BMW 5000-7000 eurolla?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kesäautoa mietiskelen. 520 tai vastaavaa. Aika vanhoja ovat jos pysyn budjetissa.

Kannattaisiko miettiä jotain muuta autoa tai mallia?..:)

Henrikki
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Jos ostat tuon hintaluokan bemarin niin muista myös jättää taskuun jossain kohtaa tarvittava touhutonni tai kaksi. Jos mielessä on E39 niin parempaa ajoautoa on kyllä tässä hintaluokassa hankala löytää, sillä oletuksella että auto on kunnossa. Ehkä joku V70/S80 voisi olla samalla viivalla, riippuen että minkälaista kyytiä tarkalleen haluaa. Ajoin vähän aikaa sitten noin 100tkm ajetulla E39 520i:llä ja peruskyyti ei kyllä hävinnyt full loaded F30 320xd:lle oikeastaan ollenkaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Kaverinin osti 1300: euron (tuhat kolmesataa) E39 523i farkun. Ei helkutti, autossa oli tuulilasi halki ja syyläri vuoti. Muita vikoja mitä tullut ajossa... ei mitään :)
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kiitos asiallisista kommenteista. Ihan tässä innostuu! Tuo kyydin mukavuus olisi kylä yksi prioriteetti. Mietin jopa automaattilootaa..

Muista merkeistä samaan hintaan saa melkein 8 vuotta tuoreemman Citroën C 5n. Kaasujousituksella tietenkin..:j. Sitikka olisi kyllä aika ekstriimiä.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Eikös vanhat ole juuri hienoja kesäautona? Tietysti tuon hintaluokan autoissa on hyvä jos osaa jotain huoltoja ja korjauksia tehdä itsekin, muuten menee paljon rahaa helposti vaikka auto olisi ostaessa ns. ehjä. Halvoissa autoissa korjaamokulut alkaa nopeasti tuntua kohtuuttomilta auton omaan arvoon nähden.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Onkohan nuo e39t ihan mahdottomia talvella? Kesäauto voi saada pidemmänkin diilin, jos oikein hyväksi osoittautuu.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

thebluenile kirjoitti:Onkohan nuo e39t ihan mahdottomia talvella? Kesäauto voi saada pidemmänkin diilin, jos oikein hyväksi osoittautuu.
Onhan niissäkin jo ABS:t ja luistonesto, ei pitäsi mitään hätää olla talvellakaan.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Tämä on lievähkö probleemi kun en tarvikkeita tai taitoja omaa..
lgr122 kirjoitti:Eikös vanhat ole juuri hienoja kesäautona? Tietysti tuon hintaluokan autoissa on hyvä jos osaa jotain huoltoja ja korjauksia tehdä itsekin, muuten menee paljon rahaa helposti vaikka auto olisi ostaessa ns. ehjä. Halvoissa autoissa korjaamokulut alkaa nopeasti tuntua kohtuuttomilta auton omaan arvoon nähden.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ostohousut jalkaan ja kaupoille vaan, autoharrastaminen on kivaa.

Sen lisäksi, että on erikseen auto jolla ruisailla kauniina kesäpäivänä, saa myös vara-auton ja lelun, jonka kanssa voi harjoitella ropaamista jos mieli tekee. Aloittaa jostain helpommasta, kuten perushuolloista (öljyt, filsut, tulpat jne) ja siirtyy siitä esim. jarrunysväyksen ja alustanpajotuksen kautta haastavampiin rasteihin. Joka kerta, kun tekee jotain mitä ei uskonut osaavansa, tulee hyvä mieli kun huomaa että tämäkin onnistui. Ja kun auton ei tarvi olla seuraavana päivänä ajossa töihin pääsyä varten, voi välillä kaivella hyviä vinkkejä, hinkata puhtaaksi ja kiiltäväksi niitä osia joita huoltoliikkeet eivät koskaan puunaa ja tehdä hommia rauhassa ja huolella.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kyllä puunaus on ihan hauskaa.

Noissahan on näköjään vielä kutoskoneita vielä tarjolla. Luotettavia koneita?
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Jos haussa on harrasteauto, niin kannattaa katsella myös 7-sarjalaisten suuntaan. Siellä voi eurolla saada monta kiloa enemmän autoa, varsinkin jos ensimmäisten vuosikertojen 740:t käyvät tarpeisiin. Saisi V8:nkin..
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Olisi tarkoitus ihan käyttöauto löytää, joten nuo V8:n kustannukset on sen verran korkeat, että en ihan uskalla vaikka kilometrejä ei varmaan paljon tule.

Missä bemun sarjassa (3,5 tai 7) on varaosien hinnat noin yleisellä tasolla korkeimmat?
Petteri75 kirjoitti:Jos haussa on harrasteauto, niin kannattaa katsella myös 7-sarjalaisten suuntaan. Siellä voi eurolla saada monta kiloa enemmän autoa, varsinkin jos ensimmäisten vuosikertojen 740:t käyvät tarpeisiin. Saisi V8:nkin..
karl-jurgen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
Auto: Reihen-Vierzylinder
Paikkakunta: Finnland

7- sarjassa on yleisellä tasolla korkeimmat hinnat varaosissa.

Kannattaa harkita E39 525i mallia. Enemmän tehoa kuin 520i, mutta kulutuslukemat lähes samat.

On loistava ajaa ja äänimaailmakin parempi kuin nykyisissä pikku-koneissa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ei kannata ostaa ton hintaista Bemaria. Seuraavat 5 - 7 k€:tä menee korjauksiin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 325d e91 -08 M-Sport
Paikkakunta: Lappeenranta

Ricracing kirjoitti:Ei kannata ostaa ton hintaista Bemaria. Seuraavat 5 - 7 k€:tä menee korjauksiin.
Saattaa olla totta.
Oma e46 oli 6k€ ostaessa, ja 1-2k€ vuodessa on mennyt sen jälkeen, mutta kun itse tekee niin raha on mennyt osiin, eikä työhän, ja nyt alkaa olla kaikki kunnossa. :thuup:

E87 oli kalliimpi, ja siihen ei olekaan vuoden aikana tarvinnu vaihtaa muuta kun öljyt ja suodattimet ja tuulilasinpyyhkijät.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Ricracing kirjoitti:Ei kannata ostaa ton hintaista Bemaria. Seuraavat 5 - 7 k€:tä menee korjauksiin.
Jutut on ku muutamalla tuntemallani skodakuskilla... :dumb:

Jos on omakohtaista kokemusta ni sitten ymmärrän ton huutelun, mutta muuten...
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

thebluenile kirjoitti:Onkohan nuo e39t ihan mahdottomia talvella? Kesäauto voi saada pidemmänkin diilin, jos oikein hyväksi osoittautuu.
Ainakin E39 on ihan kohtuullinen talvella. Siinä on painojakauma aika tasan 50:50 eli ei se takapää mitenkään erityisen kevyt ole.

TM 3/2001 talviautovertailussa 520i E39 oli sijalla 6/19. Taakse jäi mm VW Passat
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

-sami- kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Ei kannata ostaa ton hintaista Bemaria. Seuraavat 5 - 7 k€:tä menee korjauksiin.
Jutut on ku muutamalla tuntemallani skodakuskilla... :dumb:

Jos on omakohtaista kokemusta ni sitten ymmärrän ton huutelun, mutta muuten...
Hänen mukaan kannattaa varmaan ostaa ihan uusi auto, koska siinä on takuu. Säästää siis korjauskulut. Sinänsä ihan totta, mutta arvonalennus on huomattavasti suurempi kuin mahdolliset korjauskulut.
- Vähempi parempi -
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Mulla on nyt neljättä vuotta kesäautona vuoden 1998 Z3 M52B28-moottorilla. 20tkm on tullut ajettua (mittarissa 216tkm) ja huoltoihin on mennyt noin 800e, pääasiassa itse tehtynä. Automaatin öljynvaihto, termari, etupään alatukivarret puslineen ja pallonivelineen, venttiilikopan tiiviste, ilmastoinnin täyttö. Päälle tietysti öljynvaihdot ja jarrupalat mutta ne kuuluu joka autoon vakiovarusteena.

Autoa ostaessa kun vähän katsoo että mitä on tehty valmiiksi niin saattaa säästää äkkiä touhutonnin. Jos esimerkiksi on 200tkm mittarissa ja alustaremontista ei ole kuittia niin voi olla aika varma että korjattavaa on tai ilmenee lähiaikoina.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Kyllä nuo mun budjetin autot on yli 200 000 ajettu. Monessa ilmoituksessa mainitaan kyllä "paksu kuittipino"..:).

Isofix-valmius ei sekään ole kovin yleinen. Onkohan noissa joista se puuttuu nuo metallipultit selkänojan takana, joten ongelman voisi ratkaista ostamalla selkänojan tai takapenkin, jossa Isofix-kolot löytyvät?

Olen nyt lähinnä katsellut 500-sarjan autoja 2000 luvun alusta. Toimiva 525 voisi olla kiva tuttavuus..:).
Böntti kirjoitti:Mulla on nyt neljättä vuotta kesäautona vuoden 1998 Z3 M52B28-moottorilla. 20tkm on tullut ajettua (mittarissa 216tkm) ja huoltoihin on mennyt noin 800e, pääasiassa itse tehtynä. Automaatin öljynvaihto, termari, etupään alatukivarret puslineen ja pallonivelineen, venttiilikopan tiiviste, ilmastoinnin täyttö. Päälle tietysti öljynvaihdot ja jarrupalat mutta ne kuuluu joka autoon vakiovarusteena.

Autoa ostaessa kun vähän katsoo että mitä on tehty valmiiksi niin saattaa säästää äkkiä touhutonnin. Jos esimerkiksi on 200tkm mittarissa ja alustaremontista ei ole kuittia niin voi olla aika varma että korjattavaa on tai ilmenee lähiaikoina.
Vastaa Viestiin