Joo, polttoainevero on olemassa, mutta kun nuo kaikenmaailman hybridi- ja sähköautoilijatkin kuluttavat liikenneinfraa mm. nastarenkaillaan, jos eivät merkittävissä määrin vielä, niin ainakin jatkossa. Heitä ei tuo polttoainevero paljon hetkauta. Ilman tuota "ongelmaryhmää" olisin kanssasi samaa mieltä.
Älkääkä nyt käsittäkö väärin, hatunnosto "ongelmaryhmälle", minuakin esim. 330e kovasti houkuttaisi
Autovero pois!
Käytettyjen hinnat voisi autoveromuutoksen jälkeen katsoa melko suoraan saksalaisista hinnoista, laivauskulut päälle. Tänään aamulehdessä paikallinen autokauppias sanoi että kyllä autoliikkeessä olevista käytetyistä autoista pitää saada sen verran kun niitä ostaessa on laskettu, mutta luulenpa että tuommoiset autokauppiaat kaatuvat aika nopeasti pois kun Saksasta oikeasti on helppo hakea autoja.
Verojen eikun maksujen määrästä Berner heitti vasta yhden mahdollisen ehdotuksen ilmaan, yhtä hyvin lopputulso voi olla jotain muuta. Joku pelkää että veroja eikun maksuja voidaan myöhemmin nostaa että rahat riittäisi, ihan samahan se nytkin on kaiken verotuksen ja käyttömaksujen kanssa.
Hybridit on verotusmuutoksessa todennäköisesti suurimpia häviäjiä, toisaalta niiden nykyinen veroetu onkin porsaanreikään verrattava asia.
Verojen eikun maksujen määrästä Berner heitti vasta yhden mahdollisen ehdotuksen ilmaan, yhtä hyvin lopputulso voi olla jotain muuta. Joku pelkää että veroja eikun maksuja voidaan myöhemmin nostaa että rahat riittäisi, ihan samahan se nytkin on kaiken verotuksen ja käyttömaksujen kanssa.
Hybridit on verotusmuutoksessa todennäköisesti suurimpia häviäjiä, toisaalta niiden nykyinen veroetu onkin porsaanreikään verrattava asia.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Hesarin jutun lopussa on kolme malliesimerkkiä, joissa on laskettu autoveron laskennallinen vuosimaksu. Miten tämä on mahdettu laskea ja pitäisikö se todella huomioida, kun tietoja syöttää käytetyn autonkin kohdalla eli heittää linkalta joka arvo koslalle (esimerkeissä yli 10-vuotias Jeep)?
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005051590.html
Tällä laskutavalla mun maksut pienenisi. 160 co2-päästöt ja 50tkm/v.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005051590.html
Tällä laskutavalla mun maksut pienenisi. 160 co2-päästöt ja 50tkm/v.
Laitetaan nyt vielä uudestaan: Sähköautoja voi lisäverottaa pelkällä sähkömittarilla joka on sähköautossa tai latauslaitteistossa. Siten liikenteessä kulutetun sähköenergian voi erotella yleissähköstä eikä kenenkään yksityisyys vaarannu.Emppu kirjoitti:Joo, polttoainevero on olemassa, mutta kun nuo kaikenmaailman hybridi- ja sähköautoilijatkin kuluttavat liikenneinfraa mm. nastarenkaillaan, jos eivät merkittävissä määrin vielä, niin ainakin jatkossa. Heitä ei tuo polttoainevero paljon hetkauta. Ilman tuota "ongelmaryhmää" olisin kanssasi samaa mieltä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Voi ja sen voi kiertää hyvin helposti ellei auton ohjelmistoon rakenneta tukea tämän mittarin käytön valvontaan.BRot kirjoitti:Laitetaan nyt vielä uudestaan: Sähköautoja voi lisäverottaa pelkällä sähkömittarilla joka on sähköautossa tai latauslaitteistossa. Siten liikenteessä kulutetun sähköenergian voi erotella yleissähköstä eikä kenenkään yksityisyys vaarannu.Emppu kirjoitti:Joo, polttoainevero on olemassa, mutta kun nuo kaikenmaailman hybridi- ja sähköautoilijatkin kuluttavat liikenneinfraa mm. nastarenkaillaan, jos eivät merkittävissä määrin vielä, niin ainakin jatkossa. Heitä ei tuo polttoainevero paljon hetkauta. Ilman tuota "ongelmaryhmää" olisin kanssasi samaa mieltä.
Dieselautojen osalta valtio keksinyt jo käyttövoimaveron - tätä voi soveltaa myös muihin bensaa edullisempiin energiamuotoihin kuten sähköön.
Autovero pitäisi poistaa, mutta kilometrien tai käyttöajan kyttääminen on sairasta. Päivä/vuosimaksumalli on ok.
Ecall palvelun gps ominaisuuden sotkeminen tähän keskusteluun on mielestäni törkeä valhe.
Bigdata on päivän sana. Jos dataa kerätään miksi sitä ei käytettäisi.
- Datalla saa automaattisen nopeusvalvonnan jokaiselle tiemetrille.
- Liikenteen ohjaus ja suunnitteludataa, jota voidaan käyttää esimerkiksi reittisuunnitteluun, liikenteen ohjaukseen (esim liikennevalojen optimointiin).
Näiden asioiden kanssa on järjetöntä kehittää jotain suomen mallia GPS kyttäykseen. Kannattaa seurata isoja maita ja kehittää vähintään EU:n laajuinen standardi. Suomi on kuin jokin saarivaltio. Autot menee rajojen yli.
Käytettynä tuotuun tulli on pystynyt määrittelemään veron, vastaavan mallinen palautusjärjestely pitää järjestää jos tämä malli tulee.
Joko hyvityksenä autokohtaiseen maksuun tai sitten rahallisena veronpalautuksena suoraan tilille.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Kaikkia menetelmiä voi kiertää aivan kuin gps-seurannan voi estää ja sen voi jopa estää siten että koko kehä 1 pimenee. Siinä onkin mielenkiintoinen seikka oikeusturvan kannalta. Jos ulkopuolinen manipuloi maksulaitteistoa niin olet syytettyjenpenkillä. Pitääkö jonkun viranomaisen todistaa syyllisyytesi vai pitääkö autoilijan todistaa syyttömyytensä?xstr kirjoitti:Voi ja sen voi kiertää hyvin helposti ellei auton ohjelmistoon rakenneta tukea tämän mittarin käytön valvontaan.
Dieselautojen osalta valtio keksinyt jo käyttövoimaveron - tätä voi soveltaa myös muihin bensaa edullisempiin energiamuotoihin kuten sähköön.
Samaa mieltä!xstr kirjoitti:Ecall palvelun gps ominaisuuden sotkeminen tähän keskusteluun on mielestäni törkeä valhe.
Samaa mieltä. Ennen muutosta ostettujen autojen kohdalta maksetaan vero kahteen kertaan!xstr kirjoitti: Käytettynä tuotuun tulli on pystynyt määrittelemään veron, vastaavan mallinen palautusjärjestely pitää järjestää jos tämä malli tulee.
Joko hyvityksenä autokohtaiseen maksuun tai sitten rahallisena veronpalautuksena suoraan tilille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juurikin näin! Nyt tulee sitten flashback toisesta ketjusta mieleen, mutta sanonpahan kuitenkin. Tällaista asiaa vaativaa teknolgiaa kehitetään kokoajan (siitä se liikenteen murros tulee) - mm. robotiikkaa. Ja tuossa ei siis pieni Suomi voi olla ihan päänavaaja, koska meillä on haasteena tama maa jossa on paljon haja-asustusta, missä kuitenkin vähän ihmisiä. Tämänkin aiheen ympärillä on jo tullut muutamia "kepulaisia" kommentteja kuinka Kiihtelysvaaralaisen Raijan on päästävä 600:n Euron Corollalla kohtuuhinnalla bingoon... Jotta tällaisen hankkeen saa pitkän kantaman teknolgia- ja käyttötapamuutokset ideaalisti hyödyntävän mallin käyttöön niin siinä pitää kyllä Raijan olla sekundäärisessä huomioarvossa. Robotiikka, palvelumalli ilman omistusta, kasvava joukkoliikenne, big data bäitä kaikkia tukemaasa jne. siitä se tuleexstr kirjoitti: Näiden asioiden kanssa on järjetöntä kehittää jotain suomen mallia GPS kyttäykseen. Kannattaa seurata isoja maita ja kehittää vähintään EU:n laajuinen standardi. Suomi on kuin jokin saarivaltio. Autot menee rajojen yli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Jos et ymmärrä, uskallan väittää että jotakin todella oleellista on jäänyt ymmärtämättä.Emppu kirjoitti:Henkilökohtaisesti en ymmärrä, mikä ongelma tuossa GPS-seurannassa on. Periaatteellinen yksityisyyden suoja joo..
On äärimmäisen vaarallista, joltakin kantilta katsoen jopa tuhoisaa ajatella tätä kysymystä lyhytnäköisesti.
Myös se, että jo tällä hetkellä seuranta on mahdollista mm. kännyköiden kautta on eri asia. Kun valtio seuraa, puhutaan asiasta joka on kokonaan toisen luokan kysymys. Se on nimenomaan periaatekysymys ja sellaisen periaatteen kohdalla, josta on todella syytä pitää kiinni!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Ei ole hyvityksiä ennenkään maksettu. Lyhyt on ihmisten muisti, jos eivät muista edellistä veromuutosta.xstr kirjoitti:BRot kirjoitti:Käytettynä tuotuun tulli on pystynyt määrittelemään veron, vastaavan mallinen palautusjärjestely pitää järjestää jos tämä malli tulee.
Joko hyvityksenä autokohtaiseen maksuun tai sitten rahallisena veronpalautuksena suoraan tilille.
Appiukko otti vuonna 2007 uudenveroisen E60 530d:n kanssa pataan noin 10 tonnia. Saiko hyvitystä hakea jostakin? Suivaantui siitä niin, että ajaa vieläkin sillä autolla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Orpo tänään: autoveroon ei muutoksia tällä hallituskaudella.
Soini tänään: Bernerin esitys ei etene hallituksessa.
Toki tähän voisi sarkastisesti jatkaa - Viinanen aikanaan: Suomi ei devalvoi.
No, aika näyttää miten käy.
Soini tänään: Bernerin esitys ei etene hallituksessa.
Toki tähän voisi sarkastisesti jatkaa - Viinanen aikanaan: Suomi ei devalvoi.
No, aika näyttää miten käy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
Mielenkiintoisia aikoja elämme. Bernerin ehdotuksesta kannattaa muistaa, että autoveron poisto on vain yksi osa uudistusta. Koska Pariisin ilmastosopimus edellyttää meiltä reipasta pienennystä liikenteen aiheuttamiin päästöihin, ei ole kovinkaan realistista odottaa, että meille tulisi järjestelmä joka kannustaisi ajelemaan -tai edes hankkimaan suuripäästöisiä autoja. Päästötavoitteisiin ei myöskään millään päästä, ellei jotain radikaalia uudistusta tehdä. Mielenkiintoista siis tosiaan.
Ajamisen halpenemisesta ei kannata haaveilla mikäli Live Oy perustetaan. Digita, Caruna, AKE jne kertoo karua kieltään sitä mitä tulee tapahtumaan. Autoilijat tulevat maksamaan tämän välikäden rahastuksen -ja kalliisti.
Live oy tai ei, mikäli tieverkkoon investoidaan enemmän, on valtion kerättävä veroina vastaava summa jostain muualta. Sampoa joka tahkoaa mammonaa tyhjästä ei ole.
Katsellaan mitä kevät tuo. Peli on nyt avattu.
Ajamisen halpenemisesta ei kannata haaveilla mikäli Live Oy perustetaan. Digita, Caruna, AKE jne kertoo karua kieltään sitä mitä tulee tapahtumaan. Autoilijat tulevat maksamaan tämän välikäden rahastuksen -ja kalliisti.
Live oy tai ei, mikäli tieverkkoon investoidaan enemmän, on valtion kerättävä veroina vastaava summa jostain muualta. Sampoa joka tahkoaa mammonaa tyhjästä ei ole.
Katsellaan mitä kevät tuo. Peli on nyt avattu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
jotain muutoksia tulee mutta milloin - jokatapauksessa suomen kansaa ohjataan vain verotuksen kautta ja politiikkamme on todellista poukkoilua. Missään muussa länsimaassa ei ole tälläistä pelleilyä kuin täällä hyysärivaltio suomaliassa....
Kaikki muut verot vois poistaa paitsi alvit ja tuloverot ja nekin riittäisi jos ne käytettäisiin oikein.
Kaikki muut verot vois poistaa paitsi alvit ja tuloverot ja nekin riittäisi jos ne käytettäisiin oikein.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Niin se on. Orvon ja Soinin selitykset on myös ihan yhtä tyhjän kanssa. Mitään uskottavuutta noilla ei enää ole. Kuten toisella forumilla sanottiin, Orpo antoi näyttönsä jo 2015 sisäministerinä ollessaan.japi2010 kirjoitti:jotain muutoksia tulee mutta milloin - jokatapauksessa suomen kansaa ohjataan vain verotuksen kautta ja politiikkamme on todellista poukkoilua. Missään muussa länsimaassa ei ole tälläistä pelleilyä kuin täällä hyysärivaltio suomaliassa....
Kaikki muut verot vois poistaa paitsi alvit ja tuloverot ja nekin riittäisi jos ne käytettäisiin oikein.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Jeps, juurikin näin. Trump vois hoitaa Suomen vasurilla nykytehtävän ohella///Marko kirjoitti:Niin se on. Orvon ja Soinin selitykset on myös ihan yhtä tyhjän kanssa. Mitään uskottavuutta noilla ei enää ole. Kuten toisella forumilla sanottiin, Orpo antoi näyttönsä jo 2015 sisäministerinä ollessaan.japi2010 kirjoitti:jotain muutoksia tulee mutta milloin - jokatapauksessa suomen kansaa ohjataan vain verotuksen kautta ja politiikkamme on todellista poukkoilua. Missään muussa länsimaassa ei ole tälläistä pelleilyä kuin täällä hyysärivaltio suomaliassa....
Kaikki muut verot vois poistaa paitsi alvit ja tuloverot ja nekin riittäisi jos ne käytettäisiin oikein.
Miksi ei? Jos autovero poistuu niin sitten on....Rade kirjoitti:Ei ole näkyvissä halpoja tuonti ym Bemareita
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tyypillistä tämän päivän poliitikon toimintaa: jokainen saa julkistaa oman pään mukaan tehtyjä suunnitelmia jo sovittuna päätöksinä, ja vasta jos asiasta nousee kova kohu esimies tulee julkisuuteen ja sanoo ei ei, ei me näin tarkoiteta, väärin uutisoitu. Kuka näitä ottaa enää todesta, mutta Talouselämä jarruuntuu joka tapauksessa.jva kirjoitti:Orpo tänään: autoveroon ei muutoksia tällä hallituskaudella.
Soini tänään: Bernerin esitys ei etene hallituksessa.
Toki tähän voisi sarkastisesti jatkaa - Viinanen aikanaan: Suomi ei devalvoi.
No, aika näyttää miten käy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Soinihan ei sanallakaan kommentoinut autoverotusta vain verkkoyhtiötä.Havis kirjoitti:Tyypillistä tämän päivän poliitikon toimintaa: jokainen saa julkistaa oman pään mukaan tehtyjä suunnitelmia jo sovittuna päätöksinä, ja vasta jos asiasta nousee kova kohu esimies tulee julkisuuteen ja sanoo ei ei, ei me näin tarkoiteta, väärin uutisoitu. Kuka näitä ottaa enää todesta, mutta Talouselämä jarruuntuu joka tapauksessa.jva kirjoitti:Orpo tänään: autoveroon ei muutoksia tällä hallituskaudella.
Soini tänään: Bernerin esitys ei etene hallituksessa.
Toki tähän voisi sarkastisesti jatkaa - Viinanen aikanaan: Suomi ei devalvoi.
No, aika näyttää miten käy.
Kepun Sipilä ja Lintilä kertoivat kannattavansa Berneriä, joten ei kyse ole yksittäisen ministerin sooloilusta.
Orpo kertoi, ettei mitään ole VM:ssä valmisteilla, mutta ei se kovin vakuuttavalta kuulostanut. Jos asia on niin selvä, niin miksei lupaa, että nyt auton ostavien menetykset korvattaisiin, jos nyt kaikesta huolimatta autoveroa muutettaisiin? Ei luulisi olevan vaikea luvattava, jos mitään ei absoluuttisesti ole vireillä. Olisi suoraselkäisen poliitikon merkki ja autokauppa kävisi normaaliin tapaan.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ongelma on se, että kaikki tajuaa että auton hankintaverotus on enää lämmin ruumis. Ei sitä kukaan kiistä kun hommassa on nyt jo näin paljon kierroksia ja muutoinkin pakon edessä ollaan muutosta tekemässä. Nyt kun kissa on pöydällä ja "jotain" tapahtumassa, se päätös on tehtävä äkkiä. Tyhminkin tietää, että muutos tulee - menee siihen 6-12-24 kk. Ei ole pitkä aika. Enää ei voi perääntyä ja vaan todeta, että kattellaan nyt mitä kehitellään. Vaikka Bernerin ideat teilattaisiin osin, kukaan ei saa enää kansaa vakuutettua, että autoveroon ei tule vuosiin mitään muutosta. Ja pihi suomalainen odottelee vaikka sen 3 vuotta auton vaihtoa, kun tietää että säästää. Ja miksei niin tekisi, kun tosiaan fyrkkaa säästyy. Autokauppa on ihan jäissä kun veropäätöstä odotellaan ja sen vuoksi totuuden on tultava ulos pikaisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Autoveron korvaukseen tarvitaan 1-2mrd riippuen korvataanko vuosi vai kaksi taaksepäin. Tällaisia rahoja ei ole valtiolla jaettavissa. Päälle haluttaisiin vielä varastoravojen korvaus. Mahdotonta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI