Autokuumeilua

Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Popp » 02 Kesä 2019, 00:15

salmol kirjoitti:
01 Kesä 2019, 21:38
Popp kirjoitti:
01 Kesä 2019, 20:40
Tuli tilattua 2014 F32 420d Sportline Coupe saksasta, varusteina navi prof, muuten aikalailla karvalakkimalli. Talvirenkaat täytyy vielä jossain vaiheessa hommata ja joku lämmitin olisi kyllä tarpeen talveksi.
Itselläni oli F36 420d ja se ei kyllä tarvinnut mitään lisälämmittimiä. Lämpiää nopeasti (tuuletuskanavissa sähkövastukset) ja lähtee -30 pakkasista käyntiin ilman mitään esilämmitystä kuin palmun alta.
Kiva kuulla, ehkä tolla pärjää noinkin, ja onhan tossa sentään penkinlämmittimet ;)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 02 Kesä 2019, 00:26

Esilämmitykseen lisälämmitin on kiva jos ei lämpimästä tallista pääse lähtemään, ajon aikana ei näissä tarvita ollenkaan.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 358
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 02 Kesä 2019, 07:12

Jos tykkää hinkailla ikkunoita auki, lähteä liikkeelle huurtuvalla tuulilasilla, istua kylmälle penkille ja nauttia kylmästä viimasta auton sisällä niin mikäs siinä, silloin ei kannata laittaa lisälämmitintä. Toisessa keskustelussa avasin aihetta vähän enemmän esilämmitetyn auton eduista joten eiköhän tämä riitä tältä erää.

Autokuumeesta. Kävin eilen "vieraissa" koeajamassa uuden 180hp hybridi Corollan. Toyota on mennyt isoja harppauksia eteenpäin vuosien aikana eikä tuo tuntunut perinteiseltä japsikotterolta. Penkit ok mutta säädöt puutteelliset, eikä rattia saa edelleenkään tarpeeksi lähelle. Varusteita kattavasti ja tyylikäs sisustus joka varman jakaa mielipiteitä. Rengasmelu aivan jäätävä, pemarit on kuluneilla runflateilla todella hiljaisia ja normi renkailla äänettömiä tuohon verrattuna. 180hp hybridin voimalinja on aika luonteettoman tuntuinen ja pehmeällä kaasuvasteella, en millään jaksa uskoa että se oikeasti kirmaa sataseen 8.1sek. Ajettavuudessa ei moitittavaa, alusta toimii kuten saksalaisissa autoissa. Jämäkkä, ei kallistele, suuntavakaa mutta samalla miellyttävä huonokuntoisilla teillä.

Omalla kun lähti pihasta pois niin autokuume laski samantien, tossa kinnerissä on monta pientä juttua mistä tykään ja niitä ei saa edes lisävarusteena japseihin. En vielä ole vaihtamassa mutta tylsinä päivinä on hyvä käydä kokeilemassa vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi joka tulee olemaan trendin mukainen hybridi, pistokkeella tai ilman.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 645
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 07 Kesä 2019, 23:04

Onko se vain minä, vai kokeeko joku muukin että bemari on tipahtanut täysin kyydistä EV-malliston täydellisesti puuttuessa?

Joo, onhan i3 olemassa, mutta sehän alkaa olla jo mallina ikivanha. Tesla 3, Porsche Taycan, Audi eTron... Moderneja autoja pukkaa tuutista ulos nyt ja huomenna. Missä on BMW:n vastaus? Ehtiikö se lopulta uudistua ajoissa vai jäikö firma täysin historiansa vangiksi kun autoilu siirtyi seuraavaan vaiheeseen?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 07 Kesä 2019, 23:59

i3 on Bemarille harjoitusmalli, veikkaan että ihan nurkan takana on monta sähkömallia. Ei ole eTroneja näkynyt liikenteessä vielä ruuhkaksi asti, sähkö-Mersua ei ole vielä näkynyt liikenteessä ollenkaan. Taycan on vasta konsepti? Mielestäni fiksumpaa on tehdä ajatuksella kunnollinen sähköauto, eikä hätäpäissään "jotain" jolle nauraa hetken päästä naurismaan aitakin. Teslalla on etumatkaa sähköautotekniikkaan, mutta laadultaan Bemari menee oikealta ja vasemmalta ohi, kunhan e-vekottimet saadaan kunnolla vireeseen.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 859
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 10 Kesä 2019, 12:50

Bemarin täyssähkömalleista i4 ja iX3 on ainakin nurkan takana ... parin vuoden sisään siis. Plugareihin panostavat nyt kovasti, mikä voi olla ihan fiksu peliliike jos voittoa näiden kanssa haluaa tehdä.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 722
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Autokuumeilua

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 13 Kesä 2019, 06:48

Vedyn polttokennotekniikkaan ne nyt panostaa oikeesti, kuten myös Mersu (Mersu näyttää suunnan teknologiassa, kuten aina) ja ilmeisesti Audikin. Se on massavaihtoehto heittää muutama kilo vetyä tankkiin muutamassa sekunnissa "bensa-asemalla" eli huolttiksella. Sitten autossa sähköinen voimalinja. Saksassa valmistuu tänä vuonna 50 asemaa lisää, alkuun kasvu toki vaan 100% mutta kyllä se siitä lähtee eksponentiaalisesti kasvuun. Kunhan lainsäädännön saa kuntoon, niin Suomessa voi pohjavesialueellakin asemat jatkaa kun jakelevat vaikka vaan vetyä. Tietysti jos haluaa hankalamman elämän / brassailla naapurille / valehdella itselleen olevan ekologinen niin saattaa sähköautoilijoitakin silti löytyä. Noi täyssähkötöpselimallit on ihan marginaalimalleja, Suomen automyynnin osuus se promille.

Vastaa Viestiin