xDrive Tour 2017

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Kävin ajamassa:

330iA xDrive
Yllättävän pirteä. Jäi ihan eri fiilis kuin aikoinaan (vuonna 2014) 328iA:lla koeajosta joka oli tasapaksu (moottorin melu vain kasvoi eikä mitään tapahtunut). Ohjaus kevyt ja nopea (sellainen se pitäisikin olla) eikä siinä ollut mitään viivettä/pykälää/sammunut sähkömoottori -fiilistä keskialueella eli jälleen huomattava parannus taannoiseen xDrive koeajoon. Eniten rengasmelua, mutta toisaalta ainoa jossa oli nastarenkaat alla.

M140iA xDrive
Ärsyttävä kumiseva pakoääni tyhjäkäynnillä, kulkee ihan hyvin...

330dA xDrive GT
Jotenkin laiska moottori, selvää viivettä kaasussa/laatikossa, jotkut vaihteet meni nykien päälle.

435dA xDrive GC
Kivasti tehoa ja vastetta kaasuun, ihan eri tason diesel kuin tuo ylempi.

X-sarjaa ei huvittanut ajaa eikä vanhaa 5-sarjaa ollut ajossa, 7-sarjakin oli vain myymälän sisätiloissa.. Jostain syystä tuo eka auto aiheutti eniten ihastumista, toki sen hinta näytti olevan aika älytön 3-sarjan autoksi.

Kokonaisuutena ei tuo ainakaan vähentänyt innostusta 4-vetoon. Tuollaisella voi ajaa aika reipasta nopeutta jäisellä/lumisella mutkatiellä eikä tuntuma ole mitenkään pelottava. Samassa paikassa oma takavetolipsutin olisi joko ojassa tai nopeutta pitäisi olla 50% vähemmän. "Rattimiehet" toki voi olla asiasta eri mieltä.

Jäi kysymättä oliko noissa säätyvää alustaa missään mallissa, onko jollain tietoa?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

330ia xDrive Business Exclusive Edition Sport ~59 k€ + jotain varusteita. Tai M-Sport 61 ja risat... Tuohan on halpa, vertaapa nelivetokilpailijoihin samoilla varusteilla.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Ihan kuin sen 330iA esittelymallin hinta olisi alkanut 7:llä. Saatan kyllä sotkea johonkin muuhun noista. Joku taisi olla 105 t€, joka myöskin on aika hurja hinta, kun kuitenkaan ei puhuta 5- tai 7-sarjan autoista.

Ja tämä juttu yhä jaksaa hämmentää noissa uusissa: miksi ovenkahvat ovat sellaiset heiluvat muovirimpulat? Jopa tuossa 740Le:ssä ne oli sellaiset. Luulisi nyt siinä olevan metalliset saranat/kahvan sisärungot. Eikä ne sisäpuolen kahvatkaan kovin vakuuttavilta tuntuneet. Eipä siinä sitten muuta vikaa ollutkaan, paitsi hinta...
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Tuo 330dA GT näköjään onkin 3 litran 6-koneella, en tajua miksi se sitten oli tuollainen. Luulin sen olevan pienempikoneinen jonka tyyppimerkintää oli "pyöristetty" ylöspäin.
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Sama fiilis tuli 330d GTstä viime vuoden tourilla...
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

GT on melkoisesti isompi ja pulskempi kuin muut 3-sarjalaiset, taitaa olla mitoiltaan ja painoltaan lähempänä 5-sarjaa kuin 3-sedania.
Johto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 21:21
Auto: F20 M135i xDrive
EX: E92 M3,E92 335i,E46 M3
Paikkakunta: Hämeenlinna

Kävin myös koeajamassa. Ajoin M140iA xDrive ensin. En oikein ole koskaan erityisemmin pitänyt ykkösten ulkonäöstä, tai sedan malli oli ok, mutta nämä hatchbackit eivät ole vaan sopineet omaan silmään. Tämä oli eka kerta kun pääsen kokeilemaan tälläistä välimallin M-mallia vai miksikä näitä nyt kutsuisi? :) Heti sisään istuessa ja napista auton käynnistäessä M140i sai aikaa "vau-efektin", todella komeat äänet jo tyhjäkäynnilläkin (ei ilmeisesti kaikkien makuun :) ). Autossa taisi olla BMW Performance putkisto. Ajossa M140i vakuutti entisestään, yllätyin kuinka pirteä ja hauska peli tuollainen onkaan. Potkua riitti vallan riittävästi, itseasiassa tuntui olevan jopa enemmän, mitä numerot antaa ymmärtää. Ajomoodin ollessa Sport+:lla, kiihdyttäessä kuuluu maukas matala "uuumph" ja kaasun höllätessä tai vaihtaessa alaspäin hauska "snap crackle pop" :thuup: En ole myöskään aikaisemmin päässyt tuota uutta automaattia ajamaan ja sekin vakuutti kyllä toiminnallaan. Tykkäsin myös kovasti kaikista sisustan M Performance kilkkeistä, niitä oli mm. alcantara-ratti näytöllä ja alcantara koristelistat kojelaudassa. Täytyy myöntää, että kotio päästyä tuli vierailtua bmw.fi sivujen hinnastossa :rolle:

Toisena ajoin 330iA:n. Tykkään kovasti F30 korista M Sporttina ja näistä uusista sisustoista. E9X-sarjan sisusta tuntuu todella vanhalta näiden rinnalla ja eivät ole tainneet uutenakaan edustaa mitään kovin uutta linjaa. Kori, sisusta ja ajettavuus oli sitä, mitä odotinkin, mutta 330i:n nelisylinterinen moottori ei vaan tuntunut miltään tuon M140i:n jälkeen. Ero ala- ja keskirekisterin menossa oli todella suuri. Varmasti ihan riittävästi sinällään menokykyjä, mutta M140i:n koneessa oli vaan sitä jotain.

Kokeilin vielä viimeisenä X4 M40i ja siinäkin moottori vakuutti yhtäläillä, kuin M140i:ssä, vaikka suureksi hämmennykseksi näissä taitaa ollakin eri moottori (B58 vs. N55).

F30 335iA xDrive voisi olla itselle melko täydellinen yhdistelmä ja tietenkin M Performance palikoilla höystettynä :love:
markku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Loka 2011, 19:30

Kotkassa 6.2 on xDrive koeajomahdollisuus ja aion mennä koeajamaan 140 M xDriven , auton vaihto käsillä jossain vaiheessa niin nyt mahdollisuus tuo ajaa .
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Johto kirjoitti:Heti sisään istuessa ja napista auton käynnistäessä M140i sai aikaa "vau-efektin", todella komeat äänet jo tyhjäkäynnilläkin (ei ilmeisesti kaikkien makuun :) ).
Joo, minulla tuli siitä auton takaosan kuminasta mieleen jonkun japsin teiniviritys ja se ääni vain ärsytti. Mutta, satuin kuulemaan kun seuraava koeajaja polkaisi tuota ennen lähtöä ja kyllähän tuo ulospäin kuulosti todella hyvältä.
F30 335ia xDrive olisi minulla joskus tavoitteena ostaa, siis käytettynä, heti sitten kun autoverotus poistuu eli varmaan melko pian...
Mutta on epäselvää minkä vuosimallin uskaltaisi ostaa, koska ohjaus vuonna 2014 ei todellakaan ollut tuollainen kuin noissa nyt ajamissani LCI-malleissa. Ja tuliko se vielä LCI:n alussakaan kuntoon sillä hammastangon osanumero on vaihtunut vielä senkin jälkeen kolmesti (ja yli 10 kertaa ennen sitä).
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

Ajattelin mennä koeajamaan joitain laitteita. Miten tuo käytännössä menee? Paikalle ja jonon päähän odottamaan kuin ilmaisia sankoja ja paljonko pitää varata aikaa?
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

Tuli käytyy Tourilla ja ajettua M140i, X4M40i ja X5M50D.
Hauskoja olivat kaikki, mutta toi X4 veti pisimmän korren.
Oli tosiaan positiivinen ylläri. Äänetkin oli yllättäen normiputkistolla muhkeammat kuin 140I:ssä.
Hyvin paukku yläkierroksilla vaihdettaessa.

140i:n ohjaus oli jotenkin yllättävän outo keskialueella, ei läheskään niin tarkka kuin X4:ssa.
Olikohan toi edes ihan normaali.
M140i.jpg
M140i.jpg (237.57 KiB) Katsottu 11159 kertaa
X4M40i.jpg
X4M40i.jpg (247.39 KiB) Katsottu 11159 kertaa
X5M50D.jpg
X5M50D.jpg (202.63 KiB) Katsottu 11159 kertaa
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Samaa mieltä! X4 m40i oli aivan huikean hauska yllätys. Ajettavuus ylitti omat odotukset ja moottori kuulosti hemmetin hyvältä. :thuup:
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Tuli myös käytyä kokeilemassa muutamia malleja tuolla kiertueella.

M140iA xDrive
Pakoäänet oli tosiaan aika bassot heti liikkelle päästyä, röörit oli myös aika hillittömän kokoiset. Suorityskyky oli kovaa, vilkutti luistoestovaloa märällä asfaltilla vaikka tosiaan neliveto. Onkohan omastani jo osa hevosista karannut vuosien myötä...

330dA xDrive GT
Tuntui selvästi mukavuuspainotteisemmalta kuin muut mitä testasin. Ei varmaankaan mikään kurviohjus.

435dA xDrive GC
Aika komea laite kaiken kaikkiaan tosin hinta myös 105k€, vaikuttava kiihtyvyys ja mielestäni tuo automaatti sopi tähän vielä paremmin kuin tuohon M140i

Itse tykkään edelleen vanhemman mallin ohjauksesta enemmän kuin näistä sähköisistä vaikka huikeita autojahan nuo on kokonaisuutena.
kremsku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Marras 2014, 15:41
Paikkakunta: Turku

Kävinpä mieki koeajamassa uuden 5-sarjalaisen (530d) ja X5:n (M50d). Ensimmäisenä täytyy tietenkin todeta, että näissä kaikissa koeajossa olleissa autoissahan oli aivan kaikki mahdolliset herkut. 5-sarjalainen taisi olla 109k€ ja X5 167k€.

Uusi 5-sarjalainen teki kyllä ehdottomasti vaikutuksen, sisällä tekniikka ja muotoilu on ehdottomasti mennyt eteenpäin. Oikeutetusti tuli fiilis, että tämä on tosiaan uusi ja kaikki muut tuntuivat sen jälken vanhoilta/vanhentuneilta. 7-sarjalainen poislukien. Voimalinja vähintäänkin riittävä, ohjaus loistava. Pidin siitä, että auto näytti pienemmältä ulkoa.

X5 oli pettymys. Voimalinja toki tässä mallissa aivan mieletön. Miten sen kokoinen auto voikin kiihtyä niin helposti. Ohjaus oli myös hyvä, sillä tuon kokoinen auto tuntuu laivalta, mutta ratilla sen saa silti juuri sinne, minne haluaakin. Ohjaamo tuntui tylsältä 5-sarjalaisen jälkeen, eikä takapenkeillä ollut mukava istua (olen 182cm ja lattia on niin korkealla, että polvet nousee leukaan). No, ei yksinkertaisesti itselleni sopiva auto tällainen iso maasturi.

Kaiken kaikkiaan 5-sarjalaisen uudistunut tekniikka sisällä: keskikonsoli (mm. ilmastoinnin säädöt), iDrive ja digitaalinen mittaristo tekivät vaikutuksen. Auto tuntui modernilta. Keskikonsoli taitaa olla vakio kaikissa, mutta autossa oli (tietenkin) Professional Navi ja digitaalinen mittaristokin lisävaruste. Itse valitsisin nämä ehdottomasti.
Vastaa Viestiin