni nätti, munuaismaskin osalta pudistelen päätäni. Toivottavasti maskinosalta tulee metallisemmanboloinen hillitymmin toteutettu versio, niin pahasti se silmääni pisti. Odotan vielä perusmallin saapumista ja käyn katsomassa. Penkistä en huomannut istuinosan reisituen levitystä tarkistaa, penkin reisituki painoi ilkeästi reisiä.

Herbert
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Joulu 2018, 22:21

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Herbert » 21 Huhti 2019, 19:53

Niin, mitään muuta korimallia kuin sedan ei ole tarjolla.

Tämä on kyllä autoharrastamisen parhaita puolia, samat asiat koetaan hyvin eri tavalla riippuen omista mieltymyksistä ja näkökulmista. Aikaisempi kokemusmaailmakin toki vaikuttaa. Olen omistanut suorituskykyisiä autoja, mutta uudessa G20:ssa yhdistyy itseni positiivisesti yllättäneellä tavalla dynaamisuus, tasapainoisuus ja laadukkuus.

Pystyn vertaamaan Bemarin uusimmasta tuoteperheestä tätä vain G30:een. G30 on laadukkailla kitkarenkailla hiljaisin ajamani auto. Erittäin hieno auto. Hain kuitenkin dynaamisempaa konstruktiota ja G20 tuli sopivasti saataville. On selvä, että uutuus on viitosen modulaarisesta pohjalevystä, tehdystä äänieristystyöstä ja luokkansa kaikkien aikojen pienimmästä ilmanvastuskertoimesta huolimatta äänekkäämpi kuin G30. Mutta ikinä en ole ajanut yhtä hiljaista 19” tuuman renkailla kevätasfaltilla. Mutta jos on tottunut vain 16-17” tuuman mukavuusrenkaisiin, voi ero tulla yllätyksenä.

Mitä ajo-ominaisuuksien moitteisiin tulee, en voi allekirjoittaa niistä yhtäkään. Pidentynyt akseväli, kasvanut raideleveys ja madaltunut painopiste tuntuvat ajossa positiivisesti. Ensimmäinen moderni auto, jossa on tunto ohjauksessa. Siis aidosti välittyy mitä renkaat ovat tekemässä. Auto on todella hanakka kääntymään mutkissa, jopa niin hanakka, että omaa ajotapaa on pitänyt muuttaa. Pidän tästä tunteesta. Ohjaus on kevyt ja nopea. Paranee entisestään sport moodissa. Maantieajossa menee todella vakaasti. Korjausliikkeitä tarvitaan vain voimakkaissa urissa.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 937
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 21 Huhti 2019, 21:06

G20 on vielä kokeilematta, mutta minunkin rattikäsi on virittynyt paremmin mukavuusrenkaisiin kuin urheilullisiin alustoihin. Tiukempaan autoon ottaa aikansa tottua, enkä edes välttämättä halua tottua. Kaksi päivää kesärenkaidenvaihdon jälkeen tuntuu edelleen, että Hakkapeliitoilla oma F31 meni vakaammin suoraan motarilla kuin kesärenkailla, vaikka kurvissa talvirenkaat on tietysti lötköt eikä kukaan kaipaa sitä.

Joskus nuoruudessa työkaluna oli vanhanliiton kuormuri, joka sitten vaihtui modernimpaan. Aluksi en osannut ajaa uudemmalla suoraan ollenkaan, tuntui ihan hirveältä. Mutta hetken totuttelun jälkeen se osoittautui aivan huippuluokan ajettavaksi, piti vaan antaa rattikäsien kalibroitua uudestaan.

Tmex
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Huhti 2019, 07:05

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Tmex » 21 Huhti 2019, 22:28

Mielipide asioita varmaankin. Joku autotoimittaja jakaa kanssani saman tyylisiä ajatuksia, ohjauksesta puuttuu vastavuoroisuuden fiilis, minun mielestä ja jonkun nobody toimittajan mielestä:
”The steering is light – this is no E90 – but direct. And while the 3 lacks the feedback of an Alfa Romeo Giulia, it's a big improvement over last year's car. This 3-Series feels lighter and more willing than it has in years.”

Vantaan Vasuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Tammi 2019, 15:19

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Vantaan Vasuri » 07 Touko 2019, 17:15

Tässäpä Matt Saundersin tuoreita näkemyksiä uudesta 330i M Sportista:



https://www.autocar.co.uk/car-review/bm ... -uk-review

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 307
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G30 520dA M Sport
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja haba » 07 Touko 2019, 17:22

330i sport line ajettu. 18" vanteilla todella hiljainen ja hyvä ajaa. Tehoa varsin kivasti moottorissa, ei nyt mikään älytön tykki mutta ihan ripeä. Laatufiilis sisällä hyvä verrattuna vanhaan F30 mutta ei G30 tasolla. Ei ainakaan vielä aiheuttanut yhtään kuumetta vaihtaa.

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 08 Touko 2019, 17:35

Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 716
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 08 Touko 2019, 18:48

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin?
Vetää kärryä tms. tai pitää vetokoukun tarvittaessa sisällään :D

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 613
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 08 Touko 2019, 19:34

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Kuluttaa vähemmän :thup:

(ainakin matkassa..)
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Vantaan Vasuri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Tammi 2019, 15:19

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Vantaan Vasuri » 08 Touko 2019, 20:27

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Tuolta löytyy käppyrää:


https://www.automobile-catalog.com/wykres_power.php

Herbert
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Joulu 2018, 22:21

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Herbert » 08 Touko 2019, 22:20

330i taitaa olla noin 160 kg kevyempi.

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 09 Touko 2019, 09:10

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Verotus vaan valitettavasti määrää tahdin. Bensassa takakonttiin voi laittaa jotain, mukana ei tarvitse kuljettaa epämääräisiä latausjohtoja eikä ole ylimääräistä massaa mukana. Kaikki varmasti tietää sen eron ajotuntumassa jos ajaa yksin vs. täysi auto. Eikä tarvitse mennä minnekään radalle sitä toteamaan vaan ihan normaalissa liikenteessä. 160kg on kuitenkin sama kun takapenkillä istuisi aina pari keskivertoa miestä.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 152
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 09 Touko 2019, 11:04

Galaxy1223 kirjoitti:
09 Touko 2019, 09:10
Verotus vaan valitettavasti määrää tahdin. Bensassa takakonttiin voi laittaa jotain, mukana ei tarvitse kuljettaa epämääräisiä latausjohtoja eikä ole ylimääräistä massaa mukana. Kaikki varmasti tietää sen eron ajotuntumassa jos ajaa yksin vs. täysi auto. Eikä tarvitse mennä minnekään radalle sitä toteamaan vaan ihan normaalissa liikenteessä. 160kg on kuitenkin sama kun takapenkillä istuisi aina pari keskivertoa miestä.
[/quote]

Mielenkiintoinen tuo 160 kg lisäpaino. Onkohan painojakauma onnistuttu pitämään kuitenkin 50/50 mitä BMW on pitkään mainostanut tai samanlaisena kuin bensassa. Sitten kun se perä lähtee sivulle jäisellä tiellä :mus:
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja 315i » 09 Touko 2019, 15:38

Ajaa tyhjällä tankilla ja sähkölla, niin onkin enää n. 100kg eroa ;) Eikös tohon uuteen hybridiin ollut myös mahd. laittaa koukku? Nykyinen pirssi menee tyhjällä akulla maantienopeuksissa(kesä) noin 5 litralla, mahtaako bensa mennä oikeasti sen alle?

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 655
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Havis » 09 Touko 2019, 20:18

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Minusta hybridistä hyötyy tänä päivänä vain ne, joiden pääsääntöinen ajo on taajamassa, max 20 km etappeja kerrallaan, pistorasiasta toiseen.

Heti jos joutuu säännölllisesti ajamaan yhteen soittoon yli 100 km kerralla. ei näistä hybrideistä juuri ole hyötyä. Sellaisessa käytössä niiden pieni tankki vaan tekee rangesta normiautoa lyhyempiä.

Ja jos matkan teko on edellä kuvatun kaltaista lyhyttä pätkämatkaa, silloin ainoa oikea ekoteko on kulkea fillarilla, sähköpyörällä tai julkisilla.

Eli suomeksi: tilanteet jossa nykyhybridi on eduksi ei alkuunkaan edes vaadi yksityisauton käyttöä (poislukien liikuntavammaiset, lapsiperheet ja vanhukset)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 09 Touko 2019, 21:48

315i kirjoitti:
08 Touko 2019, 17:35
Kattelin noita hintoja 330i vs 330e, ja huomasin, että eroa hybridin hyväksi reilu 5 tonttuu. Sillähän saa sopivasti Business M Sportin jonka hinta 5060.01€. Taitaa tuo hybridi houkutella, tosin olen hieman jäävi kun jo ajelen hybridillä. Tosin en tiedä mitä tuo puhdas bensa tekee paremmin? Hybridissä heppoja vajaa 300 buustilla. Noita 330i vääntölukemia en ny just löytäny.
Kuten ylläkin sanottu niin puhdas bensa on kevyempi ja konttiin mahtuu enemmän. Isompi tankki, josta on hyötyä vain kun ajaa pitkää matkaa, koska arkiajossa on toisin päin. Hybridiä säännöllisesti lataamalla pääset yhdellä tankilla pidemmälle.

Hybridi on sitten tehokkaampi sekä esilämmitetty ja -viilennetty. Halvempi ostaa ja halvempi ajaa. Sähkömoottorissa on välitön kaasuvaste. Enemmän vääntöä. Äänetön.

Muualla maailmassa hybridi maksaa enemmän. Suomessa vähemmän.

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 551
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: Uusi G20 3-sarja esitelty

Viesti Kirjoittaja Huivei » 09 Touko 2019, 23:36

Havis kirjoitti:
09 Touko 2019, 20:18
Minusta hybridistä hyötyy tänä päivänä vain ne, joiden pääsääntöinen ajo on taajamassa, max 20 km etappeja kerrallaan, pistorasiasta toiseen.

Heti jos joutuu säännölllisesti ajamaan yhteen soittoon yli 100 km kerralla. ei näistä hybrideistä juuri ole hyötyä. Sellaisessa käytössä niiden pieni tankki vaan tekee rangesta normiautoa lyhyempiä.
Uuden x5:n sähkörange on 80 km, uuden MB GLE:n 100km. MB menisi tuon 100 km sähköllä, x5 tarvitsisi bensaa noin 1/5 matkalle. Tuollaisella rangella hyötyä tulee, vaikka kulkisi yli 20 km kerrallaan

Vastaa Viestiin