Vannoutuneesta mesekuskista Bemun rattiin

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Moro,

Niin kävi kesän tullen, että kolmas mersu(CLK 270cdi) vaihtui E93 330dA M-sport caprioon.

Nyt kaivattais vinkkejä ja suosituksia katon tiivisteiden hoitoon. Millä pestä ja hoitaa nahkat?

Alla nyt BBS 19", menee vaihtoon koska raapii takakaaria. Ei uskalla ajaa kuin autolla vois! Mitä noista kuuluu pyytää?



Kuva
https://drive.google.com/file/d/0B1ZbC0 ... sp=sharing
E93 330d
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Hilu kirjoitti:Moro,
Millä pestä ja hoitaa nahkat?
]
Itse juuri nahat hinkkaliin sillä Bemarin itsensä myymällä puhdistusvaahdolla ja hyvää tuli. 2 vuotta vanha auto jo, mutta silti penkit kuin uudet. Suosittelen.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

VolvostaBemariin kirjoitti:
Hilu kirjoitti:Moro,
Millä pestä ja hoitaa nahkat?
]
Itse juuri nahat hinkkaliin sillä Bemarin itsensä myymällä puhdistusvaahdolla ja hyvää tuli. 2 vuotta vanha auto jo, mutta silti penkit kuin uudet. Suosittelen.
Tuo vaahto on puhdistamiseen. Levitä vielä sen jälkeen BMW:n omaa nahan hoitoainetta, se on sellaista geelimäistä. Itse en ainakaan ole uskatanut mitään muita nahkan hoitoaineita käyttää. Näin säilyy orkkis lookki, eikä nahka ala kiiltää tms. Kuivuminen vie tovin, ylijäämä aine pyyhitään pois.

Tästä saa vähän uuden auton tuoksua samalla vanhempaankin autoon.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Ei tuo nahkapenkkien putsaus mitään rakettitiedettä liene. Paras tuotehan siihen on marseillesaippua (kissasaippua).
Siihen voi sitte päälle laittaa jotain suoja-ainetta, ei tarvi olla bemaribrändättyä [emoji12]
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

xstr kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:
Hilu kirjoitti:Moro,
Millä pestä ja hoitaa nahkat?
]
Itse juuri nahat hinkkaliin sillä Bemarin itsensä myymällä puhdistusvaahdolla ja hyvää tuli. 2 vuotta vanha auto jo, mutta silti penkit kuin uudet. Suosittelen.
Tuo vaahto on puhdistamiseen. Levitä vielä sen jälkeen BMW:n omaa nahan hoitoainetta, se on sellaista geelimäistä. Itse en ainakaan ole uskatanut mitään muita nahkan hoitoaineita käyttää. Näin säilyy orkkis lookki, eikä nahka ala kiiltää tms. Kuivuminen vie tovin, ylijäämä aine pyyhitään pois.

Tästä saa vähän uuden auton tuoksua samalla vanhempaankin autoon.
Juurikin näin. Itse laitan toviksi auton käyntiin, penkkien lämmitimet ja tuuletuksen yhtä aikaa päälle. Jos vielä sen jälkeen on liikoja märkiä niin pyyhin pois. Kauniina ja mattana pysyy ja tuoksua saa sitten jälkikäteen hyttiin kun käyttää taas tuuletusta
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Hilu kirjoitti:Alla nyt BBS 19", menee vaihtoon koska raapii takakaaria. Ei uskalla ajaa kuin autolla vois! Mitä noista kuuluu pyytää?
Varmista ensin,ettei vanteissa ole levikepaloja "säätämässä" offsettia. Jos tälläiset sattuisi löytymään,niin ne poistamalla ei ole pakko uusia vanteita. Toinen vaihtoehto olisi kevyt kaarien (ehkä pelkän kantin) rullaus. Ehkä sitten vasta vannekaupoille jos nuo vaihtoehdon ei onnistu...
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Mä olen Dakota-nahkaan vetänyt merkin omaa tavaraa, antaa tosiaan uuden auton tuoksun samalla:

Kuva

Nappaan puolestaan ensin kissasaippualla pesu ja päälle Leather Masterin Protection Creamea:

Kuva

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Just tota merkin omaa hain KL:stä. Eka sipasu katosi samantien nahkaan, ei tarvinnut pahemmin kuivailla. Prkleen tumppuviiksi turkkilainen ei oo pitäny autosta huolta!

Paljonkos noista vanteista pitäis saada? Löytyykö ostaja täältä? Tarkistan tottakai, ettei siellä oo jotain typerää levikepalaa. Myyjä lupasi kyllä jo ostaa vanteet takas, Harri Kanerva Virroilta. Onko tuttu mies kenellekkään täällä?

Ai joo vasen etukajari pimeenä. Voisko olla niin hyvä tuuri, että lanka vain irti. Miten sen saa irti? Kiertämällä kehää, vastapäivään? Ei kai koko ovipaneelia tarttee repiä irti?

Kiitos!
E93 330d
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Voi vattu, vahvistin paskana. Empä oo ennen kuullut, että vahvarin yks kanava vois mennä noin.

Mistä uusi vahvari?
E93 330d
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tottahan sieltä voi yksittäinen päätekivi kärähtää tms, ei sinänsä mitenkään ennenkuulumatonta vahvistinmaailmassa yleensä.

Vuosimallia ja varustetasoa tietämättä tonkaisin arvalla 2009 -mallisen auton hifisetin vahvarin osanumeroksi 65129145162 ja H/K -setin (eli vissiin Logic7) vahvarin osanumeroksi 65129181743. Tonkia voi vaikka eBaystä tai useista BMW-osakaupoista ympäri intternettiä, Suomea ja Saksaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Ai joo sorry, 2008
VIN:WBAWM51040P254762

samoin pitää löytää se tuuliohjain takapenkin päälle. Onko kenelläkään tarjota?

Kiitos!
E93 330d
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Mä kysäisen kollegalta, jolla oli e93 Cabrio. Tuulisuoja saattaa olla tallella. Katon tiivisteet siihen yksilöön vaihdettiin muistaakseni pariinkin kertaan. Sateella oli lammikko takaikkunan alla.
Vastaa Viestiin