Mitä tekemistä Face Liftillä on ajettavuuden kanssa?
Hiekkatiellä 4-veto oli todella hyvän tuntuinen.
Koeajoautoon normaalit renkaat?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Käsittääkseni alustaa päivitettiin faceliftissä myöseesau kirjoitti:Mitä tekemistä Face Liftillä on ajettavuuden kanssa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kyllähän nelivetoinen on normaaliajossa parempi esim. just hiekkatiellä. Talvella se on myös parempi etenkin etenemiskyvyssä liukkaalla ja loskassa, vaikkei xDrive olekaan ihan niin hyvä kuin Audi A4:n nelivedon toteutustapa.eesau kirjoitti:Mitä tekemistä Face Liftillä on ajettavuuden kanssa?
Hiekkatiellä 4-veto oli todella hyvän tuntuinen.
Alustaan on tosiaan tehty jotakin päivtyksiä tässä faceliftissä.
Erikoista on, että F30 oli vielä äänekäs noilla Good Yeareillakin, koska sen pitäisi olla todella hiljainen rengas. Tietysti jos aihio päästää ääntä läpi, niin ei siinä auta silloin mitkään renkaat ja niiden kanssa puljaaminen.
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Voiko F30:n nykyisen mallin melutasolle tehdä yhtään mitään? Jos voi niin mitä?
Maahantuojalla pitäisi olla tarjolla ostaa autoon "hiljaisuuspaketti", jossa autoon asennettaisiin tehtaalla parempi äänieristys. Minä maksaisin siitä mielelläni kohtuuhinnan.
Kuten edellä kerroin, muilta osin uusi 320dA x-drive normaalirenkailla tuntuu erinomaiselta autolta, mutta melutaso pakottaa ottamaan aikalisän uuden auton hankinnassa - ainakin minulla.
Maahantuojalla pitäisi olla tarjolla ostaa autoon "hiljaisuuspaketti", jossa autoon asennettaisiin tehtaalla parempi äänieristys. Minä maksaisin siitä mielelläni kohtuuhinnan.
Kuten edellä kerroin, muilta osin uusi 320dA x-drive normaalirenkailla tuntuu erinomaiselta autolta, mutta melutaso pakottaa ottamaan aikalisän uuden auton hankinnassa - ainakin minulla.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kannattaa harkita F10 hankintaa, varsinkin kun hiljaisuus ja pehmeys on haussa. Se on selkeästi hiljaisempi vakiona.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
No ei F10 ole F30 vaihtoehto, ihan eri auto. Itse myös ostaisin äänieristyspaketin jos sen tehtaalta saisi. Käsittääkseni joku oli foorumilla eristänyt F30:en Virossa jossain pajalla. Muutaman desibelin hiljentyminen tuli ilmeisesti.ssalmela kirjoitti:Kannattaa harkita F10 hankintaa, varsinkin kun hiljaisuus ja pehmeys on haussa. Se on selkeästi hiljaisempi vakiona.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Ollaanpa sitä jyrkkiä tänäänsalmol kirjoitti: No ei F10 ole F30 vaihtoehto, ihan eri auto. Itse myös ostaisin äänieristyspaketin jos sen tehtaalta saisi. Käsittääkseni joku oli foorumilla eristänyt F30:en Virossa jossain pajalla. Muutaman desibelin hiljentyminen tuli ilmeisesti.
Mulla on ollut molemmat ja tiedän näiden erot hyvinkin. Ketjun avaaja ei kaipaa matalaprofiilirenkaita mikä viittaa siihen ettei F30:n suurinta valttia F10:iin verrattuna (ketteryyttä kääntymisessä) välttämättä vaadita. Kun samaan aikaan hän kärsii F30:n melusta, lienee ihan asiallista tarjota BMW:n kolmesta sedanista keskikokoista pienimmän vaihtoehdoksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
En halua laittaa rahaa autoon niin paljoa että saisin 520dA:n tai 525dA:n. Uskon ja tiedänkin että tuo automalli on hiljaisempi kuin 300-sarja.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Hyvää palvelua kun hankkivat run-crap-vapailla renkailla olevan yksilön koeajoon!
Mutta mikä teki tuosta väkisinvetävästä x-drivestä paremman ajaa? Onkos faceliftissä ollut isoja muutoksia vai johtuiko se pelkistä vetävistä etupyöristä?
Mutta mikä teki tuosta väkisinvetävästä x-drivestä paremman ajaa? Onkos faceliftissä ollut isoja muutoksia vai johtuiko se pelkistä vetävistä etupyöristä?
Jotenkin tuntuu, että BMW-mallien melutaso on kautta linjan lisääntynyt. Onko lie sitä, että pitää tehdä autoteesau kirjoitti:Kuten edellä kerroin, muilta osin uusi 320dA x-drive normaalirenkailla tuntuu erinomaiselta autolta, mutta melutaso pakottaa ottamaan aikalisän uuden auton hankinnassa - ainakin minulla.
entistä halvemmalla, kun kilpailu on niin kovaa vai ovatko tiet koko ajan huonontuneet.
Tämä rengasmelu rasittaa eniten täällä etelässä ja varsinkin kehä kolmosen sisällä.
Ajelin viime reissulla 530:llä Rovaniemellä, ei mitään ongelmaa rengasmelusta.
Siellä liikennemäärät ovat suht pienet ja tuntuu, että asfalttiin ei siellä ole sotkettu niin paljon kiviä kuin täällä etelässä.
Kun käyn koeajolla, niin teen aina lenkin 4-tietä Keravalle ja takaisin, se pätkä kertoo rengasmelusta paljon.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Taitaa myös kevät korostaa rengasmelua juuri nyt. Eiköhän nuo tiet tuosta tasotu kun hierotaan taas kesärenkaamme niihin.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Tuntuu korostavan kevät tuota rengasmelua vaan bmw-merkkisissä autoissa... [emoji23]ssalmela kirjoitti:Taitaa myös kevät korostaa rengasmelua juuri nyt. Eiköhän nuo tiet tuosta tasotu kun hierotaan taas kesärenkaamme niihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
salmol kirjoitti:Tuntuu korostavan kevät tuota rengasmelua vaan bmw-merkkisissä autoissa... [emoji23]ssalmela kirjoitti:Taitaa myös kevät korostaa rengasmelua juuri nyt. Eiköhän nuo tiet tuosta tasotu kun hierotaan taas kesärenkaamme niihin.
"Rengasmelu liittyy aina tiettyyn ajoalustaan, sillä kulloinenkin tienpinta vaikuttaa ajoneuvon melunkehitykseen huomattavasti. Desibelilukema ei absoluuttisena arvona kerro paljoakaan melun tasosta - esimerkiksi keväällä karkealla asfaltilla kaikki renkaat ovat meluisia."
Lähde: Nokian renkaat
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Selvitän vielä meluasiaa:
Tein subjektiivisen meluarvion viime viikolla samoina päivinä ja samoilla tieosuuksilla sekä nykyisellä autollani 320dA vm. 2012, renkaat eirunflat Continental 205 x 60 x 16 paineet 2,8 että koeajoautolla uudella 320dA x-drive, renkaat eirunflat Good Year 205 x 60 x 16 paineista ei tietoa.
Tämä tarkoittaa sitä että keväisen karkeat asfaltit oli samanlainen kummallekin autolle.
Lopputulos oli se että uuden x-driven melutaso oli suurempi kuin nykyisen autoni samoilla tienpinnoilla.
Tein subjektiivisen meluarvion viime viikolla samoina päivinä ja samoilla tieosuuksilla sekä nykyisellä autollani 320dA vm. 2012, renkaat eirunflat Continental 205 x 60 x 16 paineet 2,8 että koeajoautolla uudella 320dA x-drive, renkaat eirunflat Good Year 205 x 60 x 16 paineista ei tietoa.
Tämä tarkoittaa sitä että keväisen karkeat asfaltit oli samanlainen kummallekin autolle.
Lopputulos oli se että uuden x-driven melutaso oli suurempi kuin nykyisen autoni samoilla tienpinnoilla.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No tiet on Suomessa toki aina vain yhä huonommassa kunnossa. Tiet päällystetään myös monissa kohteissa yhä halvemmilla ja huonommilla pinnoittella (siis kun korjataan tiestöä). Tämän on saanut lehtien lukemisen ohella nähdä ihan itsekin kun jossain on ajellut. Myös keväällä talven jälkeen tien pinta on nyt ruvella ja kesää kohti mennessä metakka voi pikkasen pienentyä.Anyway kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että BMW-mallien melutaso on kautta linjan lisääntynyt. Onko lie sitä, että pitää tehdä autoteesau kirjoitti:Kuten edellä kerroin, muilta osin uusi 320dA x-drive normaalirenkailla tuntuu erinomaiselta autolta, mutta melutaso pakottaa ottamaan aikalisän uuden auton hankinnassa - ainakin minulla.
entistä halvemmalla, kun kilpailu on niin kovaa vai ovatko tiet koko ajan huonontuneet.
Tämä rengasmelu rasittaa eniten täällä etelässä ja varsinkin kehä kolmosen sisällä.
Ajelin viime reissulla 530:llä Rovaniemellä, ei mitään ongelmaa rengasmelusta.
Siellä liikennemäärät ovat suht pienet ja tuntuu, että asfalttiin ei siellä ole sotkettu niin paljon kiviä kuin täällä etelässä.
Kun käyn koeajolla, niin teen aina lenkin 4-tietä Keravalle ja takaisin, se pätkä kertoo rengasmelusta paljon.
Painoa pyritään uusissa autoissa tiputtamaan ja yksi konsti tiputtaa painoa on mm. vähentää niitä äänieristysmateriaaleja autoista pois.
Itse kokeilin 1-sarjan LCI:n sekä run crapeilla ja ilman, jos siitä olisi ollut kaupunkiin kauppakassiksi. Länsiväylällä vetelyä ja melu oli niin kova, ettei huvittanut musiikkia kuunnella. Vertailukohtana tosin 5- ja 7-sarjalaiset nelivedot sekä Audin kasisarja nelivedolla. Kaupungissa mukulakivellä ei kuullut edes omia ajatuksiaan kuminan alta. Kyllä kolmenkympin kotteron pitäisi kulkea suoraan maantiellä ja olla hiljaisempi ilman mitään lisävarusteita. BMW kokeilee selvästi, kuinka paljon laatua voi tiputtaa myyden merkillä. Jossain vaiheessa raja tulee vastaan. Harmi sinänsä, koska olisin kaupunkiin ostanut ykkösen, jos laatu vastaisi hintaa.
Lisäksi run flatittömien puute koeajoautoissa johtuu todennäköisesti siitä, että vain pieni osa siitä välittää ja jos autot myy hyvin, liikkeet eivät välitä. Monille on varmasti tärkeää, että on pemari. Eihän mersumiehetkään koskaan myönnä, että huoltamon väliä saa ajaa aina silloin tällöin. ;-)
Lisäksi run flatittömien puute koeajoautoissa johtuu todennäköisesti siitä, että vain pieni osa siitä välittää ja jos autot myy hyvin, liikkeet eivät välitä. Monille on varmasti tärkeää, että on pemari. Eihän mersumiehetkään koskaan myönnä, että huoltamon väliä saa ajaa aina silloin tällöin. ;-)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 57
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
- Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16
Ero johtuu todennäköisesti rengastuksesta. Pitäisi saada samat kumit alle molempiin ennenkö voidaan vetää mitään johtopäätöksiä.eesau kirjoitti:Lopputulos oli se että uuden x-driven melutaso oli suurempi kuin nykyisen autoni samoilla tienpinnoilla.
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Toivottavasti nimimerkki "iwbwiwd" on oikeassa. Olisi hyvä asia jos ero johtuu pelkästään rengastuksesta. Näin ollen ostaisin uuden 320dA x-driven Continentalin normaaleilla 205 x 60 x 16-renkailla enkä vastaavan kokoisilla Good Yeareilla, jos auton melutaso olisi Conteilla sama kuin nykyisessä autossano olevilla Conteilla.
Varmuuden saisi vain testaamalla. Tuskin autoliike minua varten vaihtaa alle Contit, vaikka se olisi loistavaa asiakaspalvelua ja ainakin ratkaisevan tärkeää, milloin ostan uuden auton - ja minkälaisen.
Varmuuden saisi vain testaamalla. Tuskin autoliike minua varten vaihtaa alle Contit, vaikka se olisi loistavaa asiakaspalvelua ja ainakin ratkaisevan tärkeää, milloin ostan uuden auton - ja minkälaisen.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Koeajoimme juuri 520dA x-Drive farmarimallin, johon sain normaalit, ei-runflatit 225 x 55 x 17 Michelin-renkaat.
Auton melutaso oli hivenen pienempi kuin nykyisen autoni 320dA F30 Contin 205 x 60 x16 vakiorenkain ei-runflat. Erityisesti moottorin ääni oli sivistyneempi ja etenkin kiihdytyksissä hiljaisempi.
Jonkinasteisen pettymyksen tuotti 520:n ohjaus, jossa tehostus väheni nopeuden kasvaessa (Servotronic?). Auto oli nykyiseen tai 320dA x-Driveen verrattuna rasittava ajaa mutkikkaalla moottoritiellä koska ohjaus vaati aika paljon voimaa mutkissa ja lisäksi auto oli sekä moottoritiellä että suorallakin tiellä jonkin verran uraherkkä ja haki hieman ajolinjaa.
Sen sijaan koeajamani 320dA x-Drive normaalirenkain on parhaita autoja ajettavuudeltaan, mitä olen ajanut, kaikilla pinnoilla ja kaikilla nopeuksilla. Siinä ohjaustehostus on vakio nopeudesta riippumatta. Ainoa moite tässä autossa on hieman nykyautoani isompi rengasmelu, jota saanee vaimennettua Continentalin ei-runflatrenkailla (koeautossa Goodyearit,ei-runflat) ja tilaamalla autoon esimerkiksi Finikorin äänieristyspaketin.
Auton melutaso oli hivenen pienempi kuin nykyisen autoni 320dA F30 Contin 205 x 60 x16 vakiorenkain ei-runflat. Erityisesti moottorin ääni oli sivistyneempi ja etenkin kiihdytyksissä hiljaisempi.
Jonkinasteisen pettymyksen tuotti 520:n ohjaus, jossa tehostus väheni nopeuden kasvaessa (Servotronic?). Auto oli nykyiseen tai 320dA x-Driveen verrattuna rasittava ajaa mutkikkaalla moottoritiellä koska ohjaus vaati aika paljon voimaa mutkissa ja lisäksi auto oli sekä moottoritiellä että suorallakin tiellä jonkin verran uraherkkä ja haki hieman ajolinjaa.
Sen sijaan koeajamani 320dA x-Drive normaalirenkain on parhaita autoja ajettavuudeltaan, mitä olen ajanut, kaikilla pinnoilla ja kaikilla nopeuksilla. Siinä ohjaustehostus on vakio nopeudesta riippumatta. Ainoa moite tässä autossa on hieman nykyautoani isompi rengasmelu, jota saanee vaimennettua Continentalin ei-runflatrenkailla (koeautossa Goodyearit,ei-runflat) ja tilaamalla autoon esimerkiksi Finikorin äänieristyspaketin.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)