Ajetaanko tällä yli 500000 kilsaa?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
ntixyz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Touko 2016, 12:06

:mus: Täältä kun tuntuu löytyvän hyvin vastauksia, niin ajanko 320GT, dieselillä yli 500000 kilsaa? Auto tulee lähinnä pitkiin matka-ajoihin. Olen kyllästynyt vaihtamaan autoa joka toinen vuosi ja laskelmien mukaan kerralla isompi satsaus voisi kuitenkin pitkässä juoksussa olla järkevä vaihtoehto.. Viikonloppuna koeajossa oli 318 Touring, mutta sitä hakiessani taisin jo tykästyä enemmän tuohon GToon :love: Kommentteja? Ajatuksia?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kai sillä ajaa jos laittaa jaksaa ja kunnostaa. En ole kuullut että Bemarilla ajaisi ilman ongelmia puolta miljoonaa, eli ainakin odotettavissa lienee suutinhuoltoja, hehkut, turbo, hiukkassuodatin, iskarit, laakereita, termariremontteja, vesipumppu, syylari, ehkä moottoriremontti jakoketjun katkeamisen osalta ja mahdollisesti jopa vaihteisto. Jos manuaalista kyse niin ainakin kytkinremontti. Mutta veikkaan että pientä ongelmaa hehkujen ja turbon kanssa tulee ainakin.

Mutta kunhan arvailen, ei ole tietoa kun oma on ajettu 79 tkm.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1852
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kaikki mitä salmol luetteli on normaalia kuluvien osien vaihtamista, paitsi jakoketjun katkeamisen aiheuttama koneremppa ja vaihteistoremppa. Eikä niitäkään hyvin mahdollisesti tule.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Eipä liity suoraan kysyjän autoon, mutta aiheeseen kyllä. Itse olen kääntymässä samaan moodiin tämän F10:n kanssa. Tähän saakka olen vaihtanut autoja vähintään kahden vuoden (usein myös vuoden välein). Viimeisen 10:n vuoden aikana alla on yhdestoista (mukaan lukien viime talvena otettu Nissan) auto taloudessa.

Taidan tdela tulla vanhaksi, mutta nyt tama F10 ei herätä mitän hävittämisen halua. Ainkin se 4-5 vuotta tulen tällä ajelemaan.
ntixyz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Touko 2016, 12:06

Huollot tehdään juuri silloin kun pitää ja tarvittaessa jopa vähän etupainotteisesti :)
Onneksi on huippu asentajaässä. Tarkoitus olisi hommata tuo uutena ja ajella sillä seuraavat 8-10 vuotta.
Automaatti kyseessä. Onko niistä ollut harmia?
Kiitokset vastauksista tähän asti :love:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

ntixyz kirjoitti:Huollot tehdään juuri silloin kun pitää ja tarvittaessa jopa vähän etupainotteisesti :)
Onneksi on huippu asentajaässä. Tarkoitus olisi hommata tuo uutena ja ajella sillä seuraavat 8-10 vuotta.
Automaatti kyseessä. Onko niistä ollut harmia?
Kiitokset vastauksista tähän asti :love:
Eipä noissa ZF:n laatikoissa mitään isompaa ole ollut. Aika lailla parasta mitä näihin normiautouhin saa
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Toisella foorumilla (btcf) on kestotestissä f10 525da, taisi juuri porsia ilmastoinnin kompura tai vastaava. Itse lähtisin tuohon 500t km testiin tuolla bmwn 3 litraisella 6-syl koneella, todistettavasti kestävä moottori (m57n,m57n2 yms)
i smell diesel
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Jaa, mä olen kohta puolivälissä. Viimeisen kuuden kuukauden aikana on vaihdettu f11:een molemmat ilmapussit, vas. etupyörän laakeri, akku ja viimeisimpänä parkkitutkan johtosarja. Kävin koeajamassa uudempaa ja vähemmän ajettua, mutta kun helteellä hyppäsin takaisin omaan ja laitoin penkintuuletuksen päälle, vaihtohalu väheni kummasti. Jakoketjuasiaan ei ole otettu sen kummemmin kantaa Autosalvassa tai Laakkosella. Jos ketju kestää, vuoden päästä alkaa kilsat kolmosella. 95% ajosta siirtymätaivalta 100-120km/h alueella.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Väittäisin että ei N47:lla pääse ilman ketjuremppaa puolta miljoonaa.
Mulle vastaan tulleissa kaikissa on ketju vaihdettu viimeistään 300 tkm kohdalla...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vastaa Viestiin