G20 330e
Sijaisautoksi sain tänään G21 330e:n. Kun verrokkina on i3 ja kaksi vuotta sitten ollut F31, onhan siinä modernisoitumista tapahtunut. Jostain syystä myös halpuutusta, keskuslukko kloksahtaa niin kovaa ettei tarvitse kääntyä vilkuista katsomaan menikö lukkoon, ovilokeroista on viimeisetkin pehmusteet poistuneet ja karvalakkipullarenkaillakin rengasmelu on yllättävän kova. Nämä saisi omasta autosta toki paranneltua helposti. Jostain syystä sähköajomoodissakin vekslaillessa kaasunkäyttö on varsin kulmikasta, toisin kuin i3:ssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01 Maalis 2022, 13:58
Kysytääs täälläkin eli
M-Sportteja olen ajanut versiosta E30 lähtien, kaikki farkkuja joten odotukset oli korkealla kun oli pari päivää koeajossa G21 320e xdrive ja 330e takapotku farkut. Myös 530e sedani kävi alla. Nyt täytyy kyllä sanoa että veti mielen matalaks. Eritoten tuo xdrive oli samanlainen kun E36 just ennenkuin siitä leipo raidetanko jumiin. Tuo auto ei keskittänyt ollenkaan klo 23.30-00.30 välillä katsottuna ratin yläkehältä. Siinä oli siis automaattiohjaus kaarteissa kun vaan jätti ratin vinoon. Moottoritiellä zero points. Ainoa missä nelikko oli ok kun veti nilkka suorana molemmat kädet sporttimoodissa eli oli kivaa ajaa lumiränniä kovaa mutta siinähän vatkaa muutenkin kädet.
Takapotkuissa oli vähän parempi tuo ohjauksen palautus, ei merkitystä noilla elektronisilla säädöillä paitsi kaista-avustin kyllä huononsi tilannetta.
Niin kovasti olisin halunnut jomman kumman G21 mutta ei kiinnosta alkaa vaihtaa raidetankoa E91, E36 tai jostain muusta, mitähän ihmettä tuon ohjauksen kanssa bemarilla tekivät ? Todella monessa autotestissä sitä on moitittu. Saiskohan Grandmaster Karpiola tehtyä tuohon raidetangon . Onko kukaan yrittänyt ratkaista tuota softaamalla tai camber/caster osaston kautta ?
E91Msport tuli monesti turku helsinki välin koskematta rattiin kertaakaan, eikä vaihtanut suuntaa vaikka mikä rekka tuli vastaan
M-Sportteja olen ajanut versiosta E30 lähtien, kaikki farkkuja joten odotukset oli korkealla kun oli pari päivää koeajossa G21 320e xdrive ja 330e takapotku farkut. Myös 530e sedani kävi alla. Nyt täytyy kyllä sanoa että veti mielen matalaks. Eritoten tuo xdrive oli samanlainen kun E36 just ennenkuin siitä leipo raidetanko jumiin. Tuo auto ei keskittänyt ollenkaan klo 23.30-00.30 välillä katsottuna ratin yläkehältä. Siinä oli siis automaattiohjaus kaarteissa kun vaan jätti ratin vinoon. Moottoritiellä zero points. Ainoa missä nelikko oli ok kun veti nilkka suorana molemmat kädet sporttimoodissa eli oli kivaa ajaa lumiränniä kovaa mutta siinähän vatkaa muutenkin kädet.
Takapotkuissa oli vähän parempi tuo ohjauksen palautus, ei merkitystä noilla elektronisilla säädöillä paitsi kaista-avustin kyllä huononsi tilannetta.
Niin kovasti olisin halunnut jomman kumman G21 mutta ei kiinnosta alkaa vaihtaa raidetankoa E91, E36 tai jostain muusta, mitähän ihmettä tuon ohjauksen kanssa bemarilla tekivät ? Todella monessa autotestissä sitä on moitittu. Saiskohan Grandmaster Karpiola tehtyä tuohon raidetangon . Onko kukaan yrittänyt ratkaista tuota softaamalla tai camber/caster osaston kautta ?
E91Msport tuli monesti turku helsinki välin koskematta rattiin kertaakaan, eikä vaihtanut suuntaa vaikka mikä rekka tuli vastaan
Jos E91 kulki Turusta Hesaa ilman kosketusta rattiin niin Bemari on kait ollu ajastaan edellä. Outo kirjoitus, vaikka juuri noista malleista ei kokemusta.
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
No helvata, eikös Teslalla vaan ole tämä itseohjautuvaisuus ? Amerikan malli E91 varmaan .
No, vakavasti puhuen, eihän bemun ohjauksen tarkkuus maailman paras ole, varsikaan talvirenkailla. Kyllä se kuitenkin ihan hyvä on, mutta vaatii tarkan rengastuksen ja oikeat paineet.
Meillä Alfa Romeo Giulia piireissä ei ole ohjauksen kanssa ongelmaa (ilmainen mainos)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Monesti nuo liikkeiden koeajoautot ovat varustettu mitä ihmeellisimmillä blingbling rengastuksilla, jotka lähes aina huonontavat ohjausta ja ajotuntumaa muutenkin. Luulisi kuitenkin että M-Sport version ollessa kyseessä, alla olisivat ne kyseisen M-Sport paketin mukana vakiona tulevat rengaskoot (ainakin kesäkumien tapauksessa). En ole noita G-sarjan M-Sport malleja kokeillut kuin kesäisissä olosuhteissa enkä kyllä silloin ainakaan itse ole moiseen ongelmaan törmännyt. Yleensä se "vakio" on ajettavuudeltaan paras vaikkei täytäkään ulkonäkövaatimuksia. Tuo allekirjoittaneen takapotku G-sarjalainen ainakin menee ihan hyvin 17" misukan kitkoilla (paineet 3.1bar joka kulmassa) ja palauttaa samaan tapaan kuin alkuperäisillä Hankookin 17" kesäpyörilläkin.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Tuota tuota... mitä tarkoitat että kuluttaako tarvittavan määrän sähköä? siis akku latautuu täyteen jonka jälkeen se ei ota enää virtaa vastaan, ihan samaan tapaan kuin mikä tahansa akku kun sitä ladataan. Mekaanisesti sähkönsyöttö ei katkea, mutta eihän sitä mihinkään kulu jos kuluttavia kohtaita ei ole päällä (ok, no on siellä aina jonkinlainen tyhjäkäyntihäviö milliampeeriluokkaa riippuen laturityypistä).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 02 Joulu 2021, 20:03
- Auto: G21 330e xDrive Touring -22
- Paikkakunta: Vantaa
Joo eiköhän tämä auto ole suunniteltu nimenomaan olemaan aina johdossa/latauksessa kiinni kuin mahdollista. Kyllä se elektroniikka/laturi hoitaa sitten kaiken muun kun akku on täynnä, vaikka olisi viikon johto kiinni autossa. Kuka sitä johtoa alkaa repimään joskus yöllä irti kun auto on ladannut täyteen
Kiitos nopeista vastauksista! Näin sen ajattelinkin toimivan[Zei-M-Zei] kirjoitti: ↑04 Maalis 2022, 09:05 Tuota tuota... mitä tarkoitat että kuluttaako tarvittavan määrän sähköä? siis akku latautuu täyteen jonka jälkeen se ei ota enää virtaa vastaan, ihan samaan tapaan kuin mikä tahansa akku kun sitä ladataan. Mekaanisesti sähkönsyöttö ei katkea, mutta eihän sitä mihinkään kulu jos kuluttavia kohtaita ei ole päällä (ok, no on siellä aina jonkinlainen tyhjäkäyntihäviö milliampeeriluokkaa riippuen laturityypistä).
Lähinnä mietin, että pyöriikö pihassa koko yön esim. lämmitykset, mitkä pitäisi erikseen asettaa pois päältä.
Näinä sähkön hintoina voi olla varmasti vielä edullisempaa asettaa ajastus aamuyölle ja lämmitys vasta kun on lähdössä esim. töihin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Juurikin niin, jos on pörssisähkö, niin lataus kannattaa ajastaa halvimman hinnan aikaan, tai jos on päivä-/yösähkö, niin lataus yöaikaan. Se lämmitys/lähtövalmistelu ei muutenkaan pyöri kuin max. 30 min kerrallaan. Senhän pystyy siis ajastamaan lähtöajan mukaan, eli järjestelmä tietää säätää ulkolämpötilan mukaan milloin lämmitys käynnistetään kun lähtöaika tiedossa. Toinen vaihtoehto on "lämmitä nyt", eli vaikka kännykkäappsista laittaa lämmityksen päälle, mutta tosiaan se sammuu automaattisesti n. 30mi kuluttua.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
On tapahtunut samaa joskus. Itsekseen toipunut. Välillä ollut kaikki etäyhteydetkin pimeänä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Sattuikohan olemaan aprillipäivä kun soitit?
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Olemalla toisille mukava ja asiallinen, toiset on yleensä sulle myös mukavia ja asiallisia.
Tänään soittelin ja homma oli vartin jälkeen kunnossa.
Viimeksi muokannut Janisema, 19 Huhti 2022, 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
Tuon tempun pystyy tekemään myös itse autossa, kun menee iDrivessä asennettuihin sovelluksiin ja painaa Option-nappia. Avautuvasta valikosta "Update apps and services". Itsellä ainakin korjannut tilanteen, jos auton status ei päivity My BMW:hen.
320e xDrive Touring M Sport
Sain yhteyden taas toimimaan. Asiakaspalvelusta annettiin juuri noita ohjeita. Lisäksi iDriven puuttaus.
Kiitos neuvoista!
Kohta uuden 330e G21 omistajana huomasin maahantuojan sivuilta mielenkiintöisen ilmoituksen. Eikö tauko-ilmastointi(ilmastointi, ei tuuletus) onnistu yli 60k bemarihybridissä ilman laturia, vaikka kaikki edelliset työhybridikikkareet ovat sen onnistuneet tekemään? Muuten auto vakuuttaa(paperilla), mutta tuo kummastuttaa kovasti. T. kohta ex VAG-kuski