Isketäämpä vappupäivän kunniaksi uusi keskustelu pystyyn, kun tuli autokin sopivasti pestyä.
Ajattelin pistää tälläisen topicin pystyyn sillä en vastaavaa pikaisella etsinnällä löytänyt. Monia yksittäisiä keskusteluja aiheesta tosin oli mutta ajattelin, että tälläiselle yleiselle pesutopicille olisi paikkansa. Tähän topiciin voisi siis esittää kysymyksiä, antaa vinkkejä tai mitä tahansa keksii maan ja taivaan väliltä mikä nyt edes kaukaisesti liittyy autonpesuun.
Pistetäämpä tähän vielä infoa tämän päivän perus "ylläpitopesusta":
Pesun vaiheet:
1. Wolf's Chemicals Snow Foam vaahdottimella pintaan
2. Huuhtelu
3.Kinnaspesu kahden ämpärin tekniikalla, shampoona Chemical Guys Mr. Pink
4.Huuhtelu
5.Vanteet Chemical Guys Diablo Wheel Cleaner
6. Vanteiden huuhtelu ja "open hose" kuivaus koko autolle
7. Kuivaus vielä kuivausliinalla (Tähän Chemical Guys Wooly Mammoth kuivausliina ihan ehdoton)
8.Pintaan vielä lopuksi Auto Finesse Finale Quick Detailer ja pakotken päiden kiillotus Auto Finessen metal polish:lla
Pistetään vielä pari kuvaa. Vaikka tulee pääsääntöisesti mustaa väriä kirottuakin, mutta pesun jälkeen sitä aina rakastaa
Niin ja hyvää vappua!
Pesuhalli - Keskustelua ja vinkkejä autonpesuun
Noni, onhan täällä sentään muitakin autonsa kunnolla peseviä ihmisiä! Mikset käytä Bilt Hamberin Autofoamia, paljo parempaa vaahtoa...? Vie paskat niin hyvin, että uskaltaa lampaanhanurilla pestä yhdelläkin ämpärillä (toki grit guard on). Toki eipä oo musta auto, mutta nykyinen hopea 4,5-vuotias ja valkoinen 2-vuotias ovat ilman pesunaarmuja vielä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Bilt Hamberin autofoam taisi olla loppu viimeksi kun aineita tilasin. Aiemmin käytin Auto Finessen Avalanche snow foamia ja nyt sitten tämä Wolf's Chemicalsin vastaava käytössä. Taidan seuraavaksi tilata tuota Bilt Hamberia, sillä tähän Wolf's Chemicalsiin en ole kovin tyytyväinen.
Kahden ämpärin tekniikasta on tullut enemmän sellainen tapa. Hyvän foamilla tehdyn esipesun jälkeen ei varmasti ole juurikaan eroa peseekö yhdellä vai kahdella ämpärillä, varsinkin kun käyttää laadukkaita välineitä eli hyvä lampaanvillainen pesukinnas ja tottakai grit guard ämpärin pohjalla. Ja sitten vielä jokin hyvin liukuva shampoo esim. Ghemical Guys Mr. Pink tai Dodo Juicen Born to be mild.
Kahden ämpärin tekniikasta on tullut enemmän sellainen tapa. Hyvän foamilla tehdyn esipesun jälkeen ei varmasti ole juurikaan eroa peseekö yhdellä vai kahdella ämpärillä, varsinkin kun käyttää laadukkaita välineitä eli hyvä lampaanvillainen pesukinnas ja tottakai grit guard ämpärin pohjalla. Ja sitten vielä jokin hyvin liukuva shampoo esim. Ghemical Guys Mr. Pink tai Dodo Juicen Born to be mild.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Innostuin keskustelunne perusteella tilaamaan äsken lisää pesu- ja puunaustarvikkeita (Foam Lance-vaahdotin, BH Auto Foam-esipesuaine, ja tuo Dodo Juice Born to be Mild sekä vahaksi Collinite 915).
Olen pitänyt Meguair'sin Ultimate Wash & Wax (Keltainen) shampoosta joka on mielestäni puhdistanut uskomattoman hyvin ollakseen pesuvaha, mutta kokeillaan nyt Eeroten vinkin mukaisesti Dodoa vaihteeksi. Toivotaan että Collinite pitää pintansa huhujen mukaisesti.
Tuo vaahdotinkin on uusi tuttavuus, mutta kun Kärcheristä lensi äsken pesuaineen säätönuppi ilmaan eikä se ole enää osannut pesuainetta sekoittaa, niin ehkäpä erillinen pesuainevaahdotin on aika hankkia.
Olen pitänyt Meguair'sin Ultimate Wash & Wax (Keltainen) shampoosta joka on mielestäni puhdistanut uskomattoman hyvin ollakseen pesuvaha, mutta kokeillaan nyt Eeroten vinkin mukaisesti Dodoa vaihteeksi. Toivotaan että Collinite pitää pintansa huhujen mukaisesti.
Tuo vaahdotinkin on uusi tuttavuus, mutta kun Kärcheristä lensi äsken pesuaineen säätönuppi ilmaan eikä se ole enää osannut pesuainetta sekoittaa, niin ehkäpä erillinen pesuainevaahdotin on aika hankkia.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Minä ostin pari vuotta sitten foam lance vaahdottimen Auto-Foamia varten, mutta myin sen pois parin käyttökerran jälkeen. Minusta tavallista pumpattavaa paineruiskua on mukavampi käyttää, lopputulos on sama ja lisäksi pesuainetta menee murto-osa. Tällainen paineruisku on hyväksi havaittu (myös pesukinnas.com keskusteluissa) http://www.motonet.fi/fi/tuote/603509/K ... etkulla-5lssalmela kirjoitti:Innostuin keskustelunne perusteella tilaamaan äsken lisää pesu- ja puunaustarvikkeita (Foam Lance-vaahdotin, BH Auto Foam-esipesuaine, ja tuo Dodo Juice Born to be Mild sekä vahaksi Collinite 915).
Olen pitänyt Meguair'sin Ultimate Wash & Wax (Keltainen) shampoosta joka on mielestäni puhdistanut uskomattoman hyvin ollakseen pesuvaha, mutta kokeillaan nyt Eeroten vinkin mukaisesti Dodoa vaihteeksi. Toivotaan että Collinite pitää pintansa huhujen mukaisesti.
Tuo vaahdotinkin on uusi tuttavuus, mutta kun Kärcheristä lensi äsken pesuaineen säätönuppi ilmaan eikä se ole enää osannut pesuainetta sekoittaa, niin ehkäpä erillinen pesuainevaahdotin on aika hankkia.
Et voi olla tosissas :D Mikä lance sulla oli? Projectechiltä / nyk. Autonhoitokauppa saa kunnollisia. Meneehän sitä Autofoamia tosi paljon, hehheh:
Meillä 3 autoa (joista kahdella tulee 10-12tkm ja yhdellä 25tkm), jotka säännöllisessä pesussa kesät talvet ja välillä pessy systerin autoo, renkaita, fillareita yms. kaikkea. Mulla ollu foam lance nyt 3,5 vuotta ja on menny BH Autofoamia melkein 2 kpl 5 litran kanisteria, toisessa pohjat vielä jäljellä. Säätö on puoli kierrosta tiukimmasta seoksesta laihempaan päin, jolla toteutuu oikea seossuhde mittakannulla mitattuna. Kanisteri maksaa mitä 30€ ja postit, tekeehän se vaahdottelu hurjat 6,66 € vuodessa / auto, hurjaa. Tohon ku jyvittää lancen vajaa 80€ niin päästään 13 euroon.
On sitä välissä muitakin aineita testattu toki, mutta jääneet kertatesteihin kun ei niin hyviä. Et sä saa samanlaista paksua tuubaa millään paineruiskukannulla, vaahto + koostumus se on mikä lian vie.
Välillä testaillu, ihan ok kesällä on myös Autofoam + Big Orange seos.
Meillä 3 autoa (joista kahdella tulee 10-12tkm ja yhdellä 25tkm), jotka säännöllisessä pesussa kesät talvet ja välillä pessy systerin autoo, renkaita, fillareita yms. kaikkea. Mulla ollu foam lance nyt 3,5 vuotta ja on menny BH Autofoamia melkein 2 kpl 5 litran kanisteria, toisessa pohjat vielä jäljellä. Säätö on puoli kierrosta tiukimmasta seoksesta laihempaan päin, jolla toteutuu oikea seossuhde mittakannulla mitattuna. Kanisteri maksaa mitä 30€ ja postit, tekeehän se vaahdottelu hurjat 6,66 € vuodessa / auto, hurjaa. Tohon ku jyvittää lancen vajaa 80€ niin päästään 13 euroon.
On sitä välissä muitakin aineita testattu toki, mutta jääneet kertatesteihin kun ei niin hyviä. Et sä saa samanlaista paksua tuubaa millään paineruiskukannulla, vaahto + koostumus se on mikä lian vie.
Välillä testaillu, ihan ok kesällä on myös Autofoam + Big Orange seos.
Mulla oli Elite Heavy Duty Snow Foam Lance. Se toimi sinänsä oikein hyvin ja sillä tuli hyvä ja tasainen vaahto pintaan. Mutta ei se vaahto autoa puhdista, vaan se pesuaine, ja se on samaa pesuainetta vaikka sen laittaa hienona suihkuna auton pintaan painesäiliöstä. Kannattaa kokeilla.
Olin käyttänyt ennen tuota foam lancea sellaista Lidlin painesäiliötä ja minun johtopäätökset perustuivat erityisesti siihen, että foam lancen pesutulos ei ollut yhtään parempi kuin lidlin pullolla. Myin sitten foam lancen ja kun Lidlin säiliö meni rikki, ostin Kungs painesäiliön, joka on ollut oikein hyvä.
Olin käyttänyt ennen tuota foam lancea sellaista Lidlin painesäiliötä ja minun johtopäätökset perustuivat erityisesti siihen, että foam lancen pesutulos ei ollut yhtään parempi kuin lidlin pullolla. Myin sitten foam lancen ja kun Lidlin säiliö meni rikki, ostin Kungs painesäiliön, joka on ollut oikein hyvä.
Projectechin Jannen mukaan pesuainetta menee 3 dl/auto, kun käyttää Lancea. Tällä määrällä 5 litran kannulla pesee auton noin 15 kertaa. Pesukinnaksen mukaan osalla menee noin kaksi kertaa enemmän, eli osalla 5 litran kannu kestää vajaat 10 pesukertaa. Minulla menee Kungs 5 litran painepullolla noin 0,8 dl/auto eli 5 litran kannu Autofoamia riittää noin 60 pesuun.masaf1 kirjoitti:Et voi olla tosissas :D Mikä lance sulla oli? Projectechiltä / nyk. Autonhoitokauppa saa kunnollisia. Meneehän sitä Autofoamia tosi paljon, hehheh:
Meillä 3 autoa (joista kahdella tulee 10-12tkm ja yhdellä 25tkm), jotka säännöllisessä pesussa kesät talvet ja välillä pessy systerin autoo, renkaita, fillareita yms. kaikkea. Mulla ollu foam lance nyt 3,5 vuotta ja on menny BH Autofoamia melkein 2 kpl 5 litran kanisteria, toisessa pohjat vielä jäljellä. Säätö on puoli kierrosta tiukimmasta seoksesta laihempaan päin, jolla toteutuu oikea seossuhde mittakannulla mitattuna. Kanisteri maksaa mitä 30€ ja postit, tekeehän se vaahdottelu hurjat 6,66 € vuodessa / auto, hurjaa. Tohon ku jyvittää lancen vajaa 80€ niin päästään 13 euroon.
Ehkä olisi parempi puhua pesukertojen määrästä kuin kuukausista tai vuosista. Itse pesen auton parhaimmillaan kolme kertaa viikossa.5 litran kannu kestää yli vuoden myös Lancea käyttämällä, jos pesee auton kerran kuussa.
En erityisesti pidä kanistereiden tilaamisesta netistä, joten minulla pieni kulutus on mukavuusasia, ei hintakysymys.
HÖPSIS! Se liru valuu liian nopeasti pois vs. vaahto, joka valuu erittäin hitaasti. Minä pesen autoja 1-2 vko välein. Ei todellakaan mee 3 dl / auto :D Ei edes 1 dl. Se Lance kuuluu kalibroida kellon ja mittakannun kans, ja auton vaahotukseen ei mee montaa sekuntia.
Jos nyt en ihan väärin laskenut, jos 5 litran kannuun 0,8dl olettaen että se on täynnä, niin seos on 1,6% ? Kyllähän tuo varmaan kesäpesuun riittää mutta talvella ei kyllä. Itse olen käyttänyt talvella painepullolla 5-8% seosta BH:lla.Huivei kirjoitti:masaf1 kirjoitti:...Minulla menee Kungs 5 litran painepullolla noin 0,8 dl/auto eli 5 litran kannu Autofoamia riittää noin 60 pesuun....
Foam Lancen käyttöön itselläni ei ole mahdollisuutta ja siksi itsekin käytän painepulloa kun TI halleiisa käyn pesemässä. Toinen pullo mulla on Kungsin 2 litrainen ja toinen Motonetin joku 5 littainen Mesto (ei ole häävi, liian isokokoinenkin).
Tuossa vaahdossahan on nimenomaan se idea, niinkuin tuossa ylempänä jo mainittiin, että se pysyy pidempään auton pinnassa eikä ala heti valua ja kuivua. Itse toissapäivänä pesin auton niin kun oli jo aika lämmin sää niin ekana suihkituksta paikoista oli jo alkanut pinta kuivua kun olin saanut koko auton suihkittua.
Tuossa olis aika hyvännäköistä vaahtoa painepullolla. Noita löytyy myös 5-litraisena. Melkein tuollainen pitäisi hankkia.
https://youtu.be/AkZ5T5QrgUA
Laitan yhteen 5 litran säiliölliseen noin 2,8 dl Autofoamia, joka riittää noin 3,5 pesuun. Seossuhde on noin 6 %. Kun 3,5 pesukertaa vie 2,8 dl, yhden pesukerran kuluts on noin 0,8 d. En minä tuota ihan noin tarkasti käytännössä mittaa ja välillä seossuhde varsinkin talvella on hieman vahvempipmj kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin laskenut, jos 5 litran kannuun 0,8dl olettaen että se on täynnä, niin seos on 1,6% ? Kyllähän tuo varmaan kesäpesuun riittää mutta talvella ei kyllä. Itse olen käyttänyt talvella painepullolla 5-8% seosta BH:lla.Huivei kirjoitti:masaf1 kirjoitti:...Minulla menee Kungs 5 litran painepullolla noin 0,8 dl/auto eli 5 litran kannu Autofoamia riittää noin 60 pesuun....
En huomannut itse mitään eroa lance vaahdotetun ja painepullolla ruiskutetun aineen kuivumisessa tai valumisessa. Jos aurinko paistaa niin molemmat alkavat kuivua nopeasti. Jos on normikeli, niin kumpikin kestää pinnassa saman aikaa.pmj kirjoitti:Foam Lancen käyttöön itselläni ei ole mahdollisuutta ja siksi itsekin käytän painepulloa kun TI halleiisa käyn pesemässä. Toinen pullo mulla on Kungsin 2 litrainen ja toinen Motonetin joku 5 littainen Mesto (ei ole häävi, liian isokokoinenkin).Huivei kirjoitti:masaf1 kirjoitti:...Minulla menee Kungs 5 litran painepullolla noin 0,8 dl/auto eli 5 litran kannu Autofoamia riittää noin 60 pesuun....
Tuossa vaahdossahan on nimenomaan se idea, niinkuin tuossa ylempänä jo mainittiin, että se pysyy pidempään auton pinnassa eikä ala heti valua ja kuivua. Itse toissapäivänä pesin auton niin kun oli jo aika lämmin sää niin ekana suihkituksta paikoista oli jo alkanut pinta kuivua kun olin saanut koko auton suihkittua.
Tuossa olis aika hyvännäköistä vaahtoa painepullolla. Noita löytyy myös 5-litraisena. Melkein tuollainen pitäisi hankkia.
https://youtu.be/AkZ5T5QrgUA
BH autofoam on loistava autonpesuaine. Jos tykkää vaahdotella, niin siitä vaan.
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
Talvella käytän Kungsin painepulloa 7% seossuhteella hallissa ja kesäisin lancea 3/4 kierrosta maksimista laihemmalle (n. 4% vahvuus) (n 1,5dl/pesu). Vaahdottaminen on kivempaa ja nopeampaa kuin painepullolla levittely. Pesutulos molemmilla kyllä yhtä hyvä.
- Vähempi parempi -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
Pitkästä aikaa topikki minkä lukee innolla ja kaiken imien.. johtuukohan uudesta menopelistä :-))
vai siitä että se on ensimmäinen musta auto. Mutta ei oppi ojaan kaada sanottiin joskus ennenmuinoin.
Auto on viikon ikäinen ja eilen kun tulin reissusta niin ensimmäinen pesu tehtiin eilen.. ei uskoisi tänään.
Siis opit kaikki tarvitaan ja kokemukset.
Minua on varoiteltu mustasta väristä ja sen "naarmuuntumisesta" pesuissa jotka, perkele että näkyy, johtaa siihen että laitatutan nanopinnoitteen että ei sentään niin hirveästi naarmuuntuisi.
Mutta edelleen .. miten vahata.. sitten vai vahatakko ollenkaa. kerran vuoteen pitää
lisätä kiiltoa pintaan... mutta mitä välissä saako pinnasta paremman jos vahaa??
ps. Tänään selvisi että auto menee peltipajalle viikon ikäisen eikösollutkin nopeaa....
joko tehtaalta tai kuljetuksessta tuli konepelti vikaisena .... pieni painauma konepellin pokkauksessa. ei meinannut fiksareiden pomo löytää vikaa mutta peltipojat kyllä.
vai siitä että se on ensimmäinen musta auto. Mutta ei oppi ojaan kaada sanottiin joskus ennenmuinoin.
Auto on viikon ikäinen ja eilen kun tulin reissusta niin ensimmäinen pesu tehtiin eilen.. ei uskoisi tänään.
Siis opit kaikki tarvitaan ja kokemukset.
Minua on varoiteltu mustasta väristä ja sen "naarmuuntumisesta" pesuissa jotka, perkele että näkyy, johtaa siihen että laitatutan nanopinnoitteen että ei sentään niin hirveästi naarmuuntuisi.
Mutta edelleen .. miten vahata.. sitten vai vahatakko ollenkaa. kerran vuoteen pitää
lisätä kiiltoa pintaan... mutta mitä välissä saako pinnasta paremman jos vahaa??
ps. Tänään selvisi että auto menee peltipajalle viikon ikäisen eikösollutkin nopeaa....
joko tehtaalta tai kuljetuksessta tuli konepelti vikaisena .... pieni painauma konepellin pokkauksessa. ei meinannut fiksareiden pomo löytää vikaa mutta peltipojat kyllä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kyllä se vahaaminen kannattaa, tosin niistä kestopinnotteista en ole ihan varma. Itse en ole sellaista vielä koskaan ottanut kun en oikein pysty ymmärtämään sen hyötyjä lakkapintaan verrattuna. Vahaamalla pienimmät naarmut katoavat ja varmasti ohut vahakerros hieman lakkapintaakin suojaa. Vaha on aina liuotinpesulla otettavissa pois ja jälleen korvattavissa, mutta entäpä kulunut kestopinnoite?My.Ai.Hu kirjoitti: Mutta edelleen .. miten vahata.. sitten vai vahatakko ollenkaa. kerran vuoteen pitää
lisätä kiiltoa pintaan... mutta mitä välissä saako pinnasta paremman jos vahaa??
Osa vahoista on peseviä (kuten esim. Autoglym Super Resin Polish) jotka vähän irroittavat likaakin. Itse pidän auton putsaamisesta huolella ja sitten kiinteän vahan käyttöä. Kun on ihan puhdas auto, siihen on hyvä pyörittää pintaan tuollainen kovempi vaha joka ei tyypillisesti pese mitään mutta suojaa pinnan - ja jos likaa on jäänyt niin säilöö sen maalipinnan ja itsensä väliin.
Uudehkolle, puhtaalle autolle on kiva vetää kunnollinen vaha. Itse laitoin eilen Collinite 915-vahan ja ai että tuli kivan näköinen. Vahanlevityssienellä ohut kerros pienelle aluelle ja mikrokuituliinalla pyyhintä. Sitten eteenpäin. Tuo Collinite 915 ei kuitenkaan ole täysin synteettinen (mukana on myös palmuista saatavaa Carnaubaa) joten ei ole ehkä kaikkein helpoin vaha, vaikkei mitään ongelmia kyllä tule jos kerralla vahaa pienen alueen eikä vahaa suorassa auringonpaisteessa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
^^^Bilt Hamber Finis Wax ihan samannäköinen lopputulos, mutta kestää auton pelleissä pirusti pidempään, ja kestää myös paaaljon paremmin liuottimia. Saa vetää useemman "ennen vahausta" tiukan liuottimen tuon irrottamiseksi. Toisin sanoen jos on laiska, niin toi on aika hyvä korjailla paikallisesti tai pitää yllä BH:n QD:llä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Täytyy kyllä hattua nostaa teille, jotka pidätte autoistanne noin hyvää huolta .
Itsekin toki pidän, mutta pesuvaiheita käytän vähemmän. Pesen autot aina kun ovat likaiset. Joskus jopa monta kertaa viikossa. työvaiheina käytän: (jos tosi likainen niin Pineline liuotin ruiskupullosta, myös ennen vahausta) ,painehuuhtelu, kintastelu Autoglym shampoolla, vanteisiin ruiskutan Sonax extreme-vannepesuaineen ja vaikutuksen jälkeen vielä vannehrjalla pesu. Loppukuivaus (myös ovienvälit) pyyhkeillä ilman hankausliikettä. Renkaiden kylkiin silikonispray ja rätillä ylimääräinen aine pois. Monesti näkee hyvin pestyjä ja kiiltäviä autoja, mutta renkaiden kyljet ovat kaukana mustanväristä ja näin ollen lähes pilaa pesutuloksen. Vahoina käytän Autoglymin puna+kulta yhdistelmää, tiedän on jo menneen talven lumia, mutta helppokäyttöisyys noissa vahoissa on ensiluokkaista. Kesto tyydyttävä, mutta vahaan autot jopa 5 kertaa vuodessa. Kiilto mielestäni hyvä.
Juuri tein kesäpesut menopeleihin, sis. pesu ja vahaus. konetilat tuli myös pestyä. sisustan imurointi ja nahkapenkkien käsittely hoitoainella. ikkunoiden pesu jne. Mersun kromivanteet kiillotin kromin kiillotusaineella, oli mukava operaatio .
Alla pari huonolaatuista kuvaa, mutta kyllä kai noista kiillon erottaa?:
Männä viikolla Bemari sai myös ammattilaisen toimesta tummennukset joka lasiin paitsi tuulilasi, nyt on mafia-look !
Itsekin toki pidän, mutta pesuvaiheita käytän vähemmän. Pesen autot aina kun ovat likaiset. Joskus jopa monta kertaa viikossa. työvaiheina käytän: (jos tosi likainen niin Pineline liuotin ruiskupullosta, myös ennen vahausta) ,painehuuhtelu, kintastelu Autoglym shampoolla, vanteisiin ruiskutan Sonax extreme-vannepesuaineen ja vaikutuksen jälkeen vielä vannehrjalla pesu. Loppukuivaus (myös ovienvälit) pyyhkeillä ilman hankausliikettä. Renkaiden kylkiin silikonispray ja rätillä ylimääräinen aine pois. Monesti näkee hyvin pestyjä ja kiiltäviä autoja, mutta renkaiden kyljet ovat kaukana mustanväristä ja näin ollen lähes pilaa pesutuloksen. Vahoina käytän Autoglymin puna+kulta yhdistelmää, tiedän on jo menneen talven lumia, mutta helppokäyttöisyys noissa vahoissa on ensiluokkaista. Kesto tyydyttävä, mutta vahaan autot jopa 5 kertaa vuodessa. Kiilto mielestäni hyvä.
Juuri tein kesäpesut menopeleihin, sis. pesu ja vahaus. konetilat tuli myös pestyä. sisustan imurointi ja nahkapenkkien käsittely hoitoainella. ikkunoiden pesu jne. Mersun kromivanteet kiillotin kromin kiillotusaineella, oli mukava operaatio .
Alla pari huonolaatuista kuvaa, mutta kyllä kai noista kiillon erottaa?:
Männä viikolla Bemari sai myös ammattilaisen toimesta tummennukset joka lasiin paitsi tuulilasi, nyt on mafia-look !