420i xdrive vai 330e?

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 13 Kesä 2018, 13:38

315i kirjoitti:
13 Kesä 2018, 13:20
Samaa itsekin mietein, päädyin 330e. Suurin syy oli kulutus, joo huomasin, että joku miettii miksi säästää polttoainekuluissa jos auto maksaa xxx euroa. Mulle se oli se ratkaiseva ja tehot myös. 4 on paremman näköinen,varsinkin edestä. Varusteet olisi molempiin ollut varmaan samaa eli M sportii ja pari muuta.

Kulutuskommentti vielä, kyllähän jotkut ostaa kalliita diissel mersuja ja bemujakin. Tuskin kuitenkaan hienot talvikäynnistysäänet mielessä... ;)

Itsellä bensakulut on pudonnut yli puolet edellisestä, ja kun töissä joutuu käymään ihan palkan takia, niin tuo ero rahassa oli se suurin syy.
Käyttäen täällä niin suosittua termiä: Komppaan :thup:

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 13 Kesä 2018, 16:19

Vaikeitahan nämä asiat ovat. Itseäni miellyttää erittäin paljon 4-sarjan muotoilu mutta muutaman kerran viikonlopun 330e:n kanssa viettäneenä en haluaisi ajaa pelkällä polttoaineella. Toivottavasti nykyisen nelosen seuraaja saa myös hybriditekniikkaa. Siihen asti täytyy ajella millä ajaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 807
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 13 Kesä 2018, 16:23

Sovitaanko että on kiva että erilaisia autoja valmistetaan, koska ihmiset arvostavat autoissa erilaisia ominaisuuksia. Useimpien ei ole pakko ajaa veekasilla tai hybridillä jos ei halua, saa valita. Omalle kansanedustajalle voi lähettää toivomuksia siitä miten verotuksen pitäisi ohjailla auton valintaa. Omasta tallistani löytyy Bemarin vierestä Citroen 2CV, vaihtelun vuoksi.

Otsikon kysymys on edelleen vaikea, kaksi niin samanlaista mutta niin erilaista automallia, joilla saa lähes samat asiat tehtyä.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1139
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Juha » 13 Kesä 2018, 17:38

Nomut täällähän on keskusteltu. Tottakai oma kommenttini oli provo, ja siihen yleensä tarttuu vain tietyntyyppiset tyypit... En silti pitänyt tuota oman yritykseni softan kommentointia kovinkaan asiallisena. Mikähän pelle lienee.

Sähkö- ja hybridiaika elää mielestäni vielä murrosvaihetta, joten -mun- mieleipide asiasta tosiaan on, että nyt voi vielä nauttia (isoistakin) polttomoottoreista ja suosittelen kovasti tuota 4-sarjan nelivetoa, joka saa hymyn talvella naamalle.
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 14 Kesä 2018, 07:32

Juha kirjoitti:
13 Kesä 2018, 17:38
Nomut täällähän on keskusteltu. Tottakai oma kommenttini oli provo, ja siihen yleensä tarttuu vain tietyntyyppiset tyypit... En silti pitänyt tuota oman yritykseni softan kommentointia kovinkaan asiallisena. Mikähän pelle lienee.

Sähkö- ja hybridiaika elää mielestäni vielä murrosvaihetta, joten -mun- mieleipide asiasta tosiaan on, että nyt voi vielä nauttia (isoistakin) polttomoottoreista ja suosittelen kovasti tuota 4-sarjan nelivetoa, joka saa hymyn talvella naamalle.
"Asiallinen" ei ole ensimmäinen asia joka tulee mieleen sinunkaan kohdallasi...
Tämä "pelle" kommentoi kokemukseen perustuen topikin mukaiseen keskusteluun. Toisin kuin sinä joka koet tarpeelliseksi provosoida ja levittää disinformaatiota. Mitä se kertoo sinusta?
Mieleen hiipii vanha sanonta "tyhjät tynnyrit kolisee eniten" ;)
Viimeksi muokannut Jokerdef, 14 Kesä 2018, 07:47. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 14 Kesä 2018, 07:38

TurboKoo kirjoitti:
13 Kesä 2018, 16:19
Vaikeitahan nämä asiat ovat. Itseäni miellyttää erittäin paljon 4-sarjan muotoilu mutta muutaman kerran viikonlopun 330e:n kanssa viettäneenä en haluaisi ajaa pelkällä polttoaineella. Toivottavasti nykyisen nelosen seuraaja saa myös hybriditekniikkaa. Siihen asti täytyy ajella millä ajaa.
Varmasti tulee seuraavan sukupolven 4-sarjaan useampikin hybridi vaihtoehto. Diesel on matkalla historiaan (kiitos VW:n "insinöörit") joten korvaavia vaihtoehtoja pusketaan kovaa vauhtia. Kansainvälisillä foorumeilla on kerrottu Bemarin sisäpiirin tietoa siitä, että esim. 3-sarjan mittavaa moottoripalettia tullaan kaventamaan G20 alkaen. Sama trendi tullee jatkumaan myös samaan tekniikkaan perustuvassa uudessa 4-sarjassa.
jpk wrote: ↑
21 May 2018, 21:58
BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 820
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Aero » 14 Kesä 2018, 09:32

VolvostaBemariin kirjoitti:
13 Kesä 2018, 09:22
Joku sanoo kulutksen olevan oleellista. Itse sanon sen olevan merkityksetöntä taloudellisesti 8siis kontekstissa 60 000 hankintahinta).
Kulutuksella voi olla muitakin mielipidepohjia kuin taloudellisuus. Toki, se on varmasti yksi asia, mutta ei välttämättä ainoa. Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä. Otsikon vertailuparilla sopivalla ajoprofiililla voi tankkiautomaattiin nojaamisen väli venyä hyvinkin pitkäksi vastustajaan verrattuna, joka mm. minulle olisi yksi vahva argumentti pienemmän kulutuksen ja hybridin puolesta. Joku voi punnita muitakin kulutukseen liittyviä argumentteja, mitä ei minullekaan tule mieleen - ne voivat olla yhdelle merkityksettömiä, toiselle merkittäviä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 713
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Kesä 2018, 11:16

Aero kirjoitti:
14 Kesä 2018, 09:32
Kulutuksella voi olla muitakin mielipidepohjia kuin taloudellisuus. Toki, se on varmasti yksi asia, mutta ei välttämättä ainoa. Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä.
Jep, tähän olen törmännyt ja juuri tätä näkökulmaa on omissa piireissä hiljattain pyöritelty. Siinä on pr-mielessä huomattava ero, että teknologia-yrityksen edustaja tulee paikalle Teslalla eikä M3 bemarilla, valitettavasti.

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Janisema » 14 Kesä 2018, 13:59

Itse pyörittelin X1-4GC-3toukka-330e välillä. Teho suhteessa taloudellisuuteen oli ratkaiseva tekijä, toki 330e oli myös kallein vaihtoehto näistä lähtöhinnaltaan. Mitä enemmän varusteita ruksi, sitä pienemmäksi hintaero kävi, tälläkin oli toki merkitystä loppuvalinnassa.

Uuden tekniikan kanssa oletin tulevan haastetta, parilla takuukäynnillä on menty. Suurin murhe on ollut vetokoukun uupuminen, yllättävästi vetoauto on aina löytyt, vaikka lainaaja on _joutunut_ ajamaan hybridillä.

330e:llä saat bensakasin väännön, Micran kulutuksen ja paljon hyviä sekä kummallisia keskusteluja ihmisten kanssa.
330e M-Sport -16

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 619
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 14 Kesä 2018, 17:14

lnaukkar kirjoitti:
14 Kesä 2018, 11:16
Aero kirjoitti:
14 Kesä 2018, 09:32
Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä.
Jep, tähän olen törmännyt ja juuri tätä näkökulmaa on omissa piireissä hiljattain pyöritelty. Siinä on pr-mielessä huomattava ero, että teknologia-yrityksen edustaja tulee paikalle Teslalla eikä M3 bemarilla, valitettavasti.
Iteltä ainakin rispektiä paljo enempi M3:lla paikalle tulevalla ku Teslalle. Tosin näin rakennusalalla Teslamiehiä katotaankin vähän pitkin nenienvarsia turhakkeina, V8 tms. se on joka puhuu.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 15 Kesä 2018, 07:48

330e:llä saat bensakasin väännön, Micran kulutuksen ja paljon hyviä sekä kummallisia keskusteluja ihmisten kanssa.
Totta, ja nuo kummalliset keskustelut ovat kyllä niin tuttuja :lol:

Varmasti oli aikanaan sama juttu kun hevosista automobiileihin siirryttiin. Itsekin vielä 5 vuotta sitten lähinnä hymähteli ensimmäisille Japsien hybridivirityksille. Ei enää. Nyt ei paluuta "vanhanaikaiseen" voisi kuvitellakkaan. Aikansa kutakin.
Mutta kyllä minäkin toki M3 ottaisin jos rahkeet riittäisivät. Se onkin sitten eri juttu. Rata-ajoon lyömätön :thuup:

Tesla taasen minun silmissäni laaduton jenkkitekele, mutta ymmärrän toki niidenkin faneja. Suorituskyky on kyllä järjettömän kova! Käykää ihmeessä koittamassa. Se on silmiä avaava kokemus.

IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: F33 430i Cabriolet M Sport Individual -16
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja IKa » 15 Kesä 2018, 16:41

Jokerdef kirjoitti:
15 Kesä 2018, 07:48
Varmasti oli aikanaan sama juttu kun hevosista automobiileihin siirryttiin
Totta, tässä hyvä esimerkki :rolle: "I believe in the horse. The automobile is only a passing phenomenon" - Saksan keisari Wilhelm II vuonna 1905

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja 315i » 16 Kesä 2018, 22:47

Olen ajanut nyt 2 päivää 320Diisselillä, oma pirssi huollossa. Nyt sit tunteita 1 kk hybridin jälkeen... Melko hirvee kalatus, ku sähköllä tottui siihe, että auto suorastaan valoista hypähti ilman ilmeitä ja kummempia kolinoita ja kierrosten kasvua. Tosin sama oli vaimon Kugassa, mikä on bensa.
Sähkön kierroksista välittämätön vääntö heti alusta lähtien on kyl ihan ykkönen, jos ei ole kokeillut ei tiedä.

Maku ja tottumis asioita, kyllähän se diisseli lähti hyvin, kun painoi oikee kunnolla kaasua, ja hyvin lähtikin. Ei mitää kick daunii kuitenkaan tarvinnut painaa. Mutta hybridissä kaikki käy vaan niin äänettömästi ja pienellä polkimen liikkeellä.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 619
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: 420i xdrive vai 330e?

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 17 Kesä 2018, 09:26

Volaa mankasta kovemmalle ;) Ite en sietäny 330e vajaavetoisuutta nelivetoon tottuneena. Kannattaa verrata liukkaalla kelillä. Tosin 420dA xDrive se olla pitäs eikä 420i, joka on yllättävän puhdittoman tuntunen kone (kolmosessa).