Parin viikon sisään G20 330i vaihtuu 330e:hen. Auton korkeahko alusta ei oikein miellytä silmää, ja hakusessa olisi maltillinen madallus.
H&R:ltä on ulkomaistem foorumien perusteella tulossa muutaman viikon päästä madallusjousisetti 330e:hen, mutta en haluaisi madaltaa autoa edes sitä 30-35 milliä, vaan mieluummin vastaavan madalluksen, mitä M-Sport alusta tuo vakioalustaan verrattuna.
Tutkailin, että 320dA Xdrive Touringin akselipainot olisivat parinkymmenen kilon sisään samat kuin 330e:ssä, joten mietin kyseisen mallin M-Sport jousien tilaamista. Omien tietojen mukaan G20-korimallissa myös nelivedoissa M-sport alusta on sen 10mm matalampi kuin vakio, ja nettiautosta selattuna kuvatkin antaisivat näin olettaa, kun M-sportit (myös ilman adaptiivista alustaa) näyttävät vakioita matalammilta.
Olisiko jollain varmaa tietoa, että meneekö sedanin/touringin/xdriven jouset fyysisten mittojen puolesta ristiin? Ainakin HR:n g20 madallusjousisettiä myydään sekä taka-että nelivetoon samalla koodilla, mutta touringin eroista en ole saanut selkoa.
G20 330e madallus
Ei ole löytynyt yhtäkään 330e-spesifiä madallusjousta. Bimmerpostin puolella oli tapaus, jossa oli konsultoitu H&R:ää, ja sieltä oli suositeltu G21-farmarin jousisettiä, tuloksia voi nähdä täältä https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1722317
Itsellä vakavassa harkinnassa vastaava AC Schnitzerin G21-setti, pistän kokemuksia jos/ kun asennetaan. Tilaus jo tehtynä
Itsellä vakavassa harkinnassa vastaava AC Schnitzerin G21-setti, pistän kokemuksia jos/ kun asennetaan. Tilaus jo tehtynä
Moi,
Herättelen tätä ketjua, kun F30 vaihtui G20:een. Onko näitä madalluksia tullut tehtyä , ja millaisilla kokemuksilla? Edellisessä itsellä oli Eibach Pro kit ja olin siihen todella tyytyväinen. Toki silloin pohjalla oli jonkinlainen madallus (m sport), mutta nykyinen M sport ei taida olla mikään sport-alusta.
Noita vastaavia olen taas miettinyt, mutta mielellään kuulisi kokemuksi, koska nyt tiputusta tulisi enemmän (30 mm).
Herättelen tätä ketjua, kun F30 vaihtui G20:een. Onko näitä madalluksia tullut tehtyä , ja millaisilla kokemuksilla? Edellisessä itsellä oli Eibach Pro kit ja olin siihen todella tyytyväinen. Toki silloin pohjalla oli jonkinlainen madallus (m sport), mutta nykyinen M sport ei taida olla mikään sport-alusta.
Noita vastaavia olen taas miettinyt, mutta mielellään kuulisi kokemuksi, koska nyt tiputusta tulisi enemmän (30 mm).
Suoraan AC Schnitzeriltä, hinta taisi olla 350 euron luokkaa https://www.ac-schnitzer.de/de/bmw/3/g2 ... egung.html
En ole mitannut, mutta pudotus jotakuinkin sen 30mm. Ja on mielestäni parempi (myös mukavampi) kuin BMW:n omat M-Sport alustat, jotka on aika pintakovia omaan makuun.
En ole mitannut, mutta pudotus jotakuinkin sen 30mm. Ja on mielestäni parempi (myös mukavampi) kuin BMW:n omat M-Sport alustat, jotka on aika pintakovia omaan makuun.
Kulmien säätö/pyörien suuntaus, ei muuta. Kaikki tuntuu toimivan. Pilkko pimeässä ei ole tullut vielä ajettua niin valoista ei pysty sanomaan kaipaako säätöä.
Ajovalojen ajattelin olevan mahdollinen ongelma. Onkohan merkitystä valojen tyypillä, vakiot, adaptiiviset vai laserit? Kävitkö säätämässä valoja merkkiliikkeessä, vai onnistuuko se muualla kohtuullisempaan hintaan?
Omassa on tänään asennus, eli hyvin pian sen sitten näkee.
Hyvä kuitenkin kuulla, ettei minkään muun järjestelmän kanssa ole ollut hämminkiä.
Olen ajellut kuukauden verran noilla Eibachin jousilla. Asennettiin paikallisella Vianorilla, jossa myös suuntaus tehtiin. Ulkonäkö ja ajettavuus hyvällä tasolla, mutta ärsyttävä ääni on tullut mukana. Oikeasta etukulmasta kuuluu hidastetöyssyissä nitkahtava ääni sekä ylös että alas mentäessä. Toinen ääni kuuluu rattia paikallaan pyörittäessä. Omituista "natinaa" oikeasta kulmasta.
Olen käynyt pari kertaa Vianorilla uudestaan, mutta he eivät kuulemma saa ääntä poistumaan. Tuntuu omituiselta etteivät edes paikallista mistä se tulee.
Onko kellään ajatuksia mistä moinen ääni voisi johtua?
Autokeskuksessa äänilähde voisi löytyä, mutta se lysti taas varmasti maksaa.
Olen käynyt pari kertaa Vianorilla uudestaan, mutta he eivät kuulemma saa ääntä poistumaan. Tuntuu omituiselta etteivät edes paikallista mistä se tulee.
Onko kellään ajatuksia mistä moinen ääni voisi johtua?
Autokeskuksessa äänilähde voisi löytyä, mutta se lysti taas varmasti maksaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 30 Joulu 2011, 09:51
- Auto: F20 120d XDrive -16
- Paikkakunta: Järjenpää
Ei kellään olisi kuvia madalletusta autostaan? Itsellä nyt ollu kk:n verran h&r:n jousisarja. Mielestäni ei madaltunut juuri ollenkaan tai ainakaan tarpeeksi
- Liitteet
-
- Jälkeen
- Screenshot_2022-04-01-15-59-58-70_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg (452.39 KiB) Katsottu 9249 kertaa
Ex: BMW F30 328iA -12, Audi A4 1.8TFSI -12, BMW E91 320d XDrive -09, BMW E46 320i -04, VW Passat 2.8 4motion -05, BMW E46 320i -01, Volvo V40 2.0t, Audi S4 4.2 -94, Ford Focus ST170 -03, Volvo S80 T6 -99, Volvo S40 1.8 -98, Volvo 240DL -85