Onneksi olkoon! Monta viikkoa meni mullakin miettiessä. Millä koneella tilasit? Ex F31:ssä oli 19" Good Year Eagle rft:t ensiasennuksena ja olivat ihan ok ainakin ensimmäisen kesän ajan. Normirenkaita ei valitettavasti saa 19" vanteiden yhteydessä. Ainakaan vielä.kaijarto kirjoitti:Mietin kolme viikkoa sitten auton vaihtoa kun omalla f31:llä oli ajettu 45 tkm. Tutustuin tuohon m-sport kamppikseen, lankesin loveen ja tilasin 3 GT:n. Ja pakettiin sisältyy ilmaiseksi aikaisemmin mainitut talvirenkaat. Kesärenkaat otin 19" ja runflateilla. Koeajoauto meni niillä mielestäni erittäin hyvin. Toisin kuin omani, joka ottaa uriin 17" non rft:lläkin.
Business M Sport Edition -tarjous?
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Mistäs laakkoselta tuollaisia kylkiäisiä saa, ja millä perusteella?Petteri75 kirjoitti:Business M Sport -tarjous ja talvirengastarjous ovat BMW Suomen ja jälkimmäinen vain lyhyen aikaa uusiin tilauksiin syyskuussa. Yhdistäminen ei ole mahdollista, eri tarjoukset valitettavasti. Laakkoselta sai 55" LG 4K television, joka menee visusti myyntiin talvirengastuksen rahoittamiseksi, sen verran kalliiksi tämä lysti tuli. Kunhan töllö joskus tulisi, tilausta on kyllä täydennetty jo kahdesti.. odotusaika on pitkä.
Eipä mulle moisista puhuttu, talvirengastarjouksestakin myöhästyin päivällä...
On se kurjaa ihimisen elämä...
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Tulipa heitettyä tänään lenkki 320 disukalla. Kova ostointo ollut päällä mutta tämänpäiväinen lenkki oli kovin yllättävä. Autossa oli alla 16" Pirellin runflat renkaat ja sisämelu oli aivan jumalaton omaan makuun. Nykyinen 60:ne Volvo menee kuin kuiskaus 17" verrattuna tuohon. Voiko rengas vaikuttaa noin paljon? Ei hitto, eihän tuolla viitsi ajaa sekunttiakaan jos alla on vaikkapa 18" setti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mulla oli keväällä niin jäätävä 330e koeajo, jossa myös 16" run-flatit, että en ihmettelisi. Kannattaa kysellä josko diileriltä löytyisi auto ilman run-flat renkaita, vaikka sitten vaihtoautopuolelta. Ihan myös sen takia, että saavat palautetta koeauton rengastuksesta.Ishvan kirjoitti:Tulipa heitettyä tänään lenkki 320 disukalla. Kova ostointo ollut päällä mutta tämänpäiväinen lenkki oli kovin yllättävä. Autossa oli alla 16" Pirellin runflat renkaat ja sisämelu oli aivan jumalaton omaan makuun. Nykyinen 60:ne Volvo menee kuin kuiskaus 17" verrattuna tuohon. Voiko rengas vaikuttaa noin paljon? Ei hitto, eihän tuolla viitsi ajaa sekunttiakaan jos alla on vaikkapa 18" setti.
edit: vai oisko ollu kuitenkin 17" ...
Viimeksi muokannut lnaukkar, 25 Syys 2016, 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ei itsekään saanut talvirenkaita. Tuo LG-TV oli jonkinlainen Laakkosen oma lyhyen ajan lisä, joka taisi olla 2vk ajan voimassa elo-syyskuun vaihteessa. Yritän nyt myydä sitä, jotta saisi edes vähän rahoitettua tulevaa talvirengaspakettia. Tekisi vain mieli itse ottaa ruutu laatikosta ja katsoa mitä UHD on käytännössä..JP-76 kirjoitti:Mistäs laakkoselta tuollaisia kylkiäisiä saa, ja millä perusteella?Petteri75 kirjoitti:Business M Sport -tarjous ja talvirengastarjous ovat BMW Suomen ja jälkimmäinen vain lyhyen aikaa uusiin tilauksiin syyskuussa. Yhdistäminen ei ole mahdollista, eri tarjoukset valitettavasti. Laakkoselta sai 55" LG 4K television, joka menee visusti myyntiin talvirengastuksen rahoittamiseksi, sen verran kalliiksi tämä lysti tuli. Kunhan töllö joskus tulisi, tilausta on kyllä täydennetty jo kahdesti.. odotusaika on pitkä.
Eipä mulle moisista puhuttu, talvirengastarjouksestakin myöhästyin päivällä...
On se kurjaa ihimisen elämä...
Tässä on kyllä aika kovasti markkinointi päässyt kiinni allekirjoittaneeseen. Ensin tulee M Sport Edition -tarjous juuri kun on lopettamassa koko autonvaihtoprojektia, sitten hyvä 518d -15 menee nenän edestä, tilauksen teon jälkeen on sitä täydennetty jo kahdesti. Ja vekotin saapuu vasta 2kk kuluttua. No, tämä pysyy kyllä ainakin 3 vuotta käytössä, tulee niin kalliiksi. Eli sitten säästää, eikös niin..?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Kesällä oli koeajossa F30 M-sport -alustalla jossa oli 19-tuumaiset Pilot Sport 3:et. Melutaso ei poikennut omista (17" RF Nokian) ja huolimatta leveämmästä renkaasta, haki vähemmän uriin. RF..upea keksintö.GranC kirjoitti:EIhän 3-sarja hiljainen ole, mutta 18" non runflat -renkailla ihan ok.
Petteri75 kirjoitti:Kesällä oli koeajossa F30 M-sport -alustalla jossa oli 19-tuumaiset Pilot Sport 3:et. Melutaso ei poikennut omista (17" RF Nokian) ja huolimatta leveämmästä renkaasta, haki vähemmän uriin. RF..upea keksintö.GranC kirjoitti:EIhän 3-sarja hiljainen ole, mutta 18" non runflat -renkailla ihan ok.
Olen täysin samaa mieltä. Rf toimii aivan yhtä hyvin kuin perus rengas, myöskin äänien suhteen, vaikka en "peltoinsinööri" olekkaan. Korjataan vaan Suomen tiestö, niin kaikilla on hyvä mieli:o).
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Itsellä vähän samansuuntaiset suunnitelmat tuon tulevan kanssa, 2019 aikaisintaan miettisi auton vaihtoa, silloin G-sarja on ollut jo vuoden markkinoilla ja M Sport edition on jo keritty unohtaa joten tuosta voisi saada vielä kohtuullisen hyvityksen (ei tietenkään samaan aikaan kun G-sarjasta on joku vastaava kampanja menossa ).Petteri75 kirjoitti:
Ei itsekään saanut talvirenkaita. Tuo LG-TV oli jonkinlainen Laakkosen oma lyhyen ajan lisä, joka taisi olla 2vk ajan voimassa elo-syyskuun vaihteessa. Yritän nyt myydä sitä, jotta saisi edes vähän rahoitettua tulevaa talvirengaspakettia. Tekisi vain mieli itse ottaa ruutu laatikosta ja katsoa mitä UHD on käytännössä..
Tässä on kyllä aika kovasti markkinointi päässyt kiinni allekirjoittaneeseen. Ensin tulee M Sport Edition -tarjous juuri kun on lopettamassa koko autonvaihtoprojektia, sitten hyvä 518d -15 menee nenän edestä, tilauksen teon jälkeen on sitä täydennetty jo kahdesti. Ja vekotin saapuu vasta 2kk kuluttua. No, tämä pysyy kyllä ainakin 3 vuotta käytössä, tulee niin kalliiksi. Eli sitten säästää, eikös niin..?
No, toivossa on hyvä elää, aina näissä kaupoissa takkiin tulee. Varsinkin jos ei jaksa/ole mahdollisuutta venkslailla vanhaa pois ensin ja ostaa uutta suoralla kaupalla.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Palatakseni tuohon koeajon pettymykseen rengasmelun suhteen. Mielenkiinnosta kaivoin tekniikan maailman esiin, jossa olivat vertailussa "ylemmän keskiluokan premiumit". Uskoisin vertailussa olevan 400-sarjan bemarin olevan vaimennukseltaan aika yhteneväinen 300-sarjan kanssa. Nuo melumittauksen vahvistivat aika vahvasti myös omat havainnot. Bemari on 1-3db äänekkäämpi kautta linjan eri nopeuksissa, kuin vertailun S60. Tuohon on parhaillaan tuplaten enemmän ääntä !, jonka huomaa myös käytännössä lisäksi ohiajomeluna korvan juuressa ja tuulensuhinoissa. 300-sarja on muuten hieno auto hienoilla ominaisuuksilla, mutta voi kiesus tuota melua. 16" pullakumeilla meinasi jo hermot mennä. Tässä oli käytännössä jo päätös bemariin siirtymisestä tehty, mutta tuo melu taitaa vesittää koko homman. Nyt pitäisi saada jostakin auto ajoon normi rengastuksella. Voi pärkele.
Korvatulpat ja BMW:o). Murheet on monet.Ishvan kirjoitti:Palatakseni tuohon koeajon pettymykseen rengasmelun suhteen. Mielenkiinnosta kaivoin tekniikan maailman esiin, jossa olivat vertailussa "ylemmän keskiluokan premiumit". Uskoisin vertailussa olevan 400-sarjan bemarin olevan vaimennukseltaan aika yhteneväinen 300-sarjan kanssa. Nuo melumittauksen vahvistivat aika vahvasti myös omat havainnot. Bemari on 1-3db äänekkäämpi kautta linjan eri nopeuksissa, kuin vertailun S60. Tuohon on parhaillaan tuplaten enemmän ääntä !, jonka huomaa myös käytännössä lisäksi ohiajomeluna korvan juuressa ja tuulensuhinoissa. 300-sarja on muuten hieno auto hienoilla ominaisuuksilla, mutta voi kiesus tuota melua. 16" pullakumeilla meinasi jo hermot mennä. Tässä oli käytännössä jo päätös bemariin siirtymisestä tehty, mutta tuo melu taitaa vesittää koko homman. Nyt pitäisi saada jostakin auto ajoon normi rengastuksella. Voi pärkele.
Tuossa kun koeajoautolla pyyhki reilua sataa menemään vanhalla ja karkealla asfaltilla niin mieleen juolahti, että kannattaako enään sijoittaa 1500e H/K stereoihin. Niillä kun ei tee enään mitään tuossa melussa.TomA kirjoitti:Korvatulpat ja BMW:o). Murheet on monet.Ishvan kirjoitti:Palatakseni tuohon koeajon pettymykseen rengasmelun suhteen. Mielenkiinnosta kaivoin tekniikan maailman esiin, jossa olivat vertailussa "ylemmän keskiluokan premiumit". Uskoisin vertailussa olevan 400-sarjan bemarin olevan vaimennukseltaan aika yhteneväinen 300-sarjan kanssa. Nuo melumittauksen vahvistivat aika vahvasti myös omat havainnot. Bemari on 1-3db äänekkäämpi kautta linjan eri nopeuksissa, kuin vertailun S60. Tuohon on parhaillaan tuplaten enemmän ääntä !, jonka huomaa myös käytännössä lisäksi ohiajomeluna korvan juuressa ja tuulensuhinoissa. 300-sarja on muuten hieno auto hienoilla ominaisuuksilla, mutta voi kiesus tuota melua. 16" pullakumeilla meinasi jo hermot mennä. Tässä oli käytännössä jo päätös bemariin siirtymisestä tehty, mutta tuo melu taitaa vesittää koko homman. Nyt pitäisi saada jostakin auto ajoon normi rengastuksella. Voi pärkele.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Jos se rengasmeteli on tosiaan noin kamalaa joidenkin mielestä, niin ootte kai kokeilleet kuulokkeita, niin ei tarvi laittaa sen Helk/Kalliin Hi-fi paketin nuppeja kaakkoon
Mulla on auton mukana tulleet rft-nakit 16" sekä toinen satsi ei-rft 19, ja kyllä ei-rft metelöi mun mielestä enemmän. Eli rengaskoko vaikuttaa paljon kanssa. Siihen kuitenkin tottuu nopeesti kun niillä on _niin_ paljon makeempi kurvailla
Mulla on auton mukana tulleet rft-nakit 16" sekä toinen satsi ei-rft 19, ja kyllä ei-rft metelöi mun mielestä enemmän. Eli rengaskoko vaikuttaa paljon kanssa. Siihen kuitenkin tottuu nopeesti kun niillä on _niin_ paljon makeempi kurvailla
Off-topic menee mutta menköön. Itselläni on myös 19" RFT-renkaat. Ajomelu on ongelma mielestäni vasta kun nopeus nousee yli 110. Onhan nuo RFT-renkaat kovat, ja meteli kyllä syntyy pääasiassa kovalla pinnalla. Jos tiessä on tuore pinta, ei kuulu juuri mitään.
Todennäköisesti kuitenkin ensi keväänä myös päivitän renkaat Hankookkeihin ilman runflattia. Mielenkiinnolla odotan, onko niissä oikeasti jotain eroa. Summa summarum silti. LCI tuntuu hiljaisemmalta, kuin pre-lic samoilla renkailla. Eli jotain on tehty.
Todennäköisesti kuitenkin ensi keväänä myös päivitän renkaat Hankookkeihin ilman runflattia. Mielenkiinnolla odotan, onko niissä oikeasti jotain eroa. Summa summarum silti. LCI tuntuu hiljaisemmalta, kuin pre-lic samoilla renkailla. Eli jotain on tehty.
Tosiaan on turhaa vierastaa mun mielestä runflat renkaita, etenkin 19". Tässä on senverran kehitys kulkenut eteenpän. Meluasiaa on vaikea Suomen oloissa hallita. Nykyään kannattaa muutenkin ajaa jo niin isoilla paineilla ajovakauden ja vierintävastuksen takia, ettei ne sivut jousta muutenkaan. Kunnon vannesuoja on minulle se tärkein pointti. Ennen vanhaan rengasliikkeillä oli ongelmia jopa iroittaa rengasta vanteiltä niiden sivujen jäykän rakenteen johdosta. Nykyään ei mitään eroa. Ihmettelevät miten helposti venyy ja lähtee. Vanteen olaksen muoto pitää nykyään myöskin osittain renkaan paremmin paikoillaan tyhjentyneenä. Runflat rengashan edellyttää määrättyä vannetyyppiä. Uskallan väittää, että on faktatietoa. Suomessa on silti edelleen valinnanvapaus:o)
Ps. Kapeamman rengasprofiilin pintapaine tiehen on suurempi kuin vast. leveämmän renkaan. 330eemelin oma massa on noin 200 kg suurempi verrattuna polttomoottori versioihin, joka osittain voi vaikuttaa melun määrään.
Ps. Kapeamman rengasprofiilin pintapaine tiehen on suurempi kuin vast. leveämmän renkaan. 330eemelin oma massa on noin 200 kg suurempi verrattuna polttomoottori versioihin, joka osittain voi vaikuttaa melun määrään.
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Itse pähkäilin samaa kun varusteita mietin, mutta ajattelin sen näin että maantiellä ajomelun aiheuttaman mielipahan korvaa kuitenkin neljän ruuhkassa seisoskelu nautiskellen Harman Kardonin äänentoistosta.Ishvan kirjoitti:
Tuossa kun koeajoautolla pyyhki reilua sataa menemään vanhalla ja karkealla asfaltilla niin mieleen juolahti, että kannattaako enään sijoittaa 1500e H/K stereoihin. Niillä kun ei tee enään mitään tuossa melussa.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tuo 1-3db on käytännössä kuitenkin niin pieni ero, ettei ihmiskorva pysty sitä edes erottamaan. Ihmiskorva pystyy näet erottamaan vasta yli 3db muutoksen äänenpaineessa.Ishvan kirjoitti:Palatakseni tuohon koeajon pettymykseen rengasmelun suhteen. Mielenkiinnosta kaivoin tekniikan maailman esiin, jossa olivat vertailussa "ylemmän keskiluokan premiumit". Uskoisin vertailussa olevan 400-sarjan bemarin olevan vaimennukseltaan aika yhteneväinen 300-sarjan kanssa. Nuo melumittauksen vahvistivat aika vahvasti myös omat havainnot. Bemari on 1-3db äänekkäämpi kautta linjan eri nopeuksissa, kuin vertailun S60. Tuohon on parhaillaan tuplaten enemmän ääntä !, jonka huomaa myös käytännössä lisäksi ohiajomeluna korvan juuressa ja tuulensuhinoissa. 300-sarja on muuten hieno auto hienoilla ominaisuuksilla, mutta voi kiesus tuota melua. 16" pullakumeilla meinasi jo hermot mennä. Tässä oli käytännössä jo päätös bemariin siirtymisestä tehty, mutta tuo melu taitaa vesittää koko homman. Nyt pitäisi saada jostakin auto ajoon normi rengastuksella. Voi pärkele.
Desibelimäärää ei tietysti kerro melusta koko totuutta, vaan äänen taajuus vaikuttaa ainakin omasta mielestäni häiritsevyyteen jopa enemmän.
JP-76 kirjoitti:Itse pähkäilin samaa kun varusteita mietin, mutta ajattelin sen näin että maantiellä ajomelun aiheuttaman mielipahan korvaa kuitenkin neljän ruuhkassa seisoskelu nautiskellen Harman Kardonin äänentoistosta.Ishvan kirjoitti:
Tuossa kun koeajoautolla pyyhki reilua sataa menemään vanhalla ja karkealla asfaltilla niin mieleen juolahti, että kannattaako enään sijoittaa 1500e H/K stereoihin. Niillä kun ei tee enään mitään tuossa melussa.
Auto on auto ja akustisesti muutenkin toivoton paikka. hi-fi hommat on erikseen. Korvatulppia myynnissä:o)
No aika huttua tulee. Suosittelen lämpimästi kuulotestiä, jos kolmen desibelin muutos esim. 69-72 jää huomaamatta. Normaalilla kuulolla varustettu ihminen pystyy erottamaan 1db:n muutoksen.penttim kirjoitti:Tuo 1-3db on käytännössä kuitenkin niin pieni ero, ettei ihmiskorva pysty sitä edes erottamaan. Ihmiskorva pystyy näet erottamaan vasta yli 3db muutoksen äänenpaineessa.Ishvan kirjoitti:Palatakseni tuohon koeajon pettymykseen rengasmelun suhteen. Mielenkiinnosta kaivoin tekniikan maailman esiin, jossa olivat vertailussa "ylemmän keskiluokan premiumit". Uskoisin vertailussa olevan 400-sarjan bemarin olevan vaimennukseltaan aika yhteneväinen 300-sarjan kanssa. Nuo melumittauksen vahvistivat aika vahvasti myös omat havainnot. Bemari on 1-3db äänekkäämpi kautta linjan eri nopeuksissa, kuin vertailun S60. Tuohon on parhaillaan tuplaten enemmän ääntä !, jonka huomaa myös käytännössä lisäksi ohiajomeluna korvan juuressa ja tuulensuhinoissa. 300-sarja on muuten hieno auto hienoilla ominaisuuksilla, mutta voi kiesus tuota melua. 16" pullakumeilla meinasi jo hermot mennä. Tässä oli käytännössä jo päätös bemariin siirtymisestä tehty, mutta tuo melu taitaa vesittää koko homman. Nyt pitäisi saada jostakin auto ajoon normi rengastuksella. Voi pärkele.
Desibelimäärää ei tietysti kerro melusta koko totuutta, vaan äänen taajuus vaikuttaa ainakin omasta mielestäni häiritsevyyteen jopa enemmän.
Kuitenkin, kolmesatanen on äänekäs auto, sanoi desibelit sitten mitä vaan. Melua on huomattavan paljon. Kuten aikasemmin mainitsin, niin myös ohiajomelu "pisti" heti korvaan. No, se on keskieuroopan sileille teille tehty.
Viimeksi muokannut Ishvan, 25 Syys 2016, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.