Autokuumeilua

Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Popp » 02 Kesä 2019, 00:15

salmol kirjoitti:
01 Kesä 2019, 21:38
Popp kirjoitti:
01 Kesä 2019, 20:40
Tuli tilattua 2014 F32 420d Sportline Coupe saksasta, varusteina navi prof, muuten aikalailla karvalakkimalli. Talvirenkaat täytyy vielä jossain vaiheessa hommata ja joku lämmitin olisi kyllä tarpeen talveksi.
Itselläni oli F36 420d ja se ei kyllä tarvinnut mitään lisälämmittimiä. Lämpiää nopeasti (tuuletuskanavissa sähkövastukset) ja lähtee -30 pakkasista käyntiin ilman mitään esilämmitystä kuin palmun alta.
Kiva kuulla, ehkä tolla pärjää noinkin, ja onhan tossa sentään penkinlämmittimet ;)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 990
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 02 Kesä 2019, 00:26

Esilämmitykseen lisälämmitin on kiva jos ei lämpimästä tallista pääse lähtemään, ajon aikana ei näissä tarvita ollenkaan.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 02 Kesä 2019, 07:12

Jos tykkää hinkailla ikkunoita auki, lähteä liikkeelle huurtuvalla tuulilasilla, istua kylmälle penkille ja nauttia kylmästä viimasta auton sisällä niin mikäs siinä, silloin ei kannata laittaa lisälämmitintä. Toisessa keskustelussa avasin aihetta vähän enemmän esilämmitetyn auton eduista joten eiköhän tämä riitä tältä erää.

Autokuumeesta. Kävin eilen "vieraissa" koeajamassa uuden 180hp hybridi Corollan. Toyota on mennyt isoja harppauksia eteenpäin vuosien aikana eikä tuo tuntunut perinteiseltä japsikotterolta. Penkit ok mutta säädöt puutteelliset, eikä rattia saa edelleenkään tarpeeksi lähelle. Varusteita kattavasti ja tyylikäs sisustus joka varman jakaa mielipiteitä. Rengasmelu aivan jäätävä, pemarit on kuluneilla runflateilla todella hiljaisia ja normi renkailla äänettömiä tuohon verrattuna. 180hp hybridin voimalinja on aika luonteettoman tuntuinen ja pehmeällä kaasuvasteella, en millään jaksa uskoa että se oikeasti kirmaa sataseen 8.1sek. Ajettavuudessa ei moitittavaa, alusta toimii kuten saksalaisissa autoissa. Jämäkkä, ei kallistele, suuntavakaa mutta samalla miellyttävä huonokuntoisilla teillä.

Omalla kun lähti pihasta pois niin autokuume laski samantien, tossa kinnerissä on monta pientä juttua mistä tykään ja niitä ei saa edes lisävarusteena japseihin. En vielä ole vaihtamassa mutta tylsinä päivinä on hyvä käydä kokeilemassa vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi joka tulee olemaan trendin mukainen hybridi, pistokkeella tai ilman.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 645
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 07 Kesä 2019, 23:04

Onko se vain minä, vai kokeeko joku muukin että bemari on tipahtanut täysin kyydistä EV-malliston täydellisesti puuttuessa?

Joo, onhan i3 olemassa, mutta sehän alkaa olla jo mallina ikivanha. Tesla 3, Porsche Taycan, Audi eTron... Moderneja autoja pukkaa tuutista ulos nyt ja huomenna. Missä on BMW:n vastaus? Ehtiikö se lopulta uudistua ajoissa vai jäikö firma täysin historiansa vangiksi kun autoilu siirtyi seuraavaan vaiheeseen?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 990
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 07 Kesä 2019, 23:59

i3 on Bemarille harjoitusmalli, veikkaan että ihan nurkan takana on monta sähkömallia. Ei ole eTroneja näkynyt liikenteessä vielä ruuhkaksi asti, sähkö-Mersua ei ole vielä näkynyt liikenteessä ollenkaan. Taycan on vasta konsepti? Mielestäni fiksumpaa on tehdä ajatuksella kunnollinen sähköauto, eikä hätäpäissään "jotain" jolle nauraa hetken päästä naurismaan aitakin. Teslalla on etumatkaa sähköautotekniikkaan, mutta laadultaan Bemari menee oikealta ja vasemmalta ohi, kunhan e-vekottimet saadaan kunnolla vireeseen.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 896
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 10 Kesä 2019, 12:50

Bemarin täyssähkömalleista i4 ja iX3 on ainakin nurkan takana ... parin vuoden sisään siis. Plugareihin panostavat nyt kovasti, mikä voi olla ihan fiksu peliliike jos voittoa näiden kanssa haluaa tehdä.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 13 Kesä 2019, 06:48

Vedyn polttokennotekniikkaan ne nyt panostaa oikeesti, kuten myös Mersu (Mersu näyttää suunnan teknologiassa, kuten aina) ja ilmeisesti Audikin. Se on massavaihtoehto heittää muutama kilo vetyä tankkiin muutamassa sekunnissa "bensa-asemalla" eli huolttiksella. Sitten autossa sähköinen voimalinja. Saksassa valmistuu tänä vuonna 50 asemaa lisää, alkuun kasvu toki vaan 100% mutta kyllä se siitä lähtee eksponentiaalisesti kasvuun. Kunhan lainsäädännön saa kuntoon, niin Suomessa voi pohjavesialueellakin asemat jatkaa kun jakelevat vaikka vaan vetyä. Tietysti jos haluaa hankalamman elämän / brassailla naapurille / valehdella itselleen olevan ekologinen niin saattaa sähköautoilijoitakin silti löytyä. Noi täyssähkötöpselimallit on ihan marginaalimalleja, Suomen automyynnin osuus se promille.

Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 210
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Jaleo » 18 Heinä 2019, 21:40

Viime syksyllä tuli pohdittua x5 vaihtamista johonkin bensakoneeseen. Viime viikolla X5:sta hävisi tehot ja meni pariksi päiväksi pajalle.
Uusi nox sensori ja uusi imusarja takuuseen. Pari päivää piti ajaa vakuutusyhtiön tarjoamalla Subaru xv ja jotenki se laukaisi autokuumeen taas jälleen (ei siis subaruun päin).

Huomenna menossa koeajamaan 435i, m Performance palikoilla, ohjelmoituna ja Eisenmanin putkistolla :conf:
Pahasti kahen vaiheilla.. jättääkö X5 käyttikseksi, jolla ajelee seuraavat 10 vuotta :mus: ja sitten sen kaveriksi ns. harrastepeliksi tuo 435i :)
Vai vaihtaakko X5 tuohon 435i

Edit: Koeajo ei kyllä helpottanut yhtää autokuumetta. Päivastoin.. :curse:
X5:n korvaajaksi tuo 435i ei sovellu sen epäkäytännöllisyyden takia, mutta kakkosautona tuo olis kyllä unelma :mus:
Mitähän tässä oikein vielä käy
Viimeksi muokannut Jaleo, 19 Heinä 2019, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 990
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Heinä 2019, 22:29

318d on huollossa ja sijaisautoksi sain 118i:n. Olen monta kertaa sanonut, että mulla ei ole kiire, vähemmälläkin voimalla on ihan sujuvaa autoilla. Mutta nyt 118i paljasti että voimattomampi moottori saa vaihteiston toimimaan selvästi epämukavammin, nykii vaihteita terävämmin päälle ja huudattaa moottoria että saisi autoon liikettä. Vaikka rauhallisesti taajamassa ajoinkin. Jos 100Nm tekee noin suuren eron, miltähän tuntuisi 100Nm enemmän kuin 18d:ssä... En uskalla vielä kokeilla, voi tulla kalliiksi.

Noin muuten F20 ykkönen on aika pitkälle oletuksen mukainen. Hieman meluisampi, hieman ketterämpi ja hieman rattia tyhjäkäynnillä täristävämpi kuin F31, parkkikiekko rämisee ovikotelossa ihan samalla tavalla molemmissa. Ohjaamon laatuvaikutelmassa ei juuri eroa. Hoffmeister kink lyö kyynärvarteen takaovea avatessa, toisin kuin Touringissa. :lol:

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja kaijarto » 10 Elo 2019, 14:51

Nyt on kuume päällä! Kahta 520d g31 -18 autoa on tullut ajettua. Molemmat ovat olleet hienoja pelejä. Vitossarjalainen kulkee niin paljon jämäkämmin kuin omani. Ekassa koeajoautossa oli nahkapenkit ja niistä en tykännyt. Peffa alkoi hikoilla. Autossa oli nopeusrajoitusten näyttö mittaristossa (oiskohan innovation paketti?). Se oli tosi kiva toiminto. Toinen koeajettu oli msportti. Tykkäsin penkeistä, vaikkakin ristiseläntuki puuttui. Noiden koeajojen jälkeen teimme vaimon kanssa päätöksen, että auto vaihtuu kun sopiva yksilö löytyyy. Kriteerit ovat kankaiset urheilupenkit, navi (iso näyttö), 190 hv, jonkun moinen takuu, nelivetoja ajettu ,ax 50 tkm Ja väliraha max 17 teur. Hätätilassa voisin tinkiä nelivedosta.Katsotaan miten käy.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1306
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Juha » 10 Elo 2019, 18:38

kaijarto kirjoitti:
10 Elo 2019, 14:51
Nyt on kuume päällä! Kahta 520d g31 -18 autoa on tullut ajettua. Molemmat ovat olleet hienoja pelejä. Vitossarjalainen kulkee niin paljon jämäkämmin kuin omani. Ekassa koeajoautossa oli nahkapenkit ja niistä en tykännyt. Peffa alkoi hikoilla. Autossa oli nopeusrajoitusten näyttö mittaristossa (oiskohan innovation paketti?). Se oli tosi kiva toiminto. Toinen koeajettu oli msportti. Tykkäsin penkeistä, vaikkakin ristiseläntuki puuttui. Noiden koeajojen jälkeen teimme vaimon kanssa päätöksen, että auto vaihtuu kun sopiva yksilö löytyyy. Kriteerit ovat kankaiset urheilupenkit, navi (iso näyttö), 190 hv, jonkun moinen takuu, nelivetoja ajettu ,ax 50 tkm Ja väliraha max 17 teur. Hätätilassa voisin tinkiä nelivedosta.Katsotaan miten käy.
Kattele mielummin tuuletetut comfort-jakkarat, jos oikein mukavaa haet...
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 10 Elo 2019, 20:15

Tai sit vaan M-sport vakio alcantaralla niin paras materiaali ja saattaa löytyä käytettynäkin.

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja kaijarto » 15 Elo 2019, 21:25

Nyt loppui kuume 😁. Haaviin jäi 520da x-drive g31 2017 aj. 30 tkm. Ekaa kertaa pääsen vitossarjalaisen omistajaksi. Käyn hakemassa auton huomenna.

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F11 530d xDrive 2015
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 16 Elo 2019, 09:13

Juha kirjoitti:
10 Elo 2019, 18:38
Kattele mielummin tuuletetut comfort-jakkarat, jos oikein mukavaa haet...
:thuup: :thuup: :thup:

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F11 530d xDrive 2015
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 23 Elo 2019, 19:50

Seuraava ei suoranaisesti ole autokuume, vaan sen antikliimaksi. Kun odottelin autoa huollosta Espoon Laakkosella niin vaihtoautohallissa oli 620d GT!!?? Hieno auto kuin mikä, mutta kuinka ihmeessä todelliseen GT autoon nyt tuollainen voimalinja. Vitoseen se vielä sopii kun kyseessä on arkiauto.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 990
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Elo 2019, 20:08

VolvostaBemariin kirjoitti:
23 Elo 2019, 19:50
Seuraava ei suoranaisesti ole autokuume, vaan sen antikliimaksi. Kun odottelin autoa huollosta Espoon Laakkosella niin vaihtoautohallissa oli 620d GT!!?? Hieno auto kuin mikä, mutta kuinka ihmeessä todelliseen GT autoon nyt tuollainen voimalinja. Vitoseen se vielä sopii kun kyseessä on arkiauto.
Hinnasto kertoo 23951,73 syytä (euroa) pienemmän moottorin valitsemiselle. 630d on 35% kalliimpi kuin 620d!

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F11 530d xDrive 2015
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 23 Elo 2019, 20:11

Wonderi kirjoitti:
23 Elo 2019, 20:08
Hinnasto kertoo 23951,73 syytä (euroa) pienemmän moottorin valitsemiselle. 630d on 35% kalliimpi kuin 620d!
Varsin looginen syy/ peruste jos tuollaisen hankkii - olen samaa mieltä. Ymmärrän kyllä että makuasiat ovat makuasioita (kuten kissakin nuollessan sanoi) mutta eihän nelari nyt tuollaiseen autoon sovi sitten yhtään mitenkään. Siis todelliseen isoon GT-autoon. 3 GT on erikseen.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1306
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Juha » 23 Elo 2019, 21:43

VolvostaBemariin kirjoitti:
23 Elo 2019, 20:11
Wonderi kirjoitti:
23 Elo 2019, 20:08
Hinnasto kertoo 23951,73 syytä (euroa) pienemmän moottorin valitsemiselle. 630d on 35% kalliimpi kuin 620d!
Varsin looginen syy/ peruste jos tuollaisen hankkii - olen samaa mieltä. Ymmärrän kyllä että makuasiat ovat makuasioita (kuten kissakin nuollessan sanoi) mutta eihän nelari nyt tuollaiseen autoon sovi sitten yhtään mitenkään. Siis todelliseen isoon GT-autoon. 3 GT on erikseen.
Samaa mieltä. Joku tolkku pitäis pihistelyssäkin olla...
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Vastaa Viestiin