Uuden (käytetyn) auton ostamisen sietämätön vaikeus

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Yritin ostaa uutta (käytettyä) autoa ja pahoitin mieleni niin pahasti, että en keksi tehdä mitään muuta kuin mitä kuka tahansa itseään kunnioittava suomalainen voi tehdä. Kirjoitan siitä nettiin. Enkä edes facebookiin, ihan alan foorumille :lol:

Pidemmän aikaa, oikeastaan useamman vuoden, on tullut selailtua satunnaisen epäsäännöllisesti jos sattuisi sopiva peli jostain päin Eurooppaa tulemaan myytäväksi niin tiedä vaikka innostuisi ja ostaisi pois. No näinhän se sattui käymään, että kokolailla omaan kriteeristöön täydellinen auto tuli myyntiin Hollannissa. Oikea malli, speksi, historia ja vielä asiallisessa liikeessä myynnissä. Hinta pihkeinen on vaan vähän kova, mutta toisaalta sattuu just eikä melkein ja rahahan on halpaa.

Periaatteessa todella selvä tapaus. Auto valittu valmiiksi, hinta neuvoteltu sopivaksi ja kyytikin järjestyy tarvittaessa Suomeen oman kontaktin kautta. Aika hyvin siis mielestäni tein pohjat? Ei autoa vaihdossa, suora kauppa, mutta rahoitusta voisin tarvita. Aika perushuttua jos autoliikettä pyörittää? Ei kuitenkaan ilmeisesti näin.

Facebookissa minulle tulee vastaan melkein päivittäin Vantaalaisen autoliikeen mainokset, joissa parrakas herrasmies esittelee vaihtoautoja videoilla. Yritystä löytyy, tykkään tyylistä. Pikainen katsaus nettisivuille, niin kyllä, kyseessä on kuin onkin käytettyjen autojen kauppa ja etusivulla mainostetaan "tuontia tilauksesta". No hemmetti, tämähän osui paremmin kuin hyvin. Sähköposti matkaan ja oletusarvoisesti ajattelin tämän olevan aika läpihuutojutun. Meni päivä, meni toinen. Meni viikko, meni pari viikkoa. Reilu kuukausi myöhemmin ei mitään vastausta. Ei edes kieltävää.

Parin päivän odottamisen jälkeen otin yhteyttä toiseen autoliikkeeseen. Tämänkin mainokset tulevat minulle vastain melkein päivittäin facebookissa, tällä kertaa ihan Pohjanmaalta saakka. Yrityksen nimi kylläkin melkein sama kuin Etelä-Suomalaisen hieman isomman ketjun.Noh, yhtä kaikki. Viimeksi tänään mainostivat Keski-Euroopasta tulleen taas uuden saapumiserän laatuautoja pihaan. Kuvatkin oli ehditty ottamaan. Jälleen pikainen katsaus nettisivuille ja kyllä, siellä on tarjolla edullista rahoitusta ja autoja noudetaan Euroopasta myös asiakkaan toiveiden mukaisesti. Sama viesti matkaan kuin pari päivää aiemmin Vantaalle. Kyllähän nämä nyt vastaa. Meni päivä, meni toinen. Ei kuulunut mitään. Alkoi jo vituttaa.

Siitäkin huolimatta, että sarvi oli jo otsassa, päätin ajellessani soittaa ko. yritykseen ja kysellä että mikä meininki? Kaveri vastasi nopeasti puhelimeen ja sanoi ettei ollut vielä huomannut sähköpostiani. Voihan sitä pienessä putiikissa olla muutakin kuin katsella sähköpostia. Noh, käytiin homma läpi puhelimessa ja oltiin varovaisen toiveikkaita, että ainakin tarjous saataisiin aikaan. Asiaan luvattiin palata heti seuraavan viikon alussa. Meni viikko, meni toinen. Nyt siis jo reilu kuukausi tästäkin. Ei mitään. Ei sitten yhtään mitään.

Nyt reilu kuukausi myöhemmin olen ottanut yhteyttä yhteensä viiteen eri autoliikkeeseen ja en ole saanut yhtään vastausta. En yhtään, en ensimmäistäkään. Sanoisivat vaikka, että ei onnistu, mutta voitaisiinko katella sulle jotain toista autoa. Kaikki yritykset kuitenkin mainostavat tekevänsä työkseen juuri sitä palvelua jota olin vailla. Haluaisin ostaa auton Euroopasta. Autokin oli jo löytynyt, ei tarvitse mitään muuta kuin hakea auto (jos sitäkään) ja tehdä paperit minulle. Osa yrityksistä vieläpä käyttää ihan selkeästi rahaa mainontaan, jonka uhrina päädyin ottamaan yhteyttä.

Teen työkseni hommia autoalalla ja olen nähnyt/tutustunut/kuullut monenlaisia automyyjiä. Osa parempia, osa huonompia. Osa aktiivisempia, osa ihan suoraan sanottuna käveleviä kuolleita. Tiedän kokemuksesta, että välillä ihan perusasiat on hakusessa, mutta eihän tämä nyt ihan oikeasti voi olla näin vaikeaa? Ei kai näillä viidellä autoliikkeellä voi mennä niin hyvin, että mun 30 000eur autokaupat oli liian pieni kala reagoitavaksi?

Pelottaa kysyä, mutta onko tämä se taso mihin myös muut ovat tottuneet? Tuntuu että automyyjänä olisi jo aika kovilla jos osaa vastata puhelimeen ja sähköpostiin. Tai edes toiseen.

P.S. Auto muuten on edelleen myynnissä, joten jos kiinnostaa myydä minulle auto niin ota yhteyttä.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Minä yritin vastaavaa vaihtoauton kanssa ja se muodostui niin ylitsepääsemättömäksi asiaksi että unohdin jutun myös aika nopeasti.

Osalle tuontiautoliikkeistä ei kelpaa vaihdossa kuin raha. Ei ole ihme että autojen myyntiajat voi olla jopa yli vuodenkin mittaisia jos autojen hinnat on 60-100ke.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Joku autokauppias sanoi ettei häntä kiinnosta sähköpostitse tai puhelimitse tulleet kyselyt. "Tosiostaja kävelee kauppaan sisään." Tapa toimi ehkä silloin kun autot ostettiin oman kylän liikkeestä, nykyään ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan, eli kauempaakin.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Wonderi kirjoitti:Joku autokauppias sanoi ettei häntä kiinnosta sähköpostitse tai puhelimitse tulleet kyselyt. "Tosiostaja kävelee kauppaan sisään." Tapa toimi ehkä silloin kun autot ostettiin oman kylän liikkeestä, nykyään ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan, eli kauempaakin.
Suurin osa myyjistä tuntuu osaavan tuon aggressiivisen odottamisen; kyllä se asiakas kävelee sisään tai ottaa yhteyttä jos haluaa ostaa auton. Ajattelin, että suurimmalle osalle riittäisi jo vuonna 2017 yhteydenotoksi sähköposti, mutta ilmeisesti vaatii edelleen sen liikkeeseen sisään kävelemisen.

Ainoa vaan kun yleensä ihmisillä on aikaa miettiä tällaisia asioita kun he eivät ole töissä (yleensä iltaisin) ja silloin autoliikkeetkin ovat kiinni. Pakko nostaa hattua esim PlugIt:lle jolla nettisivuilla toimii chat pitkälle iltaan. Kaiken lisäksi palvelu oli vieläpä asiantuntevaa ja homma selvisi minuuteissa.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Minusta vähän outoa toimintaa jos ei tuontiliike vastaa mitään. Laskevat varmasti että ko. autossa ei jää riittävästi katetta ja ehkä heidän normaalin hankinta organisaation toimialueen ulkopuolella. Vastaus olisi kuitenkin fiksu ja vaikka yrittää tarjota vastaavaa omalta alueelta.

Yksi vaihtoehto tapauksessasi olisi
- Neuvotella rahoitus suomalaisesta pankista
- Hoitaa kaupat suoraan myyjäliikkeen kanssa ja sopia että liike hoitaa paperityöt (rekisteristä poisto hollannista + riittävät dokumentit suomeen) ja tarvittaessa tilata kuljetus autonkuljetusliikkeeltä. (Itse ajat auton 2 päivässä, rengastus on toki ongelma tähän aikaan vuodesta.)

Olen jokin verran ollut muutaman auton oston kohdalla yhteyksissä Saksalaisiin autoliikkeisiin. Eivät yleensä vastaa jos kysyn englanniksi. Jos saman viestin kääntää Google translatella Saksaksi olen saanut vastauksia ja lopulta viestintä alkaa sujumaan englanniksikin. Jokin ostoturva kannattaa kyllä olla, takuutonta autoa en ostaisi ainakaan näkemättä.
Jos auto näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei varmaan ole totta. Jonkin verran on liikkeiden sivuilla autoja jotka ei ole enään myynnissä tai niitä voida myydä jostain syystä juuri sillä hetkellä. Kannattaa varmistaa että auto on saatavilla.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia. Kaksi autoa tullut tuotettuna, juurikin niin että tein esityön itse ja metsästin auton, liike zekkasi taustat ja kävi katsomassa ne ennen kuin laittoivat rekkaan. Hoitivat myös verot ja tullit ja rekisteröinnin.

Ensimmäisen auton tilasin ollessani jenkeissä työmatkalla. Ensimmäisestä tiedustelusta allekirjoitettuun toimeksiantoon meni 2 pv. Auto oli juuri mitä pitikin. Olin myynyt vanhan pois eli helppo suora kauppa.

Toisen tilasin empimättä ja tutkimatta samasta paikasta. Auto kiikarissa, välissä vaihdokki josta sain ihan kelpohyvittksen ja kuponki sisään. Tässä iteroitiin pari kierrosta kun autot myytiin Saksassa niin nopeasti alta pois. Etsin itse aina uuden vaihtoehdon. Lopulta auto oli valmiina toimitettavaksi. Olin työreissulla Uudessa-Seelannissa pari viikkoa. Maksoin nettipankista ja sovittiin että myyjä ajelee uudella autolla meille kämpille, ottaa vaihdokin renkaat kyytiin tallista ja vie vanhan mennessään. Rouva aukoi ovia ja näytti paikat.

Ja huolto on toiminut kympin arvoisesti kauppojen jälkeen molempien autojen osalta, niin takuu kuin europluskin.

Ei ehkä halvin diili mutta juuri sitä mitä itse haen: vaivattomuutta ja sujuvaa toimintaa.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
BMWnisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 13:45

Täällä painitaan saman asian vuoksi, mutta vähän eri syystä. Kiinnostaa tietää onko niillä, jotka ovat ostaneet 220 coupen perusmallin, autossa jotain moitittavaa. En pidä noista karmittomista ikkunoista, mutta minkäs teet. Muuten auto houkuttaa edelleen, ja tietenkin Saksasta tuotettuna. Vaan mistä löydän luotettavan tahon, joka tsekkaa sen viimeisen päälle ja valvoo etujani.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Ilman ostajan päättäväisyyttä ja kohtuullisen isoa vaivaa moni autokauppa jää syntymättä. Useammankin kerran olen tuskastunut mutta autokuumeen vallassa olen nähnyt sen vaivan jonka minulle ei olisi kuulunut. Jälleen päättänyt että seuraavalla kerralla en siihen sorru... Mielenkiintoinen bisnes tosiaan että aktiivisesti ei kaupantekoa tarvitse yrittää. Tai edes vähän passiivisemmin. Joskus myyjä passiivisuudestaan huolimatta vaan ei kerta kaikkiaan pääse ostajaa karkuun ja joutuu paperitöihin...

Tässä linkki erääseen vuoden takaiseen kirjoitukseen. Ko. jutussa olevan automerkin tilalle voi kuvitella lähes minkä tahansa.
https://perjantaikokki.fi/2016/01/14/mi ... ja-ei-myy/
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

BMWnisti kirjoitti:Täällä painitaan saman asian vuoksi, mutta vähän eri syystä. Kiinnostaa tietää onko niillä, jotka ovat ostaneet 220 coupen perusmallin, autossa jotain moitittavaa. En pidä noista karmittomista ikkunoista, mutta minkäs teet. Muuten auto houkuttaa edelleen, ja tietenkin Saksasta tuotettuna. Vaan mistä löydän luotettavan tahon, joka tsekkaa sen viimeisen päälle ja valvoo etujani.
Mulla on ollut kaksi kappaletta noita 2-sarjalaisia, toinen jo 2,5 vuotta eikä karmittomien ikkunoiden kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Miksi olet ehdoton tuonnin suhteen? Eikö meidän muiden forumilaisten autot kelpaa? ;)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
BMWnisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 13:45

jos sulla on kirkkaan punainen :D

Ikkunat eivät ole tuottaneet harmia, mutta entäs muu auto. Kai siinä jotain ongelmia on ollut, jos sulla kerran on kaksikin niitä..... niin edes toisessa :)
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

BMWnisti kirjoitti:jos sulla on kirkkaan punainen :D
Eipä ole. On sininen, mutta varsin kirkas :cools: :
220i Msport.jpg
220i Msport.jpg (324.58 KiB) Katsottu 16188 kertaa
BMWnisti kirjoitti: Ikkunat eivät ole tuottaneet harmia, mutta entäs muu auto. Kai siinä jotain ongelmia on ollut, jos sulla kerran on kaksikin niitä..... niin edes toisessa :)
Toinen auto oli isommalla koneella ja siinä kävi niin kuin usein tehon kanssa käy. Siihen tottuu. Sitten ei enää tuntunut perustellulta pitää niin kallista autoa. Mitään vikoja siinä ei ikinä ollut jos Hakkapeliitta 8:aa ei sellaiseksi lasketa.

Tässä sinisessä alkoi pari kuukautta sitten vasen takajarru vinkua, mutta Laakkonen sääti käsijarrua/laahaavan jarrun. Muuta ei ole ollut, mutta toisaalta kilometrejäkään ei ole ehtinyt tulla paljoa (n. 28 tkm). Ostin autoon tehtaan Premium Turvan niin ei tarvitse huolehtia vikaantumisen kuluistakaan.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
BMWnisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 13:45

Hieno auto! Muistankin kun ostit sen. Tosi monella myytävällä autolla, joka on tuollainen 2-2,5 vuotta vanha on kilometrejä vain tuota luokkaa. Olen ihmetellyt sitä ja vähän epäillytkin, mutta kai se sitten niin on. Ei kai mittareita voi operoida näin uusissa?

Olen niin lapsellinen, että autoni pitää olla punainen ja siinä kattoluukku sun muut :)
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

BMWnisti kirjoitti:Hieno auto! Muistankin kun ostit sen. Tosi monella myytävällä autolla, joka on tuollainen 2-2,5 vuotta vanha on kilometrejä vain tuota luokkaa. Olen ihmetellyt sitä ja vähän epäillytkin, mutta kai se sitten niin on.
Noihin lukemiin päädytään kun autolla ajetaan keskimäärin alle 50 km / päivä, arkisin. Varmaan aika tyypillinen käyttötapa jos taloudessa on ns. ykkösautokin. Meillä on lähes kaikki vapaa-ajan autoilu siirtynyt 330e:llä tehtäväksi kun tuntuu hullulta polkaista polttomoottori käyntiin kun vieressä on sähköllä kulkeva laite.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
AJH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 15:29
Auto: F11 M550d

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen on kerrottava, että minulla on pelkästään hyviä kokemuksia yhdestä Pirkanmaalla toimivasta tuontifirmasta. Jos täällä voi suoraan sanoa firman nimen, niin toki voin sen kertoa, mutta en halua että minut tulkitaan ko. firman mainostajaksi.

Olin heihin yhteydessä sähköpostilla ja sain vastauksen muutamassa tunnissa. Kysyin mahdollisuuksia tuottaa heillä yksi tietty mobile.de sivustolla oleva auto Suomeen, ja he laittoivat kyseisen auton lisäksi myös puolen tusinaa muuta vastaavaa vaihtoehtoa minulle tiedoksi. Samalla sain esimerkin tyypillisestä kuntoraportista, jonka heidän paikallinen edustaja käy autosta tekemässä ennen kuin minun tarvitsee tehdä ostopäätös.

Kävin muut autovaihtoehdot läpi, mutta olin silti kiinnostunut eniten siitä yksilöstä, jonka olin itse löytänyt. He ehtivät soittaa autoa myyvään liikkeeseen ja selvittivät minulle auton historian, ennen kuin minä jouduin perääntymään kaupoista, koska oman autoni ostaja ei ollutkaan valmis tekemään kauppoja riittävän nopeasti. Kauppoja ei heidän kanssa sillä kertaa tullut, mutta minulle jäi heidän toiminnasta hyvä maku.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

AJH kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen liittyen on kerrottava, että minulla on pelkästään hyviä kokemuksia yhdestä Pirkanmaalla toimivasta tuontifirmasta. Jos täällä voi suoraan sanoa firman nimen, niin toki voin sen kertoa, mutta en halua että minut tulkitaan ko. firman mainostajaksi.
Laita vaan nimi tänne, minun kaveri etsii juuri firmaa joka toisi ja hoitaisi kaikki rekisteröinnit, tullaukset yms paperihommat.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
AJH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 31 Maalis 2013, 15:29
Auto: F11 M550d

salmol kirjoitti:Laita vaan nimi tänne, minun kaveri etsii juuri firmaa joka toisi ja hoitaisi kaikki rekisteröinnit, tullaukset yms paperihommat.
Tämä minun kokemukseni oli LF Cars Oy ja henkilö nimeltä Mikael Kettunen.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jos ymmärsin oikein topikin aloittajaa, ongelmana (tai haasteena :) ) oli tuo rahoitus.
Ja, kun auton rahtauskin Suomeen olisi jo hoidossa, niin minulle jäi hieman epäselväksi mihin tuota autoliikettä edes tarvitaan?
Omaa toimintaa, kun ei saa kehua :tong: , niin yleisellä tasolla autoja tuovat tekevät yleensä avaimet käteen toimituksena. Eli auto tutkitaan, ostetaan ja ajetaan (tai rahdataan) Suomeen asiakkaalle. Näin myös vastuu koko hommasta jää heille.
Jos rahoja ei saa pankista, vaan nimenomaan tarvitaan autoliikettä rahoitukseen, tilanne silloin on hieman erilainen ja on kai pakko käyttää jotain autoliikettä.Muuutenhan yksinkertaisesti mentäisiin pankkiin ja lainattaisiin rahat, lähetettäisiin ne sitten Hollantiin tutulleen, joka ostaisi auton ja ajaisi sen Suomeen. Vai enkö ymmärtänyt tässä ihan kaikkea?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

salmol kirjoitti:
AJH kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen liittyen on kerrottava, että minulla on pelkästään hyviä kokemuksia yhdestä Pirkanmaalla toimivasta tuontifirmasta. Jos täällä voi suoraan sanoa firman nimen, niin toki voin sen kertoa, mutta en halua että minut tulkitaan ko. firman mainostajaksi.
Laita vaan nimi tänne, minun kaveri etsii juuri firmaa joka toisi ja hoitaisi kaikki rekisteröinnit, tullaukset yms paperihommat.
www.graulin.com / Hannu Linden voin suositella erittäin lämpimästi jos Saksasta autoo ettii tai tarvii ostaa. Mutta vaihtoautoohan tuo ei toki ota tai rahoituksia järkkää eli se on lyötävä rahat ns. tiskiin tai maksettava muutama dona kuluja liikkeelle Suomessa jos ei pankista rahaa irtoo.

Mutta ite aiheeseen, mä kyllä oon sitä mieltä jos kiire ja oikea tarve on, niin tosiostaja voi toki soittaa ja käydä paikallakin. Töistä vaan vapaata ja asiat pyörimään. Jos ei oo varaa pitää vapaata niin tuskin on vara ostaa autoakaan. Jos myyt Nettiautossa, niin kumman otat todesta, s-postikyselijät vai sellasen joka vaivautuu soittamaan ja haluu tulla paikalle?

Kyllä noissa tuontiasioissa on monta persauk... muuttujaa just, kun sit asiakkaalle varmaan ilmestyykin yhtäkkiä vaihdokki, ei löydykään jne., ts. sähköpostikyselyjä tulee varmaan ns. ihan *itusti joista 99% sellasia jotka ei ole heti ostoaikeissa kun ei oikein ole vielä rahaa ja serkun kissan kaiman sitä ja tätä ja maksais ens kesäb keskiviikkona hamekankailla.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

masaf1 kirjoitti:Mutta ite aiheeseen, mä kyllä oon sitä mieltä jos kiire ja oikea tarve on, niin tosiostaja voi toki soittaa ja käydä paikallakin. Töistä vaan vapaata ja asiat pyörimään. Jos ei oo varaa pitää vapaata niin tuskin on vara ostaa autoakaan. Jos myyt Nettiautossa, niin kumman otat todesta, s-postikyselijät vai sellasen joka vaivautuu soittamaan ja haluu tulla paikalle?

Kyllä noissa tuontiasioissa on monta persauk... muuttujaa just, kun sit asiakkaalle varmaan ilmestyykin yhtäkkiä vaihdokki, ei löydykään jne., ts. sähköpostikyselyjä tulee varmaan ns. ihan *itusti joista 99% sellasia jotka ei ole heti ostoaikeissa kun ei oikein ole vielä rahaa ja serkun kissan kaiman sitä ja tätä ja maksais ens kesäb keskiviikkona hamekankailla.
Jos asenne on tuommoinen tai persaukisten kyselijöiden määrä ihan oikeastikin liian suuri, fiksu myyntimies ottaisi sähköpostiosoitteen pois yhteystiedot-sivulta. Ottaa puhelinnumeronkin pois jos sitä kautta ei halua/jaksa/viitsi asiakaskontakteja hankkia. Sitten voi jäädä myymälän nahkasohvalle odottelemaan että Tosiostaja saapuu käteistukon kanssa. Tässä ketjussa nähtyjä pettymyksiä ei olisi jos myyjät ei lupaisi yhteydenottokanavia joista ei kuitenkaan vastata.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Niin, eiköhän tässä ole siitä kysymys mistä kirjoitin, että autoliike ei ole kiinnostuntu hommaan, koska heidän kontolleen jäisi vain rahoitus, mutta vastuujako olisi koko jutussa aika epäselvä. Esim, miten menee vastuu, jos tuo kuski mälläisi/rikkoisi autoa tulomatkalle jne jne.
Mutta: noilta liikkeiltä, hyvän asiakaspalvelun nimissä, olisi odottanut edes lyhyttä vastausta, tyylin, että koska vastuujako tällaisessa casessa on epäselvä ja rahoitusyhtiökään ei tällaiseen suostu, niin valitettavasti eivät voi auttaa. Näin olisi aloittajallekin tullut asia selväksi ja alkanut etsiä muuta ratkaisua, tai sitten hankkisi auton jonkun noiden liikkeiden kautta tms.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Vastaa Viestiin