Miten tuon nyt sitten pitäisi toimia? Pitäisikö auton aina käyttää viimeisintä latausvirta-asetusta?
Vai haisteleeko ja sääteleekö se latausvirtaa käytetyn kaapelin perusteella tms.?
Olen rajoittanut kotipistorasiasta latausta auton päässä 6-8A:n virtaan ja yrittänyt aina muistaa vaihtaa asetuksen kun lataan muualla. Kuitenkin unohdin tämän viimeksi kun Helenin tolpasta latasin, ja tästä huolimatta akku oli selvästi latautunut maksimivirralla. Toisella kertaa taas kävi niin, että parissa tunnissa vastaavanlaisesta tolpasta tuli vain pikkuisen lisää rangea.
G20 viat ja ominaisuudet
Pari päivää sitten autosta alkoi kuulua outoa ääntä, joka kuulosti etäisesti C-64:n kasettiaseman vinkumiselta. Vinkuminen ei loppunut, vaikka laitoin auton parkkiin ja lataukseen. Ainakin kuskin penkin alla olevasta subbarista tuota ääntä tuli. Illalla töistä lähtiessä ääntä ei enää kuulunut eikä se ole sen jälkeen uusiutunut.
Sain ääninäytteen videolle ja laitoin sähköpostilla Laakkosen huoltoon, täytynee soitella perään koska mitään ei ole vielä kuulunut.
Sain ääninäytteen videolle ja laitoin sähköpostilla Laakkosen huoltoon, täytynee soitella perään koska mitään ei ole vielä kuulunut.
G21 330e xDrive M Sport
ex. e46 328i
ex. e46 328i
BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Hieman samantyyppistä esiintynyt nyt "kovilla" pakkasilla (> -20 pakkasta), eli kun tuosta kylmästä autokatoksesta lähdettäessä esilämmityksestä huolimatta polttis pyörähätää käyntiin heti, niin "hybrid" tilassa alussa voimattomuuden tunnetta ja muutaman keran jopa sammunut/hyytynyt muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Jakoavainta ei ole ilmestynyt näyttöön ja matka on jatkunut hetimmiten, eli kun vaan on käynnistänyt uudelleen.Monni kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 10:44 BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
Olen tämän saanut kierrettyä siten, että jos huomaan heti lähdettäessä, että sähköllä ei pääse liikkeelle, niin pakotan polttomoottorin käyntiin (namiskasta sportille ja tarvittaessa myös vaihdekeppi vasemmalle). Sport asennossa kun näkee sen moottorin lämpötilan, niin annan käydä normaalilämpöiseksi ennen palautusta "hybrid" modeen.
Kun on muuten toiminut niin en ole ollut huoltoon yhteydessä...paitsi että nyt varmaan pitää olla kun koukku "jäätyi" ulos. Ajattelin että se on vain jäässä ja pidin viimeyön lämpimässä tallissa, mutta ei vaan mene namiskasta enää sisään. Koukkumoottori jää vaan hetkeksi nakuttamaan, kun yrittää lähteä ajamaan sitä sisään, mutta mitään ei tapahtu ja hetken kuluttua luovuttaa.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Tämäkään ei sytyttänyt valoa taajamassa. En uskonut vaimoa, kun se on valittanut voimattomuus/ nykinästä ehkä viikon verran. Oma 530 e ei mitään vastaavaa ja pahimmillaan -25 lähtö torstai aamuna. Nyt tuo jakoavain palaa ja näyttöön viest, että voi ajaa, mutta voimansiirtoteho alentunut. Mitään alentumaa ei persdynolla kyllä huomaa, kun ne muutama nykäisy loppuu.
Nyt vasta huomasin: Ilmastointi päälle/pois nappia ei enää ole.
Onkos tuo oletuksena aina päällä kelien niin salliessa?
Vai onko se "nappi" piilossa jossain valikossa?
No saahan se olla päällä, mutta aina aikaisemmin kyllä tullut tuota itse käytettuyä manuaalisesti.
Onkos tuo oletuksena aina päällä kelien niin salliessa?
Vai onko se "nappi" piilossa jossain valikossa?
No saahan se olla päällä, mutta aina aikaisemmin kyllä tullut tuota itse käytettuyä manuaalisesti.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Jaa, ei ole a/c nappulaa kojetaulussa ?gestapo kirjoitti: ↑27 Helmi 2021, 10:55 Nyt vasta huomasin: Ilmastointi päälle/pois nappia ei enää ole.
Onkos tuo oletuksena aina päällä kelien niin salliessa?
Vai onko se "nappi" piilossa jossain valikossa?
No saahan se olla päällä, mutta aina aikaisemmin kyllä tullut tuota itse käytettuyä manuaalisesti.
Automaatti-ilmastointi käyttää ilmastointia(jäähdytystä) automaattisesti, tarpeen/ulkolämpötilan/ halutun sisälämpötilan pyynnin mukaan. Ei sitä tarvii räplätä :D
Taitaa olla päällä automaattisesti kokoajan?
Ei ainakaan ikkunat ole huurussa olleet.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Autoilmastointi on päällä tosiaan +4 asteessa tai korkeammassa ulkolämpötilassa. Eli se kosteudenpoisto hoituu automaattisesti myös.
Enpä ole nähnyt bemuja ikkunat huurussa
Itselläni F15 hybridi tehnyt vähän samaa. Pari viikkoa sitten pakkasessa parin nykäystä kylmällä moottorilla ja sen jälkeen toimi normaalisti. Eilen pluskelillä mökille lähtiessä taas samat nykäisyt. Tänään mökiltä palatessa loppumatkalla lämpimällä koneella heitti tauluun voimansiirtoherjan , eikä antanut pakottaa sähkölle. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ei oireita.Monni kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 10:44 BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
Varmaan jonkin anturin väärä signaali tms. Täytyy katsoa vikakoodit , jos toistuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12
Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 29 Tammi 2018, 22:58
- Auto: g21 330e xdrive.
- Paikkakunta: Lapin lääni
Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä....akusamulin kirjoitti: ↑23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Tai vaikuttaako ohjauksen asetus (Sport etc)deucecoupe kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:57Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä....akusamulin kirjoitti: ↑23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Itse ihmettelin joskus hetken Floridassa miten Chrysler 300C on "uraherkkä" kunnes tajusin sen johtuvan kaitavahdista Eikä siellä edes mitään uria ole
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02 Heinä 2020, 13:12
Tässäpä tämä ! Kaistanvahti päällä ohjauksen herkkyys muuttuu keskialueella nykiväksi, aivan kuin ohjaustehostin olisi viallinen.deucecoupe kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:57Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä....akusamulin kirjoitti: ↑23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Kaistavahti on ominaisuus, jota en autoon halunnut. Ennen heinäkuuta 2020 valmistetuissa autoissa kaistavahdin sai pois pysyvästi. Tuotanto-ongelmien vuoksi oma tilaus ehti muuttua 2021 malliseksi ja kaistavahti pitää joka kerta kytkeä pois käytöstä. Aluksi niin teinkin, mutta nyt välillä se on jäänyt pois. Tästä johtuen aloin kiinnittämään huomiota ohjauksen nykimiseen ja todentotta nykiminen katoaa, kun kaistavahdin ottaa pois päältä. Tein useita kokeita tästä nyt ja tämä on helposti nyt huomattavissa. Outoa, jos kukaan muu ei kiinnitä tähän seikkaan huomiota, kyseessä kuitenkin auto, jonka hankintaperusteena on usein ajamisen nautinto???
Kritisoin jo auton saatua kaistavahtimen pois kytkennän muuttumista koeajamaani autoon. Kytkennän muuttuminen tuli myyjällekin yllätyksenä, selityksenä lopulta kliseinen EU-vaatimus.
Kaistavahti on järjetön ja vaaratilanteita aiheuttava kuljettajan auton hallitsemiseen vaikuttava ominaisuus. Se, että se vielä heikentää auton ohjauksen ajo-ominaisuuksia tuli lisäyllätyksenä nyt vastaan. Vähän vaikea hyväksyä tätä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Omassani kaitavahvin herkkyyttä saa säädettyä. Onko sulla asetuksissa?akusamulin kirjoitti: ↑26 Touko 2021, 20:56Tässäpä tämä ! Kaistanvahti päällä ohjauksen herkkyys muuttuu keskialueella nykiväksi, aivan kuin ohjaustehostin olisi viallinen.deucecoupe kirjoitti: ↑24 Touko 2021, 18:57Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä....akusamulin kirjoitti: ↑23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Kaistavahti on ominaisuus, jota en autoon halunnut. Ennen heinäkuuta 2020 valmistetuissa autoissa kaistavahdin sai pois pysyvästi. Tuotanto-ongelmien vuoksi oma tilaus ehti muuttua 2021 malliseksi ja kaistavahti pitää joka kerta kytkeä pois käytöstä. Aluksi niin teinkin, mutta nyt välillä se on jäänyt pois. Tästä johtuen aloin kiinnittämään huomiota ohjauksen nykimiseen ja todentotta nykiminen katoaa, kun kaistavahdin ottaa pois päältä. Tein useita kokeita tästä nyt ja tämä on helposti nyt huomattavissa. Outoa, jos kukaan muu ei kiinnitä tähän seikkaan huomiota, kyseessä kuitenkin auto, jonka hankintaperusteena on usein ajamisen nautinto???
Kritisoin jo auton saatua kaistavahtimen pois kytkennän muuttumista koeajamaani autoon. Kytkennän muuttuminen tuli myyjällekin yllätyksenä, selityksenä lopulta kliseinen EU-vaatimus.
Kaistavahti on järjetön ja vaaratilanteita aiheuttava kuljettajan auton hallitsemiseen vaikuttava ominaisuus. Se, että se vielä heikentää auton ohjauksen ajo-ominaisuuksia tuli lisäyllätyksenä nyt vastaan. Vähän vaikea hyväksyä tätä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Nopea googlaus kertoi että vian (kaistavahti) saa muistamaan tilansa kunhan 03/2021 päivitys saapuu.
https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... 297&page=5
https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... 297&page=5
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Tuli tuo 3/21 OTA päivitys tännekin.
Satunnaisesti ollut vikaa auton 360 kameroiden kanssa. Pihasta lähdettäessä olen laittanut automaattisen "laajakulmakuvauksen" ja toisinaan kuvaa peruutuskameralla taaksepäin. Tätä tutkitaan heinäkuussa huollossa.
Satunnaisesti ollut vikaa auton 360 kameroiden kanssa. Pihasta lähdettäessä olen laittanut automaattisen "laajakulmakuvauksen" ja toisinaan kuvaa peruutuskameralla taaksepäin. Tätä tutkitaan heinäkuussa huollossa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08