Sivu 1/1

G20 Comfort Access

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 11:53
Kirjoittaja lnaukkar
Comfort access ei tarvitse enää erikseen kahvojen hiplausta, vaan auto aukeaa kuten Tesla ... eli kun kävelet lähelle niin lukko aukeaa ja kun kävelet pois niin menee lukkoon. Olenko ymmärtänyt oikein?

COMFORT ACCESS
- Car will automatically unlock when the radio remote control is detected in its immediate vicinity and lock again when it moves out of range
- Hands-free opening and closing of the trunk lid
- New movement sensor in key monitors if key is being carried (and therefore is always transmitting) or has been put down on a table, for example, allowing it to switch into standby mode with the transmit function deactivated

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 13:57
Kirjoittaja Nysse
Jos tuo comfort accessin standby mode estää sniffausryöstelyy, niin hieno uudistus!

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 16:48
Kirjoittaja Galaxy1223
Nysse kirjoitti: 08 Joulu 2018, 13:57 Jos tuo comfort accessin standby mode estää sniffausryöstelyy, niin hieno uudistus!
Säästää varmaan myös kaukosäätimen akkua melkoisesti kun ei kokoaikaa ole aktiivisena.

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 08 Joulu 2018, 17:08
Kirjoittaja Juha
Galaxy1223 kirjoitti: 08 Joulu 2018, 16:48
Säästää varmaan myös kaukosäätimen akkua melkoisesti kun ei kokoaikaa ole aktiivisena.
* paristoa *

Toi on kyl hyvä fiitseri, että ovet aukeaa ittellään. Vainoharhaisena ja pemarin tekniikkaan tottuneena en kyllä luottaisi siihen, että auto lukitsee itsensä kun kävelee tarpeeksi kauas...

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 01 Touko 2019, 13:24
Kirjoittaja Markku J
Lueskelin netistä tietoja Comfort Accessin Digital Key -toiminnosta. Onko tosiaan niin, että avainkortti tai puhelin on oltava kiinni ovenkahvassa, jotta lukitus aukeaa Digital Key -toiminnolla ?

Jos se näin hankalaksi menee, niin kyllä taskussa mukana kulkeva perinteinen avain on paljon mukavampi käyttää keyless accessin ohjaukseen.

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 01 Touko 2019, 17:50
Kirjoittaja gestapo
Markku J kirjoitti: 01 Touko 2019, 13:24 Lueskelin netistä tietoja Comfort Accessin Digital Key -toiminnosta. Onko tosiaan niin, että avainkortti tai puhelin on oltava kiinni ovenkahvassa, jotta lukitus aukeaa Digital Key -toiminnolla ?

Jos se näin hankalaksi menee, niin kyllä taskussa mukana kulkeva perinteinen avain on paljon mukavampi käyttää keyless accessin ohjaukseen.
Samaa ihmettelen minäkin.
Teslassa kortti B-pilariin kiinni, ovet auki ja sitten sisällä mukitelineeseen ja ajoon!
Puhelin appi sitten bluetoothilla erikseen.

On Bemussa sentään "avaimet" vielä helpottamassa.

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 02 Touko 2019, 08:39
Kirjoittaja lnaukkar
Valitettavasti tuolle Digital Key -toiminnalle on oikea tekninen rajoite: NFC-lukuetäisyys on erittäin pieni, about 10 cm. Sen takia puhelin pitää tuupata kahvan luokse. Tuosta ei pääse yli eikä ympäri.

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 02 Touko 2019, 10:58
Kirjoittaja Wonderi
Miksihän Teslan appi toimii silti Bluetoothilla sujuvasti mutta Bemari käyttää NFC:tä? Teslassa kortilla avaus on vain varatoiminnoksi tarkoitettukin. Bemarin oviahan pystyy muutenkin avaamaan vain tietyn mallin Samsung-puhelimilla, ei millään muulla.

Re: G20 Comfort Access

Lähetetty: 02 Touko 2019, 11:22
Kirjoittaja lnaukkar
Wonderi kirjoitti: 02 Touko 2019, 10:58 Miksihän Teslan appi toimii silti Bluetoothilla sujuvasti mutta Bemari käyttää NFC:tä? Teslassa kortilla avaus on vain varatoiminnoksi tarkoitettukin. Bemarin oviahan pystyy muutenkin avaamaan vain tietyn mallin Samsung-puhelimilla, ei millään muulla.
Teslan appi toimii bluetoothin yli, missä on sitten omat haasteensa. En osaa sanoa aikooko bemari tukea ovien avausta bluetoothin yli.

Se miksi Bemari ei tue Applea oven avauksessa on täysin Applen vika. Apple ei ole avannut laitteidensa NFC-rajapintaa sovelluksille, että kukaan ei tekisi kilpailijaa Apple Pay -palvelulle. Apple on nyt kuitenkin mukana Car Connectivity Consortium hankkeessa, joten Applen laitteisiin tulee valmis rajapinta auton ovien avaukseen, jonka valmistajat voivat ottaa käyttöön. BMW on ilmoittanut, että ottaa käyttöön vasta standardin version 2.0, jonka tarkka speksi julkistetaan tänä vuonna ellei se ole jo ulkona.

Joten BMW + Apple toimii ovien avaukseen ehkä jo 2020.

Ja tää bemarin digital car key -konsepti tämmöisenä tuntuu olevan kehitetty enemmänkin auton satunnaiseen jakamiseen kuin päivittäiseen käyttöön.