eesau kirjoitti:Koeajoimme juuri 520dA x-Drive farmarimallin, johon sain normaalit, ei-runflatit 225 x 55 x 17 Michelin-renkaat.
Auton melutaso oli hivenen pienempi kuin nykyisen autoni 320dA F30 Contin 205 x 60 x16 vakiorenkain ei-runflat. Erityisesti moottorin ääni oli sivistyneempi ja etenkin kiihdytyksissä hiljaisempi.
Jonkinasteisen pettymyksen tuotti 520:n ohjaus, jossa tehostus väheni nopeuden kasvaessa (Servotronic?). Auto oli nykyiseen tai 320dA x-Driveen verrattuna rasittava ajaa mutkikkaalla moottoritiellä koska ohjaus vaati aika paljon voimaa mutkissa ja lisäksi auto oli sekä moottoritiellä että suorallakin tiellä jonkin verran uraherkkä ja haki hieman ajolinjaa.
Sen sijaan koeajamani 320dA x-Drive normaalirenkain on parhaita autoja ajettavuudeltaan, mitä olen ajanut, kaikilla pinnoilla ja kaikilla nopeuksilla. Siinä ohjaustehostus on vakio nopeudesta riippumatta. Ainoa moite tässä autossa on hieman nykyautoani isompi rengasmelu, jota saanee vaimennettua Continentalin ei-runflatrenkailla (koeautossa Goodyearit,ei-runflat) ja tilaamalla autoon esimerkiksi Finikorin äänieristyspaketin.
Useiden rengastestien mukaan tuo Goodyear on kyllä vielä hiljaisempi kuin Continental. F30 LCI eli facelift, niin siinä on mun käsityksen mukaan vakiona nyt Servotronic-ohjaus, aiemmin se ollut lisävaruste (joskin ruksittu lähes jokaiseen esittelyautoon).