Business M Sport Edition -tarjous?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

Kai_Von_Veivi kirjoitti:
Joudun jonkun koodarin palveluksia ostamaan kun haluan takavalot palamaan päivälläkin ja liike perkele ei moista suostu tekemään ! Tokihan tuolla saattaa olla muutakin koodailtavaa
Kyllä minulla myyjäliike suostui koodaamaan takavalot päälle "päiväajovalo" tilassa.
No foorumilta löytyy kyllä osaaja/osaajia. Eiköhän he imoittaudu?
J.Korhonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2016, 13:05
Auto: F30 330d Xdrive MSport -15

masaf1 kirjoitti:Kyl ne M-jarrut mahtuu 17" sisälle. Parin donan Performance-jarrut ei mahu.
Riippuu moottoriversiosta mahtuuko, sinistä msport jarrusarjaa on kahta eri kokoa. Kutoskoneisissa sininen sarja on 370mm edessä ja 345mm takana, eli sama kuin performance -setti ilman levyjen urituksia/reikiä. Se että kumpi koko on 330e:ssä, ei ole tietoa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

No 370mm ainaki mahtuu 17" vanteen sisälle.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Joo, pelkkä levy varmaan mahtuukin, mutta jarrusatulan kanssa ei. Mulla on 345 mm levyt takana eikä läheskään kaikki BMW:n 17" vanteet mahdu M-Sport -jarrujen ympärille. Tarvikevanteista ainakin BBS RC ja MAK Bimmer n. 35 mm:n ET:llä mahtuu. Onkos muita varmasti mahtuvia 17" vanteita tiedossa?
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

F30 mallin alle M-Sport jarrujen yhteydessä ei mahdu kuin 18 tuuman vanne :)
Ajamisen Iloa!
Blurre
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Syys 2016, 19:29

Hei!

Tällä viikolla tuli laitettua 330e m-sport tilaukseen (väri Alpine white). Autoon tulee mm. m-sport jarrut, joka
edellyttää 18-tuuman vannekokoa. Ruksasin alkuperäiseen tilaukseen 18-tuuman Doublespoke 441 MFerric-grey
vanteet. Juttelin myyjän kanssa ja ensi viikolla voin tehdä vielä muutoksia tilaukseen (autolle oli löytynyt paikka jo lokakuun
tuotannosta) ja se mitä mietin, että vaihtaisin vanteet tilauksessa 19-tuuman Doublespoke 442MBiColor -grey vanteisiin. Isompi
vanne näyttää tietysti paremmalta ja vaihdoksen kustannus olisi 1000 euroa. Miten muuten ajo-ominaisuuksien/mukavuuden/melun kanssa? Jollain lienee kokemuksia ja osaisi avittaa miten kannattaa valita/itse valitsisi... :conf: Any help is greatly appreciated.

t. Blurre
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Blurre kirjoitti:Hei!
Isompi
vanne näyttää tietysti paremmalta ja vaihdoksen kustannus olisi 1000 euroa. Miten muuten ajo-ominaisuuksien/mukavuuden/melun kanssa? Jollain lienee kokemuksia ja osaisi avittaa miten kannattaa valita/itse valitsisi... :conf: Any help is greatly appreciated.
t. Blurre
Mulla on ollut F30 sekä 18" runflat (328i) että nyt 330e 19" runflat-renkailla. Jos nyt pitäisi uudelleen valita, ottaisin nimenomaan 330e:n 18" ei-runflat renkaalla. Muistikuvieni mukaan ajettavuudessa ei ole rengaskoon myötä merkittävää eroa.

330e on Suomessa huikean hiljainen auto aina 30-40 km/h saakka jonka jälkeen rengasmelu alkaa nopeasti kasvaa. Saksan ja Ranskan sileillä asfalteilla se kulkee äänettömästi kuin sukilla kaikissa nopeuksissa myös näillä renkailla.

Suomen käyttöön suosittelen sähkömoottoriseen autoon enintään 18" jonka saa ilman-runflatia (19" ei saa), paitsi jos haluaa maksaa tonnin näyttävyydestä ja kovemmasta melusta.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Blurre
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Syys 2016, 19:29

Hei!

Kiitos suuresti mielipiteestä. Pidän 18-tuumaiset ja otan ilman runflattia.

t. Blurre
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ssalmela kirjoitti:
Blurre kirjoitti:Hei!
Isompi vanne näyttää tietysti paremmalta ja vaihdoksen kustannus olisi 1000 euroa. Miten muuten ajo-ominaisuuksien/mukavuuden/melun kanssa? Jollain lienee kokemuksia ja osaisi avittaa miten kannattaa valita/itse valitsisi... :conf: Any help is greatly appreciated.
t. Blurre
Mulla on ollut F30 sekä 18" runflat (328i) että nyt 330e 19" runflat-renkailla. Jos nyt pitäisi uudelleen valita, ottaisin nimenomaan 330e:n 18" ei-runflat renkaalla. Muistikuvieni mukaan ajettavuudessa ei ole rengaskoon myötä merkittävää eroa.

330e on Suomessa huikean hiljainen auto aina 30-40 km/h saakka jonka jälkeen rengasmelu alkaa nopeasti kasvaa. Saksan ja Ranskan sileillä asfalteilla se kulkee äänettömästi kuin sukilla kaikissa nopeuksissa myös näillä renkailla.

Suomen käyttöön suosittelen sähkömoottoriseen autoon enintään 18" jonka saa ilman-runflatia (19" ei saa), paitsi jos haluaa maksaa tonnin näyttävyydestä ja kovemmasta melusta.
Olen melkein samoilla linjoilla. Mun 330e:n 19" runflat kiekot ovat aivan niiiiiin stnan syvältä kun mikään voi olla. :curse: Lakkosella kyllä lupailivat, että ajomelu on paljon hiljaisempi kuin aikaisemmissa autoissa, mutta paskan marjat sanon minä. Ajomelu 90km/h jälkeen on aivan sietämätöntä. Ajoin kesällä Saksassa 19" kiekoilla olevaa M4:sta (non-RFT Michelinit alla) useamman sataa kilometriä LUJAA (huiput yli 250km/h) ja auto oli joka nopeudella täysin erilainen kuin oma runflat -autoni. Osa Laakkosen ja Autokeskuksen 330e demoista on varustettu 18" RFT -kiekoilla ja niissä on aivan sama ongelma kuin 19" kiekoissa. Parhaiten huomaa kun käy kokeilemassa.

Eli sanon että jos on RFT (olet pakotettu ottamaan), niin sekä 18" että 19" ovat meluisia ajaa yli 90km/h vauhdissa. Tätä alemmillä nopeuksilla asiaa ei juurikaan huomaa.

Näin ennen talven tuloa kilpailutan rengasliikkeet:
1. Kesärenkaiksi tulee Michelin Pilot Sportit tai Continentalin Sport Contactit (19" 442M kiekoille) -> Puoli kesää ajetut runflatit vaihdossa
2. Talvirenkaiksi tulee Continentalin CVC6 (19" 403M kiekoille)
3. Tuohon päälle vielä työt sekä rengashotellipalvelu

Katsotaan millaisia hintoja tulee. :mus:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Juke kirjoitti:F30 mallin alle M-Sport jarrujen yhteydessä ei mahdu kuin 18 tuuman vanne :)
Ei, kun M Performance-jarruihin ei mahdu mikään muu kuin 18", se on varmaa. Tsekatkaas tää vielä

http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=858607 ->eli 17" vanteet onnistuu kyllä aika moneen F30 M-sport-jarrulliseen, mutta variantista toki riippuen...
Kai_Von_Veivi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
Auto: 320i Touring ( 11/16->)

Blurre kirjoitti:Hei!

Kiitos suuresti mielipiteestä. Pidän 18-tuumaiset ja otan ilman runflattia.

t. Blurre

Saako nämä M sport eriparikumit muka ei runflattina ? Olen ymmärtänyt että vain ne tavalliset koot saa vaihdettua . Hmmm... pitääpä olla yhteydessä autoliikkeeseen .
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Kai_Von_Veivi kirjoitti:
Blurre kirjoitti:Hei!

Kiitos suuresti mielipiteestä. Pidän 18-tuumaiset ja otan ilman runflattia.

t. Blurre

Saako nämä M sport eriparikumit muka ei runflattina ? Olen ymmärtänyt että vain ne tavalliset koot saa vaihdettua . Hmmm... pitääpä olla yhteydessä autoliikkeeseen .
Kuulkaas poijaat! Tietystihän tänne on turhaa noiden asiantuntioden jälkeen mitään kirjoittaa:o). Tuo rengasmelu ei kuitenkaan johdu yleensä runflat renkaasta. Se johtuu Suomen tiestöstä ja renkaan pintakuviosta ja se kovuudesta. Se on siis ihan järkivalinta. Ei murhetta, kun talvella ilmat pihalla, jne. Kitkarenkaalla on suht. hiljaista Suomen oloissa talvikelillä ja mksei kesälläkin.
Blurre
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Syys 2016, 19:29

Hei!

Autokeskuksen mukaan tehtaalta ei-runflatit vain yhteen 18-tuumaiseen M-sport vanteeseen, joka on
muistaakseni tämä 398 V-spoke Black ja tulee Michelinin renkailla. Sinänsä sopii valkoiseen autoon. Ajattelin vaihtaa tilauksen tähän vanteeseen.

Tämän hetkinen vanne ja rengasstrategia näyttäisi olevan sellainen, että tilaan erikseen joko netistä tai autokeskukselta nämä 441 Ferric grey-vanteet ja vaihdatan autoliikkeessä tehtaalta tulleet kesärenkaat näihin ja sitten ostan näihin mustiin vanteisiin sopivat talvirenkaat. Toinen halvempi vaihtoehto on, että pidän nämä 398 V-spoke blackit sellaisenaan ja ostan talvirenkaaksi jotkin tarvikevanteet + sopivat talvirenkaat. Riippuu vähän mitä nämä vaihtoehdot kustantaa. Lopputoteaman totean, ettei tämä vanne+rengasouvi uuden auton kanssa pitäisi olla näin vaikeaa varsinkin kun BMW:n konfiguraattorissa on valinta ottaako runflat renkaat vai ei eli tämä pitäisi olla kuluttajan valinta jokaisen vanteen kohdalla...
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

"Autokeskuksen mukaan tehtaalta ei-runflatit vain yhteen 18-tuumaiseen M-sport vanteeseen, joka on
muistaakseni tämä 398 V-spoke."

Saman sanoo myös F30 hinnasto.

http://www.bmw.fi/content/dam/bmw/marke ... 958921.pdf
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

M sport auto vaan huutaa alle 19" tai 20" ulkonäön takia, aika pliisu 18" tai 17" vanteilla. Kannattaa miettiä sporttia tai luxyryä varustetasoksi jos haluaa pulla kumit kesäksi. Suurin ongelma on runflat kumit. Laadukkaat normi renkaat alle niin 19" on ihan asiallinen ajettava. Toki suomen tiet on mitä on, saksassa menee kuin sukkasilleen RFT kumeillakin mutta on ne sielläkin selkeästi kovemmat esim motarin poikkisaumoissa kun normi kumit.

Mutta jokainen laittaa sellaiset vanteet ja renkaat kun itse parhaaksi näkee.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Ei kai se nyt hienon auton kanssa tonnista ole kiinni eli jos auton mukana väkisin tulee kaiken pilaavat runflatit niin kumi on rengasliikkeissä halpaa. uudet normaalirenkaat tilalle ja samalla ajamisen iloa. Näillä meidän teillä runlatit pilaa auton kuin auton vaikka joku muunlaisia mielipiteitä esittäisi. Ei kannata uskoa kaikkea. :lol: Ja aina löytyy joku hullu runflatfani joka niistä ylimääräisiksi jäävistä kumeista edes pullakahvirahat maksaa. Nimim. "aika monet oikeat kumit ostanut ja ajamisestakin nauttinut"
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Blurre kirjoitti:Hei!

Autokeskuksen mukaan tehtaalta ei-runflatit vain yhteen 18-tuumaiseen M-sport vanteeseen, joka on
muistaakseni tämä 398 V-spoke Black ja tulee Michelinin renkailla. Sinänsä sopii valkoiseen autoon. Ajattelin vaihtaa tilauksen tähän vanteeseen.

Tämän hetkinen vanne ja rengasstrategia näyttäisi olevan sellainen, että tilaan erikseen joko netistä tai autokeskukselta nämä 441 Ferric grey-vanteet ja vaihdatan autoliikkeessä tehtaalta tulleet kesärenkaat näihin ja sitten ostan näihin mustiin vanteisiin sopivat talvirenkaat. Toinen halvempi vaihtoehto on, että pidän nämä 398 V-spoke blackit sellaisenaan ja ostan talvirenkaaksi jotkin tarvikevanteet + sopivat talvirenkaat. Riippuu vähän mitä nämä vaihtoehdot kustantaa. Lopputoteaman totean, ettei tämä vanne+rengasouvi uuden auton kanssa pitäisi olla näin vaikeaa varsinkin kun BMW:n konfiguraattorissa on valinta ottaako runflat renkaat vai ei eli tämä pitäisi olla kuluttajan valinta jokaisen vanteen kohdalla...

Itselläni ovat alla juuri kyseiset style 398 vanteet ja ei-rft Michelin pilot super sport. Joten väite pitää paikkansa. :thuup:
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

-V- kirjoitti:Ei kai se nyt hienon auton kanssa tonnista ole kiinni eli jos auton mukana väkisin tulee kaiken pilaavat runflatit niin kumi on rengasliikkeissä halpaa. uudet normaalirenkaat tilalle ja samalla ajamisen iloa. Näillä meidän teillä runlatit pilaa auton kuin auton vaikka joku muunlaisia mielipiteitä esittäisi. Ei kannata uskoa kaikkea. :lol: Ja aina löytyy joku hullu runflatfani joka niistä ylimääräisiksi jäävistä kumeista edes pullakahvirahat maksaa. Nimim. "aika monet oikeat kumit ostanut ja ajamisestakin nauttinut"

Onneksi pilaa vain sulla. Meillä toimii paremmin:o)
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

TomA kirjoitti:
-V- kirjoitti:Ei kai se nyt hienon auton kanssa tonnista ole kiinni eli jos auton mukana väkisin tulee kaiken pilaavat runflatit niin kumi on rengasliikkeissä halpaa. uudet normaalirenkaat tilalle ja samalla ajamisen iloa. Näillä meidän teillä runlatit pilaa auton kuin auton vaikka joku muunlaisia mielipiteitä esittäisi. Ei kannata uskoa kaikkea. :lol: Ja aina löytyy joku hullu runflatfani joka niistä ylimääräisiksi jäävistä kumeista edes pullakahvirahat maksaa. Nimim. "aika monet oikeat kumit ostanut ja ajamisestakin nauttinut"

Onneksi pilaa vain sulla. Meillä toimii paremmin:o)
Höpö höpö. Saksan BMW-myyntikin joutui nopeasti taipumaan asiakkaiden valitusten takia, eli ei-RF:t tuli nopeasti takaisin. Kyllä täytyy olla kuuro mursupylly, jos väittää runflättejä hyviksi ajaa :w00t:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Juha kirjoitti:
TomA kirjoitti:
-V- kirjoitti:Ei kai se nyt hienon auton kanssa tonnista ole kiinni eli jos auton mukana väkisin tulee kaiken pilaavat runflatit niin kumi on rengasliikkeissä halpaa. uudet normaalirenkaat tilalle ja samalla ajamisen iloa. Näillä meidän teillä runlatit pilaa auton kuin auton vaikka joku muunlaisia mielipiteitä esittäisi. Ei kannata uskoa kaikkea. :lol: Ja aina löytyy joku hullu runflatfani joka niistä ylimääräisiksi jäävistä kumeista edes pullakahvirahat maksaa. Nimim. "aika monet oikeat kumit ostanut ja ajamisestakin nauttinut"

Onneksi pilaa vain sulla. Meillä toimii paremmin:o)
Höpö höpö. Saksan BMW-myyntikin joutui nopeasti taipumaan asiakkaiden valitusten takia, eli ei-RF:t tuli nopeasti takaisin. Kyllä täytyy olla kuuro mursupylly, jos väittää runflättejä hyviksi ajaa :w00t:
Vähintään kuuro ja ajamisen ilosta ymmärtämätön :mus:. En kuitenkaan usko että kenelläkään oikeasti niin huono maku on...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Vastaa Viestiin