Autonvaihto hieman kuumottaisi, mutta BMW:n surkea PHEV-tarjonta hieman kaihertaa mieltä.
Saatavilla oleva PHEV-mallisto tällä hetkellä (ilman i-malleja):
225 ix Active Tourer (ei siis edes Grand tourer!)
330e sedan (ei edes farmaria saati GT-mallia)
X5 40e (edes uusi X1 ei ole PHEV-mallina saatavilla)
740 e
Mallistosta puuttuu plug-in hybridinä keskikokoinen farmari, keskikokoinen ja pieni maasturi, iso seda, iso farmari ja iso perhetila-auto.
Missä ne viipyvät?
Tässä pitää kohta totisesti katsoa muita merkkejä, kun kiinnostaisi kovasti noin 30 km sähkösäde yhdistettynä riittävään tilaan ja vetokykyyn.
Rahat ei kyllä riitä X5-versioon ja sekin jo hieman vanhanaikaiselta tuntuu esimerkiksi Audin Q7:aan verrattuna.
Ei kai tässä auta kuin riutua ja odotella uutta X3:sta, jos siitä joskus tulisi PHEV-malli. Saa nähdä kestääkö kantti siihen asti, vai tulee lompakkoa reviteltyä muussa liikkeessä aiemmin.
Tähän topiciin voisi siis keskittää yleisen PHEV-keskustelun BMW:stä ja sen kilpailijoista.
BMW:n plug-in hybridit?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Kieltämättä mallistossa on vielä reilusti laajentamisen varaa ja varmasti ainakin iso sedan (ja farmari?) PHEV tulee kunhan uusi 5er esitellään. Mutta ei muillakaan premium merkeillä ole sen laajempaa PHEV-mallistoa. Lexuksella toki perus hybridijärjestälmä löytyy lähes joka mallista, mutta latausmahdollisuutta ei taida olla yhdessäkään?
Tässä pikaisesti luotu lista kovimmista kilpailijoista:
Mercedes-Benz:
C300 BlueTEC Hybrid sedan ja farmari
S500 Plug-In Hybrid
GLE 500 e 4Matic
Audi:
A3 e-tron
Q7 TDI e-tron
Volvo:
V60 D6
XC90 T8
Porsche:
Panamera 4 E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid
VW:
Golf GTE
Passat GTE sedan ja farmari
Tässä pikaisesti luotu lista kovimmista kilpailijoista:
Mercedes-Benz:
C300 BlueTEC Hybrid sedan ja farmari
S500 Plug-In Hybrid
GLE 500 e 4Matic
Audi:
A3 e-tron
Q7 TDI e-tron
Volvo:
V60 D6
XC90 T8
Porsche:
Panamera 4 E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid
VW:
Golf GTE
Passat GTE sedan ja farmari
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Ludwig kirjoitti:Autonvaihto hieman kuumottaisi, mutta BMW:n surkea PHEV-tarjonta hieman kaihertaa mieltä.
Saatavilla oleva PHEV-mallisto tällä hetkellä (ilman i-malleja):
330e sedan (ei edes farmaria saati GT-mallia)
TÄMÄ !! Miksi se tilaa vievä hybridilaitteisto pitää sulloa just siihen malliin jossa se tappaa viimeisenkin tavaratilan ? GT.ssä olisi ollut tilaa vaikka kuin, mutta ei ....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
eri tietolähteistä, foorumeilta, lehdistä lukien ja esim. faktasta että UK:ssa saa odottaa 1,5 vuotta 330e:n toimitusta jos nyt tilaa, olen yrittänyt ymmärtää asiaa. Esim. X1:stä johon käy sama tekniikka kuin 225xe:ssä on, on valmiit piirustukset olemassa, samoin 300-sarjan farkusta, mutta kun kerran tehtaat käy jo täysillä niitä ei ole julkistettu eikä otettu tuotantoon. BMW myyjäliike eikä maahantuoja tätä myöntäneet kun kysyin:)
500 sarjan tilanne on eri koska siitä on lähtökohtaisesti mainostettu hybridin olevan tulossa.
eri tietolähteistä, foorumeilta, lehdistä lukien ja esim. faktasta että UK:ssa saa odottaa 1,5 vuotta 330e:n toimitusta jos nyt tilaa, olen yrittänyt ymmärtää asiaa. Esim. X1:stä johon käy sama tekniikka kuin 225xe:ssä on, on valmiit piirustukset olemassa, samoin 300-sarjan farkusta, mutta kun kerran tehtaat käy jo täysillä niitä ei ole julkistettu eikä otettu tuotantoon. BMW myyjäliike eikä maahantuoja tätä myöntäneet kun kysyin:)
500 sarjan tilanne on eri koska siitä on lähtökohtaisesti mainostettu hybridin olevan tulossa.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
UK on oma markkinansa vääränkätisenä. Siellä on jatkuvasti suosikkimallien kohdalla tätä toimitusongelmaa, kysyntä tappaa nopeasti tuotantolinjan tukkoon.wilho kirjoitti:Moi,
eri tietolähteistä, foorumeilta, lehdistä lukien ja esim. faktasta että UK:ssa saa odottaa 1,5 vuotta 330e:n toimitusta jos nyt tilaa,
PHEV-tarjonta on kyllä kevyehkö, mutta melkein joka viikko tulee joku malli joltain valmistajalta. Kunhan niitä alkaa olla enemmän, sitten aletaan itkeä sähköautojen kohdalla samaa. Sitten siirrytään robottiautoista samaa puhumaan. Mutta, pitää malttaa, vaikka vaikeaa. Kuten sanottua, autobisnes uudistuu seuraavan 10 vuoden sisällä enemmän kuin edellisen 100 vuoden aikana. Uskon, että varmasti pitää paikkaansa.
Tässä ainakin pari jotka unohdit:Eerote kirjoitti:Kieltämättä mallistossa on vielä reilusti laajentamisen varaa ja varmasti ainakin iso sedan (ja farmari?) PHEV tulee kunhan uusi 5er esitellään. Mutta ei muillakaan premium merkeillä ole sen laajempaa PHEV-mallistoa. Lexuksella toki perus hybridijärjestälmä löytyy lähes joka mallista, mutta latausmahdollisuutta ei taida olla yhdessäkään?
Tässä pikaisesti luotu lista kovimmista kilpailijoista:
Mercedes-Benz:
C300 BlueTEC Hybrid sedan ja farmari
S500 Plug-In Hybrid
GLE 500 e 4Matic
Audi:
A3 e-tron
Q7 TDI e-tron
Volvo:
V60 D6
XC90 T8
Porsche:
Panamera 4 E-Hybrid
Cayenne S E-Hybrid
VW:
Golf GTE
Passat GTE sedan ja farmari
Mercedes-Benz GLC 350 e 4Matic
Mitsubishi Outlander PHEV
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Ludwig kirjoitti:
Tässä ainakin pari jotka unohdit:
Mercedes-Benz GLC 350 e 4Matic
Mitsubishi Outlander PHEV
GLC hybridi onkin mennyt ihan ohi, ilmeisen tuore malli kun ei löytynyt vielä mersun sivuiltakaan "Vaihtoehtoiset ajojärjestelmät" osiosta. GLC Coupé hybriditekniikalla olisi kyllä varsin houkutteleva paketti.
Outlander taas, noh ei omien kokemusten mukaan pääse muiden tasolle hinta/laatusuhteessa, esim. Passat GTE melkein samanhintainen ja suorituskyky ja vakiovarustelu aivan eritasoa. Tosin erityyppiset autotkin kyseessä joten tämä on vain oma mielipiteeni.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mersun PHEV:t ovat kelpoja pelejä ja ne kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa.
Passat on brändinä alemman kategorian auto, joten sekin kannattaa käydä kokeilemassa jos VW merkki keulilla kelpaa. Itse kävin koeajamassa Golf GTE:n, mutta ko. auto ei vaihda kovinkaan pehmeästi sähköltä polttomoottorille ja päinvastoin, kuten esim. 330e.
Mitsu on halpa, mutta myös todella räikkä. Mulla oli UK:ssa asuessa Outlander PHEV alla useamman kuukauden ja oli se teknisesti kiva auto, mutta sisätiloiltaan ja tuntumaltaan hyvinkin halvan tuntuinen.
Eli jos olet BMW:hen tottunut, niin Mercedeksen suuntaan katsoisin. C 350 e on todella kiva peli ja listasta puuttui uuden E-sarjan (W213) PHEV -versio, eli E350 e. Tuo C 350 e ei ole ajotuntumaltaan aivan yhtä hyvä kuin 330e, mutta sisätilat ovat huikean paljon BMW:tä edellä.
19.8 julkaistun hinnaston mukaan auton E350 e Premium Business hinta lähtee 67 087,81 eurosta (http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 82016_.pdf).
Passat on brändinä alemman kategorian auto, joten sekin kannattaa käydä kokeilemassa jos VW merkki keulilla kelpaa. Itse kävin koeajamassa Golf GTE:n, mutta ko. auto ei vaihda kovinkaan pehmeästi sähköltä polttomoottorille ja päinvastoin, kuten esim. 330e.
Mitsu on halpa, mutta myös todella räikkä. Mulla oli UK:ssa asuessa Outlander PHEV alla useamman kuukauden ja oli se teknisesti kiva auto, mutta sisätiloiltaan ja tuntumaltaan hyvinkin halvan tuntuinen.
Eli jos olet BMW:hen tottunut, niin Mercedeksen suuntaan katsoisin. C 350 e on todella kiva peli ja listasta puuttui uuden E-sarjan (W213) PHEV -versio, eli E350 e. Tuo C 350 e ei ole ajotuntumaltaan aivan yhtä hyvä kuin 330e, mutta sisätilat ovat huikean paljon BMW:tä edellä.
19.8 julkaistun hinnaston mukaan auton E350 e Premium Business hinta lähtee 67 087,81 eurosta (http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 82016_.pdf).
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
C 350 e tuli koeajettua viime talvena mersun kiertueella, erittäin mukava peli oli. 330e:tä onkin tullut useammankin kerran ajeltua ja jos näistä kahdesta pitäisi valita niin vaikea olisi päätös. Molemmat erittäin hyviä autoja ja valinta olisi täysin tunteisiin perustuva ratkaisu. Itse kunhan spekuloin mielenkiinnon vuoksi, juuri tuli omaan autoon 3000km mittariin joten autonvaihtokuume on syytä pitää ainakin vuoden verran suhteellisen matalana.El Pantero kirjoitti:Mersun PHEV:t ovat kelpoja pelejä ja ne kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa.
Passat on brändinä alemman kategorian auto, joten sekin kannattaa käydä kokeilemassa jos VW merkki keulilla kelpaa. Itse kävin koeajamassa Golf GTE:n, mutta ko. auto ei vaihda kovinkaan pehmeästi sähköltä polttomoottorille ja päinvastoin, kuten esim. 330e.
Mitsu on halpa, mutta myös todella räikkä. Mulla oli UK:ssa asuessa Outlander PHEV alla useamman kuukauden ja oli se teknisesti kiva auto, mutta sisätiloiltaan ja tuntumaltaan hyvinkin halvan tuntuinen.
Eli jos olet BMW:hen tottunut, niin Mercedeksen suuntaan katsoisin. C 350 e on todella kiva peli ja listasta puuttui uuden E-sarjan (W213) PHEV -versio, eli E350 e. Tuo C 350 e ei ole ajotuntumaltaan aivan yhtä hyvä kuin 330e, mutta sisätilat ovat huikean paljon BMW:tä edellä.
19.8 julkaistun hinnaston mukaan auton E350 e Premium Business hinta lähtee 67 087,81 eurosta (http://www.mercedes-benz.fi/content/med ... 82016_.pdf).
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
X1 tuskin on kaukana. Sitähän aletaan jo Kiinan markkinoille pukata.
http://www.greencarreports.com/news/110 ... th-america
http://www.greencarreports.com/news/110 ... th-america
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
C350 on reilusti 330e:tä nopeampi 600Nm väännöllään.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Taitaa olla myös kalliimpi...?Kuudensuora kirjoitti:C350 on reilusti 330e:tä nopeampi 600Nm väännöllään.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Mielenkiinnosta tein pientä vertailua mallien kesken, tiedot otettu saksan sivuilta sillä suomalaisilla sivuilla tiedot olivat vähän mitä sattuivat.
Kaiken kaikkiaan aika tasavertainen pari, toki Mercedeksen mahtava vääntö pistää silmään ja myös mersun suht pieni takakontti.
Hinnat tuosta taulukosta unohtui:
BMW 330e Business 46 876€ ja Mercedes C350e Premium Business 56 684€
Kaiken kaikkiaan aika tasavertainen pari, toki Mercedeksen mahtava vääntö pistää silmään ja myös mersun suht pieni takakontti.
Hinnat tuosta taulukosta unohtui:
BMW 330e Business 46 876€ ja Mercedes C350e Premium Business 56 684€
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Tasaväkiset on. Itse arvostan tehokkaampaa sähkömoottoria ja isompia akkuja enemmän kuin lisäpuhtia yhdistelmäkulkuun - niin ripeä tuo 330e oli autobaanallakin. Jaksaa kyllä ihmetyttää muiden merkkien EV ja PHEV-hinnoittelu. Miksi vastaava mersu on kympin kalliimpi ja VW maksaa saman verran. A3 PHEV oli hetken harkinnassa kakkosautoksi kunnes tajusin kuinka tylsän näköinen ja kallis sekin on 330e:hen verrattuna.
Haluan hyvän näköisen pienen sähköauton. On vaan pakko odottaa että joku keksii yhdistää nämä ominaisuudet.
Haluan hyvän näköisen pienen sähköauton. On vaan pakko odottaa että joku keksii yhdistää nämä ominaisuudet.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Tein nopeasti parilla konfiguraattorilla "sopivan" auton varusteineen, PHEV-malleja siis, tässä:
BMW 2: 51 000 e
MB 300Ce T: 80 500 e
Passat Variant GTE: 64 500 e
Hyvä jos Nettiautosta etsii "hybrid", "acc", "vetokoukku" ja "ei-toyota, ei lexus", on tasan kaksi osummaa, molemmat Volvo XC90 T8.
Odotella täytyy. Ja odotellessa teen vielä pari muutakin konfigurointimallia ja katson hinnat ja päivitän ne tänne aikanaan.
BMW 2: 51 000 e
MB 300Ce T: 80 500 e
Passat Variant GTE: 64 500 e
Hyvä jos Nettiautosta etsii "hybrid", "acc", "vetokoukku" ja "ei-toyota, ei lexus", on tasan kaksi osummaa, molemmat Volvo XC90 T8.
Odotella täytyy. Ja odotellessa teen vielä pari muutakin konfigurointimallia ja katson hinnat ja päivitän ne tänne aikanaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Tuohon BMW 2:een tai 3:een ei saa vetokoukkua, saako mersuun tai passattiin?Ludwig kirjoitti:Tein nopeasti parilla konfiguraattorilla "sopivan" auton varusteineen, PHEV-malleja siis, tässä:
BMW 2: 51 000 e
MB 300Ce T: 80 500 e
Passat Variant GTE: 64 500 e
Hyvä jos Nettiautosta etsii "hybrid", "acc", "vetokoukku" ja "ei-toyota, ei lexus", on tasan kaksi osummaa, molemmat Volvo XC90 T8.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Kyllä, C350e ja Passat GTE:hen molempiin saa vetokoukun.wilho kirjoitti:Tuohon BMW 2:een tai 3:een ei saa vetokoukkua, saako mersuun tai passattiin?Ludwig kirjoitti:Tein nopeasti parilla konfiguraattorilla "sopivan" auton varusteineen, PHEV-malleja siis, tässä:
BMW 2: 51 000 e
MB 300Ce T: 80 500 e
Passat Variant GTE: 64 500 e
Hyvä jos Nettiautosta etsii "hybrid", "acc", "vetokoukku" ja "ei-toyota, ei lexus", on tasan kaksi osummaa, molemmat Volvo XC90 T8.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Piti oikein tarkistaa että C350e:llä saa vetää 1600kg, Passat GTE:llä 1900kg ja XC90 T8:lla peräti 2400kg. Useimmilla hybrideillä ei saa vetää edes tyhjää koukkua, tai vain tyhjää kärryä. Pikkuhiljaa näistä saadaan arkipäivän käyttöön sopivia. Tosin luulen vahvasti että jätän hybridit kokonaan väliin ja seuraava auto voi olla ihan oikea sähköauto.