En tiedä kuinka paljon tästä on hyötyä, mutta itse ajoin tuossa taannoin ei-faceliftatulla 1-sarjalaisella ja siinä oli tuo ominaisuus eli peruuttaessa autoa ruutuun peilit kääntyi näyttämään alaspäin. Oli aika näppärä ominaisuus itse asiassa. En muista kääntyivätkö peilit koria vasten parkkeeratessa.///Marko kirjoitti:J1978 kirjoitti: Lisätoimintoja: Kun kuljettaja kytkee peruutusvaihteen, etumatkustajan puolen ulkopeili säätyy automaattisesti alaspäin, jotta kuljettaja pysäköitäessä paremmin näkee katukiveyksen reunan ja takapyörän. Autoa pysäköitäessä ulkopeilit voidaan sähkötoimisesti kääntää koria vasten, mikä antaa enemmän tilaa auton ympärille ja pienentää kolhujen vaaraa.
Business M Sport Edition -tarjous?
Tutkin hieman hinnastoja ja todellakin näyttäisi siltä, että matkustajan puolen peilissä ei ole himmennystä (Ruotsin BMW:n hinnastossa sanotaan suoraan, että vain kuljettan peili himmenee). Mulla on nykyisessä sama varuste - täytyy tarkkailla miten se toimii. Tuo kuitenkin sisältää (toivottavasti edelleen) peilien sähköisen taiton koria vasten, mikä toimii joko sisältä napista tai painalla avaimen lukituspainiketta pitkään. Lisäksi oikea peili kääntyy peruutettaessa alaviistoon, tämän saa halutessaan helposti pois päältä.J1978 kirjoitti:Pisti silmään tuossa listauksessa nuo ulkopeilit. Eikös ne olekaan enää molemmat automaattisesti himmentyviä (vasen ja oikea) ja käänny sähköllä koria vasten?
Vai onko tullut tuollainen vaihtoehto nyt, että on saatavilla tuollainen yksinkertaisempi versio ja sitten myös se laajempi eli sellainen minkä itsekin tähän nykyiseen ja edelliseen otin (silloin ei ollut edes muuta vaihtoehtoa)?
Audeissa ja mersuissa on ollut saatavilla samoihin autoihin molempia ja tuo yksinkertaisempi toteutus on hinnoiteltu sitten halvemmaksi.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Miten tämä toiminto kytketään päälle/pois?Merikotka kirjoitti:Lisäksi oikea peili kääntyy peruutettaessa alaviistoon, tämän saa halutessaan helposti pois päältä.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Sivupeilinsäädön puolenvalitsin kuskin peiliin off ja vänkärin peiliin on. Vaatii varusteen 430 himmenevät ulkopeilit tai 459 sähkösäätöiset istuimet.toukopouko kirjoitti:Miten tämä toiminto kytketään päälle/pois?Merikotka kirjoitti:Lisäksi oikea peili kääntyy peruutettaessa alaviistoon, tämän saa halutessaan helposti pois päältä.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Mistä löysit tuollaisen tiedon? Ainakaan 4-sarjassa ei ole vaatimuksena sähköpenkkejä ja muistaakseni koeajamissani autoissa tuo ominaisuus on ollut ilman himmeneviä peilejäkin. Olen pitänyt tuota uusien BMW:iden sähkösäätöisten peilien "vakio-ominaisuutena"...///Marko kirjoitti:Sivupeilinsäädön puolenvalitsin kuskin peiliin off ja vänkärin peiliin on. Vaatii varusteen 430 himmenevät ulkopeilit tai 459 sähkösäätöiset istuimet.toukopouko kirjoitti:Miten tämä toiminto kytketään päälle/pois?Merikotka kirjoitti:Lisäksi oikea peili kääntyy peruutettaessa alaviistoon, tämän saa halutessaan helposti pois päältä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ainakaan F25:ssa ei tarvinnut sähköpenkkejä vain ainoastaan nuo "himmevät ja sähköllä säätyvät peilit" varuste.penttim kirjoitti:Mistä löysit tuollaisen tiedon? Ainakaan 4-sarjassa ei ole vaatimuksena sähköpenkkejä ja muistaakseni koeajamissani autoissa tuo ominaisuus on ollut ilman himmeneviä peilejäkin. Olen pitänyt tuota uusien BMW:iden sähkösäätöisten peilien "vakio-ominaisuutena"...///Marko kirjoitti:Sivupeilinsäädön puolenvalitsin kuskin peiliin off ja vänkärin peiliin on. Vaatii varusteen 430 himmenevät ulkopeilit tai 459 sähkösäätöiset istuimet.toukopouko kirjoitti:
Miten tämä toiminto kytketään päälle/pois?
///Markolla olikin tuossa "tai" eli sen mukaan tuo peruutusominaisuus tulisi myös sähköpenkkien mukana.VolvostaBemariin kirjoitti:Ainakaan F25:ssa ei tarvinnut sähköpenkkejä vain ainoastaan nuo "himmevät ja sähköllä säätyvät peilit" varuste.penttim kirjoitti:Mistä löysit tuollaisen tiedon? Ainakaan 4-sarjassa ei ole vaatimuksena sähköpenkkejä ja muistaakseni koeajamissani autoissa tuo ominaisuus on ollut ilman himmeneviä peilejäkin. Olen pitänyt tuota uusien BMW:iden sähkösäätöisten peilien "vakio-ominaisuutena"...///Marko kirjoitti:
Sivupeilinsäädön puolenvalitsin kuskin peiliin off ja vänkärin peiliin on. Vaatii varusteen 430 himmenevät ulkopeilit tai 459 sähkösäätöiset istuimet.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Eilen pimeällä ajaessani pääsin toteamaan, että nykyisessä autossa himmenee molemmat ulkopeilit. Ilmeisesti ominaisuutta on uusissa malleissa muutettu siten, että vain kuskin puoli himmenee. Mikähän tässäkin on syynä? Voiko liittyä johonkin turvallisuusjuttuun? Tai kulutuksen eli päästöjen vähentämiseen?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Tänään oli auton luovutus, kyllähän tämä on ollut jonkin verran häsläämistä ensin käytetyn vaihtoehdon etsimisessä, M Sport -pohdinnoissa, varustelupohdinnoissa, kampanja-TV:n myymisessä, rengastarjouksien jahtaamisessa, paineantureiden lisäkulusta toipumisessa, "ylimääräisten" kilometrien stressaamisessa jne jne. Nyt se on tuolla -15°C pakkasessa kun tiesuolaa oli ensin nautittu 30km verran, että ei ainakaan puhtaana tullut perille. Älytöntä.
Kun F30:en moottori on uusi, se on hiljainen. Ei minkäänlaista säksätystä. Kun kaikki tiivisteet ovat uusia, tuulensuhinat jne ovat hyvin vähäisiä. Alla on pienimmät sallitut kitkat, Nokian R2:et 205/60-koossa, joista suurin melu tulee kun lamellit heittävät hiekkaa lokasuojiin. Tästä seuraa, että HiFi-paketti pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin aiemmin koeajoilla on tullut todettua. Vajaa 0.5k€ lisähinta on kuultavissa ja tällöin perusteltavissa.
Aiemmin pohdiskeltu väri menettelee, valkoinen ei edelleenkään ole suosikki, mutta muiden mielestä on ja tällä mennään - bemarin suosituin väri. Tummennetut takalasit eivät estä niin pahasti näkyvyyttä pimeälläkään (valaistulla) tiellä kuin pelkäsi. Ristiseläntuki olisi parempi, jos se olisi alempana mutta parannusta tämäkin. iDrive on kaikessa toiminnassaan nopeampi, ilmeisesti vajaassa 5 vuodessa on raudan hinta alentunut, että saadaan suorittimeen potkua, esim. radion kanavien vaihdossa ei ole viivettä vs. edellinen 2012 F30. Huvittava lisäominaisuus on teho- ja vääntö-näytöt, jotka ovat tulleet valikkoihin lisäksi.
Automaatti on hyvä, mutta vaatii totuttelun. Itse tuli manuaalilla aika usein rullattua vapaalla ja käytettyä moottorijarrutusta, Sport-asetuksessa tämäkin tulee mutta katsotaan mitä tulee käytettyä, jarruja nyt jo enemmän.
Moottoritilaan on tullut enemmän muovia peittämään, toivottavasti se on vaikuttanut myös ääneneristykseen. Hiljaisempi tämä on kuin edellinen, mutta se johtuu nasta vs kitka -tilanteesta. Takakontista on valitettavasti kadonnut kuljettajan puoleinen syvennys, siihen meni hyvin 5L kanisteri tuulilasin pesunestettä hyvin. Tilalla on verkko. Myös aiempi tuhkakuppi on hävinnyt, se oli hyvä paikka pitää avaimia niin että ei kilissyt.
Variable Sport Steering -ohjaus on hyvin kevyt, johtuu tietenkin myös 16-tuuman talvirenkaasta. Katsotaan kesällä miten ohjaustuntuman käy, nyt ollaan vielä totuttelemassa ja ei osaa sanoa onko tämä hyvä vai ei. Cruisen käyttö on hiukan muuttunut, samoin ne kytkimet, vanhempi saattoi olla parempi tai sitten pitää lukea käyttöohjeet. Tumma katto on kai urheilullinen, mutta se synkistää sisustusta. Täytyy tottua.
Kannattiko vaihtaa uuteen? Ei tietenkään, tämä oli älyttömän kallista. Mutta F30:stä kohtuullisella ajomäärällä, varusteilla, M Sport -alustalla takavetoisena ja vielä niin, että hyvitys vaihtoautosta olisi ollut edes kohtuullinen, ei tullut usean kuukauden etsimisellä. Verrattuna siihen, että olisi vaihtanut 2013-2015 malliseen, n. 20-60tkm ajettuun, väliraha oli ehkä n. 4-5k€ enemmän kuin nyt uuden ja mieleisillä varusteilla. Toisekseen, xDrive- tai automaattitarjous yksinään ei ole tähänkään asti innostunut, Business M Sport -paketissa tuli aika paljon kaikenlaista, mitä halusikin ja tätä ei ole aiemmin ollut tarjolla pakettina.
Nyt tällä ajetaan ainakin 2v. jonka jälkeen takuu päättyy, tällöin mittarissa on n. 60tkm. Ja sitten ilman takuuta ehkä saman verran lisää, saa nähdä.
Kun F30:en moottori on uusi, se on hiljainen. Ei minkäänlaista säksätystä. Kun kaikki tiivisteet ovat uusia, tuulensuhinat jne ovat hyvin vähäisiä. Alla on pienimmät sallitut kitkat, Nokian R2:et 205/60-koossa, joista suurin melu tulee kun lamellit heittävät hiekkaa lokasuojiin. Tästä seuraa, että HiFi-paketti pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin aiemmin koeajoilla on tullut todettua. Vajaa 0.5k€ lisähinta on kuultavissa ja tällöin perusteltavissa.
Aiemmin pohdiskeltu väri menettelee, valkoinen ei edelleenkään ole suosikki, mutta muiden mielestä on ja tällä mennään - bemarin suosituin väri. Tummennetut takalasit eivät estä niin pahasti näkyvyyttä pimeälläkään (valaistulla) tiellä kuin pelkäsi. Ristiseläntuki olisi parempi, jos se olisi alempana mutta parannusta tämäkin. iDrive on kaikessa toiminnassaan nopeampi, ilmeisesti vajaassa 5 vuodessa on raudan hinta alentunut, että saadaan suorittimeen potkua, esim. radion kanavien vaihdossa ei ole viivettä vs. edellinen 2012 F30. Huvittava lisäominaisuus on teho- ja vääntö-näytöt, jotka ovat tulleet valikkoihin lisäksi.
Automaatti on hyvä, mutta vaatii totuttelun. Itse tuli manuaalilla aika usein rullattua vapaalla ja käytettyä moottorijarrutusta, Sport-asetuksessa tämäkin tulee mutta katsotaan mitä tulee käytettyä, jarruja nyt jo enemmän.
Moottoritilaan on tullut enemmän muovia peittämään, toivottavasti se on vaikuttanut myös ääneneristykseen. Hiljaisempi tämä on kuin edellinen, mutta se johtuu nasta vs kitka -tilanteesta. Takakontista on valitettavasti kadonnut kuljettajan puoleinen syvennys, siihen meni hyvin 5L kanisteri tuulilasin pesunestettä hyvin. Tilalla on verkko. Myös aiempi tuhkakuppi on hävinnyt, se oli hyvä paikka pitää avaimia niin että ei kilissyt.
Variable Sport Steering -ohjaus on hyvin kevyt, johtuu tietenkin myös 16-tuuman talvirenkaasta. Katsotaan kesällä miten ohjaustuntuman käy, nyt ollaan vielä totuttelemassa ja ei osaa sanoa onko tämä hyvä vai ei. Cruisen käyttö on hiukan muuttunut, samoin ne kytkimet, vanhempi saattoi olla parempi tai sitten pitää lukea käyttöohjeet. Tumma katto on kai urheilullinen, mutta se synkistää sisustusta. Täytyy tottua.
Kannattiko vaihtaa uuteen? Ei tietenkään, tämä oli älyttömän kallista. Mutta F30:stä kohtuullisella ajomäärällä, varusteilla, M Sport -alustalla takavetoisena ja vielä niin, että hyvitys vaihtoautosta olisi ollut edes kohtuullinen, ei tullut usean kuukauden etsimisellä. Verrattuna siihen, että olisi vaihtanut 2013-2015 malliseen, n. 20-60tkm ajettuun, väliraha oli ehkä n. 4-5k€ enemmän kuin nyt uuden ja mieleisillä varusteilla. Toisekseen, xDrive- tai automaattitarjous yksinään ei ole tähänkään asti innostunut, Business M Sport -paketissa tuli aika paljon kaikenlaista, mitä halusikin ja tätä ei ole aiemmin ollut tarjolla pakettina.
Nyt tällä ajetaan ainakin 2v. jonka jälkeen takuu päättyy, tällöin mittarissa on n. 60tkm. Ja sitten ilman takuuta ehkä saman verran lisää, saa nähdä.
Viimeksi muokannut Petteri75, 12 Marras 2016, 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Onnea! Oletko harkinnut autoosi jatkotakuun ottamista? Ei maksa paljoa ja saa mielenrauhan enimmillään viideksi vuodeksi. 6v sopimus on poistunut uuden hinnaston myötä.Petteri75 kirjoitti: Nyt tällä ajetaan ainakin 2v. jonka jälkeen takuu päättyy, tällöin mittarissa on n. 60tkm. Ja sitten ilman takuuta ehkä saman verran lisää, saa nähdä.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Ei nyt liity yhtään aiheeseen mutta mielenkiinnosta ja opiksi miksi allekirjoituksen vm. on -17?Petteri75 kirjoitti:Tänään oli auton luovutus, kyllähän tämä on ollut jonkin verran häsläämistä ensin käytetyn vaihtoehdon etsimisessä, M Sport -pohdinnoissa, varustelupohdinnoissa, kampanja-TV:n myymisessä, rengastarjouksien jahtaamisessa, paineantureiden lisäkulusta toipumisessa, "ylimääräisten" kilometrien stressaamisessa jne jne. Nyt se on tuolla -15°C pakkasessa kun tiesuolaa oli ensin nautittu 30km verran, että ei ainakaan puhtaana tullut perille. Älytöntä.
Kun F30:en moottori on uusi, se on hiljainen. Ei minkäänlaista säksätystä. Kun kaikki tiivisteet ovat uusia, tuulensuhinat jne ovat hyvin vähäisiä. Alla on pienimmät sallitut kitkat, Nokian R2:et 205/60-koossa, joista suurin melu tulee kun lamellit heittävät hiekkaa lokasuojiin. Tästä seuraa, että HiFi-paketti pääsee paremmin oikeuksiinsa kuin aiemmin koeajoilla on tullut todettua. Vajaa 0.5k€ lisähinta on kuultavissa ja tällöin perusteltavissa.
Aiemmin pohdiskeltu väri menettelee, valkoinen ei edelleenkään ole suosikki, mutta muiden mielestä on ja tällä mennään - bemarin suosituin väri. Tummennetut takalasit eivät estä niin pahasti näkyvyyttä pimeälläkään (valaistulla) tiellä kuin pelkäsi. Ristiseläntuki olisi parempi, jos se olisi alempana mutta parannusta tämäkin. iDrive on kaikessa toiminnassaan nopeampi, ilmeisesti vajaassa 5 vuodessa on raudan hinta alentunut, että saadaan suorittimeen potkua, esim. radion kanavien vaihdossa ei ole viivettä vs. edellinen 2012 F30. Huvittava lisäominaisuus on teho- ja vääntö-näytöt, jotka ovat tulleet valikkoihin lisäksi.
Automaatti on hyvä, mutta vaatii totuttelun. Itse tuli manuaalilla aika usein rullattua vapaalla ja käytettyä moottorijarrutusta, Sport-asetuksessa tämäkin tulee mutta katsotaan mitä tulee käytettyä, jarruja nyt jo enemmän.
Moottoritilaan on tullut enemmän muovia peittämään, toivottavasti se on vaikuttanut myös ääneneristykseen. Hiljaisempi tämä on kuin edellinen, mutta se johtuu nasta vs kitka -tilanteesta. Takakontista on valitettavasti kadonnut kuljettajan puoleinen syvennys, siihen meni hyvin 5L kanisteri tuulilasin pesunestettä hyvin. Tilalla on verkko. Myös aiempi tuhkakuppi on hävinnyt, se oli hyvä paikka pitää avaimia niin että ei kilissyt.
Sport Sensonic -ohjaus on hyvin kevyt, johtuu tietenkin myös 16-tuuman talvirenkaasta. Katsotaan kesällä miten ohjaustuntuman käy, nyt ollaan vielä totuttelemassa ja ei osaa sanoa onko tämä hyvä vai ei. Cruisen käyttö on hiukan muuttunut, samoin ne kytkimet, vanhempi saattoi olla parempi tai sitten pitää lukea käyttöohjeet. Tumma katto on kai urheilullinen, mutta se synkistää sisustusta. Täytyy tottua.
Kannattiko vaihtaa uuteen? Ei tietenkään, tämä oli älyttömän kallista. Mutta F30:stä kohtuullisella ajomäärällä, varusteilla, M Sport -alustalla takavetoisena ja vielä niin, että hyvitys vaihtoautosta olisi ollut edes kohtuullinen, ei tullut usean kuukauden etsimisellä. Verrattuna siihen, että olisi vaihtanut 2013-2015 malliseen, n. 20-60tkm ajettuun, väliraha oli ehkä n. 4-5k€ enemmän kuin nyt uuden ja mieleisillä varusteilla. Toisekseen, xDrive- tai automaattitarjous yksinään ei ole tähänkään asti innostunut, Business M Sport -paketissa tuli aika paljon kaikenlaista, mitä halusikin ja tätä ei ole aiemmin ollut tarjolla pakettina.
Nyt tällä ajetaan ainakin 2v. jonka jälkeen takuu päättyy, tällöin mittarissa on n. 60tkm. Ja sitten ilman takuuta ehkä saman verran lisää, saa nähdä.
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Voi jumaliste mikä kuraimuri on tuon touring m sportin perä !!! Jos Tallinnassa on kuraa niin Tikkurilan kohdalla tuo perä imee itteensä kaiken. Ei tällästä ollut havaittavissa kun " tavismallilla" ajoin . Ilmeisesti noi m sportin muotoilulliset erikoisuudet tekee sinne varsinaisen imupyörteen
Erikoista, olisiko diffuusori suunniteltu painamaan autoa paremmin tiehen ja tekisi sen takia pyörrettä taakse? Voisi kuvitella että lisää kulutusta kun pyörre lisää vastusta.Kai_Von_Veivi kirjoitti:Voi jumaliste mikä kuraimuri on tuon touring m sportin perä !!! Jos Tallinnassa on kuraa niin Tikkurilan kohdalla tuo perä imee itteensä kaiken. Ei tällästä ollut havaittavissa kun " tavismallilla" ajoin . Ilmeisesti noi m sportin muotoilulliset erikoisuudet tekee sinne varsinaisen imupyörteen
Onko kenelläkään faktaa/kokemusta, kuluttaako M Sport enemmän kuin tavallinen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Eikös M sportissa ole isompi se katon yläreunassa oleva spoilerikin ? 15v on ollut farmari itsellä, mutta tämä on kyllä ennätys kun eilenkin 10 asteen pakkasella koko perä muuttui aivan mustaksi pölystä 30km matkalla Onhan tuo keulakin kuin Turun tuomiokirkko tuossa M sportissa . Virallisesti ei toki kuluta enempää, mutta uskallan kyllä väittää että tuo keula jo lisää ilmanvastusta aika huimasti . On se sitten vastaavasti niin paljon kivemman näköinen että kyllä sen kestääsalmol kirjoitti:Erikoista, olisiko diffuusori suunniteltu painamaan autoa paremmin tiehen ja tekisi sen takia pyörrettä taakse? Voisi kuvitella että lisää kulutusta kun pyörre lisää vastusta.Kai_Von_Veivi kirjoitti:Voi jumaliste mikä kuraimuri on tuon touring m sportin perä !!! Jos Tallinnassa on kuraa niin Tikkurilan kohdalla tuo perä imee itteensä kaiken. Ei tällästä ollut havaittavissa kun " tavismallilla" ajoin . Ilmeisesti noi m sportin muotoilulliset erikoisuudet tekee sinne varsinaisen imupyörteen
Onko kenelläkään faktaa/kokemusta, kuluttaako M Sport enemmän kuin tavallinen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 07 Maalis 2016, 16:38
- Auto: F31 320iA xDrive -13
Itselläni on kokemusta vain tuosta sportista. Normaali moodilla ohjaus tuntuu sopivalta ihan perus ajamisessa ja kun valitsee sport moodin, niin ohjaus muuttuu paljon jämäkämmäksi. Ehkä missään parkkipaikka pyörittelyssä tuo sport asento ei ehkä ole kaikista ihanteellisin, mutta jossain mutkaisemmalla pätkällä se tuo oman fiiliksen siihen ajamiseen.Petteri75 kirjoitti:Servotronic kuuluu pakettiin mukaan, onko Sport Servotronicilla suurta eroa?
Käsittääkseni tuo Sport-paketti ominaisuus myös vähentäisi ratin pyörittämisen tarvetta, kun renkaat kääntyy ääriasentoihin vähemmällä ratin pyörityksellä? Tämä siis esim jossain parkkipaikka pyörityksessä yms.
Servotronic ilmeisesti muuttaa vain ohjaustuntumaa ajonopeuden mukaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Vuosimalli = mallivuosi, joka on 2017 (myös myyjäliikkeen ilmoitus). Virallinen vuosimalli on 2016, mutta näin ilmaistuna siitä on enemmän iloa omistajalle.
Jatkotakuusta mainittiin, mutta ei tullut mieleen kysyä hintaa kun alkoi olemaan kiire päästä töihin..voisi hyvinkin olla kokeilun arvoinen, tosin 2 vuoden kuluttua on ajettu 60tkm ja siinä ajassa pitäisi kyllä valmistusvirheiden tulla läpi, kuluvia osiahan se ei tietenkään kata.
Itseänikin kiinnostaisi kovasti kuluttaako ///Muovinen bemu vähemmän kuin ilman muoveja, mutta kun tässä on automaatti, eri renkaat jne, niin aivan vertailukelpoista ei ole. Haetaan
sitä ed. auton 5.6L/100km -tasoa tietenkin, näillä kitkoilla voi olla ihan mahdollistakin, mutta
niillä Style 400 järkkyrenkailla ei, suurempi vierintävastus jne.
Tuplaulostulo pakoputkessa on ihan kivan näköinen, mutta kieltämättä vähän nolottaa, kun auto ei kuitenkaan ole mikään 330 tai 340. Ihan normi 2-litrainen bensa, 184hv.
Sitten 3000km ajoa kiltisti, mikä ei ole niin iso haaste näin talviliukkailla. Isompi haaste on se suositeltu vaihtelevien moottorin käyntinopeuksien hakeminen, Sport-moodillahan se onnistuisi, mutta siinä laatikon ohjaus ei päästä kovin herkästi isompia vaihteita päälle. Täytyy kokeilla moodien eroa, nyt vain parkkipaikkapyöritys sujuu kevyemmin kuin yhdelläkään bemarilla tähän mennessä, mutta 16-tuuman kitkarengas ja Etelä-Suomen lumitilanne auttaa siinä varmasti.
Nythän Business M Sport -tarjousautojahan pitäisi olla luovutuksessa enemmänkin, saadaan Suomen M-kantaa kerralla komeammaksi!
Jatkotakuusta mainittiin, mutta ei tullut mieleen kysyä hintaa kun alkoi olemaan kiire päästä töihin..voisi hyvinkin olla kokeilun arvoinen, tosin 2 vuoden kuluttua on ajettu 60tkm ja siinä ajassa pitäisi kyllä valmistusvirheiden tulla läpi, kuluvia osiahan se ei tietenkään kata.
Itseänikin kiinnostaisi kovasti kuluttaako ///Muovinen bemu vähemmän kuin ilman muoveja, mutta kun tässä on automaatti, eri renkaat jne, niin aivan vertailukelpoista ei ole. Haetaan
sitä ed. auton 5.6L/100km -tasoa tietenkin, näillä kitkoilla voi olla ihan mahdollistakin, mutta
niillä Style 400 järkkyrenkailla ei, suurempi vierintävastus jne.
Tuplaulostulo pakoputkessa on ihan kivan näköinen, mutta kieltämättä vähän nolottaa, kun auto ei kuitenkaan ole mikään 330 tai 340. Ihan normi 2-litrainen bensa, 184hv.
Sitten 3000km ajoa kiltisti, mikä ei ole niin iso haaste näin talviliukkailla. Isompi haaste on se suositeltu vaihtelevien moottorin käyntinopeuksien hakeminen, Sport-moodillahan se onnistuisi, mutta siinä laatikon ohjaus ei päästä kovin herkästi isompia vaihteita päälle. Täytyy kokeilla moodien eroa, nyt vain parkkipaikkapyöritys sujuu kevyemmin kuin yhdelläkään bemarilla tähän mennessä, mutta 16-tuuman kitkarengas ja Etelä-Suomen lumitilanne auttaa siinä varmasti.
Nythän Business M Sport -tarjousautojahan pitäisi olla luovutuksessa enemmänkin, saadaan Suomen M-kantaa kerralla komeammaksi!
Auto taitaa olla '16 virallisesti, mutta saahan sitä omistajan ilon takia mainita muutakin... [emoji23]Petteri75 kirjoitti:Vuosimalli = mallivuosi, joka on 2017 (myös myyjäliikkeen ilmoitus). Virallinen vuosimalli on 2016, mutta näin ilmaistuna siitä on enemmän iloa omistajalle.
Itseänikin kiinnostaisi kovasti kuluttaako ///Muovinen bemu vähemmän kuin ilman muoveja, mutta kun tässä on automaatti, eri renkaat jne, niin aivan vertailukelpoista ei ole. Haetaan sitä ed. auton 5.6L/100km -tasoa tietenkin, näillä kitkoilla voi olla ihan mahdollistakin, mutta niillä Style 400 järkkyrenkailla ei, suurempi vierintävastus jne.
Tuplaulostulo pakoputkessa on ihan kivan näköinen, mutta kieltämättä vähän nolottaa, kun auto ei kuitenkaan ole mikään 330 tai 340. Ihan normi 2-litrainen bensa, 184hv.
Aika paljon vei sitten edellisesi, itsellä F30 20da on vienyt 80tkm matkalla 5,2l kaupunki mukaanlukien, ja maantie reilu neljä.
Ainakin minun uusi 420xda tulee B47-koneella, eli 190 hp eikä 184 hp. Oletko varma tuosta koneesta?
EDIT: Nyt huomasin että sinulla oli bensavehje, eli unohda kysymykset.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Suomeksi: vuoden 2017 malliston speksit ja varusteet, mutta ensirekisteröinti/käyttöönotto vuonna 2016. Kaupasta ostaessa vuosimalli on liikkeen mielestä 2017, vaihtoon mennessä 2016Petteri75 kirjoitti:Vuosimalli = mallivuosi, joka on 2017 (myös myyjäliikkeen ilmoitus). Virallinen vuosimalli on 2016, mutta näin ilmaistuna siitä on enemmän iloa omistajalle.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ei pidä sekoittaa vuosimallia ja rekisteröintivuotta. Myynti-ilmoituksissa poikkeuksetta rek.vuosi. Varaosia yms hankkiessa taas vuosimalli tärkeämpiAero kirjoitti:Suomeksi: vuoden 2017 malliston speksit ja varusteet, mutta ensirekisteröinti/käyttöönotto vuonna 2016. Kaupasta ostaessa vuosimalli on liikkeen mielestä 2017, vaihtoon mennessä 2016Petteri75 kirjoitti:Vuosimalli = mallivuosi, joka on 2017 (myös myyjäliikkeen ilmoitus). Virallinen vuosimalli on 2016, mutta näin ilmaistuna siitä on enemmän iloa omistajalle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Juurikin näin, yllättäen varaosat kuuluu listalle "speksit ja varusteet". Niiden suhteen nykyään onneksi pääsee hyvin pitkälle rekisterinumerolla tai viimeistään VIN-koodilla, niin ei tartte loppuvuoden autojen kanssa arpoa että kummalle puolelle tämä nyt oikeastaan kuuluukaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence