BMW 5000-7000 eurolla?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
fexor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 09:33

Olen omistanut nyt 4 vuotta E46 330 Ci mallisen BMW:n. Autolla oli ajettu 188000 kun ostin sen, nyt mittarissa on 270000. Ostohinta oli 9300 eur ja tällä hetkellä arvo on noin 6000 eur. Olen käyttänyt autoa päivittäin ympärivuoden. Kaikki huollot ja korjaukset olen tehnyt pääasiassa itse, lukuunottamatta ilmastoinninhuoltoja ym. korjauksia joihin tarvitsee erikoistyökaluja. Olen vaihtanut autoon melko paljon osia ja auto on jättänyt pari kertaa tiellekkin. Osia joita olen joutunut rikkoutumisen takia tai varmuuden vuoksi vaihtamaan:

-bensapumppu
-kaasuläppäkotelo + johtosarjan pikaliitin
-imuilman haitariletkut
-alatukivarret eteen
-raidetangot sisä + ulko
-akku
-laturin hiilet
-paisuntasäiliö
-iskareiden ylätuet taakse
-pakoputkentukirauta
-vilkkuviiksi
jotain varmaan unohtui, mutta tässä pääpiirteittöin kaikki.

Lisäksi normaalin huoltoohjelman mukaisia osia kuten jarrulevyt + palat. ym.ym.

Bensaa auto vie noin 9.5L/100km. Verot 300 eur vuodessa. Vakuutus 1300 eur vuodessa.

Ajettavuudeltaan autoni on tarkka ja palkitseva mutkaisella tiellä. Ajokokemus on orgastinen kun saan otettua neljäkertaa kalliimpien volvojen päänahan liikennevaloissa.

Huonoina puolina voisn mainita huonon ajomukavuuden. Jousitus on pintakova ja rengasmelu tunkeutuu ohjaamoon häiritsevästi. Teen pidemmät matkat mieluummin perheeni kakkosautolla Volvo s40 vm 2008.

Jos mielii helppohoitoista ja edullista autoa, jolla on mukava ajaa pitkiäkin matkoja, E46 330Ci ei ole hyvä valinta.
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kiitos varoittavista sanoistasi ja osanottoni..Aina ei mene putkeen valinnat. Yritin tuossa koeajaa ns. "järkivalintaa" eli Fordin farmari-Focusta. Ajettu oli 150 000 ja olo oli kuin pienessä autossa.

Kyllä Bemmu käytettynä omaa aina paremman potentiaalin kun tuommoiset. Focus on aina pikkuauto, mutta käytetystä BMW:stä voi sentään olla johonkin..:).
fexor kirjoitti:Olen omistanut nyt 4 vuotta E46 330 Ci mallisen BMW:n. Autolla oli ajettu 188000 kun ostin sen, nyt mittarissa on 270000. Ostohinta oli 9300 eur ja tällä hetkellä arvo on noin 6000 eur. Olen käyttänyt autoa päivittäin ympärivuoden. Kaikki huollot ja korjaukset olen tehnyt pääasiassa itse, lukuunottamatta ilmastoinninhuoltoja ym. korjauksia joihin tarvitsee erikoistyökaluja. Olen vaihtanut autoon melko paljon osia ja auto on jättänyt pari kertaa tiellekkin. Osia joita olen joutunut rikkoutumisen takia tai varmuuden vuoksi vaihtamaan:

-bensapumppu
-kaasuläppäkotelo + johtosarjan pikaliitin
-imuilman haitariletkut
-alatukivarret eteen
-raidetangot sisä + ulko
-akku
-laturin hiilet
-paisuntasäiliö
-iskareiden ylätuet taakse
-pakoputkentukirauta
-vilkkuviiksi
jotain varmaan unohtui, mutta tässä pääpiirteittöin kaikki.

Lisäksi normaalin huoltoohjelman mukaisia osia kuten jarrulevyt + palat. ym.ym.

Bensaa auto vie noin 9.5L/100km. Verot 300 eur vuodessa. Vakuutus 1300 eur vuodessa.

Ajettavuudeltaan autoni on tarkka ja palkitseva mutkaisella tiellä. Ajokokemus on orgastinen kun saan otettua neljäkertaa kalliimpien volvojen päänahan liikennevaloissa.

Huonoina puolina voisn mainita huonon ajomukavuuden. Jousitus on pintakova ja rengasmelu tunkeutuu ohjaamoon häiritsevästi. Teen pidemmät matkat mieluummin perheeni kakkosautolla Volvo s40 vm 2008.

Jos mielii helppohoitoista ja edullista autoa, jolla on mukava ajaa pitkiäkin matkoja, E46 330Ci ei ole hyvä valinta.
fexor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 09:33

Osanotto ei ole tarpeen :). En siis ole pahoillaan autoni vaatimasta ylläpidosta, vaan pikemminkin päinvastoin. Tiesin jo ostaessani kyseisen auton, että se vaatii luultavasti suhteessa enemmän osallistumista kuin saman hintaluokan ns. normaalit vaihtoehdot.

Auton räpläys kiinnostaa minua ja saan siitä tyydytystä. Autoni on minulle harrastus, mutta samalla jokapäiväinen työkalu. Olen nähnyt asian kahden voiton tilanteena. Saan samassa paketissa käyttöauton ja harrastuksen.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

thebluenile kirjoitti:Kyllä nuo mun budjetin autot on yli 200 000 ajettu. Monessa ilmoituksessa mainitaan kyllä "paksu kuittipino"..:).

Isofix-valmius ei sekään ole kovin yleinen. Onkohan noissa joista se puuttuu nuo metallipultit selkänojan takana, joten ongelman voisi ratkaista ostamalla selkänojan tai takapenkin, jossa Isofix-kolot löytyvät?

Olen nyt lähinnä katsellut 500-sarjan autoja 2000 luvun alusta. Toimiva 525 voisi olla kiva tuttavuus..:).
Ainakin e46:seen isofix kiinnikkeet sai tämmöisenä sarjana
Kuva
osanumeron kaivaminen oli kuulemma työlästä, mutta deltabavaria sai semmoiset mulle tilattua.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kato, mun sarkasmitutka ei toiminut..:).
fexor kirjoitti:Osanotto ei ole tarpeen :). En siis ole pahoillaan autoni vaatimasta ylläpidosta, vaan pikemminkin päinvastoin. Tiesin jo ostaessani kyseisen auton, että se vaatii luultavasti suhteessa enemmän osallistumista kuin saman hintaluokan ns. normaalit vaihtoehdot.

Auton räpläys kiinnostaa minua ja saan siitä tyydytystä. Autoni on minulle harrastus, mutta samalla jokapäiväinen työkalu. Olen nähnyt asian kahden voiton tilanteena. Saan samassa paketissa käyttöauton ja harrastuksen.
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kiitos!

[quote="lgr122"
Ainakin e46:seen isofix kiinnikkeet sai tämmöisenä sarjana
Kuva
osanumeron kaivaminen oli kuulemma työlästä, mutta deltabavaria sai semmoiset mulle tilattua.[/quote]
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

530i, Amerikan malli vuodelta 2001.

Tällä on ajettu paljon, mutta suht koht siistissä kunnossa on. Budjetissa pysyttiin. Alustasta ei ylimääräisiä kolinoita kuuluu.

Ja niin, liikkuu kevyesti..;).
Vastaa Viestiin