WSJ: BMW Loses Core Development Team of Its i3 and i8 Electric Vehicle Line

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hupsista!

BMW Loses Core Development Team of Its i3 and i8 Electric Vehicle Line. Key executives defect to Future Mobility Corp, a Chinese startup backed by Tencent Holdings

Lisää täältä: http://www.wsj.com/articles/bmw-loses-c ... 9?mod=e2tw
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

So what? Banglekin lähti eikä kukaan jäänyt kaipaamaan vaikka herran piti olla ainutlaatuinen muotoilija.

Ei BMW konserni tai sen tulevaisuus ole muutaman kiinalaisten rahojen perässä juoksevan pikkupomon varassa.

Amattitaidottomien "talousasiantuntijoiden" keinotekoista kohinan nostatusta.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Banglen korvautuminen Van Hooydonkilla johti kyllä minua miellyttävään kehitykseen tai ainakin muotokielen muutos ajoittui selkeästi samaan aikaan.

Tässä tapauksessa on mielestäni mielenkiintoista erityisesti se tutkimustiedon ja osaamisen valuminen kiinaan mikä tuossa eittämättä seuraa. Olisi myös mielenkiintoista tietää onko siirron taustalla ollut puhdas rahakasa vai lieneekö BMW mokannut näiden sitouttamisen...
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

ssalmela kirjoitti:Banglen korvautuminen Van Hooydonkilla johti kyllä minua miellyttävään kehitykseen tai ainakin muotokielen muutos ajoittui selkeästi samaan aikaan.

Tässä tapauksessa on mielestäni mielenkiintoista erityisesti se tutkimustiedon ja osaamisen valuminen kiinaan mikä tuossa eittämättä seuraa. Olisi myös mielenkiintoista tietää onko siirron taustalla ollut puhdas rahakasa vai lieneekö BMW mokannut näiden sitouttamisen...
Helppo kuvitella, että näille kavereille on kysyntää ja sitä kautta muhkea potti jossain Hyyyyuuundain pääpomona :drink:
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Skarppeja äijiä. Wendersin olen tavannut henkilökohtaisesti ja tunnin palaverin pitänyt kahdestaan. Erittäin terävä kaveri - ehdotonta top-end ainesta mihin tahansa autovalmistajalle. Jo silloin mietin, että tämä kaveri tulee pääsemään pitkälle. Nyt, nyt sitten vietiin. Eikä varmasti pääty tuohon matka.

BMW on suuri valmistaja eikä muutaman ukon häviäminen sitä muuta, vaikka harmittaa varmaan. Kyllä siellä muitakin fiksuja on lisää. Sitävastoin kannattaa pohtia, mitä näin massiivinen rekrytointi saattaa viestiä kokonaisuutena. BMWi oli mukavasti ajoissa ja aikataulussa monella tapaa 4-5 vuotta sitten, mutta sekä i3 että i8 alkavat olla jo tuotantoversioina 3-4 vuotta vanhoja. Pari vuotta lisää niin kyseessä on 5-6 vuotta vanhat mallit, joka alkaa olla jo selkeä elinkaaren loppusuora. Kuitenkaan BMW:llä ei tiettävästi ole tulossa kovinkaan nopeasti mitään uutta rinnalle. Tästä eteenpäin laskettuna pitäisi olla ehdottomasti pari tiukkaa hybridiä tai sähköautoa parin vuoden päästä myynnissä, jotta i-etumatkan voisi sanoa pitävän. Tiettävästi näin ei ole käymässä tai siitä ei ainakaan analyytikoilla ole tietoa. Ehkä skarpit johtomiehet eivät halunneet odottaa 4-5 vuotta kun alkaa tapahtua ja rekrytiin pois kun tarjottiin hyvät pestit? Kiinalaisilla on mammonaa lätkäistä ja kun kaverit osaavat hommat, parissa vuodessakin tapahtuu jo paljon.

Noin muutoin BMW:n johtokuviot ovat ehkä hitusen levällään. Reithofer oli jämäkkä jyrä, jonka housujen täyttäminen ei Krügeriltä oikein ole ihan mennyt putkeen. Franfurtin skandaalikaatuminen oli huono alku ja nyt sitten Genevessä ensimmäinen kerta kaatumisen jälkeen meni varovasti seuraneidin kanssa puheenvuoroa vaihtaen. Kun katselin miestä joka puhui jotenkin vähän varoen toinen käsi taskussa, ei se välttämättä oikein vakuuttanut kun vertaa mersulla vaikka DZ:n ja Weberin karismaan. Robertson on kova luu, IMO yksi alan kovimmista ja ehkä se joka kantaa nyt? Mutta se muu tiimi ei täysin vakuuta. Viime syksyn aikana tuli jotenkin sellainen olo, että laiva on kyllä hanskassa mutta reittiä vielä vähän arvotaan komentosillalla. BMW:n sisällä olevien henkilöiden kanssa käytyjen keskustelujen perusteella huoli on ollut aiheellinen, sillä jonkinlaista johtajuustyhjiötä siellä on havainnoitu selvästi. Heijasteita on varmasti myös sitten tuohon johtajistoon, joka nyt nosti kytkintä.

Eli aika monta tekijää tässä on nyt levällään. En ole varsinaisesti huolissani, mutta hirveästi ei tarvittaisi nyt enää lisää näitä henkilöuutisia tähän suuntaan. Muutoin alkaa oikeasti huolestuttaa. Lähtevät henkilöt kun tietävät asioita mitä me tulemme tietämään vasta 2-3 vuoden päästä oikeasti paremmin.
Avatar
dzam
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 21:05
Auto: F20 LCI 116dA -15
Paikkakunta: Helsinki

Nyt on ihan rumour-rumour-rumour, mutta voisikohan tällä olla jotain tekemistä huhutulla Applen ja BMW:n yhteistyöllä Apple-auton suhteen?

Tuntuisi jotenkin loogiselta, kun funtsii Pitkiksenkin esiintuomia viestejä elinkaaren loppumisesta.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kyllä aikanaan kun Rover vyyhti alkoi purkaantumaan, niin melkoinen nimekäs BMW-johtajarypäs sai potkut.
Lähes jokainen pääsi suoraan toisten automerkkien palkoille, ja vieläpä korkeaan virkaan.

i3 ja i8:n myyntihän on tippunut 1Q/16 verrattuna vuoden takaiseen 23%, reiluun 5000autoon.
Pelkän i3:n myyntimääräksihän BMW kaavaili n.30 000autoa vuodessa. Jäljessä ollaan ja pahasti.
Olisiko tuossa yksi syy että tuo ryhmä sai lähteä?
Toki i3 pitää muotoilla uudestaan, jos myyntimäärät halutaan suuriksi. Ja JOS/kun Tesla saa joskus model3:n myyntiin, niin kukaan ei sitä(i3) osta samaan hintaan.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Reppanat lähti Kiinaan. Sen maan talouskupla puhkeaa ehkä jo vuoden sisällä ja Kreikat ym. on kärpäsenpaskan kokoisia juttuja sen rinnalla.
Sanokaa minun sanoneen, että pian on Kiinassa melkein kaikki firmat konkassa ja sijoittajat sekä yritysjohtajat persaukisia ja työväelläkin jää palkat saamatta. Minä en kiinalaiseen höpöhöpöstartuppiin menisi hommiin enkä mitään panostamaan mistään hinnasta. Siinä jää pian tili tulematta eikä taida palkkaturvakaan sitä maksella.

Olen säälin sekaisella huvittuneisuudella seurannut tuota Kiina-kiimaa jo monta vuotta. Marakattilauman tavoin sinne on pumpattu länsimaista pääomaa ja viety osaamista tuhansien miljardien edestä. Kohta levitellään käsiä ja käännellään tyhjiä taskuja.
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

Täältä tulee taas uusi julkistus 23.04.2016 kello 13:00
http://www.faradayfuture.com/index.html
Yhtenä avainhenkilönä:
Richard Kim, Head of Design – Founding member of BMW i Design and Lead Designer, i3 and i8 concepts.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Niin, kuten gestapo kirjoitti, voihan olla, että BMW:n johdolta on tullut sapiskaa koko tiimille. Tuotteista alkuhypetyksen jälkeen ei löydy mitän todella innovatiivistä; paljon melua tyhjästä.
Mistäs sitä tietää, vaikka koko tiimille olisi oikeasti annettu kenkää, mutta "kaappaaja"" markkinoi, että nappasi huipputyypit riveihinsä...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

jaki kirjoitti:Niin, kuten gestapo kirjoitti, voihan olla, että BMW:n johdolta on tullut sapiskaa koko tiimille. Tuotteista alkuhypetyksen jälkeen ei löydy mitän todella innovatiivistä; paljon melua tyhjästä.
Niin, voisihan niissä olla joku ydinreaktiopohjainen moottori, mitä ei tarvitsisi tankata.

Noita hiilikuiturunkoisia autoja ei vielä tänä päivänäkään ole myynnissä eikä tulossa myyntiin vuosikausiin massatuotantomäärissä. Jo se autojen ihan perusrakenne on täysin mullistava monien muiden teknologioiden lisäksi ja BMW on edellä vuosikausia muita valmistajia tässä kohdin. Kyse on lähinnä tulevaisuudesta noiden rekryjen kohdalla. Siitä emme tiedä vielä tarpeeksi.

Kuten ketjussa todettiin, Kiina-riskiä on. Siellä kun vähän heilahtaa rajummin kurssit, raha katoaa, kehitykset menee jäihin ja maitojunalla saa matkata takaisin. Riskiä on, mutta sehän ei pelaa joka pelkää :)
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Toisaalta tuollaisille kavereille löytyy aina töitä..
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Hydrophyte kirjoitti:Toisaalta tuollaisille kavereille löytyy aina töitä..
No se pitää kyllä paikkaansa todellakin.
Vastaa Viestiin