G20 330e
Nyt 6 tunnin omistajuuden jälkeen törmäsin ensimmäiseen haasteeseen. Miten saada pyyhkimet pysähtymään ylä asentoon jotta ne saa irti tuulilasista? Ohjekirja neuvoo, että pyyhkimien vipua pidetään alas painettuna kunnes ne ovat pystysuorassa ja sitten vapautetaan vipu. Ei toimi, pyyhkimet palautuvat aina alas. Autossa ei ole virrat päällä. Sammutin auton ajon jälkeen ja noudatin ohjetta. Ei toiminut. Lukitsin auton ja avasin ovet uudelleen ja painoin pyyhkijöiden vipua alasapäin. Ei auta, pyyhkimet jatkavat pyyhkimistä. Onko kukaan muu törmännyt tähän haasteeseen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ohjekirja sanoo 1) kytke käyttövalmius ja 2) pidä vipu alhaalla. Olikohan se sitten, että istut autoon ja ilman jalkaa jarrulla painat starttia. Toki ainakin plugarin kanssa ohjekirja sanoo myös, että auto on käyttövalmiustilassa jo kun avaat etuoven.Juhana kirjoitti: ↑23 Joulu 2019, 22:39 Nyt 6 tunnin omistajuuden jälkeen törmäsin ensimmäiseen haasteeseen. Miten saada pyyhkimet pysähtymään ylä asentoon jotta ne saa irti tuulilasista? Ohjekirja neuvoo, että pyyhkimien vipua pidetään alas painettuna kunnes ne ovat pystysuorassa ja sitten vapautetaan vipu. Ei toimi, pyyhkimet palautuvat aina alas. Autossa ei ole virrat päällä. Sammutin auton ajon jälkeen ja noudatin ohjetta. Ei toiminut. Lukitsin auton ja avasin ovet uudelleen ja painoin pyyhkijöiden vipua alasapäin. Ei auta, pyyhkimet jatkavat pyyhkimistä. Onko kukaan muu törmännyt tähän haasteeseen?
Ohjekirjan ohjetta olenkin juurikin ihmetellyt ja en ole vielä onnistunut saamaan pyyhkimiä yläasentoon. Olisi loogista, että auton sammutettua pyyhkimet saisi helposti yläasentoon. Joka tapuksessa mainio auto!lnaukkar kirjoitti: ↑24 Joulu 2019, 11:13Ohjekirja sanoo 1) kytke käyttövalmius ja 2) pidä vipu alhaalla. Olikohan se sitten, että istut autoon ja ilman jalkaa jarrulla painat starttia. Toki ainakin plugarin kanssa ohjekirja sanoo myös, että auto on käyttövalmiustilassa jo kun avaat etuoven.Juhana kirjoitti: ↑23 Joulu 2019, 22:39 Nyt 6 tunnin omistajuuden jälkeen törmäsin ensimmäiseen haasteeseen. Miten saada pyyhkimet pysähtymään ylä asentoon jotta ne saa irti tuulilasista? Ohjekirja neuvoo, että pyyhkimien vipua pidetään alas painettuna kunnes ne ovat pystysuorassa ja sitten vapautetaan vipu. Ei toimi, pyyhkimet palautuvat aina alas. Autossa ei ole virrat päällä. Sammutin auton ajon jälkeen ja noudatin ohjetta. Ei toiminut. Lukitsin auton ja avasin ovet uudelleen ja painoin pyyhkijöiden vipua alasapäin. Ei auta, pyyhkimet jatkavat pyyhkimistä. Onko kukaan muu törmännyt tähän haasteeseen?
Itse itselleni vastaten: kyllähän ne pyyhkimet sinne ylös jäi kunhan jaksoi pitää vipua ala-asennossa useamman sekunnin (noin 4-5 sek) auton sammuttamisen jälkeenJuhana kirjoitti: ↑24 Joulu 2019, 11:45Ohjekirjan ohjetta olenkin juurikin ihmetellyt ja en ole vielä onnistunut saamaan pyyhkimiä yläasentoon. Olisi loogista, että auton sammutettua pyyhkimet saisi helposti yläasentoon. Joka tapuksessa mainio auto!lnaukkar kirjoitti: ↑24 Joulu 2019, 11:13Ohjekirja sanoo 1) kytke käyttövalmius ja 2) pidä vipu alhaalla. Olikohan se sitten, että istut autoon ja ilman jalkaa jarrulla painat starttia. Toki ainakin plugarin kanssa ohjekirja sanoo myös, että auto on käyttövalmiustilassa jo kun avaat etuoven.Juhana kirjoitti: ↑23 Joulu 2019, 22:39 Nyt 6 tunnin omistajuuden jälkeen törmäsin ensimmäiseen haasteeseen. Miten saada pyyhkimet pysähtymään ylä asentoon jotta ne saa irti tuulilasista? Ohjekirja neuvoo, että pyyhkimien vipua pidetään alas painettuna kunnes ne ovat pystysuorassa ja sitten vapautetaan vipu. Ei toimi, pyyhkimet palautuvat aina alas. Autossa ei ole virrat päällä. Sammutin auton ajon jälkeen ja noudatin ohjetta. Ei toiminut. Lukitsin auton ja avasin ovet uudelleen ja painoin pyyhkijöiden vipua alasapäin. Ei auta, pyyhkimet jatkavat pyyhkimistä. Onko kukaan muu törmännyt tähän haasteeseen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Toimiiko kabiinin lämmityksen kauko-ohjaus avaimen salmiakkinapista? Täytyykö asetuksista tehdä jotain, vai onko vakiona jo toiminnassa?
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minä ohjelmoin sen auton asetusten kautta keskinäytöltä. Mielessäni oli ajatus lämmittimen etäkäytöstä aamukahvipöydästä, noin 10 metrin päässä autosta, mutta kantama ei riitä. Onneksi ConnectedDrive -portaali on viime aikoina toiminut luotettavasti tämän suhteen.AjamisenIloa kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 17:52 Toimiiko kabiinin lämmityksen kauko-ohjaus avaimen salmiakkinapista? Täytyykö asetuksista tehdä jotain, vai onko vakiona jo toiminnassa?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Onko Markku sulla se näytöllinen "Älyavain" käytössä?Markku J kirjoitti: ↑12 Tammi 2020, 11:44Minä ohjelmoin sen auton asetusten kautta keskinäytöltä. Mielessäni oli ajatus lämmittimen etäkäytöstä aamukahvipöydästä, noin 10 metrin päässä autosta, mutta kantama ei riitä. Onneksi ConnectedDrive -portaali on viime aikoina toiminut luotettavasti tämän suhteen.AjamisenIloa kirjoitti: ↑11 Tammi 2020, 17:52 Toimiiko kabiinin lämmityksen kauko-ohjaus avaimen salmiakkinapista? Täytyykö asetuksista tehdä jotain, vai onko vakiona jo toiminnassa?
Minulla G30 ottaa Älyavain talon sisältä(tiiliverhoilu ulkopuolella) ihan helposti, matkaa n.20-25m.
Avoimessa maastossa Joulun aikaan kokeilin, pulkkamäessä kun oltiin, niin laitoin auton lämpenemään ja matkaa oli ainakin 100m.
Esteitä ei ollut.
Normi kaukokäyttöavainta en ole vielä käyttänyt.
Muutenkin tuon Älyavaimen lämmitystoiminto yms. on 100% varma, toisin kuin hidas puhelinsovellus.
Toki matkaraja tulee joskus eteen, mutta hyvin se pelittää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
^Meillä ei ole enää älyavainta. 530e:ssä sellainen oli ja sen kantama oli pitkä - toimi loistavasti juuri lämmittimen etäkäytössä. Älyavainta ei G20:n varustelistalla ole erikseen tilattavissa - tuleekohan se vain Winter ja Heat -paketin mukana (näitä ei saa hybridiin) ?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Joo, kyllähän se lämmityksen käynnistys siitä salmiakkinapista toimi. Vaati vain hieman pidemmän painalluksen. Harmi kun ei tule mitään selkeää kuittausta esim. Valojen vilkahdusta, että viesti on perille. En ainakaan huomannut..
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
Eilisen vesisateen jälkeen aamulla 2 astetta pakkasta ja connectedDrive ei toimi taaskaan. Viimeksi 9.1. aamulla etäyhteys toiminut. No ulos laittamaan lämmitystä manuaalisti kojelaudasta. Yksikään ovi ei aukea, joten auto jää kiireessä pihaan, kun vaimon töihin päästävä. Oman 530 e etäpalvelut toimii kyllä ongelmitta ja sillä sulin lasein liikkeelle. Soitettu myös serviceen ja näkivät, ettei tämän auton palvelut toimi. Nyt toimintaohjeita odoteltu muutama tunti, kun arveltu auton tarvitsevan päivitystä korjaamolla.
Joulukuussa ohjeen mukaan resetoin ja eilen illalla yritin myös, mutta toistuvasti ilmoitti, että päivitys epäonnistui. Tuesta tuli eilen myös sähköpostia, että systeemiin tullut TOIMiVA päivitys ja kehoitettiin viedä liikkeeseen toimenpidettä varten.
En vielä ole ehtinyt viedä autoa huoltoon päivityksiin, kun sainkin n. kymmenen yrityksen jälkeen taannoin resetoitiua connectedDrive systeemin ja on saanut lämmitettyä auton tarvittaessa. Nyt auto keksi sitten, että jarrunesteet olisi pitänyt vaihtaa 2001. Tähän asti näyttänyt 11/22 vaihtoajaksi.
Monni. Jos vieläkin haluat vältellä huoltoon menemistä softan päivittämiseksi, niin jarrunesteherjaan on toimiva resetti. Tosin voi tulla uudelleen, joten kyllä se on päivityksen paikka, että siitä varmuudella pääsee eroon.
Itselle se auttoi, kun ei ollut vielä korjauspäivitystä julkaistu.
Samainen vika taitaa putkahtaa jokaiseen G20een jossain vaiheessa. Myös G30ssä sama bugi.
Ohje löytyy G20 viat ja ominaisuudet alueen ekalta sivulta.
Itselle se auttoi, kun ei ollut vielä korjauspäivitystä julkaistu.
Samainen vika taitaa putkahtaa jokaiseen G20een jossain vaiheessa. Myös G30ssä sama bugi.
Ohje löytyy G20 viat ja ominaisuudet alueen ekalta sivulta.
Kokeilitko jo painaa töpseliä syvemmälle autoa kohti, samalla kannatellen töpseliä vähän ylöspäin, ja samalla toisella kädellä kliksutellen keskuslukkoa kiinni-auki? Jos johtuu siitä että töpseli roikkuu lukituskielen varassa, hätäavauskin on jumissa tai ainakin hyvin jäykkä.
On käynyt ja aukesi hetken kuluttua. Taisin pari kertaa avata lukitusta ja sulkea. Tosin mulle vaihdettiin tuo pistorasia takuuna kun näin oli käynyt pari kertaa. Osasyynä oli se, ettei latausjohto enää lukkiutunut ladatessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Joko teillä muilla näkyy ajotilastot ? Eikös sieltä pitänyt tulla jokin mahtipäivitys, jossa tämäkin asia olisi saatu kuntoon.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
[/quote]
Kokeilitko jo painaa töpseliä syvemmälle autoa kohti, samalla kannatellen töpseliä vähän ylöspäin, ja samalla toisella kädellä kliksutellen keskuslukkoa kiinni-auki? Jos johtuu siitä että töpseli roikkuu lukituskielen varassa, hätäavauskin on jumissa tai ainakin hyvin jäykkä.
[/quote]
En juuri tuolla tavalla. Pitää kokeilla seuraavalla kerralla jos jumiutuu.
Eli ei siis ehkä ollut jäätynyt vaan jumissa.
Latauspiuhan päätä ei varmaankaan voi käsitellä jollain aineella joka estäisi jäätymisen (CRC)? Mulla auto on tallin edessä ilman katosta, eli kosteutta on.
Kokeilitko jo painaa töpseliä syvemmälle autoa kohti, samalla kannatellen töpseliä vähän ylöspäin, ja samalla toisella kädellä kliksutellen keskuslukkoa kiinni-auki? Jos johtuu siitä että töpseli roikkuu lukituskielen varassa, hätäavauskin on jumissa tai ainakin hyvin jäykkä.
[/quote]
En juuri tuolla tavalla. Pitää kokeilla seuraavalla kerralla jos jumiutuu.
Eli ei siis ehkä ollut jäätynyt vaan jumissa.
Latauspiuhan päätä ei varmaankaan voi käsitellä jollain aineella joka estäisi jäätymisen (CRC)? Mulla auto on tallin edessä ilman katosta, eli kosteutta on.
Kiitos Haraldk loistavista ohjeista. Olisin varmaan saanut tuollakin ohjeella herjat pois. Auto menossa kuitenkin ensiviikon keskiviikkona kaikkien ohjainlaitteiden päivitykseen merkkihuoltoon vika päällä. Päivityksen saamiseksi ja maksajan saamiseksi ei tunnu riittävän pelkästään, että haluaa uusimmat toimivat ohjelmat. Ääni muuttui heti kellossa, kun jarruneste herja päällä.